Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
simonzé
addikt
Némi plusz infó a kínai EV piacról - azon túl, hogy ezek nagyon erős állami dotálás mellett működnek, a profittermelés nem szempont, a piac lerohanása bekerülési ár alatti értékesítéssel annál inkább! A napelemeknél, a mobiloknál és az akkuknál már ezt megtették, sok más termék mellett.
Tehát a plusz infók: Knában 487 elektromos autógyártót regisztráltak 2018-ig. Ebből ma már csak 40 létezilk és csak 1 termel profitot. Vagyis 447 már megszűnt/csődbe ment. A kínai EV gyártók mindegyike a túlélésért küzd. Az egyik legjobb nevű Nio 11000 alkalmazottal 2023Q2-ben 8000 autót adott el összesen. Csődbe fognak menni ők is.
Még a sikeresnek tekintett BYD is csak a tények meghamistásával volt képes lenyomni a Teslát. Ők ugyanis nem az eladott, hanem a legyártott és forgalomba helyezett autók számában lettek elsők. De el is adták ezeket az autókat? Nos... Nem annyira. Ezrével rohadnak a BYD és más EV-k foirgalomba helyezve, rendszámmal, de még fóliás beltérrel a kínai nap alatt... pl. itt, Itt, itt, itt, meg itt. Vajon honnan tudnak hirtelen több autót varázsolni, ha kell?
És mi történik ha egy kínai gyártó becsődöl? Az általa eladott autók zombivá válnak. Még mennek egy darabig, de már nem kapnak OTA rendszer updatet, sorban leállnak az okosfunkcióik - hiszen a gyártóval együtt megszűnik pl. a központi adatbázis, ahonnan egy rakás adatot vettek. Hogy lesz a karbantartás? Honnan lesz alkatrész ha kell? Pl. szélvédő, lengéscsillapító, csere fényszóró, vagy akár csak egy guminyomás szenzor? Hát sehonnan.
A régi, jól ismert gyártók drágák. De vajon mit adnak cserébe? Minőséget? Megbízhatóságot? Szolgáltatást? Stabilitást? Biztonságot? Tapasztalatot? Időtállóságot?
Láttál már kínai bicajt, ami 10 évesen még nem rozsdásodott? Nekem volt ALUVÁZAS (!!!) kínai bicajom, aminek garázsban tartva is barnán rozsdásodott a váza, meg a felnije. Még egyszer: Az alumínium valahogy vas-oxidot generált a festék alatt.
Vagy ahogy a klasszikus mondja:
Kínai autót venni nem kell félnetek jó lesz.
Csak hol a vessző?[ Szerkesztve ]
I don't fit in. I fit out.
Új hozzászólás Aktív témák
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- DIGI Mobil
- Mikrotik routerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest