Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Mozilla Thunderbird
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Windows 11
- ASUS blog: mesh hálózattal a karácsony is könnyebb
- Gmail
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Milyen routert?
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MoP_FX 57
őstag
válasz STC Speed #55447 üzenetére
Az autógyártó maga nagyon kis mértékben gyárt, nagyrészt végszerelést végez, minden alkatrészre van egy vagy több gyári beszállítója (OEM), akikkel leszerződik. Ezen gyártók az (autó)gyártói specifikáció alapján gyártják a terméket, és nyilván ugyanezen terméket gyártják az aftermarket piacra is. Minden gyári alkatrésznek két cikkszáma van: egy BMW és egy tényleges gyártói. Akár gyári BMW-t, akkor gyári beszállító sajátmárkást veszel, ez a gyártói cikkszám azonos, mögötte a gyártósor azonos, a minőségbiztosítás szintén, hiszen a gazdaságosság is így diktálja. A legvégén az egyik BMW-dobozba, míg a másik sajátmárkás dobozba kerül. De a doboztól függetlenül ezek ugyanazon a belső gyártói cikkszámon szerepelnek és léteznek. Igazából már ez a tény önmagában is kizárná, hogy eltérő specifikáció legyen mögöttük. Bizonyos esetekben előfordul, hogy ezek a gyári beszállítók még a BMW-logót és cikkszámot is elfelejtik kivenni a sajátmárkás termékükből, de azért a jellemző inkább az, hogy az legalább a logó utómunkával ki lett szedve, és csak a BMW-cikkszám maradt meg. Továbbá mint nyilván tisztában is vagy vele, a gyártás nem egy egzakt dolog, szórása van. A lényeg, hogy egy előírt tartományon belül legyen a végtermék. A minőségbiztosítási szempontok pedig le vannak fektetve a termék specifikációjában. Ez egyébként a fő különbség is a gyári beszállító (aftermarket piacra szánt) terméke és a többi gyártó aftermarket terméke között. Az előbbi a gyári dokumentum alapján tud gyártani, míg a többi nem, ebből következően lehet közöttük kölünbség, akár pozitív, akár negatív vonatkozásban.
Egy dolgot fontos tisztázni: attól, hogy valami gyári (vagy a gyári beszállító sajátmárkása) nem jelent egyet azzal, hogy ez a lehető legjobb minőség. Mivel az autógyártó bevétele nagyrészben származik a szervízhálózatokon keresztül, nem is elsődleges érdekük, hogy a legjobb/legrobosztusabb terméket specifikálják. Továbbá ezek a termékek az életciklusuk során végig az autógyártó specifikációja szerint készülnek, és csak a legextrémebb esetekben (pl. vezérműlánc) módosulnak utólag. Sok esetben marad pont ugyanaz a specifikáció, amit 5-10-20 éve megalkottak, hiába derültek ki próblémák. Az OE-gyártót köti a szerződes, tehát még csak bele sem nyúlhathatnának. Ezzel szemben vannak olyan tényleges aftermarket gyártók, akik azzal próbálnak piaci előnyhöz jutni, hogy ezeknek a hibáknak utánamennek, és javítják. Például a Meyle "HD" (Heavy Duty) termékpalettája pont erről szól. Megvizsgálják a gyári hardytárcsát/motortartót stb.-t, és megerősítik a legjobb tudásuk szerint, ezáltal a gyárinál jobb minőséget/tartósságot kínálnak. Ebből következően az aftermarket/utángyártott közelsem jelent automatikusan silány minőséget. Az utángyártók között ugyanúgy piaci verseny van, hiba lenne azt gondolni, hogy minden utángyártó alacsony árral és silány minőséggel próbál piachoz jutni, lásd előbbi példa.
A fentiek alapján elmondható, hogy az ember a legokosabb döntést a gyári beszállító termékével hozza, mert ezek a gyárival megegyező specifikáció szerint készülnek jellemzően töredék áron. Ergo pont azt tudják és annyira tartósak vagy silányak, mint a gyárilag beépített eredeti. Ezeknek a megállapítása sem különösebben nehéz: RealOEM vagy TIS alapján a gyári cikkszám szerint megkereshető számos külfüldi webshopban: bimmerworld, fcpeuro stb., hogy ki az OE-gyártó és a kapcsolódó gyártói cikkszám, illetve, hogy létezik-e megerősített változat egy adott termékből.
De mint korábban is írtam: akinek ezen múlik a lelki békéje és a pénztárcája is elbírja, az vegye a full-full gyárit.
-
nagyúr
válasz STC Speed #53938 üzenetére
hát ez az ami zavar, hogy 2018. márciusi, tehát 2 éves sincs ...
most ez lesz a fő kérdés, hogy az akku ment gallyra, vagy az autó elektromos részében van valami gebasz
amúgy egyetlen elektromos anomáliát vettem csak észre: október óta 3 db (!!!) 20as biztosítékot evett meg a szivargyújtóm :/
-
MoP_FX 57
őstag
válasz STC Speed #48492 üzenetére
Nincs tapasztalatom, de nekem a logika azt diktálná, hogy az mtech gátló keményebb, tehát összességében rosszabb lenne a komfortérzet. Nekem gyári mtech futómű van alatta style 68-cal gyári gumimérettel (elöl /45, hátul /40), és a toldozott-foltozott budapesti utakon keményen tud pattogni. Frissen aszfaltozotton pedig vajsimán fut. A pattogásból következően pedig nyilván folyamatosan kapja a pofonokat a komplett futómű, nem csoda, hogy gyorsabban megy minden tönkre.
(#48493) Chris0321:
Az esetek 99,999999%-ában nem lesz semmi. De egyébként az alu hengerfej nem fogja sokáig bírni a hősokkot. Az M54-es motor hűtőrendszere nem a legrobosztusabb, de nem áll sokból kicsit odafigyelni a vízhőfokra. -
Chris0321
addikt
válasz STC Speed #48475 üzenetére
Köszönöm, jó kis oldal.
CharlieDrop: eddig jól indult a kapcsolatunk, pár kopó alkatrészen kívül nem kellett semmit cserélni miután átnézték rendesen.
MoP_FX 57: Vásárlás után egy olaj vezetéket ki kellett cserélni mert szivárgott, a hengerfej nemrég lett felújítva amit az előző tulaj fényképekkel tudott igazolni. Pontosan nem tudom mi lett megcsinálva mert nem értek hozzá de a sógorom aki autószerelő és aki velem volt a kocsi vásárlásakor megfelelőnek találta a dolgot. Olaj csere megvolt, a vásárlás után és még alig mentem az autóval mert 1,5 hónapig vacakoltak vele a festők mert idejük nem volt rá de elvállalták de nézni fogom a szinteket.
[ Szerkesztve ]
-
-
probizz
tag
válasz STC Speed #47712 üzenetére
Köszi! + Neked is chess001
Még az lenne a kérdésem, hogy 330Ci-ben milyen olajat használtok.
Ha jól tudom, akkor a gyári ajánlás 5W30 (?)
10W60 előnyös lehet? Télen mi a helyzet vele?+ Hogyan működik az akkori (2004-es) guminyomás-ellenőrző rendszer? Ahogy a most gyártott autóknál, azaz van külön szenzor a felnikben a szelepnél?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
válasz STC Speed #46131 üzenetére
Nem tudom pontosan, milyen anyagból van a tömítés, de olajálló dolgok jellemzően nem szilikongumiból készülnek, a sima gumi esetén pedig ismert, hogy általában kikeményedik a felület, ha szilikont kap. Szervizben mondjuk ott lenne a PAG olaj egy az egyben... Kompresszor olajok és némelyik hajtóműolaj hasonló bázisú, fékfolyadék is igazából, de az agresszívabb anyag talán.
-
Gsx-rr
veterán
válasz STC Speed #44463 üzenetére
A Premium minositest nem a marka hatarozza meg.
Egyszer lattam egy Mondeot a parkoloban valami brutal felszereltseggel individual belsovel muszerfal is borozott volt.Egy alapban nem kizarolag felsokategorias dolgokat gyarto cegnek is lehetnek premium modelljei legyen szo autorol vagy barmi masrol.
Egy sima alap belepo szintu tv se premium attol mert 55 col. A premium modell abbol is kb ugyanugy nez ki kozben technikailag eg es fold
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz STC Speed #44463 üzenetére
Mondjuk az F30 sem premium... Puritan szar az egesz, csak az emberek agyaban az el, hogy a BMW az egyenlo a premiummal. Az E90 sem volt az.... Maximum a motor, ami azza teszi. De nem a sz@r 20D es tarsai, hanem a rendes motorok, amik tenyleg kiemelik a kategoriabol, lasd a 30 vagy 35D.
Ma jottem haza az M6 -on hazafele Szekszardrol. Levillogott egy 1er, nem birta vegigvarni, amig 140 -el megelozom a kamiont.... Kapora is jott, mert remappoltattam az Octaviat. Magam ele engedtem. 116i... A tobbi tortenelem. Sokan azt hiszik, ha BMW -ben ulnek, akkor az barmilyen szar motorral is az autopalya kiralya lesz. Pedig ez csak egy hitvany Skoda, tenyleg a legalja az autoknak.(bar az 1er -nel azert klasszisokkal jobb)
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Newlachka
őstag
válasz STC Speed #43542 üzenetére
egy éve van nálunk az m43b19.tudom
olajcserén még nem volt egy év alatt...
de:
első szervíz 40(olajcsere,szűrők cseréje)
szíjjak+görgő csere 50k
vezető ablak mechanika+klíma,töltés,nyomáspróba 60k
most ac,főtengelyjeladó,veztengely jeladó,villamosságis 100k,
ezen felül nyári felni+gumi 130k
télen vettem lemez felnit+gumit 60k,
most jön a talpas csere+kopog a hidrotőke,kb 100-130(olajcserével ugye)
lakatolnom kellene+fényezni az 100-300k.-telibe fújatom-e vagy nem....?
És én problémamentesnek mondom a kocsitja: küszöbtakaró 10k,összes lapát csere 10k,rendszámtábla világítás,ajtó nyitóval együtt 10k, 2tükörlap 8k.
biztos lesz még ami az eszembe jut..[ Szerkesztve ]
-
lali81
tag
válasz STC Speed #43358 üzenetére
nekem is eibach rugók voltak az E60 alatt, meg bilstein B4 de eladtam kb vásárlástól számított 2 hétre.
jól nézett ki de itthonra durva , kemény volt (nekem), így az árából meg amit gyűjtögettem, M paket megy fel a gépre, de csak optika , na így lesz egy alap szaharból itthon M-es Bömös.[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz STC Speed #43333 üzenetére
Én beraktam az új eibach pro kit-et és sokkal sokkal jobb lett a komfort meg úgy minden... Én nagyon éreztem a különbséget pozitív irányba. Bár az eibach nem az olcsó rugók közé tartozik meg ha egy használt 15 éves rugót raksz be az se olyan már. M-es rugóhoz kellene azért a keményebb gátló is.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
csubuka
addikt
válasz STC Speed #42517 üzenetére
Szerintem megértők lesznek. Kérnek fotót a kormányról és olyan légzsákor rendelnek, hogy passzentos legyen. Mondjuk lehet ez csak az évjáratok közötti különbségek miatt van, nem azért, hogy oda nem illőbe is adjanak légzsákot. Ám ha gyárilag szerelték olyan kormánnyal a gépet, akkor azt tuti nem nézik vissza, hogy pont milyen volt eladáskor benne, volt-e olyan extrával vagy sem.
Ezen felül még egy korrekt átnézést is csinálnak a kocsin, teljesen rendesek.
Más: Senkinek nem volt még ez az ablakkeret elhagyása, elválása az E46-okkal?
[ Szerkesztve ]
-
Newlachka
őstag
válasz STC Speed #42663 üzenetére
ja e46.
de nagyon pici lehet a lyuk,mert mondom 4-5 hónap alatt 4-5dl csepeg el.valahol ereszt/csepeg.
A kiegyenlítő tartály nem repedt,és a látható részeken nem találtam folyást,csepegést,repedést,ezért gondolom,hogy a hűtőn van egy pici lyuk. kéne bele valami színező anyag,ami valamilyen fénynél világít?[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz STC Speed #42597 üzenetére
Ha csak nem vászontetős az autó, én mindig gépibe viszem. Sosem érdekeltek különösebben a mikrokarcok, amiket néhány mosó okozhat, abból is van jobb meg persze rosszabb fajta is, a fényezés előbb-utóbb úgysem lesz tökéletes és aztán mehet polírra ígyis-úgyis, akkor meg nem mindegy?
Ráadásul sokszor a kézimosóban nem lehet olyan szépen, alaposan lemosni, alváz mosás kapásból nincs, a tetejében rohanni kell mert a következő delikvens már a seggedben van és csúnyán méreget, meg csóválja a fejét...ráadásul a végén még jól le is izzadsz, meg párszor felbuksz a gumicsővel, vagy összevered vele az autót, ahogy forgolódsz körbe vagy csak simán a kezed mancsolod össze. Kösz, de inkább nem.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz STC Speed #42597 üzenetére
Minden ilyen karcol, ami ilyen súrolós univerzális megoldás... ezért szokták kézzel szárítani, igen macerás, illetve meg kell tanulni rendesen mosni, hogy az tényleg jó is legyen, olcsóbb nem lesz ez tény.
Illetve amiért nem lesz jó, mert ezekbe a mosókba az adalékanyag úgy van kitalálva, hogy ha tényleges hatást akarsz elérni, akkor tolni kell bele, kb 2k-t... alatta nem lesz túl jó az eredmény.
Foltmentes meg sose lesz ha nem érintkezel a kocsival. -
aero.
veterán
válasz STC Speed #42517 üzenetére
Azt nem biztos, hogy kicserélik, mert nem a gyári hibás kormány van benne, csak VIN alapján a gyári kormányhoz lett kiküldve a visszahívás. Próbát megér mondjuk, nem vesztesz vele.
Én voltam és a hibakódot nem törlik ki, nem is fog az hibát dobni soha, az ülés alatti csati miatt szokott. Én toltam ki utána INPA-val.
-
chess001
aktív tag
-
MPowerPH
félisten
válasz STC Speed #41563 üzenetére
Nekem eleri 3 km alatt a 70 -et, az olaj.
Ha sokaig nyelezem nagyon melegben, akkor az olajhofok elmaszik egeszen 105-108 -ig. Benzinesnel normalis, dieselnel nem. Viszont annyira szelsoseges, hogy itt UK-ban elo sem jon. Mikor otthon voltam a nyaron, akkor tunt fel. Aztan beirt valaki face-re ezzel kapcsolatban, es akkor esett le, hogy nekem pont ugyan ezt csinalja.
Vizhofokot nem tudok, szerintem az F10 mar alapbol forro vizzel indul.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ludsimon
veterán
válasz STC Speed #41332 üzenetére
Igen, épp ezért gondolkodok azon, hogy valakinek a segítségét kérjem amikor arra kerül a sor, hogy válasszon nekem jót, mert akit nem az érzelmei irányítanak és van típusismerete bőven, akkor tudja mit kell nézni/mi mennyibe kerül alkualap esetén.
De amúgy most néztem meg egy Bravot is, nem olyan pocsék auto az. Meg tényleg jól húz, ahhoz képest, hogy 1.4 turbós. 😁
Ha már a kasztni és a futómű rendben van bmw n, gondolom nagy szívás már nem nagyon lehet.Hacsak nem vár minden cserére benne, gumi, fektrcsak betétek stb.
undefined
-
-
SzlobiG
félisten
válasz STC Speed #40485 üzenetére
Azért nem mondanám törvényszerűnek ezt, de már volt rá példa más gyártónál, hogy ezt az elnyújtott csere periódust csökkentették, mert belátták, hogy a motor látja a kárát.
Tudni kéne az előzményeket meg a felhasználás jellegét. Én az ilyen löttyöket sose preferáltam, de majd ezredes kiokít.
-
-
KAMELOT
titán
válasz STC Speed #40188 üzenetére
Mindenből lehessen pénzt lehúzni. Én egyszerű MEYLE lengéscsillapítót vettem a E65-be. 50 eu volt. Megnéztem mik mennek bele. persze kidobta a SACHS-ot is ami már 125 euro, de mondtam felesleges, nem rallizni járok vele.
Szerintem mindig az a legjobbha olyat veszel ami van benne, vagy ha utánanézel akkor vehetsz bele jobbat is.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
kenguru99
senior tag
válasz STC Speed #39798 üzenetére
A uv-s jelölés után pár héttel/hónappal később vissza kellett volna menned. Ereszthet a klímahűtőnél ha az még a gyári, mert nagyon vékony alumíniumból van és az ahogy korrodál porózussá válik. Gyakori hibapont még a kompresszor tengelyének tömszelencéje és a csőcsatlakozások.
De egy gyakorlott klímás ezeket pontosan tudja. -
Newlachka
őstag
válasz STC Speed #39523 üzenetére
Nekem valami ilyesmit kell keresnem a touringba.
Cikk(#39526) Xero:
Azért mondom,hogy nem véletlenül vetemedik az ember ilyen autóra attól függetlenül,hogy magyar viszonylatban nem keresünk rosszul.
Nem akarnánk mi 20+M autót,de azért egy 4-5 éves autóra már fájna a fogunk -
Newlachka
őstag
válasz STC Speed #39523 üzenetére
én csináltattam,komplett új kulcsot,és nekem az sem segített....
Aki csinálta nekem a kulcsot, ő javasolta,hogy a hátsó szárnyban lévő modult szerezzem be,cseréltessem/cseréljem ki.Elvileg 20-30m-ről nyitnia kellene,de jó ha 4-5ről nyit...sőt van amikor az autó mellől is csak nehézkesen hajlandó.
Lassan utánajárok ennek a témának is.
Amúgy ha rombusz kulcsod van, az roncsolás mentesen nem szétszedhető,így jobb ha szakemberhez fordulsz.Amikor szikével megvágod a házat,könnyel levághatod a chipről a dolgokat.
18k-ért csináltak nekem teljes értékű kulcsot 6 hó garival..(#39522) Saycz:
Addig míg MO-n itt tartunk,hogy 28 éves létemre nettó 300+os fizuval(asszony n250+) nem tudok/dunk azon elgondolkozni,hogy új autót vegyünk,pedig egyáltalán nem az alsó kategóriában keresünk,addig mindenki megpróbálja azt az autót megvenni,ami az értékrendjéhez passzol, ebből adódik az,hogy MO-n létjogosultsága van egy 18-20 éves autónak,még 3-5 évet szolgálni.
Van ismerősi körben ugyanez a motor/váltó kombós sedán amiben 385k van,és azon kívül,hogy váltócserére vár semmi baja.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz STC Speed #39462 üzenetére
Köszi!
Igaz én nem vagyok szakértő, de tapasztalataim szerint igaz az az általános vélekedés miszerint "minél újabb annál szarabb minden autó".FIREBLADE78: Nekem tetszik, de nem merném megvenni ilyen világos belsővel. Egy ilyen autóba én legszívesebben csak zokniba szállnék be.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
Xero
nagyúr
válasz STC Speed #38645 üzenetére
Nyilván csak egy 1-2M értékű E46-nál mérlegelni kell, hogy 70e 4 gátlóért, vagy 140e a "gyáriért" (mondtam valamit, fogalmam sincsen mennyi lehet). Nem látom igazán értelmét. Ok ablaktörlőből megveszem a gyárit, mert marginális a különbség, de ennél azért kissé felesleges befektetés.
-
szőröscica
addikt
-
CharlieDrop
veterán
-
Skimaster
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2 (Gar: 2026.08.16-ig)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest