Új hozzászólás Aktív témák
-
Tisztázni kellene valamit.
"Szerinte Németország hamar felgyorsul az EV-k átvétele terén, és hamarosan még több EV-t kérhet majd Kínától."Németország eddig sem kért EV-t Kínától. Ezután sem fog. A BYD kérés nélkül jelent meg. Egy darabig probléma volt, hogy a kínai autóra is igényelhető volt a állami és helyi támogatás.
Vélhetően fordítási hiba a mondat. Abban bíznak, hogy több EV-t adhatnak el Németországban.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Nyilván baromi komplex, de nem a karosszéria vagy az utastér lesz benne az igazi kihívás, hanem a hajtáslánc. Ami egy elektromos járműben jóval egyszerűbb."
Ugye most viccelsz?
A karosszéria, felfüggesztések, lengéscsillapítók kialakítása lényeges. Az utastér belseje valóban mellékes. A jármű eladási ára határozza meg, kizárólag.
A meghajtási lánc a kuplungon kívül azonos. Helyette a motor vezérlő elektronikája lép be az összehasonlításba.
A max 130 km/h sebességig nincs váltó az elektromos járműben. Az ennél gyorsabb haladásara képes autókbansebességnyomaték váltóra van szükség.Egyedül a motor mechanikája egyszerűbb.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Itt most nem a komplexitáson van a hangsúly, hanem azon hogy a motoroknak, váltóknak, futóműnek, kormányzásnak stb. alapjaiban ma is ugyanolyan felépítése, mint 20 évvel ezelőtt. Csak maximum a működésüket felügyeli jobban az elektronika."
Nem.
Nyilván a kormányzáson nem lehet alapvetően újat kitalálni.
A motoron viszont rengeteg újdonság jelet meg az elmúlt 20 - 30 évben.
A karburátort nyugdíjba küldték. Helyette jelent meg a közvetlen befecskendezés az Otto motorok esetében. A magas nyomású befecskendezés a Diesel motorok esetében. A munka ütemben történő többszöri befecskendezés a hatás fok emelése érdekében, mindegyik motornál.
A belsőégésű motorok esetében nemcsak az üzemanyag mennyiségét kell szabályozni. A levegő mennyiségét is. Ez korábban egy egyszerű mechanikus volt, ami a gázpedál állásának megfelelően szabályozott. Ma már ez a szabályzás független, az üzemanyag mennyiség igényéhez igazodik. Elektronikai szabályzás szükséges. Ez messze túlmutat a felügyeleten.Korábban linkeltél egy ábrát, az autók külsejének hasonlóságáról.
Nagyon jól látszik, a külső formák néhány, közös fejlesztésen keresztül alakultak ki. Ezek a fejlesztések sohasem olcsóak. A gyártók csoportokat alkotva finanszírozzák meg fejlesztéseket.
Nem elég egy dizájnt lerajzolni. A formát ellenőrizni kell. például légcsatornában. Hiába néz ki nagyon jó a formaterv, ha egy sebesség tartományban életveszélyes folyamatok alakulnak ki a légmozgásban.A probléma megértése roppant egyszerű.
Évente a legtöbb autót a adja el. Az egy járműre eső fejlesztési költség nekik a legalacsonyabb.
A VW, Mercedes, PSA ... sok márkát gyűjtöttek be. Náluk is alacsony az egy járműre eső fejlesztési költség.
Az egyetlen családi tulajdoni többségben lévő autógyártó a BMW. A BMW mellett Mini és a Rolls-Royce autókat gyártják. Viszonylag magas az egyetlen járműre jutó fejlesztési költség.
A Tesla esetében jelentősek az egy járműre jutó fejlesztési költségek.
A Cybertruck esetében figyelmen kívül hagyták, hogy a rozsdamentes acél is rozsdásodik ha rozsda kerül a felszínére. A féktárcsák kopása miatt a városi közlekedésben sok a részecske méretű rozsda a levegőben. A víz kiváló katalizátora a rozsdásodásnak.A BYD előnye a szinte korlátlan állami támogatás. Ezért képes a Teslával versenyben lenni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"De, a motorblokk szerkezeti felépítése azóta sem sokat változott."
Akár igazad is lehetne. Mi változhat az elektromos motor felépítésén?
Csak két lehetőség van. Mind a két rész tekercses, vagy egyik rész állandó mágnes. Például a Tesla.Nem komoly érv a szerkezeti változás hiánylása.
A belsőégésű motorok esetében van teljesen más megoldás is. A Wankel motor semmiben sem hasonlít a Diesel és Otto motorokhoz.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Ráadásul működését tekintve az is ugyanúgy a négyütemű-motor elvén üzemel, (szívás, sűrítés terjeszkedés, kipufogás)."
A működési fázisokat kevered az ütemmel. A kétütemű motorok is tartalmazzák a fázisokat. Ebből a szempontból a Wankel, inkább a kétüteműekre hasonlít. De a Wankelnek nincs dugattyúja ezért a nem értelmezhető az ütem fogalma ezekre a motorokra.
4 ütemű motor működése.
2 ütemű motor működése.
Wankel motor működéseA Wankel motorban nincs invertáló mozgást végző dugattyú. A forma sem hengerpalást.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
A fázisokat én írtam. Nem írtam sehol sem hogy te írtad.
Te rendszeresen az ütem szót használod. Az ütemek a dugattyú mozgásirány változásainak számát jelöli. jelölik, két munkavégző fázis között."hiába bizonygatni az ellenkezőjét annak hogy ebben is ugyanúgy megvan a négy munkaütem."
A kétüteműekben is megvan mind a négy fázis. (szívás, sűrítés terjeszkedés, kipufogás) Ha nem lenne, nem működhetne a motor.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Akkor most a kétütemű motor, négyütemű?
"az eső kettő ütem a dugattyú alatt, a maradék kettő pedig a dugattyú felett keletkezik."Nem.
A dugattyú alatt csak a levegő üzemanyag keveréket pumpálják át az égéstérbe.
A sűrítési fázis a dugattyú felső holtpontjáig tart a hengerben. A munkavégzési ciklus a kipufogó nyílás szabaddá válásáig tart. Utána már csak az elhasznált gáz elengedése a cél.
A dugattyú alatt nincs nagy sűrítés. A be- és kiömlő nyílások úgy vannak elhelyezve, hogy rövid ideig mind a kettő nyitva van. Egy kicsit túltolják friss levegővel az elhasznált gázt.
Ha nagy lenne az elősűrítés akkor sok üzemanyag pocsékolódna el az átöblítéskor.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- DELL Vostro 5481 Fémházas Ultrabook Laptop 14" -70% i5-8265U 4Mag 8Gb 256GB SSD FHD IPS
- Új HP Pavilion Fémházas Laptop -40% 15,6" AMD Ryzen 5 5500U 6Magos 8/512 FHD AMD Radeon Graphics
- Creality Ender 3 Pro - Erősen moddolt, inkább alkatrésznek vagy kalandvágyók számára
- Samsung Galaxy Tab S9 FE (5G, 10,9")
- Új Lenovo ideapad 3 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -35% 17,3" Ryzen 7 5825U 8Mag 16/512 FHD IPS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen