Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akkor most a kétütemű motor, négyütemű?
"az eső kettő ütem a dugattyú alatt, a maradék kettő pedig a dugattyú felett keletkezik."Nem.
A dugattyú alatt csak a levegő üzemanyag keveréket pumpálják át az égéstérbe.
A sűrítési fázis a dugattyú felső holtpontjáig tart a hengerben. A munkavégzési ciklus a kipufogó nyílás szabaddá válásáig tart. Utána már csak az elhasznált gáz elengedése a cél.
A dugattyú alatt nincs nagy sűrítés. A be- és kiömlő nyílások úgy vannak elhelyezve, hogy rövid ideig mind a kettő nyitva van. Egy kicsit túltolják friss levegővel az elhasznált gázt.
Ha nagy lenne az elősűrítés akkor sok üzemanyag pocsékolódna el az átöblítéskor.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
A fázisokat én írtam. Nem írtam sehol sem hogy te írtad.
Te rendszeresen az ütem szót használod. Az ütemek a dugattyú mozgásirány változásainak számát jelöli. jelölik, két munkavégző fázis között."hiába bizonygatni az ellenkezőjét annak hogy ebben is ugyanúgy megvan a négy munkaütem."
A kétüteműekben is megvan mind a négy fázis. (szívás, sűrítés terjeszkedés, kipufogás) Ha nem lenne, nem működhetne a motor.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Ráadásul működését tekintve az is ugyanúgy a négyütemű-motor elvén üzemel, (szívás, sűrítés terjeszkedés, kipufogás)."
A működési fázisokat kevered az ütemmel. A kétütemű motorok is tartalmazzák a fázisokat. Ebből a szempontból a Wankel, inkább a kétüteműekre hasonlít. De a Wankelnek nincs dugattyúja ezért a nem értelmezhető az ütem fogalma ezekre a motorokra.
4 ütemű motor működése.
2 ütemű motor működése.
Wankel motor működéseA Wankel motorban nincs invertáló mozgást végző dugattyú. A forma sem hengerpalást.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"De, a motorblokk szerkezeti felépítése azóta sem sokat változott."
Akár igazad is lehetne. Mi változhat az elektromos motor felépítésén?
Csak két lehetőség van. Mind a két rész tekercses, vagy egyik rész állandó mágnes. Például a Tesla.Nem komoly érv a szerkezeti változás hiánylása.
A belsőégésű motorok esetében van teljesen más megoldás is. A Wankel motor semmiben sem hasonlít a Diesel és Otto motorokhoz.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Itt most nem a komplexitáson van a hangsúly, hanem azon hogy a motoroknak, váltóknak, futóműnek, kormányzásnak stb. alapjaiban ma is ugyanolyan felépítése, mint 20 évvel ezelőtt. Csak maximum a működésüket felügyeli jobban az elektronika."
Nem.
Nyilván a kormányzáson nem lehet alapvetően újat kitalálni.
A motoron viszont rengeteg újdonság jelet meg az elmúlt 20 - 30 évben.
A karburátort nyugdíjba küldték. Helyette jelent meg a közvetlen befecskendezés az Otto motorok esetében. A magas nyomású befecskendezés a Diesel motorok esetében. A munka ütemben történő többszöri befecskendezés a hatás fok emelése érdekében, mindegyik motornál.
A belsőégésű motorok esetében nemcsak az üzemanyag mennyiségét kell szabályozni. A levegő mennyiségét is. Ez korábban egy egyszerű mechanikus volt, ami a gázpedál állásának megfelelően szabályozott. Ma már ez a szabályzás független, az üzemanyag mennyiség igényéhez igazodik. Elektronikai szabályzás szükséges. Ez messze túlmutat a felügyeleten.Korábban linkeltél egy ábrát, az autók külsejének hasonlóságáról.
Nagyon jól látszik, a külső formák néhány, közös fejlesztésen keresztül alakultak ki. Ezek a fejlesztések sohasem olcsóak. A gyártók csoportokat alkotva finanszírozzák meg fejlesztéseket.
Nem elég egy dizájnt lerajzolni. A formát ellenőrizni kell. például légcsatornában. Hiába néz ki nagyon jó a formaterv, ha egy sebesség tartományban életveszélyes folyamatok alakulnak ki a légmozgásban.A probléma megértése roppant egyszerű.
Évente a legtöbb autót a adja el. Az egy járműre eső fejlesztési költség nekik a legalacsonyabb.
A VW, Mercedes, PSA ... sok márkát gyűjtöttek be. Náluk is alacsony az egy járműre eső fejlesztési költség.
Az egyetlen családi tulajdoni többségben lévő autógyártó a BMW. A BMW mellett Mini és a Rolls-Royce autókat gyártják. Viszonylag magas az egyetlen járműre jutó fejlesztési költség.
A Tesla esetében jelentősek az egy járműre jutó fejlesztési költségek.
A Cybertruck esetében figyelmen kívül hagyták, hogy a rozsdamentes acél is rozsdásodik ha rozsda kerül a felszínére. A féktárcsák kopása miatt a városi közlekedésben sok a részecske méretű rozsda a levegőben. A víz kiváló katalizátora a rozsdásodásnak.A BYD előnye a szinte korlátlan állami támogatás. Ezért képes a Teslával versenyben lenni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Nyilván baromi komplex, de nem a karosszéria vagy az utastér lesz benne az igazi kihívás, hanem a hajtáslánc. Ami egy elektromos járműben jóval egyszerűbb."
Ugye most viccelsz?
A karosszéria, felfüggesztések, lengéscsillapítók kialakítása lényeges. Az utastér belseje valóban mellékes. A jármű eladási ára határozza meg, kizárólag.
A meghajtási lánc a kuplungon kívül azonos. Helyette a motor vezérlő elektronikája lép be az összehasonlításba.
A max 130 km/h sebességig nincs váltó az elektromos járműben. Az ennél gyorsabb haladásara képes autókbansebességnyomaték váltóra van szükség.Egyedül a motor mechanikája egyszerűbb.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tisztázni kellene valamit.
"Szerinte Németország hamar felgyorsul az EV-k átvétele terén, és hamarosan még több EV-t kérhet majd Kínától."Németország eddig sem kért EV-t Kínától. Ezután sem fog. A BYD kérés nélkül jelent meg. Egy darabig probléma volt, hogy a kínai autóra is igényelhető volt a állami és helyi támogatás.
Vélhetően fordítási hiba a mondat. Abban bíznak, hogy több EV-t adhatnak el Németországban.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- DIGI Mobil
- Mikrotik routerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest