- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz Oliverda #21002 üzenetére
Ez teljesen igaz.
Én csak azt mondtam, hogy egy 980Ti tulajt teljesen felesleges győzködni arról, hogy a DX12 miért jó most, vagy miért lesz jó majd később. Most finnyázik, hogy semmi értelme, hol a grafikai előrelépés, stb
Amikor majd az illető 1180Ti tulaj lesz és 10%-kal gyorsabban pörög a kártyája, mint a Fury XXX, (és persze 1.5x gyorsabb, mint a DX11-ben) akkor majd elégedetten hátradől, hogy milyen király dolog ez az async compute, meg hogy milyen szuper dolog, hogy már számít, ha a CPU-d 6-8-10 magos a kommersz 4 helyett.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Oliverda #21002 üzenetére
Igaz amit irsz.
Az viszont rohejes, hogy amig csak az AMD kartyak gyorsulnak DX12 alatt, addig verni kell a tamtamdobot egyeseknek hogy a DX12 egy szar, semmit sem er, a DX11 az evolucio csucsa, mindenre tokeletes. Amint az NV is atall, onnantol a DX12 lesz a mennyei manna. -
smkb
őstag
válasz Oliverda #29584 üzenetére
Sőt, asszem a mai nap először lépte át az NV a 100mrd usd piaci értéket. Vicces, de 30%-al többet ér perpill, mint a Qualcomm. Az Intel is látótávolságba került. Az NV belépett a nagyok klubjába. Ez főleg úgy érdekes, hogy pár éve még az AMD-hez képest is fele erőforrasból gazdálkodott, kisebb cég volt. Ma meg az AMD, az NB2 alján focizik.
-
HSM
félisten
válasz Oliverda #29604 üzenetére
"annyiért adják a terméket amennyiért még épp megveszik"
Akkor, ki a láma? Igen, aki megveszi ennyiért. Nem hőbörögni kellene a konkurencia hiánya miatt, hanem nem megvenni a túlárazott terméket. A kékek is azért tudták csinálni amit, mert az emberek így is vitték, mint a cukrot... Senki nem hőbörgött, hogy ugyanaz a négymagos kétcsatornás cucc van lenyomva a torkukon, ami 5 évvel ezelőttt is, pedig kellett volna.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #29679 üzenetére
Nagyon leegyszerűsíted, pedig maga a probléma sokkal bonyolultabb. Amikor a Microsoft megszabta a bindless specifikációkat, akkor két modellt különítettek el. Egyet kapott az NVIDIA, leginkább azért, mert külön kérték ezt, és természetesen bekerült az alapvetően tervezett pure bindless koncepció, amit tulajdonképpen az Xbox One-ra szabtak, de ezáltal nyilván a GCN is jó, és az Intel is támogatja már a Gen9-cel, mert ezt is finomították a véglegesítésre. Ez akkor magát a végleges állapotot tekintve nagyon jó volt, de hosszabb távon nagyon rossz, mert mindenkit bezár a második szintre, aki DX12 CPU-n futó binding API-ját valamilyen formában is használja a meghajtó implementációjában. Ilyenkor a meghajtó elhelyez egy erőforrás-leírót egy tömbbe. Amikor a wave-ek elkezdenek futni a multiprocesszoron, ezt a tömböt fogja a multiprocesszor igényelni. Ennyi lényegében a bekötés. De a probléma az vele, hogy a processzor segítségére van szükség ahhoz, hogy a GPU tudja honnan kell mit betölteni a memóriából. Ennél Tier2-es bindless szint, vagyis amit az NV-re csináltak, annyiban különbözik, hogy az SRV-ket és a samplereket be tudja tölteni a mintavételezőbe a branch egység. De a többi buffer view-re már a CPU kell. A Tier3-es pure bindless szint alapvetően annyi, hogy nem kell használni a DX12 CPU-n futó binding API-ját, mert a GPU-ban van egy programozható integer skalár egység, ami a CPU munkáját teljesen ki tudja váltani. Minden memóriahozzáférés, akár a szűrt adattal visszatérők is beleprogramozhatók a shaderekbe, mert lényegében erről szólnak a bindless szintek, hogy a CPU-t ne terheljék a fejlesztők ezzel a feladattal. Na most a programozhtóság megkövetelése miatt ezt nem tudod csak úgy fixfunkciós blokkal megoldani, ide kell egy olyan programozható integer skalár egység, ami megcsinálja a proci feladatát.
Az NV idén már váltott, amiből arra lehet következtetni, hogy rájött arra, hogy második szint bezárja őket, mert ha a Voltában nincs programozható integer skalár egység, vagy ennek a funkcióit hatékonyan emuláló koncepció, akkor például hiába tud a Pascalnál több CBV-t, UAV-t kezleni, vagy esetleg hiába támogat minden bufferhalmaz esetében unpopulated RS bejegyzést, a DirectX 12 nem fogja megengedni neki az extra tudás kihasználását. Emiatt a Tier2-es bindless szint rendkívül korlátozóvá és haszontalanná vált.
A Maxwell és a Pascal esetében az NV átváltott a pure bindless szintre, amit a végleges specifikációkkal szerencsére nem nehéz emulálni, mert volt esze a Microsoftnak, és tudták, hogy 5-6 éven belül az Intel és az NV nem fog memóriaalapú, a bekötési állapot szempontjából transzparens hardvert tervezni, vagyis nem fogják lemásolni a GCN-t. Igazából a Gen9 esetében az Intel is emulál. Náluk az IGP melletti procimagok megcsinálják azt, amit az AMD CU-iban található skalár egységek. Ezután az IGP multiprocesszorai az utolsó szintű gyorsítótárban elérhetik az információkat. Az egyetlen hátránya ennek (a procimagok extra terhelésén kívül persze) a divergens indexelés, de egyrészt a Gen9 multiprocesszorain nem sok lane fut, másrészt tele van vektorregiszterrel az architektára. Az NV-nek ez a megoldás valamivel károssabb, mert a SM-enként 4 KB-nyi vektorregisztert is bukhatnak, ami a regiszterszegény Maxwell és Pascal architektúrákban jóval több, mint az egészséges határ, de valószínűleg 10-15%-nál nagyobb büntit nem szereznek vele, és innentől kezdve a bindless motorok nem jelentenek problémát, tehát egyedül az erőforráshalmazok problémájával kell foglalkozni, mivel a Maxwell/Pascal csak olyan halmazokat hozhat létre, ahol a flagek csak egy kategóriába sorolt típust engednek használni. A Volta állítólag már olyan halmazok is létrehozhat, ahol használható az összes típus. Utóbbival hatékonyabban működtethető a hardver, és a GCN, illetve a Gen9 is így működik. Ez amúgy egy nagyon egyszerűen kezelhető dolog. Maximum romlik a hatásfok.
Valószínűnek tartom egyébként, hogy amit ma látunk az NV implementációjában, az a Volta miatt van benne, mivel az sem kap majd programozható integer skalár egységet, viszont össze lesz vonva az L1 és az LDS. Ilyen formában az L1 kapacitása felhasználható az SM-ken belüli regiszterterület tehermentesítésére a bekötés szempontjából. Tehát a Volta egy ilyen emulációból valószínűleg 3-5%-nál többet nem veszít, és a futtatható warpok számát sem csökkenti majd a módszer.
Egyébként egyetlen mai hardver sem kap EOL-t idén.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #29686 üzenetére
A többletterhelés miatt. Rengeteg teljesítmény vesztesz ilyen módon. Például attól, hogy az Intel a pure bindlesst részben emulálja a meghajtójában már sokat nyer ahhoz képest, mintha az általános binding API-t futtatná az implementáció. Emellett a bindless lehetővé tesz igen érdekes eljárásokat, mint például a dererred textúrázás egyszerű és hatékony implementálását. Ezzel elég sok sebességet lehet nyerni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #29688 üzenetére
Programfüggő, illetve konkrétan kimérni sem lehet, mert ha egy motor átállt a bindless modellre, akkor a régebbi RB modellt már csak wrapperen keresztül tudja kezelni. Annyit tudni erről, hogy az Ubisoft szerint az új AnvilNextben ezzel a váltással elég sokat nyertek minden hardveren. De az architektúrától is függ. Az Ubisoft például próbálja elfedni a különbségeket, ahogy az RS 1.0-1.1 eltéréseket is, viszont így is számít a hardver. Főleg az a döntő tényező, hogy a bekötést mekkora regiszterterheléssel valósul meg. Ebből a szempontból az Intel hardvere viselkedhet majd a legjobban, mert ott van vektorregiszter bőven.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #29703 üzenetére
Az NV is nagyon vissza akar kerülni, még a meghajtót is erősen fejlesztik, csak az AMD Metal implementációja sokkal hatékonyabb. Ha nem lenne fontos az Apple, akkor az Intel is hagyná, hogy az AMD vigye el az egészet, mert nem éri meg, de a helyzet az, hogy nagyon megéri. Ezért is tervez az Intel AMD GPU-val dolgozó terméket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45997568
törölt tag
válasz Oliverda #29896 üzenetére
Van Vega 64 is MSRP-n, csak hat ugye rosszindulatunak konnyebb lenni mint hasznalni a google-t
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #33992 üzenetére
A GCN1 és GCN2 nem tudott SDWA-t, DPP-t, nem volt írható a skalár gyorsítótár, illetve nem volt regiszterindexelés sem. Utóbbit emulálnia kellett a fordítónak, ami sokszor nem vezetett jó teljesítményű kódhoz, míg a GCN3-tól ez natívan megoldható.
A GCN1->2 váltás volt inkább marketing, a GCN3 az nagy ugrás volt. A GCN4 alapvetően nem volt igazi előrelépés, de a kódolási sémát lecserélték, viszont az ISA képességei nem változtak. Ezt azért nem nevezik marketingnek, mert ez alapozott meg a GCN5-nek, ami szintén egy igen nagy ugrás az ISA tekintetében, hiszen bevezeti az RPM-et, plusz memória és atomi kiegészítések.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #33995 üzenetére
Mármint melyik gyakorlatban? Ezeket az újításokat a HLSL 2017-től lehet alapvetően használni. Gyakorlati kódot max. az Xbox One látott, esetleg PC-n a Radeonok a Doomban és a Wolf 2-ben, mert ugye ott adott a SPIR-V, de az is specifikus kiterjesztésekkel. A Microsoft a shader modell 6-ba csak idén kényszeríti bele a piacot. Szóval szabványos szinten ezek igazából az idei év végétől élhetnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz Oliverda #33992 üzenetére
Kb. amúgy Wolfgang tökéletesen összefoglalta a lényeget.
#33995: Könnyen lehet, hogy még a Hot Chips előtt lesz a world premier
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
#45185024
törölt tag
válasz Oliverda #34028 üzenetére
Ha már itt vagy Oliverda
Hogy is van ez a hír ? Elmagyaráznád nekünk ezt ???
Mert én máshogy tudom It’s a long time from now
Vigyázz mert a dezinformációt sok korban nagyon durván büntették !
Tehát mégegyszer a következő 3 hónapban NEM lesz Gamer videókártya sehol igaz ?[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz Oliverda #38870 üzenetére
Igen, csak nekem ez ilyen kimagyarazasnak tunik. Akkora sokk nem lehetett a launch arazasuk alapjan. Es a komplett portfoliot figyelembe veve vilagos is hogy miert araztak ugy ahogy.
Attol fuggetlenul aranylag veszik, a januari Steam HWS-ben 0.79% az RTX2070/2080/2080Ti aranya. Osszehasonlitaskepp a Vega 56/64 csak 0.16% a komplett sorozat RX470/RX480/RX570/RX580 pedig 1.90% csak. Van meg hova epitkezni. Igaz az utobbi szepen fog novekedni a kovetkezo honapokban azt hiszem, nemigen an konkurencia a 200EUR alatti regiokban egyelore.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nagyúr
válasz Oliverda #38870 üzenetére
jah.
szvsz túl jó lett a pascal, túl nagy ugrás volt a maxwellhez képest, és ezt a növekményt nem tudta tartani a turing. kicsit hajdú mosógépes történet. a raytrace miatt teljesítményesés pedig egyenesen riasztó.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.