Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csabroncka

    addikt

    válasz Tin #8238 üzenetére

    Ha 800 Ft lesz a benzin akkor semmivel sem fog kevesebbe kerülni a szívóhozképest. Méghozzá azért mert az autó fenntartási költségei elviszik a lóvé java részét.
    Sarkítsuk a példát a köv számítással:
    1.6 szívó legrosszabb átlaga: 8 liter
    >(10.000km-el) számolva 800 liter
    >(400 Ft-al számolva: 320.000 ezer)
    Hibrid (kategórián belül) legjobb átlaga: 4 liter
    > (10.000km-el) számolva 800 liter
    >(400 Ft-al számolva: 160.000 ezer)

    Ha duplázódik a benzin ára, még akkor a 320.000 Ft-os benzinköltség különbség, lófing. Kb 4-5 évnyi üzemanyagköltséggel többe kerül a hibrid.

    Ráadásul ha belegondolsz évi 200 ezret alaphangon rálocsolsz a kocsira a semmiért (biztosítás, casco, matricák, súlyadó...)

    Persze nem a hibrid ellen beszélek, de aki pusztán a kurva nagy spórolás miatt veszi az menjen inkább gyalog.

    [ Szerkesztve ]

    "in medias res"

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Tin #8238 üzenetére

    A turbós motorok fogyasztása korántsem annyival jobb, mint azt a listaadatok sugalják. A VW is 5 literes vegyes fogyasztást ad meg az 1.5 TSI motoros Golfokra manuális váltóval. A Sprintmonitor átlaga meg 6,5 liter...
    Ehhez képest a Mazda 3 2.0 literes szívó Skyactive motorjánál a Sprintmonitor 6,75 literes átlagot lát.

    Szóval especiel a valóság az, hogy a turbós motorok valós fogyasztása alig-alig jobb, mint a szívóké.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Tin #8238 üzenetére

    Nem beszéltem hibridről sehol. Új DI turbósról beszéltem. Hogy is volt a terelek, kihagyok...?

    "Azok sem rossz motorok, csak többet kell költeni rájuk.."

    Te hoztad az 1misit pldanak. Amikor vki 8-10évesen 200.000kmel megveszi erre számíthat. Nem nagy biznisz lesz. Ehez képest egy ismert régi szívonál nincs ilyen. Megveszi 200.000kmel aztán nem fog tönkremenni ami nincs rajta. De kokszosodni se fog...
    és még mindig nem beszélek arról, hogy magának a blokknak kell e esetleg egy generál...

    "...viszont kevesebbet fogyaszt"

    A kevesebbet fogyasztot esete válogatja.. Van amikor vmihez viszonyítva igen. Van amikor nem.
    Én mindig legkisebbet bérlek 90%ban ilyeneket kapok: Polo 1.0 TSI, Renalult Clio 0.9TCE... a 130at ezek is simán tartják. Saját tapasztalat alapján pedig semmivel se fogyasztanak jobban mint egy modern fogyasztásra, tartosságra összerakott 10+éves szívó yaris.
    Az egy előnyük, hogy stabil a nyomaték görbéjük. Már amikor betölt a trubó mert alatta vmi elképesztően döglöttek.De végeredménybe ha oda kell lépni nem is gyorsulnak jobban. Csak yarissal (is) vissza kell váltani. Ennyi.

    Ebben a kategóriában semmi előnyük nincs újonnan megvéve. Hátrányuk viszont lesz 8-10évesen használtan megvéve.
    Én meg ezt akartam mondani.

    Az egy tök más kérdés, hogy egy régi 30éve tervezett már piacon se lévő 2.0 szívónak csak hátránya van fogyasztásban, nyomatékban egy 1.5TSIhez képest.

    hamár hibridet szóba hoztad 8-10év múlva nem az lesz a baj hibriddel hogy drága fentartani. Hanem, hogy jelenleg az eladások elenyésző része hibrid. Amit tavaly, most nem adtak el az meg nem lesz 8-10év múlva piacon.
    Kiváncsi vagyok az idei év hogy fog alakulni. Idén mindenkinek villantania kell és az elsődleges szempont idén nem a nyomaték/lóerő/tartosság lesz hanem a fogyasztás.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák