Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6978 üzenetére
Rossz irányba megy ez a beszélgetés Szerintem első lépésben azon kellene átlendülnie a szakmának, hogy ne azt nézze rögtön mitől nem jó ötlet valami, hanem hogyan lehet azt megvalósítani. Utána persze jöhetnek a kérdések, meg a kulturált vita.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Hunattila #6975 üzenetére
2.-es ponton szerintem úgy lehetne segíteni, hogy egyetem után ne lehessen azonnal beülni a bürokráciába, hanem min. 10 év versenyszektorban szerzett tapasztalat kelljen. Talán más lenne a hozzáállás. De lehet olyat is hoznék, hogy max 5 évet lehessen egy huzamban a bürokráciában dolgozni egy időben, utána versenyszektorba kelljen menni, mert annyira gyorsan fejlődnek a dolgok, vagy átalakulnak. Utána megint visszamehet, ha akar.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Hunattila #6947 üzenetére
Teljesen magára maradt a mérnöki társadalom. Én mindenki helyében kilépnék a kamarából és általános sztrájkot kezdeményeznék, közben újraszervezném a kamarát új jelöltekkel és követelésekkel. Ezt így nem lehet csinálni, mert se nem jogszerű, se nem normális. Az ilyen jani féléket meg ki kellene tiltani a naprendszerből.
#6948copass: Kb ezt lehet tenni mérnöki oldalról, főleg egy ilyen egyeztetésen. Nem minden esetben arcoskodnak, de ha ilyen előfordul akkor ez lehet az utolsó menedék. Mondjuk kijelenthetik, hogy márpedig nem lesz jegyzőkönyv se...
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
-
Raysen623
addikt
Valószínűleg kapcsolt attribútumok, melyek valamelyik könyvtári elemmel érkeznek. Ezeket hiába törlöd, visszakerülnek. Elvileg dőlt betűkkel írja ki őket a kezelőben. első lépésként a könyvtárstruktúrát nézd át, főleg a beágyazott elemeket. Nálunk a velux szokott ilyen ocsmány lenni, meg a régi hörmann könyvtárak. Copy-Paste esetén is jönnek be akár egy vonallal is más attribútumok.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Hello. Keresek parkoló számozás kiírásához alaprajzon, Label eszközzel szeretném az ID-t rárakni, de nem kézzel, hanem Grasshopper megoldással. Másik eshetőség a Python kóddal való címkézése, de nem tudom aktiválni a Python palettát, ugyanis az SSA licenszet nem érzékeli a program (ennek intézése folyamatban). Tud valaki valami recit esetleg? Azt tudom, hogy polyline segítséggel lehet megadni a számozás irányát, de élő példát nem találok rá a neten, valószínűleg a rossz keresőszavak miatt.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Hunattila #6885 üzenetére
A lista része megoldható - bár nagyon használhatatlan ezzel a tartalommal, rajzi része meg egyenként kirajzolva és tervlapon összeollózva a két nézet. Rohadtul nem éri meg, a műszaki ellenőrt meg el kellene hajtani valahová, mert nagyon le van maradva a technológiával.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz OgreImre #6880 üzenetére
Régen hasonló gondom volt PC-n is. A megoldás az lett, hogy a teljes JAVA-t le kellett gyalulni a gépről, majd az AC telepítővel szállított JAVA verziót kellett telepíteni és utána a program gond nélkül felment. JAVA-t ezt követően lehetett frissíteni a legújabbra.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Jellemzően helyszínrajzokat kell EOV helyesen menteni, ami megoldható egy Worksheet-en kezelt rajzi tartalommal, ami ki van tolva EOV helyes koordinátákba. Sima 2D-s terv, amiről bármit alá lehettenni a modellnek, vagy tervlapon összeollózni a két nézetet. Felesleges mindent egy nézeten tárolni. Aztán jött a mérési pont és léptünk egyet előre. Még az a funkció hiányzik, amikor át tudom venni egy modul terv koordináta rendszerbeállítását egy klikkel XML-ek export-importálása helyett.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz petymeg #6797 üzenetére
Ahogyan nagyt0m is írta modulozással lehet játszani és akkor a 3 épület pozícióban és magasságilag rendezhető.
Nem tudom látványtervhez miért kell EOV helyesség, ami azt jelenti hogy kirakod a modell tartalmat az ArchiCAD origótól nagyon messzire. Ez az eljárás közismert program hibához fog vezetni.
EOV-t elengedném, és inkább egy elmozgatási vektort és forgatási szöget adnék meg a fogadó szoftverhez, ha kell az EOV helyesség.
Fentiekkel megkerülhető a mérési pont használata - nem kényelmes megoldás, de működik.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Láttam már ilyen esetet, amiről írsz és nagyon jó példát hoztál fel. Azonban a megfelelő embereken keresztül el lehet érni azon embereket, akikkel előre lehet egyeztetni és nem lesz belőle gond az engedélyezéskor sem. Ehhez nem kell tervetbeadni, de elhiszem hogy van olyan eset, ahol így viselkednek. Nehéz ügy.
A legfelháborítóbb az egészben, hogy még mindig így működik idehaza minden: ha van ismerős, kapcsolati tőkével, akkor lehet ilyen ügyekben eljárni és egyeztetni, egyébként meg takarodjál mert nem is vagy ügyfél. Ki van itt kiért? Mintha nem ezzel kampányoltak volna még 2010-ben...A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Nerazim #6787 üzenetére
Én eddig azt tapasztaltam, mindegy mit ír elő a jogszabály vagy szabvány. Az éppen aktuális döntéshozó jóindulatán múlik minden. Állandóan azon merengünk mi értelme akkor így a szabályoknak, ha azokat senki nem tartja be más fajta értelmezés okán.
Sajnos az van, amit ő mond és annak meg kell tudni felelni. Jövőbeni tapasztalat: az ilyen kérdéseket előre fel kell tenni hatóságnál és jegyzőkönyveztetni.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Hunattila #6771 üzenetére
Valaki pár napja azt állította egy adásban, hogy jelen helyzetet nem lehet logikailag lekövetni hagyományos kormányzati megközelítéssel, mert ez nem az.
Amit én látok az a dilettantizmus magasiskolája. Mindenbe belepofázni, nulla szakmaiság, cserébe magasfokú ideológiai (mintha lenne ilyen) és politikai szájtépés. Pedig minden mögött csak a mások pénze van, amit ők el akarnak venni, és nem csak valamennyit, hanem mindent is. 13 éve tart ez az állapot, most kezd kicsúcsosodni és csak egyre rosszabb lesz, mert elkezd bevadulni a rendszer az intézkedéssorozatai által, melyek nem érdemi vitákon keresztül érlelődnek ki, hanem erővel áttolnak mindenen és mindenkin.Tökéletes példa erre Lázár MÁV-os kirohanása és géppuskázása. Az egészségügy összeomlott a covid alatt, az oktatás egy heverő hulla a földön lassan, az állam pedig kivonul azon területekről, melyeket neki lenne kötelessége ellátni. Ehelyett mindenhol akadályokat kreál, melyeket persze saját magára nem tart érvényesnek.
A Bazilikánál nem lehet semmi magasabb bullshit-en meg azóta is csak röhögök. Mi ez itt? Középkor? Messzire megy ez a téma, be is fejezem.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
-
Raysen623
addikt
válasz gNAT_hu #6732 üzenetére
Jó magam üdvözlöm ezt az elképzelést, viszont régen voltak már azon idők, amikor a GS fejlesztőgárda azért volt számomra kedvelt, mert egy-egy új funkció behozatalakor elég rendesen átgondoltak, mit akarnak és hogyan lehet azt jól implementálni (illetve jobban mint a konkurencia). Mára odáig jutottak, hogy lesüllyedtek a konkurencia szintjére, és maradt a hangzatos marketing.
Visszatérve eme újításhoz, szerintem könnyebb lehet kezelni egy címkét és annak tartalmát, mint a régi zónabeállításokban elveszni. Azt is meg lehetett tanunlni és szokni, de annál ugye jobban működőnek kellene lennie a címkének. Én ezt várom majd a 27-től jövőre, mikor használható is lesz.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz atti9995 #6726 üzenetére
Én azt javasolnám, hogy kezdetben ha otthonról szeretnél vállalkozóként dolgozni saját licenszel (én így értelmeztem szavaid), jogtisztán, akkor kezdéskor inkább béreld a licenszet, ami tervezhető addig amíg szükséged van rá, vagy nem lesz ráelég pénzed, és akkor SSA-ra tudsz váltani legfrissebb verzióval.
Nem éri meg feketézni, mert ha belépsz vele valakinek a csapatmunkájába rögtön látják hogy sumákolsz.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Nixon18 #6712 üzenetére
A belső oszlop fül alatt nézz körül. Mert ami a képen ki van választva, az csak a korlátszakasz végeken lévő oszlopokra vonatkozik. Ezeket külön kezeli a program. Továbbá a csatlakozásokat is nézd át, ott mi van beállítva, mert nem minden esetben rak ilyen helyekre oszlopot.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz TRicKolas #6695 üzenetére
Revitben is elviekben a Survey pontot viszed negatív irányban és nem a Base pontot pozitívba De ott lehet így is, meg úgy is csinálni. Megbeszélés kérdése.
Apropó, a nem lapos DWG-re nem tudok mit ajánlani neked. Elvileg van arra mód, hogy szintvonalas felülethálót készítsen neked róla a program.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Raysen623 #6693 üzenetére
Kifutottam a szerkesztési időből, bocsánat.
Mi nem használunk XREF-et, mert egy rettenet. Még mielőtt jobban belemegyünk AutoCAD-ben is az! Kezelhetetlen az egész veleményem szerint.
Munkamódszer alapja, ha nem akarod teleszemetelni a tervet AutoCAD-es "hulladékkal" a következő:
- létrehozol egy külön Worksheet-et (Munkalap) és ott lerakod Rajz eszközzel a DWG-t.
- a lerakott rajzot, szépen kimozgatod EOV helyesen, tehát először beforgatod a nézetet EOV észak irányba, majd eltolod a koordinátákkal. Jellemzően valamelyik telek sarok pont koordinátát használj erre a célra.
- Az így előállt EOV-s helyszínrajzot szépen pauszként berakod az alaprajzon, és a pausz referenciát behúzod a projekt origóba, vagy a közelébe. (Azért van erre szükség, mert ha nagyon távol modellezel az origótól, akkor a 3D modell elemek fogópontjai le fognak mászni a kubus sarkokról és vibrálni fog a kép is. Ha jól emlékszem ez a lebegőpontos számítás kerekítései miatt jön elő. Kérem a jobban hozzáértőket erősítsenek vagy cáfoljanak meg ebben a hitemben .)
- Lerakod a rasztereket - ha vannak, és kezdhetsz modellezni. Ha EOV helyesen akarsz menteni IFC-t vagy DWG-t majd, akkor a Felmérési pontot (észak irányba forgatása a tervnek itt is első lépésben megy) kell még alaprajzon beállítani az EOV koordinátákkal, mégpedig negatív előjellel. A művelet ellenőrzése történhet a koordináta tárgy elemmel alaprjzon. DWG és IFC fordítóban a Felmérési pontot be kell állítani mint origót.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Konszignáció témához is szólva: vannak még a szakméban régi motorosok, akik abban a világban élnek, amikor még 1 lap / 1 konszignációs elem volt elkészítve, magyarázó részletrajzokkal kiegészítve adott esetben. Csináltam ilyet még AC9-ben és felért egy érfelvágással.
Az automatizálás sajnos fontos és a standardizálás is ebben a témában. Ott pedig sajnos csorbát fog szenvedni a szépség és a design-os kialakítás, amit senki nem fog kifizetni soha érdemben. Az ilyen jellegű harcokat pedig sajnos mindenkinek meg kell vívnia az irodájában vezetőivel, kliensekkel. Sajnos ez van, felgyorsult világban élünk, ahol a lehető leggyorsabban kell minden - lehetőleg tegnapra és már az is késő - ráadásul még vezetni kell a módosításokat, mert azzal tudsz csak elszámolni adott esetben.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6619 üzenetére
24-es nem tudja még a natív mérési pontot (25-ben a DWG fordítóban már meg lehet adni a mérési pontot origónak), így nem tudsz EOV helyes (ha jól értem ilyet akarsz) DWG-t menteni. Kerülő megoldás lehet egy vonatkozó munkalap létrehozása, ahol eltolod a rajzot az EOV koordinátába.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Nixon18 #6539 üzenetére
Saját tapasztalatom az, hogy a segédvonalak használata esetén már nem kell nyomogatni a shift-et, hanem csak húzod a kurzort és dobja ki a segédeket vízszintes, 45 fok és függőlegesen. Amikor megjelenik ráhúzod a kurzort és mehet a klikk. Tehát elvileg egyszerűbb lett.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Több minden szólhat bele:
- Modellnézet beállításokban nézd meg mi van megadva,
- Lépcsőbeállításokban nézd meg mire van állítva a lépcső alaprajzi megjelenítése (modellnézet vagy elembeállítás a mérvadó),
- amit #6527turit írt,
- Grafikus beállításoknál nincs e lépcsőre vonatkozó rész.Nyugi van, Revit esetén ilyenkor már rég eret vágtál volna.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Nem tudom ki mennyire van otthon a modulozásban és kapcsolt attributumok terén de megpróbálom, mert nekem kissé érthetetlen miért viselkedik így a program.
Több épületből álló projekt, két szakág ArchiCAD-ben (építész és tartószerkezet). Van egy GEN modell fájl, ahová mindegyik modell fájl be van linkelve. Kompozit szerkezetek részéről vannak azonosak és eltérők épületekre vonatkozóan.
Ugye az indexelésre ügyelni kell, mert ha két eltérő modellben, eltérő kompozitok kapják ugyanazt az indexet, akkor a GEN-ben ebből probléma lesz.
Jelenleg ha új kompozit falat kell létrehozni tevfejlődés esetén, akkor azt minden másik modell fájlba be kell vezetni jelenleg az attributum kezelő segítségével. Itt jön a kérédésem: miért duplikálja a kompozit szerkezet kapcsolt attributumok checkbox bepipálásakor az építőanyagokat, kitöltéseket, felületeket és a folytonos vonalat is!? Ezek minden tervfájlban ugyanazok, mivel egy ugyanazon sablonból lettek létrehozva és nem babrálhatja őket senki.
Ha kiszedem a pipát a chechkboxból, akkor hiányzóként állítja be ezeket a kapcsolt attributumokat, de nem mindet csak néhányat. Csináltam egy tesztfájlt és elkövettem hasonlót, de ott nem volt ilyen probléma. Találkozott már valaki hasonló problémával?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Hunattila #6512 üzenetére
Ha nincs hotspot-ja a 3D-s nézetben, akkor a gerendát kiszelektálva a beállításaiban kell mókolni vele sajnos. Tetszetős az új lépcső eszköz, de kissé szerintem túl bonyolították. Helyenként nem kellően félreérthetetlen és felhasználóbarát. Pedig sok van benne, és még többet lehetne kihozni belőle.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Szia.
Nálam működik, szintén 5010-es build-en. Ez egy feature egyébként. A Zónák címkéje itt már Label-ként működik, aminek a kiírt tartalma külön állítható a címkebeállításokban. A Nyíl eszközzel tudod kijelölni legkönnyebben elvileg. Lehet megérné lecserélni a Zónát 25-ös verzióra Helyiségkategóriáknál.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Köszönöm mindenkinek, közben úgy néz ki rájöttünk a megoldásra. Nem a hagyományos írásvédelemmel volt baj, hanem egyes falak összemetsződései tréfáltak meg minket.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Tud e valaki Rhino-Grasshopper megoldást attributumok kötegelt újraindexeléséhez?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
AC25 HUN 4013-as alatt a következővel szembesültem gerenda beállításokban: miután a szélesség és magassági értéket zároltam, majd megadtam neki egy értéket és lehelyeztem modell térbe, majd a zárolást feloldom és keskenyebb gerenda méretet szeretnék megadni, csak és kizárólag a nulla értéket viszi be. Magasságra sem tudok utólag más értéket megadni.
Ez most feature vagy BUG? Más is találkozott már vele?
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Én már egy ideje mondogatom, hogy nagyon szép ez az IFC linkelgetés (mi egyébként tiltjuk a megbízhatatlan szakági IFC export miatt), mert látszik minden még metszeten is, csak éppen a terv válik tőle kezelhetetlenné, arról nem is beszélve hogy az építésznek nem feladata a GENPLAN tervek készítése, összakági megjelenítéssel, mert abból a tervből nem lehet építeni!!! Koordinációra jó, és akkor kezelhető nézeteket lehet generálni, akár 3D-ben is, de csak arra használjuk amire valóban kell.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Többször voltam én is, DE nagyon károsnak tartom a minőségre nézve az évenkénti kiadást. Ki kellene tolni két évre, mert így nem fogják bírni a versenyt és minőségben sem lesz olyan a program, amihez hozzá voltunk szokva. Ott tartunk, hogy véletlenszerűen crash-el a program. Nem tartom megfelelő iránynak a mostanit.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Miként van beállítva a fal? Alapesetben ugye helyiséghatároló, tehát vágja a helyiséget (helyiség poligon a fal élével esik egybe eset áll fenn). Ebben az esetben az értékek leszámítódnak. Másik kérdés: milyen helyiségeket pakolsz le? Manuális élekkel rakod le vagy automatikus varázspálcás módszerrel? Helyiségek frissítetted?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Ha jól látom ezek nyíláskiváltók. Melyik fólián vannak? Ha ugyanazon amin a külső falak, akkor lehet el kellene őket különíteni. Ha ezt nem akarod akkor grafikus felülírással szaggatottra vagy ritka pontozottra lehetne állítani 0-ás vonalvastagsággal.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6394 üzenetére
Az idézetben szereplő szövegnél én továbbra is csak és kizárólag a referencia model elvet tudom érteni, mivel többre jelenleg egyetlen piacon lévő szoftver sem képes. Tehát minden esetben csak hozzámodelleznek a kapott elemekhez.
IFC-vel Revit szórakozni meg igen problémás tud lenni. RVT export ArchiCAD-ből Revit-hez elfogadhatóan gyors volt az egyik projekten. Szakág tudott vele tovább dolgozni és terveket gyártani.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6390 üzenetére
Nem tudom, nálunk ez teljesen jól működik. A pontos geometria jól átmegy Revitbe (betonszerkezetről van szó). Szakági tervezők jól tudják használni. (Referencia modell alapú koordinációról beszélünk továbbra is.)
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Raysen623 #6382 üzenetére
Mert a 420.000 is valójában 420.258,2268 is lehet ha valaki 4 tizedesjegyig dolgozik. Kótavonalas értéke meg egy kerek szám akar lenni, mert ugye ilyen méret "nincs". Jobban nem tudom elmondani, mert nem vagyok mérnök matematikus pl. Lehet rosszul magyarázom.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz OgreImre #6381 üzenetére
Mert a 420.000 is valójában 420.258,2268 is lehet ha valaki 4 tizedesjegyig dolgozik. Kótavonalas értéke meg egy kerek szám akar lenni, mert ugye ilyen méret "nincs". Jobban nem tudom elmondani, mert nem vagyok mérnök matematikus pl. Lehet rosszul magyarázom.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
EOV-ban nem szabad modellezni (nem csak ArchiCAD-nél, máshol sem). AC25-höz már kijött a patch, ami engedélyezi a natív mérési pontot, így lehet menteni EOV modellt IFC-ben és EOV DWG-t is elvileg.
Az egésznek annyi a trükkje, hogy a program kerekítést hajt végre minden tervi egységen, ami ha túl nagy szám esetén történik akkor előáll a képen látható hiba. Ezért kell a projekt origónak közel lennie a terv origóhoz.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Valamiért nem tudunk egyedi kapulapot készíteni. Bárhonnan, bármilyen elforgatással mentjük, nagy üresség tátong a kapulap helyén. Találkozott valaki hasonlóval?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
A minőséget hol veszed alacsonyra? Remote desktop beállításaiban? Egy rakás dolgot én is lekapcsoltam már. AC beállításokban is visszavettem a 2D-s kirajzolási pontosságot, de sokat nem segített. Van egy gyanúm, hogy az egyik egyedi kitöltés lesz a ludas...
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Van itt valaki aki távoli asztallal dolgozik csapatmunkában? Mennyire gyors vagy lassú? Alaprajzi zoom és map mennyie elfogadhatóan működik?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6309 üzenetére
Kérlek ne menjünk ebbe bele, mert én speciel torkig vagyok a family, shared meg project paraméterekkel is másik oldalon és állandóan mókolni kell hogy tudjak egyedi dolgokat is listázni néha. ArchiCAD oldalán kb ugyanez van, DE van egy felület ahol az egészet tudod managelni, másik platformon meg kapok egy ömlesztett listát aztán görgess amíg bírsz...
Az ID-t nem kell alapesetben babrálni, de legfőképpen nem létrehozni ugyanazt mégegyszer ugyanazzal a névvel. Tárgy paraméterek csak GDL elemeknél vannak, egy részét használod mert konfigurálni kell az elemeket és azt listázni is akarod stb. Minden más mehet tulajdonságokból és csókolom.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy egyedi ajtólap felületi beállításait utólag hogyan lehet módosítani? Sehogyan sem találom...
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6264 üzenetére
Azt hiszem maximálisan egyet értek veled ebben. Nem kötözködni akartam, csak leírtam mitől szenvedünk, pedig házon belül van a szakág.
Ami sz RVT vs IFC-t illeti, régóta tudjuk milyen hatalommal bír a marketing. Nem számít mi mennyire jó szakmailag vagy használató e...#6265copass: Revit-el is tervezünk és kb olyan mintha kiraknának a senki földjére dolgozni kézzel-lábbal. Újra fel kell találni mindent amit korábban máshol szinte alád raktak. IFC exportálásnál átérzem a problémáidat. Ennyit tud az ökoszisztéma, de megmagyarázzák azzal hogy nagy cégek érnek el komoly eredményeket ezzel a szoftverrel...a milyen áron meg időben már nem lényeg megint.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6259 üzenetére
Szerintem túlkombinálod. Nem az a cél hogy szerkeszthető elemeket kapjál, mivel referencia modell elvet követünk továbbra is legyen akármilyen BIM amit használunk. Erre a célra meg ez tökéletes. Az IFC-vel sajnos ne is gyere mert pont a Revit használók - bocs a kifejezésért - b@sznak menteni IFC, amit megértek mert iszonyatosan fos a felület és nem működik jól.
AC IFC mentés sokkal szofisztikáltabb, többet is kell vele dolgozni az elején.[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6257 üzenetére
Majd ha Revitből tudok olyan pln-t exportálni ami szintén szerkeszthető elemeket ad megnyitás után, akkor lesz majd olyan RVT exporter is ami ugyanezt az élményfaktort adja másik irányban. Ne legyünk már telhetetlenek
Egyébként valóban egy ingyenes Add-on volt korábban, amit pár év alatt sikerült felhozni erre a szintre. Ha Autodesk jobban állna hozzá a szakmához, akkor ez a feature sokkal jobb is lehetne...
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
Rövid videó AC25 új képességeiről. Van még más is a hivatalos YT csatornájukon.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6247 üzenetére
Revit nem csak merev de rugalmatlan is és nem tudod leszabályozni az embereket hozzáférésben. Mindenki csinálhat mindent. Family-vel is az a legnagyobb bajunk hogy buta és értelmetlen túlságosan felokosítani. Attribútumokat is nehézkesebb kezelni.
ArchiCAD ezzel szembe testreszabható és kellően rugalmas. A két platform meg kényelmesen elfér egymás mellett.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6244 üzenetére
Ugyanezt látom és tapasztalom én is, de ez egy teljesen más történet. Ez nem piacvesztés hanem adott külföldi beruházók belső rendszere, akik már jó rég óta így dolgoznak és azért RVT mert az üzemeltetés ezen a platformon fut vagy van jobb hozzáférése. Autodesk rendszere és megoldása zárt. Ezt lehet szeretni vagy sem.
Én azt láttam külföldön is, hogy a Revit egy "véglény" a láncolat végén amibe betuszkolják a modellt, amit minden mással megmodelleztek.
Ha ilyen igény van szakág részéről, akkor mi szépen mentünk egy RVT-t ArchiCAD-ből Ezt a részét remélem továbbfejlesztik majd a programnak.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6237 üzenetére
Véleményem szerint itthon is iszonyatosan vesztik a piacot, Revit nagyon betört.
Ezt nem tudom miből gondolod, vagy miből szűrted le. Ki az az idióta aki egy Revitért cserébe felad egy jól (messze nem tökéletesen) működő, könnyen tanulható és árban is korrektebb platformot?! Mondom ezt úgy hogy két platformon dolgozunk és abból az egyik valami eszméletlen sok pénzt nyel el mindenfajta Add-in fejlesztésekre olyan funkciókért is, ami a másik platformon több mint 10 éve megvan.
2021-es Revit verzióba bele bírták végre rakni hogy az 'és' helyett a 'vagy' is választható legyen Schedule-oknál pl. Óriási világrengető fejlesztés Autodesk oldalon.
De témánál maradva: mi erősen elkezdtük használni tartószerkezettel az ArchiCAD-et és eddig bőven vállalható. Az új feature-öket szépen szipkázzuk befele. A Surface dolgot meg teljesen értem részedről, de ez egy igen nagy falat lenne. Nem véletlenül van benne 3 féle motor, és engem nem is zavar semmiben. Viszont az élő kapcsolat megoldással újjra lehet majd kicsit gondolni.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz Ranger^41 #6232 üzenetére
Pedig ezt a folyamatot platformtól függetlenül végig kell vinni már a legelején a projektnek nincs mese. Erre kell mindig egy ember aki összerakja és felügyeli, nálunk is így van. Ekkora automatizmust jelenleg elvárni irreális.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz daninet #6214 üzenetére
Én sem várok sokat egy integrált GPU-tól. Majd ha kedves alma hajlandó lesz engedni a termék vékonyításból és bepakol mellé rendes VGA-t is akkor lesz érdemi előrelépés. Jó lett az M1 de nem CAD szoftverekhez szerintem.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
-
Raysen623
addikt
válasz P_Petronius #6183 üzenetére
Hogyan van beállítva a Rajz eszközöd? A Keret fülön mi van beállítva? Lerakáskor ugyanis az itteni beállítás a meghatározó a látszó rajzi tartalom terén. A rajzhoz igazodó keret a legjobb, ebben az esetben legfeljebb a tervlaptól arrébb rakja le a rajzot. A kézzel átméretezett esetben a tervlapon jelenik meg a rajz, de a tartalma a kereten túlra szokott kerülni. Ilyenkor a keret beállításánál át kell kapcsolni rajzhoz igazodóra, utána valószínűleg elmozdul a rajz a tervlap felületéről, amit igazítani kell.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rainbow Six Siege - Deluxe Edition (+16 operátor)
- PC játékok - árak megegyezés alapján
- Új Windows 7, 8.1, 10, 11 telepítő pendrive-ok, pendrájvok és telepítőlemezek, DVD-k
- Surfshark Starter VPN 3 hónap / Végtelen eszköz / Előfizetés hosszabbításra is alkalnas Kupon
- Indiana Jones and the Great Circle Premium Edition
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest