- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Ennek a mindless bekötésnek mi értelme van, ha semmit nem hoz, de a kártyák 90%-ával lényegében inkompatibilis?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
erer1000
őstag
ebben a videóban 1070 OC-val 16 játékot letesztel az illető, FX8350 és i5 7400-al
az tűnt fel nekem hogy oké, kevesebb FPS van az FX-el, de 1 játékot leszámítva sehol sincs 100% CPU load az FX-nél.
egy két helyen 80% körül tetőzik, de 65-70% a jellemző.
alapból GPU limitre gondolnék, de látom az is csak 40-70% közt mozog, az sincs kihasználva(witcher intel 95% load GPU 64% amd 70% load 53%GPU)
mi okozza ilyenkor a szűk keresztmetszetet az FX-nél? nincsen optimalizálva 8 szálra a program? (na de kb 13-14 a 16ból?)
M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vega 56 HBCC on-off teszt. [link] - első fele bekapcsolva, második fele kikapcsolva. Sarokban van real time frame-time grafikon.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
válasz erer1000 #30652 üzenetére
Mert az a szam az egesz CPU-ra vonatkozik es a magok/szalak kihasznalasabol adodik. Tehat a 4/4-es i5-on ha 2 szal 100%-ra megy a tobbi meg 0% akkor az osszkihasznaltsag 50%, az FX-nel ugyanez a 2 szal szinten 100% lenne a tobbi (CPU3-CPU8) pedig 0% az osszkihasznaltsag csak 25%-ot mutatna. Ott a videoban is lathatod a magok/szalak kihasznaltsagat. ha barhol megallitod a videot, osszeszamolod a magonkenti/szalankeni %okat es elosztod a magok/szalak szamaval akkor kijon az a szam ami ott a CPU sorban van a homerseklet mogott.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
erer1000
őstag
válasz Raymond #30654 üzenetére
jó ez világos.
de a 60-70%ok esetében mindegyik szálon hasonló terhelés volt sok helyen. mindegyikben maradt még 20-30% ami nem az a kategória ami hiba határnak mondható
miért nem mennek 100% hoz közelebb a magok , amikor a gpu-ban is volt még tartalék bőven?
M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
-
nagyúr
válasz #85552128 #30644 üzenetére
Ez csak annak a jele, hogy tényleg kevés GPU "csomag" érhető el valószínűleg, így nem lehet stabil gyártásra állni, annélkül meg nem éri meg foglalkozni vele (túl drága felpörgetni, majd leállítani a gyártást rövid időn belül)... (amellett persze, hogy a vélemények sem bíztatóak a szériával kapcsolatban - a kettő együtt meg már túl sok probléma).
Az sem lepne meg, ha nem jönne egyik gyártó sem ilyen kártyával, aki nincs igazán közel az AMD-hez.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #85552128 #30644 üzenetére
Gigabyte WILL release Custom Radeon RX Vega 64 Cards
Tomshardware lassan teljesen a full gagyi kategoria lesz.
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #30661 üzenetére
Ugyanúgy a Tomshardware is "source"-októl közölte mint most a Guru3D (akik szintén nem éppen a legjobbak az utóbbi időben). Szóval biztosra csak akkor lehet tudni ha tényleg megjelenik...
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz Malibutomi #30663 üzenetére
A Guru3D ugyanugy, foleg a Vega temaban, csak gondolom most jobban tetszik amit mondanak igy megint OK-sak lettek
Egyebkent tok mindegy, a Gigabyte-os mokus mar irta a Tomshardware hirre hogy nem igaz: [link]
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
HSM
félisten
válasz erer1000 #30666 üzenetére
Igazából megválaszoltad magadnak a kérdésed.
"nincsen optimalizálva 8 szálra a program?"4 szálra még viszonylag könnyen megírható a program, hogy jól skálázódjon (egyet elvisz a DX11, marad 3 a játéknak), viszont 8 szálnál már sokminden beleszól, pl. a DX11 skálázását sem könnyű olyan magasságokba megvalósítani, és ha a DX11 rajzolós szála kimaxolódik (egy szál) akkor hiába van még 7 másik processzormag a CPU-ban, ott nem fogja tudni kihasználni őket. Ez egy komoly fejlődés a DX12 alatt, hogy ott már nem olyan nehéz az API skálázódását megoldani sok szálra. Persze, ott is el lehet szúrni a motort, de a lehetőség adott jobban megcsinálni.
Érdemes lehet nézegetned azt a mérésem: [link]
Tipikus példa a sok magra, de némi egyszálú limit (DX11?) miatt rosszul skálázódó játékokra. Hiába csak 62% a CPU használat a "valós" 4 magos 8 szálasított mérésnél, mégis gyorsulni tudott a 6/12 szállal nem is keveset.
Az FX-nél a fő szűk keresztmetszet, hogy az egyszálas teljesítménye gyenge, tehát a sok magra nem jól skálázódó játékokban csúnyán kikap. Viszont meglepően erős (modern négymagos i7-ek mellé tehető), ha a sok szálat jól kihazsnálni képes programot teszünk alá.[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
válasz erer1000 #30668 üzenetére
"akkor igazából ha nem a high end hajhászás a cél, egy FX 8350 elég lesz FHD-hez még pár évig"
Nagyon bátornak teccik lenni. Friss ropogós bindless(?) DX12 játék, a jövő amit vártunk(??):
Hogy két tucat patch után ez, és az elkövetkezendő DX12 cuccok milyenek lesznek nem tudjuk, de az FX tulajok ehhez hasonló megtrollkodása már jó 6 éve tart a játékiparban, ez bizonyos.
kis érdekesség
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
HSM
félisten
válasz cskamacska #30671 üzenetére
Jó, de ami elsőnek jön ki, az még aligha optimalizált cucc....
Ennél már láttunk sokkal jobbat, pl. már a BF4 Mantle módja sokévvel ezelőtt is szuperül hasított megfelelő vasakon. (Igaz, csak 5 szálon, de az se rossz szvsz.)Az, hogy az FX8350 kikap az i3-2100-tól egyetlen dolgot jelez biztosra, hogy valami katasztrrófálisan el lett szúrva ennél a friss ropogós első bindless (?) játéknál.
Normálisabban skálázódó programokban az FX-nek úgy kellene mennie, mint amit a Crysis3-nál látunk, hogy valahol a 2600K i7 magasságában.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
-
Crytek
veterán
Ilyen, amikor a HDMI kábel végzi az élsimítást a játékokban Ó jaj csak az nvidia meg ne tudja mert beépíti a G-Sync mellé a monitorjaiba ezt a cuccot
Next PC Upgrade: 2022
-
smkb
őstag
válasz Crytek #30676 üzenetére
120 usd egy blur effektért. Jól mérik.... másik 120 dollárért meg vehetek egy élkiemelős kivitelt, ha pocsék minőségű videot néznék... vagy akár egy emboss-t...végül minden nyomi 2d képfeldolgozó algoritmust külön külön csipen megvehetek Azért egy ilyen blur nem egy nagy truvaj, egy mezei mátrix szorzás. Ha már ennyit kérnek érte, akkor lehetett volna programozható, hogy milyen funkciót is csináljon. Ez ma már egy egyszerűbb okostelefon ára, amiben sokkal okosabb nagyobb teljesítményű csipek dolgoznak és egyéb alkatrészek is ott figyelnek akkustól, kijelzőstől.
[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
-
#85552128
törölt tag
válasz Yutani #30679 üzenetére
Az biztos, hogy valami visszafogja (CPU limit), de nem csak ettől van a különbség, a játék is jobban szereti a Vegát, mert sehol máshol nem gyorsabb ennyivel az 56 mint a Fury X. A 1060 is szintén furán viselkedik, mert a felbontás növelésével gyorsabb lesz mint az 580.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Yutani #30679 üzenetére
mitől fogyna el? meg kell nézni a 99% grafot, jobb benne, mint a 1080ti.ja 4k-n? esélyes, igen.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Crytek #30681 üzenetére
Nem sok köze van a Vega eredményének a DX12-höz. Azért ennyivel gyorsabb, mert dupla olyan nagy a felhasználható LDS, mint a korábbi GCN-ekben. Mivel a Forza shaderjeit nem írják PC-re, hanem az Xbox One shaderekből konvertálják egy programmal, így már a korábbi részre is jellemző volt, hogy az LDS kapacitása limitálta a futtatható wave-eket lényegében minden architektúrán. A Vega azonban kezeli ezt a problémát, így ennél az architektúránál már több wave futhat, mint mondjuk a Polarison, még akkor is, ha ugyanaz a shader. Vagyis végeredményben a GPU kevesebb időt tölt el azzal, hogy vár az adatra. Az Xbox One-on ez azért nem probléma, mert ott ismerik azt a hardvert, amire fejlesztenek, és direkten képesek kontrollálni a GPU-n belüli erőforrás-allokációt. Ilyet PC-n nem lehet tenni. Túl sok az eltérő hardver, és nincs is olyan felület, amivel ez egyáltalán megoldható. Majd a Volta itt is jobb lesz, mert az NV összevonta az LDS-t és az L1-et, így a Vegához hasonlóan több LDS kapacitást ad.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
válasz #85552128 #30680 üzenetére
Figyemelbe veve hogy a jatek nagyon gyenge kartyakon is kivalo FPS-t produkal mert eleve XBO limitacioira lett zomeben epitve megkockaztatom hogy ugyanaz a helyzet mint a Dirt4-nel is alacsony felbontason - az egesz working set teljesen vagy majdnem teljesen belefer a kartyan talalhato cache-be igy ennek, plusz a CU-k kozti javitott kommunikacionak hala megmutatkozik a shader/Gflops elony.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Yutani
nagyúr
-
Milka 78
nagyúr
Very Nice!Na ezt kellett volna mindenhol tudnia a Vegának és a kutyát sem érdekelné,hogy lekotlik alatta Paks 2,vagy befűt egy 2 szintes családi házat,mert egy ilyen teljesítmény mellett ez pont lényegtelen
ÁdiBá : Ráadásul ez nem beépített bench,hanem a játék egy adott pontja (25mp,23 versenyzős,Szuzuka,jó idő)
[ Szerkesztve ]
-
Milka 78
nagyúr
-
TTomax
nagyúr
válasz Milka 78 #30691 üzenetére
Aha,hát hogyne,amikor FHDban a 1080 meg a Ti között nincs 10% se...a Ti értékei nagyon nem normálisak...4kban meg hirtelen elindul... FHDban 111fps,1440pben 103fps,4kban meg 91,én még ilyet sohasem láttam...általában a 4k negyedeli a FHD teljesítményt....
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Raymond
félisten
válasz TTomax #30692 üzenetére
Vagy igy nezve:
1080p 1440p 2160p
-----------------------------
GF1070 100% 94% 73%
GF1080 100% 91% 73%
GF1080Ti 100% 92% 82%A 1080Ti kemeny 18%-ot veszit csak a teljesitmenybol ha megnegyszerezed a pixel mennyiseget (FHD->UHD). A Polaris es a Vega itt sokkal jobban esik:
1080p 1440p 2160p
-----------------------------
RX580 100% 80% 53%
Vega56 100% 81% 61%
Vega64 100% 84% 61%Szerk: latom kozben szerkesztettel hasonlo mondandora
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
TTomax
nagyúr
válasz Raymond #30693 üzenetére
Igen,pontosan én speciel ilyesmit még soha nem láttam egy játékban sem... Valami itt nagyon nem kerek a felbontással,egyébként sokkal többet szoktak a vgak veszíteni.Valami skálázás lesz itt szerintem mint konzolon.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Egyébként azt sem értem a teszt hogyan készült el amikor 60fps lock van a játékon...
PC SPECIFIC KNOWN ISSUES
• Unlocked framerate is currently not supported in the Forza Motorsport 7 but will be available with a future update.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
válasz TTomax #30695 üzenetére
az unlocked framerate csak a monitor natív felbontásán működik, ha valamiért up/downsampling kell, bekapcsol a vsync.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
ÁdiBá
addikt
válasz TTomax #30694 üzenetére
Szerintem sem kerek valami, hiszen ha pár 4K tesztet megnézel, akkor van olyan, pl Rise of Tombraider ahol közel 100% gyorsabb a 1080Ti mint a 1080.
Én nem hiszem hogy teljesen rendben van ehhez a játékhoz az nvidia driverei.
De azt sem tartom kizártnak, hogy az AMD *jövőbe mutató fejlesztései itt előtérbe kerültek.
Mindenhol ezt látnánk, már adnám is el a 1080Ti.
De sajnos ez most valami egyedi eset.ÁdiBá
-
Petykemano
veterán
válasz TTomax #30692 üzenetére
Na végre.
Persze:
amikor a vega 56 és 64 teljesít ugyanúgy (mint a fiji), akkor az amd #deszar #debéna #lekénetennialantot, #rajamondjonle, #nemtudnakdrivertírni, stb
Amikor az nvidia kártya ütközik valamilyen hardveres limitbe: #aprogramszar, #aprogrammondjonle, #mocskosamdéerjáték #egyfecskenemcsinálnyarat
Nem is csinál és biztos ki is fogják javítani ezt a hibát (vagy legalábbis azt, hogy több ilyen játék ne készüljön, amíg az nvidia fel nem készül rá), de meglehetősen szórakoztató látni, ahogy elbicsaklik az nvidiafan-felsőbbrendűségtzdat, s hogy azok, akik eddig lesajnálták az amd fanokat, milyen érveket húznak elő: valami nem stimmel a programmal, nem használja ki a kártya hardveres lehetőségeit. Ez a de a növekvő felbontással fordul a kocka, meg a pascal kevésbé veszít az erejéből, mint a vega, és mindezt százalékosan különösen szórakoztató, mert ugyanezek az érvek elhangzottak anno a fiji mellett (tudniillik hogy magasabb felbontáson kevésbé limites és 4k-ban lehagyja 980ti-t), és értelemszerűen le voltak söpörve: ki játszik magasabb felbontáson? A 144hz sokkal fontosabb.
Annyit mondok: nyugi, egyformák vagyunk. Ha valami nem logikusnak tűnőt látunk, ugyamazokat az izzadtságszagú érveket és logikát rántjuk elő.
Lehet, hogy csak valami apró porszem került a fogaskerekek közé és holnap helyreáll a rend, de a para megvolt.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
cskamacska
addikt
válasz Petykemano #30699 üzenetére
Hát, ha már #mocskosamdéerjáték , akkor legyenek ilyetén mód következetesek, ne csak a Vega meg a Polaris legyen kiemelve, mint a Warhamster DX12 módjánál, hanem minden GCN legyen gyors.
Ez szerintem teljesítve is lett, frametime-ban RX460 behozta a 1050Ti-t és lehagyta a 960-at, R9 380 behozta a GTX970-et, Fury X pedig átlagban is az 1070 nyakára lépett.De minden gyorsan a helyére kerül, mert megjött ez évi CoD adagunk
Gamegpu.ru - Call of Duty WWII Beta GPU / CPU Test
Proci teszten egész jól teljesít az FX/Ryzen felhozatal, AMD fanoknak sincs miért bánkódniuk.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fűnyíró topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Projektor topic
- Fotók, videók mobillal
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen