Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aquark

    tag

    LOGOUT blog

    válasz opr #34 üzenetére

    Ilyen EV már most is lehetne, ha még nincs, (1000km, 30 perces résztöltés), és talán E-Merci árban is meg lehetne csinálni (gyártásautómatizálás/gy.optimalizálás/legyártott széria méret függvénye), csak nyomna vagy 3 tonnát üresen.
    Ne erőltesd a fogadást, szerintem mindketten tudjuk, hogy nem nyerhetek meg egy ilyet, még ha igazam van, akkor sem. Pl.:
    Nem csak a hatótáv-ár-töltésídő a lényeg, hanem pl. mint írtam a saját tömeg, de bele kellene venni az élettartam CO2 kibocsájtást, (gyártással megsemmisítéssel együtt), az egyéb szennyezéseket (nehéz és ritkaföldfémek az akksiba, elektronikába, ezek bányászatától a leselejtezett EV+akksija megsemmisítéséig…), és természetesen az élettartam alatt felhasznált energiát, (gyártás-üzemszerű használat-megsemmisítés), ami szintén fosszilis energiahordozókból jön, világszinten nézve jóval több mint 50%-ban, pontosan nem tudom, de talán 80%-ban is… (a maradék atom meg megújoló)
    Tömören:
    1., Általánosságban a jelenlegi ICEV-eknél nagyságrenddel környezetkímélőbb közúti, nem kötöttpályás rendszer nem lesz 2041-ig.
    2., Tételezzük fel, hogy bukik a világ, hogy hajtom be az anarchiában a tartozásod? Ott a papír, de akkor már kenhetem a hajamra… Ha meg Te nyered (amit szívből kívánok) akkor valószínűleg marad a rendszer, behajthatod a dolgot.

    Rokonom a hidrogénhajtásban bízik, de az is problémás szerintem, az üzemanyagcella jó, (mint a villanymotor is), de egyéb részegységek meg nem jók, és mint tudjuk, a leggyengébb láncszem...

Új hozzászólás Aktív témák