Hirdetés

Aktív témák

  • #70869248

    törölt tag

    válasz VaniliásRönk #29009 üzenetére

    Na ezt sem tudod miért linkelted ide.
    Egy autó kialakításánál vannak arányszámok amiket lehetőség szerint tartani kell,..mint pl. övvonal magassága a B oszlophoz.
    Egy szériagyártású autónál ennél jóval összetettebb..hiszen ár és megcélzott felhasználási kategória is befolyásolja az autó kialakítását...ha egy kategóriánál az a fontos hogy egy szabványméretű raklap beleférjen, akkor természetesen nem fogják azt alávetni az egyéb esztétikai meghatározóknak.

    Egy Formula one jövő évi autónál ugye csökkenteni kell a leszorítóerő nagyságát, ill. elősegíteni az autó mögött haladó/közeledő autónak is legyen leszorítóereje, megszüntetni az előzést gátló légörvények keltését.

    Na ezt megtehetik úgy is, hogy figyelembe veszik az autó későbbi formáját, meg úgy is hogy nem.
    A mérnökök kiszámolják hogy ha ennyi erre, és annyi arra...akkor jó lesz. De ha erre ennyi, és arra annyi akkor jó is lesz meg szép is lesz.

    Na mindegy nem akarom túlbonyolítani, valszeg azért nem sikerült elérteni, mert a WTCC miatt kapkodtam.
    A lényeg hogy mint ahogy az emberi arcnak, úgy minden másnak is vannak a tetszést elősegítő és akadályozó arányai...színösszetételei, formája...stb.
    Amennyiben egy csapat 4 méter magas szárnyat tervez, mert szerinte azzal gyorsabb lesz, az oké...de egy autó kiterjedési határainak meghúzásánál elvárható hogy gondoljanak alap dolgokra.

    mefistofeles: természetesen igen én is a milliós nézettséghez tartozom...nem meghatározó a véleményem, de az sem véletlen hogy a fosbarna nem akkora kedvenc szín mint mondjuk a fűzöld.
    Természetes, hogy nem legyint mindenki egy nagy számban legyártott termék külső kialakítására mondván hogy a szép megítélése szubijektív....minek is foglalkozzunk vele.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák

Hirdetés