- Hálózati / IP kamera
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Mesterséges intelligencia topik
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
őstag
válasz Dare2Live #7681 üzenetére
Nem egyertelmu az irosaom valoban, de en az atlagbol indultam ki.
Van tobb kollegam is akik betartjak az 1 ev vagy 15e km-es csereperiodust kulonbozo OFF autokon... DE! Azt nem gondoljak vegig meg azok sem akikbe koltozott egy kis muszaki hozzaertes vagyt kivancsisag, h ha v.ki kevesebb, mint 5km-re lakik es reggel szepen elviszi a gyereket oviba majd megy dolgozni hazafele ugyanez + vasarlas az lehet valoban csak napi 15km, de abban hany hideginditas is van??
Olvasgattam korabban egy OFF topicot ahol az ajanlott motor a piac talan legjobb (kis) turbos benzinese. Az uj tulajok meg csodalkoznak, h ja a fogyi az bo 1.5x nagyobb a vartnal.
WTF! majd akkor fognak csak igazan csodalkozni ha ezek szepen elkezdenek beszarni a rovidtavu hasznalatbol adodoan mert az, h ne neha kimegy a palyara es meghajtja az nem lesz am eleg!Rovidtavon diesel es normal benzines is be fog sz*rni... foleg ha turbos is.
Ezt lehetne (reszben) megelozni, ha az olajat legalabb gyakrabban cserelne az ember.Nyilvan privat velemeny es akinek nem inge...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #7681 üzenetére
Azért dőltek be a 30.000kmes olajcserének mert nem értenek hozzá és azt gondolták, hogy a motor gyártója meg igen.
A saját húgomat nem tudtam meggyőzni, hogy a Passatjánál legalább 15 ezrenként cseréljen olajat. Azt mondta, hogy nem fog ő ezért plusz fizetni, meg különben is, 100 000 km-ig garancia van a motorra...
Hiába mondtam, hogy nem 100 000 km-nél fog kikönyökölni, hanem később, de ha nem cseréled le addig, akkor az már a te pénztárcádat fogja terhelni, és nem lesz olcsó.Nem hallgatott rám...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #7686 üzenetére
Dunno... Közben úgy tűnik használt Avensis helyett egy új Corolla lesz a választott, csütörtökön nézzük meg. Ha ez lesz, akkor viszont meg fogom kérdezni, hogy működhet-e az, hogy én 10 ezrenként akarom az olajcserét.
Én mondjuk egy miatt félek igazán: a 196cm-es magasságom miatt kényelmes lesz-e vajon...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #7688 üzenetére
Hmmm... Köszi, erre odafigyelek majd.
Érdekes, hogy a Corolla 1.6-nál eleve két árajánlat van olajcserénél, 5W30 és 0W20 olajjal. Mondjuk így elsőre nem gyenge, hogy 0W20 esetén akkor 33 100 lesz várhatóan csak az olajcsere, márpedig esetemben évi két alkalommal. Assistance ide vagy oda...Persze, ha van pénz majomra, legyen pénz banánra is...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
válasz Dare2Live #7688 üzenetére
Én el vagyok akkor kényeztetve, mert 5 év gar van errefele rájuk. 2 év 9 hónaposan vettem (márkakereskedésből), átvétel előtt megcsinálták a nagyszervizt (saját zsebükre), mert 20655 mérföldet mutatott az óra. 2. tulaj vagyok, de ahogy nézem, az első kb 1 évet használta, aztán visszaadta. Így az első szerviz és a második közt közel 1 év és 8 hónap volt, viszont az is látszik, hogy benne van a 3 éves periódusban.
A MyToyota-n lekérdeztem a szervizelőzményeket, sok minden nem történt vele (mikor megvettem kapott egy Supagardot, az is látszódik, csak nem fért ki a screenshotra):
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
No.01
őstag
válasz Dare2Live #7691 üzenetére
70.000HUF egy olajcsere??
MasterDeeJay
Anno keresgeltem, de ez az elettartam dolog mindenhol mast jelent sajna... Maradjunk annyiban, h a legszigorubb iras szerint 180.000 a megengedobbek szerint 240.000km
A baj az, h ez is kicsit olyan, mint a normal olajnal, h baromira befolyasolja a dolgokat a hasznalat.
Ha jol tudom akkor az otthoni szakik is kezdik atvenni a kinti ajanlasokat miszerint 90-120e-es szerviznel ajanljak vagy legalabbis rakerdeznek az ugyfelnel.
Az mar nyilvan mellekes, h a Mayernal dolgozo ismeros ismerose szerint ez tobbszor minosul lehuzasnak es extra bevetelnek az ugyfel szemszogebol igy inkabb nem kerik. Pedig ott sem egy horror osszeg. -
Tin
veterán
válasz Dare2Live #7820 üzenetére
Tudom, de tökmindegy. Mindig lesz aki elmagyarázza, hogy az 1.8-as szívó benzines hibrid motor sokkal kevesebbet eszik pályán 130-al mint az 1.2-es szívó benzines nagy odafigyeléssel, 15km-el lassabban.
Spiritmonitor, nagy átlag. Az Auris hibrid 1.4 literrel eszik kevesebbet mint a Golf 1.5 TSI. Vegyesben. Tény adat, millió km-en, többszáz sofőrrel.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Dare2Live #8025 üzenetére
Volt ismerősnek 1.33-as motorral szerelt Corollája, amibe 0W-20 ment folyamatosan, és mivel szervizes volt, aki az országot keresztül-kasul járta autópályán, ezért 180 ezer kilométerig nem jelentkezett semmi gond vele. Nem ette az olajat, nem volt problémára utaló jel. Csak hát az ismeretanyag birtokában azt sem mertem volna megvenni.
BTW az 1.6-os kézikönyvében is az van, hogy a gyár a 0W-20-at ajánlja, ez a legjobb választás.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
rob210
nagyúr
válasz Dare2Live #8119 üzenetére
Tudom.
De amibe én próbáltam abban mind leszerepelt.
Én egyszer vettem saját versónkba, mert ugye minősített lexus/toyota olaj.
Írtam is itt anno, hogy olyan hangja lett tőle, azonnal le is engedtem. Megkapta a gyári toyotát.
Nem egyszer hoztak mannol-t, vw-be, renault-ba, peugeot-ba, mindbe sz@r volt, idő előtt le lettek cserélve. A tulajok is hallották, hogy egyszerűen nem jó.
Renaultban pl. Nem nyitott vele a vezérlés módosító, kerreget mint az állat, elfel kisimult eltűnt a hiba.
Ez mind gyakorlati tapasztalat, tehát nem érdekelnek a minősítések és youtube videók, ha a gyakorlatban hulladék.Régen jó volt, használtam én is. ;)
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
nagyúr
válasz Dare2Live #8118 üzenetére
Ha megnézed a csomagolását, a régebbi dobozokon látszik igazán, akkor láthatod, hogy nem szerepel rajta bizonyítvány, jóváhagyás, csak ajánlás, specifikáció vagy teljesítmény szint.
Az Eneos magyar honlapján is csak a kötelező biztonsági adatlapok vannak. Míg más országokban (ahol nem lengyel gyártású Eneos kapható) szerepelnek a jóváhagyások is, és a csomagolása, címkézése is más.
Ilyen egy olaj jóváhagyása (certificate, approval)."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Dare2Live #8132 üzenetére
De igen, az alsó hangon plusz 1.2 misi lett volna azonos felszereltséggel.
A matek azért lényeges, mert ezzel próbáltam megálljt parancsolni magamnak, hogy irreális szintre lépjek hitel terén.
Ha úgy lett volna, a végén Camry-be ülök...Én úgy számoltam, hogy kb. 2 literes fogyasztáskülönbség, évi 20e km, és így 5 év / 100 000 km alatt hozza vissza a felárát. Az cirka 2000 liter üzemanyag, 400 forinttal számolva 800 000 forint-al vagyok beljebb. Igen, az autó is többet ér még mindig, de ez még kevés lett volna az üdvösséghez. Még ha 500 forintos átlagos benzinárral számolok (az az optimista énem...), akkor is csak 1 misi, tehát megtérülésről még ilyen esetben sem beszélhetünk. Ahhoz 600 forintos átlagos benzinár kellene.
Ezzel nyugtattam meg magam...
Amíg a városiban araszolva nem kezd el hiányozni az automata váltó...
Az ember kompromisszumokat vállal minden döntésnél, de vannak, akik nehezen törődnek bele utólag a vállalt döntéseikbe. Na én is ilyen vagyok...
szerk: 130nál egy 10km/hs difi meg elég sokat dob. 130helyett 150 yarisnál majdnem +2l
Ezért fontos a hibrid-pszichológia. A sima benzinesnél is folyamatosan mindenhol látod a fogyasztást, a gázpedál alatt gumipogácsa van itt is kb. 70%-os állásnál, hogy jelezzék: "biztos ennyire szeretnél pazarolni?".Lehet megerőszakolom magam, és majd beállok 120km/h-s átlagra én is. Csak hogy elmondhassam, jobban fogyasztok...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #8157 üzenetére
"Ahogy írtam korábban a 0W20 nem megoldás."
Félreértettél. Nem problémamegoldásra írtam a 0W20-at, hanem általánosságban, hogy amelyikbe az kell abba az menjen ne pedig 5W30. Nekem hivatalosan 0W20 kell bele, az itteni Lexus szerviz (Toyota Tampere) állásfoglalása szerint kizárólag 0W20 és semmi más, (ahogy írtam, ők nem tehetnek bele mást csak 0W20-at) és ennek ellenére Magyarországon simán belecsapnák az 5W30-at, sőt mi több 5W30-at cserélnek 5W30-ra amit még a kézikönyv is tilt.Magyarországon rohadt élet, hogy nem vinném szervizbe az autót hanem magam csinálnám. Itt nem is gondolkozok máson. Szervizkönyve vezetett végig, 8 évnyi bejegyzés van benne ugyanabban a stockholmi Lexusban, nem akarom megszakítani a sorozatot. Eladni is könnyebb lesz vele (bár ez egy másik történet, mert az itteni piac teljesen más. )
Csabroncka:
Arra gondoltam, hogy mikor elkezdi csipegetni a 0W20-at egy autó, akkor szokta a márkaszerviz belerakni az 5W30-at. Amivel éppenséggel a "tüneteket megszüntetik" de a probléma marad és jót sem fog tenni.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #8237 üzenetére
De basszus én meg pont arról beszélek h 10 év múlva is lesz ilyen, csak máshogy. Akkor már csak turbós meg hibrid cuccok lesznek, de azok is el fognak menni sokat. Azok sem rossz motorok, csak többet kell költeni rájuk, viszont kevesebbet fogyaszt és kevésbé szennyez. Így érted mire akartam kilyukadni?
Ma a végét veheted meg a meg olcsón fenntartható kocsijának de a magasabb fogyasztással fizetsz, akkor viszont lesz a turbós meg a hibrid. És melyik jobb? Gondolod hogy a használt hibridet olcsóbb fenntartani?
Ja, és ha 800 Ft lesz egy liter benzin holnap, akkor is megéri a megbízható 2 literes szívó?
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #8245 üzenetére
Ez csak egy soha véget nem érő vita lenne, inkább leírom, mit miért írtam.
Azért beszélek hibridről és turbósról, mert ma minden gyártó ezt tolja. Kivétel a Mazda, de ő is beáll a sorba hamarosan. Nincs modern szívó benzin, annak a típusú motornak vége. A gyártók vagy csigát, vagy turbót raknak a motorokra, vagy mindkettőt. Meg persze jön fel a tisztán elektromos. Ez a mai helyzet.
Az alapvetés viszont az volt Cifu részéről, hogy a régi szívóbenzinek sokkal tartósabbak voltak. Ezzel nem értek egyet a blokk tekintetében (leszámítva a tényleg kisköbcentis felfújt motorokat és a konstrukciós hibásakat), a turbó/dpf/kettőstömegű miatt viszont valóban rá kell költeni 200e km-enként plusz 1 milliót a szívóbenzinhez képest, viszont ezt 200e km alatt akkor is "visszahozza" neked, ha csak 1 literrel fogyaszt jobban a turbós, cserébe azonos lökettérfogat esetén azért lényegesen erősebb a turbós.
Az, hogy 2020-ban van még bőven elfogadható szívó a piacon, miközben a turbósokat drágább fenntartani, egy helyzet, de ez el fog csúszni, amikor már 10 év felett lesz az összes szívó, és ha fiatalabb autót akarsz venni, vagy turbóst, vagy hibridet veszel. Ez a jövő, tök más lesz az autópiac, ráadásul arányaiban sokkal több lesz a tisztán elektromos autó is, ami csak tovább fogja kavarni a helyzetet.
A "hogyan alakul" szerintem is érdekes lesz. Számomra egy családi autó esetén a plugin hibrid látszik "jövőautónak", amit heti 1x kell töltenéd átlagos városi használat során (tehát mondjuk 150-200km tisztán elektromos hatótáv), városon kívül pedig valószínűleg egy agyon optimalizált, kis fogyasztású (valószínű turbós) benzinmotor lesz benne, mivel a dízelek előnye lassan eltűnni látszik a személyautóknál, és a gyártók sem erőltetik a fejlesztésüket. Emellett szerintem feljönnek a tisztán elektromosak is, városi és vegyes használatra is. Ha meg lesz akkuforradalom, teljesen el fog tűnni a belső égésű motor.
Visszatérve az állításodra: igen, aki 200e km-el akar venni turbós kocsit, az ráfarag, de ezt már indulóban is leírtam ("Az más kérdés, ha valaki megveszi 8 év múlva 2 millióért, és utána költi rá az 1 milliót."). Ha viszont valaki hosszabb távon tartja meg, és gondozza, azt az 1 milliós költség simán tervezhető, és további 200e km-el megnyújtja az élettartamot. És ha 5 évente 100e-ért pucolni kell a kokszosodást? És ha többet kell szervizbe vinni és javítani? Annyival jobban fogyaszt.
A kisköbcentis felfújt motorokkal pedig semmi baj, de azok nem bírják majd addig, plusz azok inkább egy emberes autók (persze aki 1.6 szívót vesz, annak elég az 1.0 turbó is). Én biztos nem vennék 1 literes turbós kocsit, akkor már szívót vennék, abban a kategóriában még van, Toyotánál is. Az 1.2-es Suzuki pl. egy remek autó, bőven jó városi vagy vidéki rohangálásra, de az erőben bőven van kompromisszum, cserébe igénytelen. Jó választás, és ha nem állna feleslegesen odakint, át is rendszámoznám németre, de így inkább hazaviszem és eladom. De látod, az újakra már rárakták a mild hibridet, és javítsd sokkal többért (majd egyszer).
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #8248 üzenetére
De, modern motor, és aztán már csak hibridként létezik. Szivóként biztos túlélné, de nem lesz. Hibridként még sokkal bonyolultabb és költségesebb lesz a javítása.
Nem fogyasztás előnyt írtam, hanem erőt. Szívóban ahhoz nagyobb köbcentis kell. Kocsit nem dugóban álláshoz veszel...
15 grammal kevesebbet pufog ki, csak éppen miből?
[ Szerkesztve ]
-
ati05
aktív tag
válasz Dare2Live #8260 üzenetére
Lehet hogy a fentebbi válaszom nem volt egyértelmű. Az autó napi használatban van, de, csak rövid távokra, tegnap is kb 3 km-t ment 3 leállítással, reggel indulni akartam akkor elsőként dadogva indult és utána leállt. Azután már nem indult, éget szag azthittem kintről jön (szomszéd befűtött).
Ekkor tettem töltőre az akkut hátha csak lemerült, ezután egyszer megpróbáltam beindítani ismét sikertelenül, ezután nézelődés közben úgy éreztem mintha a kocsiból jönne a szag.
Itt tartok, szerelő csak két hét múlva tudja megnézni sajnos...
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #8261 üzenetére
Ja, "csak" ennyit... plusz hibaforrás, plusz költség a javításban. Erről beszélek.
"Evvel nem tudom mi a problémád, kocsik nagyja kmek nagyját városban futja."
Aha... Hát nem... Maximum az IDŐ nagyobbik részét, de még ez sem feltétlenül igaz.CO2. Ami gyakorlatilag egyenesen arányos a fogyival. 15gramm nagyon sokat számít 2020 jan1től.
Értem, tehát a dízel kevésbé káros, a tudósok meg hülyék, és a hülyeségük miatt tiltják ki a sokkal károsabb részecskéket kibocsájtó dízeleket sorban a városokból.Ne haragudj, de számomra ez a folyamatos kontextusváltoztatásos érvelés sosem jött be. Amellett, hogy nem komolyan vehető, semmi másra nem jó, csak energiapazarlásra. A vita értelmes emberek között a másik véleményének tiszteletén alapul, és az eredeti scope keretein belül, érvek és ellenérvek ütköztetésével ad mindkét oldal számára valamit, nem pedig addig rángatja a "témát", amíg azt nem híheti valaki, hogy igaza van.
Az eredeti állításaim tartom, miszerint nem rosszabbak vagy kevésbé megbízhatóak a mai motorok, mint a régiek (leszámítva a konstrukciós hibásakat, és a valamilyen célból alultervezetteket, de ilyenek voltak régen is). Azonos köbcenti esetén a turbós motor erősebb, azonos erő esetén viszont a szívó lényegesen nagyobb köbcentis, ezáltal többet is fogyaszt. Hamarosan teljesen eltűnnek a szívó motorok, helyüket a turbós illetve hibrid erőforrások veszik át, plusz a tisztán elektromosak. A károsanyag-kibocsájtási normák miatt egyre bonyolultabbá válnak a hagyományos belsőégésű motorok, ami magasabb fenntartási költséget eredményez, viszont azonos erő mellett alacsonyabb fogyasztást.
Részemről ennyi volt, köszönöm a beszélgetést.
-
diablo1984
veterán
-
nagyúr
válasz Dare2Live #8276 üzenetére
"Erre volt extended waranty. 3 helyett 8éves korig ingyen javította Toyota. Rengeteg ave van ami úgy is volt hirdetve, hogy toyota javította sött motort cserélt benne. Hasonló a probléma az 1.33hoz."
A probléma a 8 év pont (én is először 8-12 éves autókat néztem...), illetve hogy a Toyota kiterjesztett garancia is akkor él, ha (hazai?) szakszervizbe hordtad végig az autót, ami azért az esetek jó részében nem él."Amúgy vettél egy 1.6os toyotat... ami nem megy úgy mint egy turbos, nem is fogyaszt annyira jól, annyira nem is volt olcsó és annyira nem is kényelmes.... mért vetted? Tartossága miatt? "
Akarsz röhögni? Igen. Plusz azért a Toyota hazai képviselete a pozitívabb példa arra, hogyan kell reagálni egy problémára, ha esetleg beüt a mennykő (a szakszervizek megítélése persze másik tészta, erről is volt már sokszor szó).Adott esetben ha szembe jön velem egy olyan 1.6 vagy 1.8 benzines Avensis, amelynél látok végig vezetett hazai szervizkönyvet 0W-20 olajjal, esetleg botlásmentes olajcserével 200e km-el, akkor lecsaptam volna rá, mert azért 300e km-ig valóban gondos gazdi mellett elmennek ezek ennyit. Viszont ilyenek nélkül 120-150e km-t vártam el. Lehet ez a saját hülyeségem, vállalom.
Én például azért nem mertem VW-t venni, mert bár a TSI motorokra a VAG topicba azt írják, hogy most már megbízhatóak, és nincs velük semmi baj, van egy céges, 5 éves 1.2 TSI Polo, amely pont nemrég kezdte el ipari szinten enni az olajat. Gari lejárt, hiába volt végig szakszervizbe hordva, szerintük normális, hogy egy 5 éves, 120 ezer km-et futott autóból 7 ezer km-en belül elfogy az olaj...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
BigBear
senior tag
válasz Dare2Live #8276 üzenetére
Már amikor javította, vagy cserélte. Egyrészt kellett hozzá, hogy szakszervizbe legyen hordva a kocsi, másrészt meg sok esetben elutasitották a javítást, mivel a gyári megengedett olajfogyasztást 1l / 1000 km-re adta meg a Toyota, ügyesen...
Sajnos tetszik vagy sem, az első generációs VVTi nem volt éppen egy sikerszéria a Toyotánál. Tele a net olajfogyasztás problémákkal, sok esetben gyakori olajcsere és megfelelő olaj mellett is.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Dare2Live #8304 üzenetére
Hát ja, engem sem hajt a tatár, friss műszakis a yaris, ez 2 évig még autó lesz biztosan, az asszony h astrájával is el tudunk evickélni a balatonig és vissza, nem lesz egy élmény, de az meg még több kilóméterrel és gyári blokkal még az olajat sem eszi(igaz 5e km-t futott mannol olajat azért már csípte, igaz 5e km alatt kb 3 decit..)!
Magamat ismerve és az autóvásárlási szokásaimat kizárt dolog, hogy ne vegyek valamit, eszem szerint valami toyotát vennék, mert 2db yarisom volt és azok nem okoztak csalódást, gondolom a corolla is ilyesmi lenne, max nem jönne ki 6 literből városban, ha a pénztárcámra hallgatok, akkor mást, mert a toyota évjáraton belül eléggé feláraz, egy corolla verso 15 évesen is akár 1,5 milla lehet és bőven benne lehet, hogy az olajat is eszi, na annyit nem biztos hogy érne nekem, akkor inkább egy fiatalabb, vagy egy korabeli astra közel a feléért....(#8306) Dare2Live: 1.0 3 henger!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Dare2Live #8308 üzenetére
előtte a 4 hengeres ezres yaris 1-esünk volt, többet futott, mondhatni széthajtott motorral és az egy gramm olajat sem evett, annak még az ikertesója(cégautó volt, a cégtől haver és én vettük meg a 2 HUB-os rendszámút) havernél van 340e km-es gyári motorral, az még most sem eszi egy kicsit sem, pedig ott megkapja a nélkülözést, asszem 5 éve van meg neki és 3 hete szólt, hogy néha rángat, egyenetlen a járása a motornak, kérdezem tőle, hogy gyertya csere mikor volt, erre azt mondja, hogy nála biztos nem.....Vett bele 4 gyertyát, kicseréltem neki, ami kijött gyertya közepén az elektróda már srég volt, féloldalasan hiányzott belőle az anyag, megkapta a 4 gyertyát a gép és a felesége engem hívott fel, hogy ez az autó ilyen jó még sosem volt....
Na az a motor bírja még a ridegtartást, ez a 3 hengeres dájhátszu motor nem, de az 1,33-as 4 hengeres sem, illetve akár az 1,6 és 1,8-asból is ki lehet hozni az olajzabáló szörnyet, kissé ez tántorít el a túlárazott "öreg" toyotáktól.... -
KTTech
veterán
válasz Dare2Live #8380 üzenetére
Na nekem sikerült tesztelnem a vészfékezést tévedésből bal lábbal léptem EV módban a fékre... majd kiestem a szélvédőn (céges parkolóban átparkoltam és kissé fáradt voltam a tizedik 12 +1 órás munkanap után, ráadásul már 2-3 hete nem vezettem a Toyotát, száműztek a Seat Leon mk1 volánja mögé. Mondjuk ott is kellett pár kilóméter, mire kb 9 hónap automatázás után visszaszoktam kézi váltóra).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #19926 üzenetére
Hátha mást is érint. ~2001-2004tól a pink HOAT az ajánlott hűtőfolyadék Toyotakba. Reddel kompatibilis annyi hogy jóval tovább bírja.
A gyári toyota hütőfolyadéék kvázi aranyárban van 5000ft+ litere a pre mixednek. Én vszeg mannoil AF12+t fogok rakni a 2007es yarisomba [link] ebből 4 liter 2500Ft.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
polonic
félisten
válasz Dare2Live #19954 üzenetére
Okés, közben leesett. Benéztem.
Nekem az első olajcsere volt 55 ezer Ft, ahol 26 ezres az óradíj, fél órás munkával. És máshol sem lett volna olcsóbb, az említett Heringnél 3 ezer Ft-tal olcsóbb az óradíj.
Erre írom azt, hogy ez nem olcsó, már vidéki kisvárosban sem.[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz Dare2Live #19954 üzenetére
90k-nál van gyertya csere, az megdobja a cehhet. Illetve 30ezrenként fékfolyadék csere, azok a "nagyszervizek", olyankor padra is rakják. Ha jól emlékszem a gyertyák darabja ilyen 15e ft körül volt.
Sztem pécsimunkásnak nem cseréltek még gyertyát, valszeg úgy férhetett bele 250e-be a 6 szerviz. Önmagában a 90ezres szerviz van 150k körül. -
őstag
válasz Dare2Live #19974 üzenetére
Azt mondjuk érdekesnek tartottam toyota/lexusnál hogy az "alap" flottás árat (gondolom van jobb ár is) nyíltan nyomják, de magánszemélyként ha azt kicsengetted akkor sem adják oda ha erősen próbálkoznál (nekem kifejezetten jobb lett volna 22-ben rav4-nél a céges kevesebb ár mint a téli garnitúra, de egyszerűen nem adták, gondolom importőr kikötötte és kész, megengedhetik maguknak a nulla rugalmasságot). Mondjuk pont akkora a különbség hogy csak ezért nem éri meg céggel szívni.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #19978 üzenetére
btw másnak is feltűnt, hogy az 1.8assal jóval nagyobb a CHR, Corolla Cross csomagere mint a 2.0assal?
Engem tökre meglepett.Yaris crosst is néztük de az 1.5 hangra nagyon otromba volt az 1.8, 2.0hoz képest. És a környezeti zajból is sokkal több bejött, érzésre egyértelműen "alacsonyabb" kategóriás autó CHRhez képest. Ha jól rémlik ilyen 8%adtak cégesként kvázi annyira jött volna ki végül mint a CHR.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
őstag
válasz Dare2Live #19978 üzenetére
Biztosan ki van találva miért ilyen merevek, magánszemélynek kisebb az érdekérvényesítő képessége 1 elmaradt eladást behozza a másokon érvényeíteni tudott nagyobb haszon. De Rav4-nél én is ezt tapasztaltam a képletesen asztalra tett pénzt is visszautasították (azaz neked ennyiért nem, nem vagy cég). Majd Lexusnál is kipróbálom ezt ha odáig jutok, ott is milliós különbségeket látok (csak azt egy nemnél lehet tényleg nem veszem meg).
Új hozzászólás Aktív témák
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mobil flották
- Hálózati / IP kamera
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Vallás
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Megjött a Corsair One szériás asztali gépeinek legfrissebb generációja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen