Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Tin #8247 üzenetére

    "Nincs modern szívó benzin, annak a típusú motornak vége. "

    hamár említetted ott a Suzuki 1.2es mocija. Mitől lenne nem modern? Mert tartós és elképesztően keveset fogyaszt? Nem megy hude rosszabbúl mint egy 0.9TCE és talán még jobban is fogyaszt. Tény nem megy 0-100at 8.6alatt de ez pl feleséged zavarja? Akkor mi a turbós előnye? Mert az az 1.2es Suzuki sanszosan túléli az 1.5TSIdet.

    btw lesz idén hozzá 48Vs szögegyszerű hibrid rendszer. Hasonló mint az új Golfban.

    "Ezzel nem értek egyet a blokk tekintetében..."

    Még ez se feltétlen. Egyszerűen nem tudjuk. Van amikor valószínű mert uaz a blokk van 10+éve és csak nem cseszték el avval hogy ráraktak egy csigát, van amikor meg tök új a blokk. Gamma 15éves blokk pár év és kifut helyét átveszi a pl kappa. Amiről nem tudjuk mennyit fog bírni. Az tudjuk viszont, hogy sem a DI, se a turbó nem segített gammanak...

    "cserébe azonos lökettérfogat esetén azért lényegesen erősebb a turbós."

    Azonos lökettérfogat esetén nincs fogyi előnye a turbósnak. Ami az előnye, hogy ha kell van + teljesítményed. Vagy és ez most a gyártóknak a fontosabb uazt a teljesítményt tudja kissebb CCMből. Ekkor eszik kevesebbet. Gondolj bele plda kedvéért, hogy dugóba állva mennyit eszik egy kis blokk percenként és mennyit egy nagyobb. AFRnek ugy kb fixnek kell lennie.

    "Ez a jövő, tök más lesz az autópiac..."

    Ez lett volna a mondandom lényege. Hogy az lesz, hogy első vásárló bár kifizeti amennyivel többe kerül a "turbos" de vmennyit visszakap belölle élmény+fogyasztásban. De a vásárló aki 8-10éves autót fog nézni 2-4év+ múlva annak csúnya dolgok szakadhatnak a nyakába.

    Dizellnek lehet lesz reneszánsza. Az, hogy azonos teljesítmény/nm mellett pl 15grammal kevesebbet pufog ki nagyon nagy előny. 15*95= 1500eur. kb ennyivel kerül többe egy dízel.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák