Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Microsoft Excel topic
- Milyen routert?
- AliExpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Google Chrome
- ASUS routerek
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Windows 11
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
Én egyébként elismerem a munkájukat, legalább csinálnak valamit, a Totalcar is a nagy szájával csinálhatna, de ők írnak 3 mondatot az ADAC tesztről és részükről letudva. Viszont ha már csinálnak valamit, akkor azt csinálják rendesen, mert ez így csak pénz és időpocsékolás, legalábbis az én szememben. Ha már megvan az akarás, megvan a pénz, akkor legalább tesztelnék le az aktuális slágergumikat, jó mérésekkel.
Az EU-s matrica egyébként legalább ennyire nem ér semmit, ott a Conti TS850 és egy budget gumi is C plakettet kaphat...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Komolyan nem forgalmaznak Nokian, Vredestein, Dunlop gumikat? Atya világ, ezt nem hiszem el Most tudnék írni pár szót erre, de maradjunk annyiban, h vicces a hozzáállásuk.
(#7130) kornelka: Még ha a felület stimmelne is, az egész tesztjük hibás mérések sorozatán alapszik. Rossz látni, hogy egy ilyen elfuserált tesztet próbálnak beállítani az igazi mindent leleplező legjobb tesztnek. Persze a legrosszabb az, hogy ezt el is hiszik az emberek, és majd jönnek ide is, hogy hát de a tesztben az volt, hogy a TS850-nél a Barum is jobb, akkor most a Barum lenne a legjobb, stb.
(#7132) raczger: Tudom nincs pénz ilyesmire, és csak egy szenzációhajhász szarság az egész, de 2 autót és 1 kamionnyi gumit igazán elvihetnének valamelyik közeli havas területre.
(#7134) Kalandor: Az én mondandóm tele volt iróniával. Ezt is csak nekik sikerült összehozni, pl. tavaly vagy azelőtt volt, hogy a Barum köröket vert a Contira és Michelin-re a száraz úton való fékezéskor. Ahogy nézem idén is sikerült összehozniuk az érdekességeket, természetesen ez mérési hibából adódik, így az egész tesztjük nem ér semmit sem. Én sajnálom a legjobban, mert nagyon ki vagyok éhezve egy igazi jó gumitesztre, de sajnos ilyen nincs. Ezért kell a már tapasztalt vásárlók véleményére hagyatkozni, amelyből jól lehet következtetni a gumik teljesítményére. Ezért mondom sokszor a Vredestein-t, azzal mindenki meg van elégedve, akkor miért ne lenne jó. A te esetedben nyugodtan veheted a TS850-et, nagyon jó gumi lesz, sokan használják megelégedéssel. De ha pl. egy Firestone Winterhawk 3-at veszel, azzal is el fog menni az autó, és olyan hűdenagy különbségek nincsenek, max. prémium és budget szint között, de kategórián belül alig.
Pl. az is vicces, hogy a műgyantán való fékezéskor a Conti TS850-et ezen csodálatos teszt szerint megverte egy használt téligumi, öregen, kevesebb profillal. Persze a Barum is egy jó félméterrel hamarabb állt meg, a Conti pedig hozta a Debica Navigator 2 négyévszakos szintjét. Na pl. ezért totál hülyeség ez a műgyantás teszt, se havon se jégen nem jött volna ki soha ilyen eredmény.
(#7131) LógaGéza: Annyi legyen benne amennyi egyébként is szokott lenni, sötét helyen legyen és kész. Azért nagyon páramentesnek sem kell lennie, igaz a nyári nem szárad annyira, de valamennyi pára annak is kell. Lerakás előtt a gumit jól le kell mosni, hagyni megszáradni, gumiápolóval vagy glicerinnel lekenni, és akkor a gondozás nélküli élettartamát meg lehet duplázni, de legalább másfélszerezni.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #7125 üzenetére
Mivel minden felületen máshogy viselkednek az abroncsok, ezért ha a Barum bizonyos körülmények között jócskán veri a TS850-et, Michelin-t, stb. akkor akár a TS850 első helye (ami korábban már megdőlt az itteni tesztben) veszélyben lehetett volna. Persze a teszt alapból tele van megmagyarázhatatlan érdekességekkel, ellentmondásokkal.
Kíváncsian várom, de ebből a tesztből megint nem tudunk messzemenő következtetéseket levonni. (Szerencsére a több száz/ezer/tízezer felhasználói vélemény miatt nincs is ilyenre szükség, a dolgok jelen állása szerint még jó sokáig nem fogunk kapni igazán jó gumitesztet)
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #7122 üzenetére
Vredestein, Dunlop, Nokian kimaradt, sok érelme lesz ennek a tesztnek is
Goodyear UG9 viszont ott van a szeren, csak nem véletlen mondom már mióta
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #7079 üzenetére
Ja sorry, meg sem néztem mind a 3 linket. Ár/érték arányban a Firestone Winterhawk 3 a nyerő, tudásra pedig a Nokian és Vredestein, de a Firestone sem marad le sokkal, az is egy tökéletesen használható gumi
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #7076 üzenetére
Firestone Winterhawk 3 nem normális? Múltkorában még te is elsőszámú ajánlásként írtad
Jó a WR D3, de nem csak az a gumi létezik, lehet venni másfajtát is, ami legalább olyan jó lesz
(#7075) bandigno: Igen, a SnowTrac 2 is kiemelkedően jó gumi, több ismerősöm is jár még olyannal, egyrészt nagyon jó a tapadása még sok év után is, alig kopik, és nem is repedezik ki, megmaradt a rugalmassága. Nagyon jó minőségű gumikat gyárt a Vredestein, ezért mondom én, hogy nem minden a teszt, nézni kell a minőséget, tartósságot, kopást, tapadást, árat, mindent, nem csak egy tényezőt. Nekem a SnowTrac 3 van, múlthéten raktam fel, igaz még ma is 15 fok volt, de szárazon is tökéletes, autópályás szakaszom is volt, nagyon szép az egyenesfutása, a kormány könnyen forgatható, és már korábban is észrevettem, hogy egyrészt a régi nyárinál, régi télinél (Sava, Kormoran) és a Vredi nyárinál is jóval, tehát kb. 3 decivel kevesebbet fogyaszt, és ugyanazon sebesség tartásához kevésbé kell lenyomni a gázpedált.
Egyszóval a SnowTrac 3 nem véletlen lett tesztgyőztes és a legnépszerűbb téligumi.
Valószínűleg az újonnan megjelent SnowTrac 5 gumijuk is sikerszéria lesz, az eddigi tapasztalatokból és a mintájából kiindulva biztosan.
-
giigz
veterán
válasz bandigno #7071 üzenetére
Ennel a kettonel a Firestone Winterhawk 3 joval jobb. Ha meg belefer a keretbe, akkor Vredestein, de a Firestone-t is batran ajanlom. Hankook, Barum felejtos, csak akkor ha tenyleg nincs ra tobb, bar olyan kis kulonbsegek vannak, h celszeru a legjobbak kozul valasztani.
-
giigz
veterán
válasz N-vidi-A #7061 üzenetére
Szereléssel együtt 75k körül. Az a megoldás tényleg jó amit írtam, bemész, elmondod mit szeretnél és mennyiért, ha alapból nem elég jó árat mondanak. Jobb helyeken 17.000-18.000 Ft között megy a TS 850. Ha bemész a legközelebbi gumishoz és azt mondja 19k, akkor szimplán egy 18k vagy megyek a megoldás
(#7063) Richie146: Semperit Speed-Grip 2 és Firestone Winterhawk 3 kerül kb. 85k-ba, mindkettő jó, én talán inkább a Firestone-t választanám, 21,2k-ért van darabja Oláh Guminál.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Executioner #7035 üzenetére
Ilyen kis különbség mellett egyértelműen Conti
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Szerinted jobb, de ha valakinek gumit kell ajánlani, ne az alapján mondjunk már valamit, hogy szerintünk mi a jó meg mi nem jó, mert annak semmi értelme. A realitást kell megnézni, mit ért el a teszteken, a felhasználók hogyan vélekednek róla.
Kíváncsi lennék egyébként arra, hogy melyik teszten láttad jobbnak a W442-t a WH3-nál, van egy olyan érzésem, hogy egyikben sem történt ilyen, totál félrevezeted, csak tudnám mire jó ez.
2 tesztben szerepeltek együtt:
2013 ADAC: Firestone 3. Hankook 12.
2014 ADAC: Firestone 4. Hankook 10.Sosem ajnároztam a Firestone-t, de ezzel a Hankook-kal szemben semmi jelét nem látom annak, hogy rosszabb lenne, sőt határozottan minden egyes adat azt erősíti meg, hogy a Firestone jóval jobb.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nem, csak szeretném felnyitni az emberek szemét A Vredestein egyébként egy elismert márka, holland cég (volt ), mindig kiemelkedően jó gumiabroncsokat gyártottak, viszont sosem a tömegtermelés volt a cél, inkább egy szűkebb de igényesebb réteget céloztak meg, akiknek elsődleges a minőség, kényelem, komfort, tapadás, az olasz dizájnerek óta pedig a kinézet is. Így egy igazi prémium cég lett belőlük, ami nem azért prémium, mert az egész kontinensen minden ember ismeri, hanem azért, mert tényleg kiemelkedően jó. A Vredestein jelenlegi kinálata, Ultrac sorozat, Quatrac sorozat, Sportrac sorozat, SnowTrac sorozat, messze az összes többi gumigyártó cég fölött áll, egyszerűen nincsen rossz gumijuk, amelyik valamelyik tulajdonságában szégyenkezne, ez jelenleg egyik gumigyártóra sem mondható el, se Pirelli, se Bridgestone, se Michelin, se Continental, se Dunlop, mindnek van a jelenleg kapható kínálatában gyengébben teljesítő, kifejezetten rossz ár/érték arányú gumija, ami vagy gyorsan kopik, vagy nem tapad, stb. Aki átlátja a piacot az ezt elismeri, aki nem, az pedig csak ellenkezik, de érveket mondani már nem tud, inkább személyeskedik helyette, stb.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz #45553408 #7004 üzenetére
Totál mindegy, inkább a Hankook.
(#7005) GrimReaper: Egyértelműen a Vredestein, minőségben, tartósságban is kiemelkedik.
(#7011) Executioner: A Nokian szerelve annyi lenne mint a Conti, mindkettő jó gumi, de ha már ugyanannyiért van, akkor egyértelműen Conti.
(#7014) bodrik11: Ha a Hankook W442-ről és a Firestone Winterhawk 3-ról van szó, akkor egyértelműen a Firestone a jobb, felhasználói vélemények szerint nedvesen és havon is jobban tapad a Firestone, ráadásul kopásban is jobb. Adac teszt is ezt tükrözi. Hankook botrányosan szerepelt vizes körülmények között. Nagyjából budget szint, tehát Barum és társai.
(#7009) sanyixXx: Mi Focus 3-ra ebben a méretben Michelin Alpin 5-öt vettünk, de egyébként a nagyobb márkák közül bármelyiket veheted, talán ár-érték arányban most a Goodyear UG9 a legjobb, de a Vredestein, Nokian, Continental is jó. Vredestein SnowTrac 5 kiemelkedik most a téligumik közül, de mivel vadi új és most jön be az országba, még elég drága.
[ Szerkesztve ]
-
-
giigz
veterán
Nem fogsz észrevenni semmit, 1 km/h lefele, de a gyakorlatban ez kb. semmit jelent.
Mindkettő "max performance summer", kategóriabeli különbség nincs, az Ultrac Vorti egyébként jobb, árban is több egy kicsivel, viszont aki megveszi, az áradozik róla, egyértelműen a legjobb gumi. Mint írták is fölöttem, ebben a méretben határozottabban számít a kopás, zaj, minőség. Lehet, hogy a Continental SC5 gumi ugyanígy tapad, mint ez a Vredestein, a bökkenő csak ott van, hogy amikor a Vredestein-nel 2 év múlva is lesz bőven profil a gumin, addigra a Contit 2x le kellett cserélni. Egyébként hogy ne mondja senki, csak a Vredestein-t tudom ajánlani, a Goodyear Eagle 1F Asymmetric 2-t is egy jó guminak tartom, a fentebb említett Vredestein-ek mellé azt venném saját használatra is (Na jó nem, én valószínűleg már csak Vredestein-t veszek, hihetetlen milyen gumikat csinálnak, bőven az összes többi gyártó fölött állnak jelenleg). Ja igen, ha a halkság, kényelem is fontos, akkor megint csak az Ultrac Vorti a nyerő választás.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Arra felmegy a 225, tehát a 215/45R17 helyett rakhatsz 225/45R17-et. És ebben a méretben már van Ultrac Vorti és Ultrac Sessanta is, brutálisan jó gumiabroncs mindkettő, sok prémium gyártó top gumija elbújhat ezen kettő mögött, általános vélemény, hogy 10/10-es gumik.
-
giigz
veterán
válasz Winnie The P #6954 üzenetére
Szia!
Jó a Kumho, de pl. a Barum Brillantis 2 is, és az elég olcsón van A Toyo-val is elmegy, Kumho-val is, Barum-mal is, ebben a kategóriában túl nagy különbség nincs, éppen megfelelő tapadást adnak. Azt vedd amelyik szimpatikusabb vagy olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz adidas4death #6949 üzenetére
Nekem ilyen méretben van a SnowTrac 3, tavaly vettem, és nagyon meg vagyok vele elégedve, mondhatni magával ragadott a Vredestein. Ezért a nyárit is tőlük vettem.
Hóban eszeveszett brutális a tapadása, egyszerűen megy át mindenen, bármekkora hókupac, egy pici gáz és mintha nem is lett volna semmi. A mintájából adódóan eléggé havas útra való. Egyébként szárazon és esőben is nagyon jó tapadása van, kellett 1-2x nagyobbat fékeznem, nincs ABS-em, de szó nem volt blokkolásról. Egyedüli hátránya, hogy a nagy bordák miatt, olyan mint egy terepjáró, viszont ennek az a velejárója, hogy a kormányreakció nem olyan mint egy nyárigumival bár ez általános szokott lenni egy nyárigumi vs. téligumi kérdéskörben.
Tehát én bátran ajánlom, tapadásból nem lesz hiány, és minőségi is, tehát probléma sem lesz vele, a kopása is bőven jó, nem eszi magát a gumi.
Ingyenes szállítással az ország területére 14.400 Ft-tól van.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
En csak azt sajnalom, hogy ennyire konnyen felre lehet vezetni az embereket, es ilyen konnyen elhisznek mindent.
Csinalnak egy tesztet a Nokian palyanak, nyer a Nokian, es az emberek tenyleg elhiszik, hogy most akkor a Nokian-t kell venni, mert az a legjobb. Alairom, hogy jo gumi, de ettol az ACE teszttol mar rosszul vagyok, ha meghallom.
-
giigz
veterán
Tökéletes lesz, pláne olyan kis futásra, csak arra figyeljetek, hogy a szezon után megfelelően legyen tárolva.
(#6939) sfefe: Nagyon szépen kérlek, és nem csak téged, fejezzétek már be ezt az ACE tesztes baromságot. Az ACE teszten nektek nem gyanús, hogy a Nokian megverte az etalon TS 850-et is? A Nokian riválisa ebben az árkategóriában pontosan a Vredestein ST 5, és persze, hogy megveri a Vredestein-t, meg persze minden más riválist... De miért is? Leírtam már én is többször, és más is:
Teststrecke: Nokian-Testgelände in Ivalo und Tampere (Finnland)
A Nokian pályának szerintetek melyik gumi lesz jobb? Nyilván a Nokian gumija, mivel az lett pontosan oda kifejlesztve.
(#6941) kornelka: Nem Conti, ne is legyen a Vredestein az, remélem sosem süllyednek odáig, hogy olyan eco gumikat csináljanak, aminek tapadása nulla, de legalább jó drága, vagy foszlik a gumi idő előtt, vagy úgy kopik, hogy 2x kell gumit venni míg más márkából 1x kellene. Elismerem, csinál a Conti is jól tapadó gumikat, TS 850 vagy PC5, de pl. a PC5 is brutálisan kopik, ezzel szemben pl. a Sportac 5 nagyjából semmivel nem tapad rosszabbul, legalábbis mint írtam én kb. jobbnak éreztem, és a tartóssága jóval jobb, egyrészt nem öregedik annyira, másrészt a profil is később fogy.
Persze nem akarok vitát, ez az én vélemény, én meg tudom indokolni, hogy miért jó a Vredestein, de végre hallanám már egyszer, hogy miért nem jó a Sportac 5 vagy SnowTrac 3, vagy Ultrac Vorti, stb.
A SnowTrac 5 pedig minden kétséget kizáróan az egyik legjobb téligumi (lesz), leírtam már miért.
A kérésem pedig tényleg az, hogy fejezzük már be ezt az ACE tesztes baromságot, persze az sem jobb, amikor valaki az Adac teszt alapján kezdi szidni vagy isteníteni valamelyik gumit. Tényleg nem tudom felfogni hányszor kell még leírni, vagy nem tudom, kiemelt hozzászólásba be kellene rakni, hogy a teszteket kezeljük már a helyükön.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz h3gylak0 #6930 üzenetére
Szia!
A multkor reszleteztem a kulonbseget, ha jobb fent a keresobe beirod, megtalalod. A lenyeg annyi, hogy a D3 kisebb meretekre van, az A3 nagyobb meretekre, de persze van meretbeli atfedes is. Mindketto nagyon jo gumi, hasonlo tudassal, nyugodtan veheted azt amelyik szimpatikusabb. Nagyobb meretre inkabb A3-at vennem, 175-195-ben a D3-at talan, bar bevallom en a Vredestein legujabb gumijat vennem telre a SnowTrac 5-ot.
-
giigz
veterán
A Barum is tökéletes, nem tudom mennyit megy és mennyi időre tervezi, a Hankook talán nem kopik annyira, ez akár fontos tényező lehet.
Egyébként ezeknél az áraknál vannak jobbak is, igaz csak picivel, de a Barum 12,2k, a Hankook annyi ahogy írtad, viszont akkor már ha 13,2k a Hankook, akkor inkább 13,4k Firestone WinterHawk 3 ingyenes szállítással
Ha Budapest és nem kell az ingyen szállítás, akkor 11,2k-ért is van a Barum.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nem hallottal jokat ugy mint nem hallottal rola semmit, vagy rosszat hallottal/olvastal rola? Ilyet meg nem tapasztaltam, hogy Vredi negyevszakosra valaki rosszat mondana, hiszen GY-rel ok az etalonok Megsugom neked, Sava ezekhez kepest le van maradva.
Ha nem ez 17k-ert, akkor 17,3k-ert ugyanez a Bridgestone mashonnan. Jobb ajanlat nincs, ennel olcsobban kinai vagy Kormoran, tehat egyertelmuen ez marad, nem tudom mennyire tervezel a kocsival, de 40k km-t biztos kibir, az mondjuk 2 ev.
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #6894 üzenetére
Nekem mindig igazam van
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #6892 üzenetére
Semmi okod nincs aggodalomra, az is jo gumi, a nagyok azert tudnak gumit csinalni, elvetve fordul elo hibas barmelyik gyartotol, nagyon-nagyon ritkan. WR D3-rol csak jot hallani, te is jol jarsz vele.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #6890 üzenetére
Foszlás, szakadás, futófelület leválás, púposodás, stb.
Ezt most nem a Nokian-ra írtam konkrétan, több gumigyártónak is volt 1-2 gyengébb szériája vagy selejtes gumija, ez benne van a pakliban. A gumis ismerősöm Goodyear gumikat nem ad el már sok éve, mert régebben egymás után mentek vissza hozzá valamilyen problémával, de azóta a GY is rendben van, 1-2 rossz szériája volt. Jelenleg nem tudok rossz vagy veszélyes szériáról, igaz csak a sláger gumiknak néztem utána. A gumis ismerősöm szerint a Vredestein az, amelyik jelenleg 100%-osan megbízható minőségileg, ezért ő is mindenkinek ezt ajánlja, többek között én is emiatt vettem tőlük téli-nyári szettnek Vredestein-t. A Vredinél most nagy dolgok mennek, az Apollo megvette őket, stb. az Apollo is terjeszkedni akar egész Európában, itt lesz nálunk gyáruk, stb. nem adhatnak ki rossz gumit a kezeik közül, azzal megpecsételnék a sorsukat. Tehát SnowTrac sorozat, Sportrac sorozat, Ultrac, Quatrac, Wintrac, mindegyik gumijuk rendben van, nagyon jó tapadás, nagyon jó minőség, jó ár. Nyilván nem véletlen ajánlgatom a Vredestein-t.
-
giigz
veterán
Nyomás megfelelő? Erősebb kanyarokban a Vredi télim nekem is "morog" egy icipicit, bár inkább csak az elején hallottam, aztán vagy megszoktam, vagy annyira jelentéktelen, észre sem veszem. Mondjuk én kifejezetten szeretem, amikor kanyarodáskor lehet hallani a gumik hangját, és most nem a visításra gondolok A Focus-unkon a Michelin Alpin-nak még fékezéskor is olyan jó hangja volt, persze sima menet közben már az zavaróan hangos volt.
-
giigz
veterán
válasz gabor9991 #6869 üzenetére
Lehet GumisPeti azt írta, a valóság pedig teljesen más. Legalábbis ezek a manapság kapható Vredestein gumik a legjobb minőségűek, abszolút nem fordul elő velük olyan probléma, mint nemrég volt a Nokian, Gooyear/Dunlop, Hankook, Continental abroncsokkal. A Bridgestone elég gyengén tapadó cuccokat tud csinálni manapság, a Michelin jó szerintem, bár az is tud foszlani, tehát én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ha megbízható minőség kell, ami tapad is, és tényleg nem lesz vele minőségbeli gond, az a Vredestein.
Egyébként a kérdésedre válaszolva a Bridgestone és a Hankook is jó, el lehet járni velük, de én mindig azon az elven vagyok, hogy ha már veszek, akkor az legyen a legjobb.
Hidd el nekem, és ne csak nekem, pl. runner125 is nemrég vett Vredestein Sportac 5-öt, ha igaz is, amit GumisPeti írt, az már nem erre a szériára vonatkozik, ez egy brutálisan eltalált széria, és országszerte oda vannak tőle, nem véletlen az értékelése sem.
-
giigz
veterán
válasz PRDZsolesz #6867 üzenetére
Persze, átlag autós nem vesz észre különbséget, annyi tényező függvénye, hogy tényleg bármelyiket meg lehet venni, amelyik olcsóbb, vagy amelyik szimpatikusabb.
-
giigz
veterán
válasz PRDZsolesz #6865 üzenetére
Igen, nem vitatom, nagyon jó gumi az a Dunlop is, de nekem a következő felhasználói vélemények alapján összeállított táblázat árulkodó. Tapadásban még ugyanazt hozza a két gumi, de a kormányreakció, kezelhetőség már bőven a Vredi fele billen. Nem véletlen, hogy a Vredestein ezt hangsúlyozta, hogy nagyon "kezes bárány" a gumi, halk, "komfortos", jó a kanyarokban, és szárazon és vízen is jól tapad, a kopása is megfelelően jó.
Ami még nekem szemet szűr, a BluResponse 63%-os újra megvenné értéke, ez a Sportrac 5-nél 95%. Igaz most csak egy 25 és 40 elemes mintáról beszélünk, de ennyi véleményből már valamit lehet következtetni.
Tehát a félreértések elkerülése végett: Mindkettő nagyon jó gumiabroncs, árban nem tudom mennyi különbség van, viszont ezen adatok alapján (is) egyértelműen Vredestein fele billen a mérleg. Na meg saját tapasztalatom is van vele, egy haveromnak ezt ajánlottam, meg is fogadta a tanácsomat (magamnak is ilyet vettem volna, de sajnos az én méretemben nincs, na nem mintha bánkódnom kellene, mert volt T-Trac, és az is 100%-os gumi számomra) és nagyon bevált neki, vadássza a kanyarokat.
Ja és a legfontosabb: A Sportrac 5 mintája szebb
BluResponse:
Sportac 5:
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz Kalandor #6847 üzenetére
Van egy nagy érv a TS 850 mellett, mégpedig az, hogy amelyik teszten elindul, azt megnyeri.
A TS 850 jóval elterjedtebb, általános vélekedés, hogy ha a legjobbat keresed, akkor az a TS 850 lesz.
Tapadásban egyébként mindkettő nagyon jó, a te gondolataiddal ellentétben a tesztek alapján inkább a Conti jobb tapadásban, vízen is, és jégen is, de a különbségek elenyészőek, korábban részleteztem hogyan kell ezeket a különbségeket érteni, röviden a lényege annyi, hogy a gyakorlatban "nincs különbség", mert olyan sok tényező függvénye, hogy egyszerűen nem lehet így lemérni a különbséget, hogy a te méretedben, a te autódon, azon a felületen amin majd te fogod használni, melyik hogyan fog tapadni. Fogyasztásban egyébként a Dunlop-ot hozta ki egy fokkal jobbnak az Adac, de ami érdekes, hogy a felhasználói vélemények alapján a WR2 fogyasztását csak 4*-ra értékelték, míg az 5x annyi TS 850 értékelés alapján a Conti-t 5*-ra. Erre is csak azt tudom mondani, hogy a gyakorlatban nagyjából 1 dl különbséget sem fogsz majd észrevenni. Hangban szintén több helyen hozták ki jobbnak a Conti-t, mint a Dunlop-ot. Amit direkt a végére hagytam, és szintén fentebb írtam róla, a kopás fontossága, amiben szintén jobb a Conti, nem mindegy, hogy X idő és Y km múlva mekkora profil lesz rajtuk, és az Adac szerint 1,5 vs 2,5 az érték, tehát az idő és kopás előrehaladtával egyre nagyobb lesz a tapadásbeli különbség a két gumi között a Conti javára.
Tehát TS 850.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nekem is SnowTrac 3 van, a SnowTrac 5 még jobb lett, nagyon odacsaptak ezzel is, a mintáján javítottak, és most már az egyenes futása, kormányreakciója jobb lett, a száraz/nedves/havas top kategóriás tapadás pedig megmaradt.
Mi is a SnowTrac 5-öt vettük volna, de akkor még nem volt elérhető, most meg már késő bánat... Valamiért pár napot/hetet késett a Vredestein újdonsága, de hát ennyi baj legyen.
Mivel nekem a téli/nyári szettem vadi új Vredestein, és csak jó tapasztalatom van vele, ezért a Nokian-nal szemben én előnyben részesítem, a SnowTrac 5 pedig szerintem a legjobb téligumi, én gondolkozás nélkül azt venném, persze jövőre már több tapasztalat lesz vele.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz viktor82 #6835 üzenetére
Hitelesek erre egy furcsa szó, felhasználói vélemények alapján lett értékelve.
(#6836) Möhe: Olyat tudsz rárakni, ami váltója, tehát az nem nagyon a 175/65R14 lesz. Olyat kell rátenni, ami rávaló, gondolom az a 195/70R14 nem véletlen van most rajta. Ez nem egy elterjedt méret, ezt ajánlom.
-
giigz
veterán
Közben ahogy jön a szezon, egyre több helyen elérhető az új Vredestein SnowTrac 5 gumi, talán bemutatni az előző széria után nem kell senkinek. 16.830 Ft-tól pl. 195/65 R15 méretben, ingyenes szállítással, kátyúgaranciával.
175/65 R14 méretben szintén elérhető már 15.690 Ft-tól ingyen szállítással és kátyúgaranciával.
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #6820 üzenetére
Persze, én látom rajtad, hogy segíteni akarsz, csak szimplán néha kell még 1-2 részletet tisztázni.
Az egy jó oldal egyébként, viszont régebben a leadott véleményeknél (minden guminál) volt egy értékelés szám szerint, ez már egy jó ideje megszűnt, így azért annyira nem "pontos"...
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #6816 üzenetére
Nálam egy gumi "jóságát" számos tényező befolyásolja. Leírtam már párszor, de az elmúlt kb. 1 évben kezdtem foglalkozni a témával, és rengeteg tesztet, honlapot, cikket olvastam a gumiabroncsokkal kapcsolatban, és a felhasználói véleményeket is követem. Azt is leírtam már jó sokszor, hogy nem egy tesztből kell kiindulni, az nagyon félrevezető lehet, ennek a miértjébe most nem nagyon mennék bele. A tesztek tájékoztató jellegnek tökéletesek, de egy teszt alapján nem lehet megállapítani "pontos" erősorrendet. Az sem mindegy, hogy valaki mennyit megy vele, mi számít neki, esőben tapadjon jól, szárazon tapadjon jól, közvetlen legyen a kormányreakció, lehessen vadászni a kanyarokat, halk legyen, olcsó legyen, stb.
Pl. te azt látod a tesztben, hogy a Firestone Winterhawk 3 milyen jó helyet ért el, ráadásul olcsó is, ezért már ajánlod is másnak, ezzel úgymond félrevezeted. A mi esetünket figyelembe véve, ha nekem ajánlanád azt a Firestone gumit, és megvenném, igencsak rosszul járnék vele, mert a szezon alatt 15k km körül belemegy, tehát lehet 3 év múlva már nem lenne rajta elég profil, míg én azt is nézem, hogy milyen a tartóssága, és 60k km múlva is legyen rajta 7 mm, amivel el lehet járni hóban és esőben is. Ezért is amikor valaki mondja egy gumira, hogy bezzeg jobban tapad mint a másik, lehet 2 év múlva már semmit nem ér vele, mert akkor már 5 mm vs. 7 mm-nél totál más lesz a helyzet.
Viszont a Firestone gumi amit írtál, lehet tökéletes egy olyannak, aki keveset megy vele, arra kell neki, hogy elguruljon valamin az autó pár évig biztonságosan.
Nálam akkor lesz egy gumi jó általános használatra, ha elterjedt, sok tesztben szerepelt, sok felhasználói véleményt lehet találni róla az interneten, és ezek a vélemények általánosságban megelégedettségről és jó tapadásról, minőségről szólnak.
A Firestone esetében ez nincs meg, alig van róla pár vélemény, tesztből is csak vagy 3 darabot találtam. Mivel lehet választani olyat is, amiről több száz/ezer elégedett vélemény van, ismert a tudása, nem csak 1 teszt alapján lehet rá mondani valamit, én inkább azt választom/ajánlom.
Ezért is 175-205 méretben a Nokian WR D3 talán az egyik legjobb gumi (Vredestein SnowTrac 5 mellett), olcsó, rengetegen adtak le róla véleményt, teszteken is jól szerepelt, és bátran lehet állítani, hogy jó lesz a tapadása. Egyébként amiket írtál, mind jó gumi, bátran meg lehet venni mindet, csak a felhasználás jellege lesz a végső döntés tényezője.
(#6817) raczger: Hát igen, pont pár napja volt erről szó Renault topicban, van olyan verzió ahol kisebb fék van, de a ph2-nél már nagyjából mind csak 15"-tól megy rá.
-
giigz
veterán
válasz raczger #6804 üzenetére
Igy van, 15" alatt nem megy ra az elso fektarcsak miatt.
Möhe: Pontosan milyen meret?
ANDROID???: Azert 1 teszt alapjan ne nagyon tegyel ilyen kijelenteseket. Nem mondom, hogy rossz a WH3, de azert ne hasonlitsuk a TS850-hez PLS.
Mindenkinek mondom: Szokjunk le errol az 1 teszt alapjan megmondjuk a frankot hulyesegrol, tessek megnezni sok ceg sok tesztjet evekre visszamenoleg, es felhasznaloi velemenyeket is olvasni, igy elegge felrevezetonek tunik nekem 1-2 dolog.
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #6757 üzenetére
Van egy sima és egy XL változat, amit másodjára linkeltél az az XL, erősített oldalfalú, viszont az az érdekes, hogy mindkettő 88-as súlyindexű.
-
giigz
veterán
válasz ANDROID??? #6753 üzenetére
Szia!
A Nokian WR D3 egy jóval elterjedtebb típus, nagyon el lett találva, és jobb is, mint az említett Firestone. Egyértelműen a Nokian-t célszerű választanod.
185/60R15 méretben itt van 16.490 Ft-ért ingyenes szállítással és kátyúgaranciával.
205/55R16 méretben itt van 22.970 Ft-ért ingyenes szállítással és kátyúgaranciával.Persze ha találsz olcsóbbat akkor onnan kell venni, én most mindkét méretre ezt a boltot találtam a legolcsóbbnak.
-
giigz
veterán
Mekkora az a kisebb sebesség? Mert mondjuk 10 km/h-ról nem lesz nagy különbség
Tehát mondjuk egy 20-30 km/h-ról így is úgyis megáll pillanatok alatt, de egy 50-60-as tempónál már egy rendesen elöregedett és egy jó vatta új között egy autóhossz lehet.
Szárazon is érződik a bekeményedett gumi, persze tempó és miegymás kérdése is a fékút hosszának változása.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz deicide #6727 üzenetére
Most nézem, az előző link külföldi székhely, ettől függetlenül onnan is biztos jó lehet rendelni, az ára nagyon jó.
Itt 91k ingyenes szállítással.
Ezen kívül van még a Pirelli W240 vagy W270, de egyrészt 100k+ és nem jobb semmivel (sőt, nem annyira népszerű, és a Vredestein havon jobb értékeléseket kapott), vagy van a Michelin Pilot Alpin PA4 117k körül, az talán jobb lehet, de az sem egy nagyon elterjed gumi.
Pirelli ~100-200 vélemény, Michelin ~100 vélemény, Vredestein ~1400 vélemény.
Tehát nagyjából eldőlt, én mindenféleképpen a Vredestein-t venném (saját autómra már meg is tettem téli-nyári szettnek), egyrészt mert nem nagyon van alternatíva, másrészt mert "olcsó", jó, bevált.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Szintén nagyon elterjedt nagyjából a fenti kettő mellé illeszthető. A Vredestein Quatrac 3 egyébként jobb értékeléseket kapott egy kicsit, de a tudásuk nagyon hasonló.
Nem is nagyon nézegettem még idáig azt a Hankook-ot, de úgy néz ki, hogy a Goodyear Vector 4Seasons, Vredestein Quatrac 3, és a Hankook H730 Optimo 4S egy hasonló tudású trió, mindhárom nagyon jó a négyévszakosok között.
Ez a három, amit felsoroltam, a nagy márkák közül a 3 legelterjedtebb, mind jól tapad, és amit említettél Barum, annál jóval jobbak.
-
giigz
veterán
Igen, mehetsz vele, a Quatrac 3 nagyon jó havon, a téligumik szintjét hozza. Érdekesség: 2011-es tesztben a TÉLIGUMIK KÖZÖTT a Vredestein Quatrac 3 négyévszakos ért körbe a leggyorsabban a pályán száraz és havas körülmények között!! És a mezőny sem volt gyenge, pl: Conti TS830, Michelin Alpin A4, Dunlop SP WinterSport 4D, stb.
Szóval én azt mondom neked, nagyon jól jársz ezzel a Vredestein Quatrac 3 gumival.
Ja igen:
"A négyévszakos abroncsokat téli guminak veszik, feltéve, ha az M+S (Mud, sár + Snow, hó) rövidítés szerepel rajta."
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Persze, négyévszakosnál nagyon fontos, hogy minőségi legyen, ami ad tapadást is, mert az olcsóbbak igaz nagyon csalogathatják az embert, de az se télen se nyáron se havon se vízen se semmikor nem fog tapadni, míg pl. a Quatrac 3 esetében nagyjából észre sem fogod venni, hogy most nem egy nyári vagy nem egy téli gumi van az autón, mert hozza azt a tapadást amit egy átlagos nyáritól nyáron, vagy egy átlag télitől télen elvárunk.
Az régi tévhit, hogy a téli jobban kopik, ez is csak az adott gumin múlik. Pl. egy gyorsan kopó nyári sokkal hamarabb elkophat, mint egy jól kopó téli. Nekünk a Michelin télin 7 év és 60.000 km után volt 7 mm profil...
A Quatrac 3-mal egyébként kopás tekintetében sem lesz problémád, átlagos szintet hoz. Az 50.000 km-t mindenféleképpen ki kell bírnia, de ez nagyban függ a vezetési stílustól is, 10-20k km alatt is el lehet koptatni egy gumit.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nem tudnám kimondani egyértelműen, hogy melyik a legjobb négyévszakos... Az kétségtelen, hogy a Vredestein Quatrac 3 az egyik legnépszerűbb, és legjobb, tapadásban, minőségben. Azért nem tudom egyrészt én sem, másrészt nálam sokkal tapasztaltabb, témában jártasabb emberek sem megmondani, hogy melyik a legjobb (téli, nyári, négyévszakos) gumi, mert annyira komplex dolog. Saccolni lehet, és az alapján a GY és Vredi kiemelkedően jó, talán a Vredestein gumija azért jobb négyévszakos, mert a téli irányába ment jobban, tehát havon is értékelhető tapadást ad (írtam a példát Dunlop 4D TÉLIGUMINÁL is jobb a tapadása havon egy Autobild teszt szerint), vízen is jó tapadás, szárazon is, télen-nyáron.
Esetleg még az Uniroyal négyévszakos gumija lehet hasonlóan kiemelkedő, de annak a népszerűsége szinte elenyésző.
-
giigz
veterán
Írj egy méretet is, egyébként híresen tartós és nem öregedős fajta a Vredestein, de a Michelin is tud tartósat csinálni, mi az hogy.
7 éves Continental egyébként nálunk még tökéletes volt, semmi repedezés, bár mi vigyázunk rá és ápoljuk, szintúgy a Michelin 7 éves téli, gyakorlatilag új állapotban van most is, 7 mm profillal 60.000 km után.
A Conti TS850 és a Michelin A4 is kiemelkedő, sorra nyerték a teszteket, és a felhasználói vélemények is a topon vannak. Bármelyiket veszed, jól fogsz járni, DeFranco információja pedig mindenképpen megjegyzendő, de nem hinném, hogy komolyabb következtetést kellene levonni 1 gumis véleménye alapján, miközben ismert, bevált, elismert gumi... Ha már témánál vagyunk, azt mondta a gumis, hogy 3-4 évesen már milyen rosszul öregednek, stb. Azért is érdekes ez, mert a TS850 egy 2-3 éves gumi, tehát tavaly amikor DeFranco beszélt azzal a gumissal, kb. 2 éves TS850-ekről volt tapasztalat. Tovább ragozni szerintem nem kell, honnan tudnánk milyen lesz 3-4 évesen, mikor egy 2 éves gumiról beszélünk... Ki is emeltem félkövérrel, mert ez így rendesen rontotta a TS850 megítélését, én eddigi információim szerint tévesen.
Nem csak ezen a területen, de bármelyik területen a több tíz/száz/ezer vélemény mellett 1 rossz véleménnyel nem célszerű foglalkozni, remélem nem kell részletezni miért.
Megint témánál vagyunk, mármint hogy öregen mit tud majd a gumi, egyelőre a TS850-ből 2-3 éves gumik vannak, ha találkozok a gumis ismerősömmel rákérdezek hogy szoktak öregedni, de mivel nekem is ajánlotta, nem hinném, hogy 2-3 évesen fennáll az, hogy darabokban hullik, stb. Az Alpin A4 már ~4 éves egyébként.
Ami miatt ezt írtam, én amikor gumit választottam tavaly, ezt is figyelembe vettem, és talán az egyik döntő szempont lett végül, hogy a Vredestein SnowTrac 3 már 6 éve a piacon volt, és amikor az ismerősömet kérdeztem, egyrészt mondta, hogy nekik is ilyen gumi van 5 éve az autójukon, és amiket lát 4-5 éves SnowTrac 3 gumik, mind hozza azt a tartósságot, ami a régi Vredestein-re jellemző, tehát sok budget gumival ellentétben 4-5 évesen még lazán újszerűek, szó sincs repedezésről, keményedésről.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest