- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz sakal83 #30850 üzenetére
"A hiányról meg ne beszéljünk, mert nagy ívben nem érdekel."
Sot, nincs is hiany. Per pillanat is van 3 brand a Vega 56-bol, 5 brand a Vega 64-bol plusz ket vizes valtozat raktaron a Mindfactory-nal: [link] A megjelenes ota van raktaron kartya, soha nem volt olyan nap hogy legalabb 3-4 kulonbozo brand ne lett volna raktaron naluk. Csak nemigen viszik a V56-ot 500EUR-ert vagy a V64-et 600-650EUR-ert. Nem csoda mikor 20 kulonbozo custom GF1080 kaphato 500 es 600 EUR kozott: [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
X Factor
addikt
válasz sakal83 #30850 üzenetére
Freesync.
Aki gyorsan reagált vehetett 131k-ért, én is annyiért vettem, annyiért jó deal.
Már máshol is Írtam, de szerintem itt sokan ezen a véleményen vannak. Nem is a kártyával vana baj, hanem a körÍtéssel.
Például, hogy nem igazán kapni, mondjuk itthon, ha igen akkor meg túlárazva. Elég kevés ideig lehetett a külföldi shopokban a lecsupaszÍtott példányokhoz hozzájutni reális áron (vega56 389gbp, vega 64 469gbp). Nem végleges a driver. AIB kártyák késése. Aftermarket coolerek hiánya.
Illetve a megfelelő teljesÍtményehez a vega56-ra 64-es bios kell és rendesen UV-zni.
Ez meg már együtt annyi mókolás, amit azok lehet, hogy csÍpnek, akik szeretik az otthoni konfigot bütykölni, de az átlag user-nek ez csak külön szenvedés és out of box simán bukja a teljesÍtmény 25%-át, cserébe még forró és hangos is a kártya...
Make things work
-
-FreaK-
veterán
-
Petykemano
veterán
válasz sakal83 #30850 üzenetére
Semmi, de ezt Te is tudod. Elmondták, hogy
- a polaris és a vega nem veri agyon a konkurens pascal termékeket
- (vélhetően) a bányászat teremtette kereslet miatt másfélszer drágábban kaphatók a polarisok, mint kéne.Én tavaly 66e Ft-ért vettem RX 470-et. Ma ugyenezek a termékek 80-100 között mennek.
(Ráadásul úgy tűnik a megjelenő nvidia bányász kártyák alapján, mintha már nem csak a boltokban nem lehetne polarist kapni, hanem mintha a gyártók se jutnának hozzá.)A kérdés: miért nem gyártanak többet, jogos. Erre néhány magyarázat lehet:
- nincs kapacitás. Mert a kapacitást elviszi a summit ridge lapka gyártása (ryzen, epyc), vagy esetleg a vega (vega 11)
- azért nem gyártanak többet (polarist), mert már életciklusa végén van, nem akarják ezzel megtölteni a piacot
- azért nem gyártanak többet (polarist) a tervezettnél, mert a bányászok vásárolják fel, akik aztán visszaöntik a piacra használtan, vagy gariztatni.
- azért nem gyártanak többet (vega-t), mert az összeszerelési kapacitás végesAz biztos, hogy valami valahol limites és látszólag az AMD-t ez nem zavarja, vagy nem tud ellene tenni.
Nincs semmilyen előny, amit ebben a szituációban fel lehetne hozni az AMD mellett, ha valaki GPU-t akar vásárolni. Amennyivel drágább (mint kéne) a FineWine nem kárpótolja.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz -FreaK- #30853 üzenetére
Ez szep teoria, de itt az arak stabilan ugyanazok mar a megjelenes ota - 499 es 509 a Vega 56 es 599, 609, 629, 649 a Vega 64. Plusz nemigen adnak el belole, az osszes ott listazott kartyabol osszesen 2015-ot adtak el. Ez nem eppen emlitesremelto darabszam.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #30854 üzenetére
"azért nem gyártanak többet (polarist)"
Az egyik fele ez, hogy nem akarják feltölteni a raktárakat a Vega11 érkezése előtt, a dolog másik fele, hogy egy gyártósort nem lehet csak úgy a semmiből felhúzni, meglehetősen költséges a csipgyártáshoz szükséges kellékek legyártása is, ami egyáltalán nem profitábilis, ha nem társul mellé kellő volumen. -
Puma K
veterán
válasz Petykemano #30854 üzenetére
"Elmondták, hogy
- a polaris és a vega nem veri agyon a konkurens pascal termékeket"Mikor mondták el vagy hol említik ezt?
Mert én annyit láttam hogy #BETTERRED, meg #PoorVolta. Ezekből meg azt lehetett sejteni, hogy na odapörköl az AMD az Nvidia-nak...
"It's hilarious how bad VEGA is and then seeing this advert."
Aztán meg láthatjuk mi lett ebből...
Ja és +1
A FreeSync vs FreeSync 2 hogy is van?
Mivel jobb a második F.S. mint az első?
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
sakal83
addikt
válasz Petykemano #30854 üzenetére
A Vegával nincs baj, annak az árával van.
A 470/480-as bevezetését is elszúrták, mert drágább volt, mint a 1060. Csak november/december tájékán lett best buy az MSI Gaming miatt, Közben a 1060 meg tarolt... utána meg a bányászláz jött.
Sajnos a marketing osztályt még nem rúgták fenékbe A-Zs-ig.
A Ryzen jó lett nagyon végre, a vgak is meglennének..., csak az árazást/gyártást szúrták el már 2X-ra. Ami lehet, hogy nem is hiba, és én ettől félek leginkább.
Nem hittem volna, hogy az Nvidia lehet a jófiú az AMD-vel szemben...
-
-
Petykemano
veterán
azt mondtam én is lehetséges oknak:
azért nem gyártanak polarist már, mert nem akarják ezzel elárasztani a piacot.
De megírták korábban mások is, hogy az AMD nem áll bele a miningba, mert kockázatos a piac hullámzó jellege. Vagyis azért, mert most a bányászat miatt magasabb a kereslet, nem fog többletkapacitást vásárolni, főleg nem egy kifutó termékre.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Puma K #30858 üzenetére
"elmondták" - nem az AMD, hanem más fórumozók.
Én is sajnálom, hogy nem jött be a vega, hogy látszólag nem sikerütl, de hát ez van. látszólag az AMD így is elégedett, tehát lehet, hogy a közönség nincs kielégítve, de a tervek (realitások) szerint állnak, amit persze nem fognak az orrunkra kötni.
vagy még nem látszik az elégedetlenség eredménye (Raja feje hullik-e?)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz sakal83 #30859 üzenetére
Jó, hát persze, ha így nézzük, nincs rossz termék, csak rossz ár.
De a vegával szerintem több baj is van: nem működnek a funkciók, drága, túlhúzták, hogy elérje a performance targetet (1080) és ezért sokat fogyaszt.Se az AMD se az nvidia nem jófiúk. Akkor se, ha történetesen nvidia kártya kapható, az AMD meg nem hozta azt az elvárást, hogy "ugyanazt
féláronjóáron" Kétségtelen, hogy az egész GPU piac áremelkedésen esett átA vega esetén vagy az előállítási költségek túl magasak, vagy az ellátás túl alacsony ahhoz, hogy magasabb volumenben és olcsóbban értékesítsék. Ez hiba, meg rossz.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
veterán
válasz sakal83 #30839 üzenetére
Az AMD a VGA -k Coca-Colája.
A Vegával nem csak egy VGA -t veszel, hanem egy életérzést is, mert hülye nem vagy, és bónuszként bekerülsz egy szűk, elit körbe.
Amikor játék közben olyan modern technológiák dolgoznak a gépedben mint a HBCC, na az az érzés megfizethetetlen.
Petykemano: A Vega előállítási költségei:
Vega 64: TITAN Xp+
Vega 56: 1080 Ti+[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz korcsi #30865 üzenetére
"Forrás?"
Na ez az a hozzáállás amiből jóval több kellene ebbe a topikba.
Egyébként az előállítási költségekről hivatalos adatot nem fog találni senki, ezért csak becsülni lehet:
Legdrágább összetevő maga a GPU, de azt a legkönnyebb megbecsülni is, mert hasonló méretű, hibátlan GPU-k gyártási költsége, hasonló gyártástechnológiával, nagyon hasonló lesz:
Vega 64: 484 mm² (hibátlan)
Vega 56: 484 mm² (kicsit hibás)TITAN Xp: 471 mm² (hibátlan)
1080 Ti: 471 mm² (kicsit hibás)Vegákat a HBM2 miatt drágább gyártani, mert míg az NV -nek egy GP102 -re épülő VGA legyártatás annyiból áll, hogy megkapják a TMSC -től a GPU-t, validálják, aztán továbbküldik a gyártó partnereknek akik ráforrasztják a nyákra a memóriákkal együtt, addig az AMD -nek 3 gyártót kel összehangolnia és többször validálnia, hogy elkészüljön egy Vega GPU + Interposer + HBM2 összeállítás, ami nyilvánvalóan drágább és bonyolultabb folyamat.
Ribi: Mi a baj az első pár mondatommal? Nem pontosan úgy van, ahogy írtam?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem írtam le, mert nyák egy kis része csak a költségeknek, és a 384 bites nyákban semmi extra nincs.
Az AMD és az NV is használt már 512 bites nyákokat nem csillagászai áru kártyákon, és ha itt nyer vmit az AMD a HBM2 -nek köszönhetően, azt a Vega esetében a drágább 12 fázisú tápáramkörrel el is veszíti.GDDR5X meg valszeg nem is igényel hűtőbordát.
-
HSM
félisten
A 1080Ti-s PCB képeken azért csak ott figyelnek a hűtők/hűtőpárnák, tehát ráteszik a gyártók. Hogy kell-e, erről innentől szerintem kár vitázni.
Az 512-es kártyák ellenérve mindig is az volt, hogy drága a kivitelezés, igaz, ennek csak egy kis része a NYÁK. Ahogy a 384 bites NYÁK is tipikusan drágának számít, mert rengeteg kivezetést kell elvezetni, amihez sok réteg kell, kérdés, hogy a GDDR5X mennyire bonyolítja a helyzetet esetleges speciális árnyékolási igényekkel.
Igen, a durva VRM egészen biztosan nem olcsó a mostani VEGA kártyákon. Ezen én is vakargattama fejem, minek teszik rá pl. a VEGA56-ra a vizes Vega fullos atomdurva tápkörét fele fogyasztáshoz, nem tűnik túl racionális lépsnek. -
TTomax
nagyúr
Na csak a Vega64 jelenleg a GTX1080al van pariban,az meg ugye 256bites.A 1080Tit meg drágábban adjatják mert gyorsabb.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
A Titánokon a Titan X (Maxwell) -ig bezárólag, a GPU felőli oldalon lévő GDDR5 chipeken voltak a hővezető padok meg a hűtőborda, a kártya hátulján lévő ugyan ilyen chipeken meg nem volt semmi, és a GDDR5 magasabb feszültségen megy mint a GDDR5X...
A Mercury Research régebben csinált VGA gyártási költség kalkulációkat, szerintem ezek most is jó kiinduló alapot képeznek az arányok tekintetében (kattra nagyobb lesz):
Első oszlop az akkori eladási átlagára a kártyáknak, az utolsó pedig a gyártási összköltség, közte pedig részletezve vannak a költségek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem ilyen egyszerű. A szerződés is sokat számít. Az NV a TSMC-nél licites ügyfél, míg az AMD a GloFo-nál take-or-pay modellel van. Ez azt jelenti, hogy az NV úgy szerez kapacitást, hogy licitál a gyártósorra az Apple-lel, és más konkurens megrendelőkkel, és a TSMC annak adja el, aki a legtöbbet fizeti. A GloFo és az AMD előre meghatározott mennyiségre kötött szerződést, vagyis az AMD nem licitál, de van például büntetés. A két modell alapvetően különbözik. A licitálás hátránya, hogy eléggé drága lehet a wafer a versenyhelyzetben, viszont annyit rendelsz, amennyi igazából kell, tehát nagyon jól lehet igazodni az igényekhez. A take-or-pay modellnél a bérgyártó számít arra, hogy az igényelt kapacitást tuti kihasználja a partner, ez garantálja, hogy a gyár normális kihasználással üzemeljen. Cserébe olcsó a wafer, viszont ha mégse teljesülnek a szerződési feltételek, akkor a megrendelő büntetést fizet, így ennek a modellnek ez az igazi hátránya.
A memóriák helyzete sem egyszerű. A memória akkor olcsó, ha legalább két gyártó kínálja. Ugyanis így versenyhelyzet alakul ki, és a memória kezdeti ára folyamatosan lefelé halad. Az a memória hátrányos, amit csak egy gyártó kínál, mert a kezdetekhez képest az ár folyamatosan növekszik. Utóbbi azért van, mert az adott gyártó nem tudja elfogadtatni a megoldását a többi konkurenssel, így alapvető érdeke lesz egy generáció alatt visszatermelni a befektetett pénzt (elvégre nem lesz következő generáció), azt pedig csak folyamatos árnövelés mellett lehet megtenni.
A memória mennyisége is számít. Nem mindegy, hogy elég 1-2-4 lapka az adott kapacitás eléréséhez, vagy szükséges 12-16-24-32 lapka.Az interposer legalább annyira előnyös, mint amennyire hátrányos. A rendkívül sok lábas routing nem egy olcsó dolog a méretesebb VGA-knál. Azért a legerősebb VGA-kon 12-16 memóriacsatorna kivezetésre kerül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
A kisebb feszültség oké, de magasabb órajelen... Az alsó hűtés pedig a PCB-n keresztül hűti a felső ramokat is, amik ráadásul könnyebben szellőznek. Szval sejthetően határeset velük a psszív üzem.
A táblázat teljesen relevánsnak tűnik nekem is. Ezek alapján viszont gyakorlatilag csak a GPU-nak és memóriáknak van jelentős szerepe a kártya előállítási költségében, illetve az extrább hűtések tudnak még dobni rajta. Nagy kérdés, mennyire drága pl. a GDDR5X mondjuk egy HBM2-höz és macerásabb összerakáshoz viszonyítva.
-
veterán
Csak az effektív órajel magasabb a GDDR5X esetében, amit az egy órajel alatt átvihető adatok duplázásával értek el, a tényleges órajel nem nőtt a sima GDDR5 -höz képest, tehát pl. a 6GHz-es GDDR5 és a 12GHz -es GDDR5X azonos tényleges órajelen mennek.
Petykemano: Kb. 5-6000 USD lehet most egy wafer 14-16nm -en, amire kb. 100db csúcs GPU fér el, de a nagy kérdés mindig az, hogy abból a ~100db -ból mennyi lesz használható, mert az az ami igazán meghatározza egy GPU előállítási költségét.
lezso6: Ha a GloFo jelentősen olcsóbb lenne a TSMC-nél, akkor mindenki ott akarna gyártani, de nincs így.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Pár dolog a GloFlo meg az AMD közötti szerződésből:
- Az AMD 100M USD-t fizet a GloFlonak egy év alatt azért, hogy mással is gyártathasson.
- Az AMD minden egyes mással gyártatott wafer után büntetést fizet a GloFlonak.
- Az AMD azért is büntetést fizet a GloFlonak, ha nem veszik meg az előre megbeszélt számú wafert.
Ha olyan jó biznisz lenne az AMD-nek a GloFlonál gyártatni, akkor ezekre megkötésekre semmi szükség nem lenne, de ezen büntik mellett az AMD-nek tényleg olcsóbb lehet a GloFlo-nál gyártatni, mint gyártatni a TSMC-nél és benyelni mellé a büntiket.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Ezt meg hogy ? DX12 a 11-ben ?
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Már több, mint egy éve nem:
A frissített, nagyjából 5 évre szóló megegyezés keretein belül megszűnik a korábbi take-or-pay (vedd át, vagy fizess) forma, mely eddig kötelezte az AMD-t a rögzített éves mennyiség átvételére a mindenkori piaci igényektől függetlenül. Ennek hatásáról legutóbb tavaly írtunk, a 2015-re érvényes WSA értelmében az AMD vállalta, hogy legalább évi 1 milliárd dollárnyi bérgyártó kapacitást vesz igénybe, amiből tavaly július közepéig csupán 400 milliót használt fel a cég, tehát valószínűleg nem tudta kihasználni az év végéig a keretet.
A tervezőcégnek könnyebb dolga lehet a jövőben, ugyanis évente módosíthatja a számára épp szükséges szilíciumostyák mennyiségét, bár a lehetőségért cserébe az AMD gyakorlatilag kártérítést fizet a bérgyártónak. A megcélzott, a tervek szerint évről-évre növekvő volumennek, illetve az aktuális megmunkálásnak (pl. gyártástechnológia) függvényében egyezhet meg a mindenkori árazásról az AMD. Amennyiben a tervezőcég az igényelt kapacitást végül mégsem használja ki, úgy az általa korábban megadott mennyiség, illetve a leszállított ostyák közötti különbség egy (ismeretlen) részét kell majd kifizetni kárpótlásul. A két fél ehhez kapcsolódóan abban is megállapodott, hogy 2017-től kezdődően az AMD kvázi büntetést fizet a más gyártóktól vásárolt bizonyos waferek után, melynek pontos mértéke a volumentől (is) függ majd.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
-
bertapet11
tag
-
Anubris
őstag
válasz bertapet11 #30885 üzenetére
Érdekes, hogy az UHD textúrák bekapcsolásával csak minimálisan romlik az FPS érték.
-
Crytek
veterán
Shadow of War CPU/VGA teszt (Gamegpu)
Next PC Upgrade: 2022
-
X Factor
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van a szerződésnek árnyoldala. Az AMD bizonyos események teljesülése után büntetést fizet, cserébe rohadt olcsón kapja a wafert. Az AMD-nek ebben az az üzlet, hogy így mindenkinél olcsóbban tud gyártatni, viszont ha az egyik kritérium bukott, akkor büntetést fizet érte. A GloFo-nak ebben az az üzlet, hogy az AMD termékei szolgálnak alapként a gyárak kihasználtságához, ezért cserébe nagyon olcsón adja a wafert.
Ha nem kötik meg ezeket a feltételeket, akkor nem kapnak olcsón wafert.
(#30879) Loha: Valójában az NV sem gyártat mindent a TSMC-nél. A kisebb GPU-kat a Samsunghoz viszik, mert egyszerűen túl drága a TSMC, hogy ezek egy licitálós modellel nyereségesek legyenek. A Samsung kiszámíthatóbb, és olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #30882 üzenetére
API interoperability-vel létezik ilyen. Valszeg ID3D11Device5-ös interfészt használ Windows 10 alatt a program. Ezért is ajánlott hozzá a Creators. Ezzel az interfésszel az API-n belül szinkronizálhatók a létrehozott eszközök. Nem kell hozzá NVAPI-t vagy AGS-t használni. Cserébe Creators frissítés alatt nem is szinkronizál, tehát jelentős hatékonyságot veszít a több eszköz kezelése. Emellett ezzel elérhető az OS által menedzselt shader cache is, cserébe a driver által menedzselt módok ugranak. Ezzel hiába DirectX 11-es a program, jó minőséget csak a Windows 10 Creators biztosít, mert a Device5-ös interfészre írt funkciók Device1-gyel nem futnak, és a Microsoft a Device5-ös interfészt egyetlen korábbi OS-be vagy frissítésbe sem portolta vissza.
A feature_level itt lényegtelen, egyszerűen azért igényli, mert a Device5-ös interfész a legmagasabb szinteken van definiálva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #30886 üzenetére
Ez nem érdekes. Ez a normális. Attól, hogy a textúra részletessége nő, még ugyanannyi mintavételezés történik a hardver részéről, mintha low lenne a beállítás. Egyedül memóriából kell több, de ha az megvan, akkor a textúrarészletesség állítása nem okozhat érezhető sebességkülönbséget.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Szerintem tök egyértelmű, hogy az AMD a GloFo-nál fog maradni, ugye anno az a saját fabja volt, nagyon közeli kapcsolatban vannak, ez pedig nagyon nem elhanyagolható. A 28nm-rel elég komoly gondok lehettek, mert a GCN-eket a TSMC-nél gyártották, viszont a 14nm eléggé bejött. A linkelt cikk után pedig nem sokkal kiderült, hogy a GloFo-nál lesz egy 12nm halfnode is, s ezt jövőre az AMD használni fogja. Meg 2019-től a 7nm-t is, ami a TSMC 7nm-ével ellentétben nagy teljesítményű lapkákra lesz kihegyezve. Csak oldják meg azt, hogy legyen elég GPU, gondolom most azért nincs, mert a CPU-kra koncentrálnak, az jóval nagyobb piac.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A kettő szorosan összefügg. Azért gyárt olcsón az AMD-nek a GloFo, mert ők biztosítják a gyárak alapvető kihasználtságát. Cserébe megkövetelik, hogy az AMD ne mozogjon, vagy ha mégis elmegy máshova, akkor élesednek a szerződés büntetései.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lezso6 #30894 üzenetére
Igazából ma már nincs tipikus ételemben vett High Performance node. Ilyen alacsony csíkon már nem tudsz akkora különbséget betervezni. A manapság élő modell az, hogy lesz egy LP node tervezve, és azt alakítják a továbbiakban. A GloFo 7 nm-es node-jánál azért alakult ki ez a nézet, mert az IBM technológiája, de ez nem fog drámai különbséget okozni.
Az AMD leginkább a Common Platform miatt marad, mert a Samsung és a GloFo még mindig együttműködik bizonyos technológiákkal kapcsolatban. Ráadásul elég szorosan. A GloFo új eljárásai például támogatni fogják a Samsung második generációs I-Cube tokozását, ami már lehetőséged ad a szilícium nélküli interposer alkalmazására.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
Valójában az NV sem gyártat mindent a TSMC-nél. A kisebb GPU-kat a Samsunghoz viszik, mert egyszerűen túl drága a TSMC, hogy ezek egy licitálós modellel nyereségesek legyenek. A Samsung kiszámíthatóbb, és olcsóbb.
Adódik a kérdés: ha ilyen fenemód előnytelen a TMSC-nél gyártatni, az nV vajh' miért szívatja magát? Miért nem megy mondjuk a Samsunghoz?
Másrészt felmerül az emberfiában az is, hogy miképp lehetséges, hogy ha az nV aranyárban gyártat, az AMD meg gombokért, mégis az előbbi halmozza a nyereséget, negyedévről negyedévre rekordokat döntögetve; míg utóbbi örül ha pár dollár pluszt fel tud mutatni..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem előnytelen a TSMC-nél gyártani. Attól függ az egész, hogy milyen lapkák készülnek ott. Ha drágán kerül eladásra a termék, akkor akár licitháborúzni is lehet az Apple-lel. Az NV a Samsunghoz a kisebb lapkákat viszi, ahol nincs igazán lehetőség nagy árcédulát szabni, a GP107-nél már előnytelen lenne a TSMC, mert nem kiszámítható. A Samsung a GTX 1050-es sorozat árszintjére, illetve ez alá, sokkal jobb ajánlatot tud adni. És arányaiban a GTX 1050-es sorozat fontos, mert messze többet adnak el belőle, mint a gyorsabb modellekből, tehát számít, hogy ezek milyen áron készülnek.
A mennyiségkülönbség határozza meg az eredményeket. Ha az AMD adna el annyit, amennyit az NV, akkor az NV-nek lenne problémája a profittal.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest