Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Reklámblokkolók Topikja
A Prohardver lapcsalád reklámjainak blokkolása tiltott téma!
Új hozzászólás Aktív témák
-
M1995
aktív tag
válasz GEPESZ66 #3642 üzenetére
Már kérdezted: [link]
Vagy most az új manifest verzió beállításai a kérdés? Egyelőre még mennek a régiek is. Nálam Windows-on a legfrissebb Chrome-ban vígan megy még az eredeti UO is, még...
(Azt tudom Microsoft Edge-nél még odébb van a kivezetés, csak kicsit elegem lett az Edge hülyeségeiből és most Chrome inkább.)[ Szerkesztve ]
-
M1995
aktív tag
Safari használók figyelmébe: a héten megjelent a Wipr 2
(univerzális vásárlás, családi megosztás) -
M1995
aktív tag
válasz GEPESZ66 #3607 üzenetére
Túl sokat nem érdemes, mert lassíthat. Pl. ha az adguard listákat használod, akkor nem kellenek még pluszban az easylist filterek, ha adguard annoyances bekapcsolva, akkor nem kell a fanboy féle és így tovább.
general [kép]
filters [kép]
tracking [kép]
pár egyéb beállítás [kép]
bőven belefér az új szabályokba [kép]allowlist: ide pl. a bankod érdemes rakni, ott ne legyen aktív
user rules: én nem szeretem YT videó végén ajánl mást, csak legyen üres fekete kép, ezértyoutube.com##.html5-endscreen
-
M1995
aktív tag
Fel kell rakni az új verziót az Adguard, UO kiegészítőkből és az élet megy tovább.
Firefox-ra nem fognak menni az emberek, mert a Firefox le van maradva [link] és a menedzsment se motivált a fejlesztésben, mivel a Google úgy is küldi Mozillának a pénzt.
A Firefox a privacy témából se tudott hasznot húzni, sőt öngólokat lőttek: [link] [link]
Desktop 6% (7-ről csökkenve) és mobil 0,5% (!) statcounter alapján. (és a világ a mobilon netezés felé tart évek óta)
Szóval a Firefox csodavárás nálam az a kategória, amikor a Microsoft csinál valami hülyeséget megint a Windows-zal és írják neten na akkor jövőre már a Linux éve lesz! Narrátor: mégse -
M1995
aktív tag
-
M1995
aktív tag
YouTube is canceling Premium subscriptions with spoofed locations
Ha az az érvük a felhasználás helye nem egyezik az előfizetés helyével, akkor tessék kérem a Google-nek is a bermudai adóparadicsomból kiköltözni, hiszen nem ott érik el a bevételt.
Szerencsére adblocker teszi a dolgát, majd ha a Google elgondolkozik ezeken:
- YT prémium Music kapcsolás nélkül reális áron
(olcsóbb YT Premium Lite csomagot törölték mielőtt rendesen bevezették volna)- akár szinteken árazás havi X db videó párszáz forintért, X db csatorna havonta, aki csak pár youtubert követ
- nem szórakoznak Chrome-on kívül más böngészőkkel
- fake news és politikai propaganda reklámok nélkül
Esetleg akkor adok nekik pénzt. Pl. egy Apple Music stb. előfizetést egyáltalán nem sajnálok, kifejezetten megéri, de a Google (és Spotify) üzletpolitikája irritáló, miért jutalmazzam...
-
M1995
aktív tag
Azt vettem észre valamit javíthattak mostanában az easylist filtereken, szinte hibátlan az általam használt oldalakon, ahol korábban csak adguard listákkal volt jó. Idén ez a felállás nálam különböző eszközökön:
Edge + UO (easylist és UO listákkal)
Safari + Wipr(Edge amúgy nagyon jó böngésző lehetne, ha a Microsoft nem microsoftozná el szokásuk szerint)
Adguard kiegészítő most dobva, bár továbbra is jónak tartom. (Csak a kiegészítőt, a teljes programot nem és telefonra sem.) Szerintem az ABP, Ghostery és társairól beszélni sem érdemes.
Teszteltem még a Manifest v3 kompatibilis UO Lite-ot is, alakul a dolog. Majd meglátjuk mi lesz a helyzet 2024 második felében.
-
M1995
aktív tag
válasz merqree #3331 üzenetére
iPad: én iPhone-on Safariban nézem, ott pedig szűri a Wipr. Ez az App Store leírás szerint iPadre is elérhető. YT szűréshez a Wipr Extra modult kell engedni youtube.com címen, aztán teszi a dolgát. Próbálj a topikban visszakeresni, vannak DNS alapú szűrések is és egyéb megoldások is: [link]
TV passz, ott nem nézem és nem jártam utána. Gondolom a DNS trükk (TV menüben vagy router) ott nem jön annyira jön be, amióta szigorított a Google, de hátha valaki ír valami okosat.Én is úgy vagyok vele, régebben a 123. VPN reklámot még talán el lehetett viselni YT-on, de egy pszichiátriai eset őrültségeit nem és ezért a Google is rohadjon meg. Kétszeres lehúzás, az adódból fizeti a beteg dagadt a guglit adják le a propagandáját, aztán fizess újra a guglinak is, hogy ne lásd. Hát a nagy lófaszt.
Sajnos már az utcára is kellene valamilyen adblocker szemüveg. UBLOCK ORIGIN SUNGLASSES mikor? -
M1995
aktív tag
Egy kényelmi szabály még eszembe jutott YT-hoz, amikor vége a videónak, akkor csak sima fekete képernyő legyen, nem mutasson további ajánlott videókat a lejátszó felületen. UO-ba saját szabályok részhez be kell rakni ezt a sort:
youtube.com##.html5-endscreen
-
M1995
aktív tag
Ide akkor írnak, ha valami nem megy. Akinek nincs problémája, az nem. Én sem fogom leírni naponta, hogy ma se láttam reklámot telefonon se és gépen se, rendben működik Safari+Wipr és Edge+Adguard.
Téma mindig lesz, mert sok eszköz és sok módszer.
Windows? Mac? Android? iOS? TV?
Rendszerszintű adblocker vagy csak kiegészítő? DNS?
Melyik adblocker? Milyen listákkal? Melyik böngésző?Ezekről mindig lehet beszélni.
(Németországban a torrentezéssel vigyázz, bár gondolom ezt már tudod ott élőként)
-
M1995
aktív tag
válasz #79484416 #3205 üzenetére
Pár éve volt olyan, hogy a Google rakott bele kódot amit FF és régi Edge nem tudott, user csak azt látta Chrome-ban gyorsabb, micsoda véletlen. Elvileg már nem csinálnak ilyet, azért az ördög nem alszik. Néha nehéz belőni, hogy op. rendszer, böngésző, kiegészítő, egyéb szoftver és maga a szolgáltatás közül hol van a hiba.
-
M1995
aktív tag
Köszi a linket, na akkor potyára volt a cirkusz redditen. Ezek szerint csak a szokásos: az Adblock Plus megint bénázott! Nem véletlenül nincs az ajánlott adblockerek között. Szerintem még a Ghostery is ilyen, sokan használják csak minek. Vannak jobbak.
Ettől függetlenül a Google hozzáállására írtak állnak. -
M1995
aktív tag
válasz Jack Oneill #3177 üzenetére
Erről olvastam redditen, figyeljen erre az is, akinek van YT Premium és adblocker is. Mert a Google először nem azt nézi be vagy lépve fizetve, hanem az adblockert nézik előbb és így a fizető user is megkapja a lassítást. Szépen átgondolták! Tehát prémiummal érdemes adblockerben kivételbe tenni.
Egyébként már több cégnél látszik a fordulat: régen ideális esetben az volt, hogy elviselhető reklámokért cserébe nézhetted az oldalt, most már arra megy a játék direkt borzalmas mennyiségű és legalja “minőségű” reklámokkal és akár politikai propagandával addig zavarni, hogy fizess. Na ez a nem szimpatikus és előfizetők ezt a rossz rendszert tartják fent. Több előfizetésem van itt-ott, valahogy a Google, Facebook, Spotify olyan cégek, hogy nekik nem szívesen adok pénzt.Ha a Google azt csinálná, hogy lenne a reklámoknak egy minőségi követelménye, politika kizárva vagy csak fact check után, vagy ingyen csak 480-ban nézheted, vagy csak havi 20 darabot, oktatási videó kivétel, akármi értelmesebb megoldás. Nem tudom.
Helyette ágyúval verébre és még a fizető user is szív a mostani vadászatban, mellesleg az adatbányászat rá is vonatkozik. Viszont ahhoz nincs merszük tényleg paywall mögé tenni.
Üzemeltetés költség szempontjából pedig talán nem kell örökké őrizni minden videót, pl. 54 megtekintés indiai akcentus Windows XP tippek, 10 éve nem posztolt sminkelős csajszi, vagy krumplival felvett amatőr unboxing valamilyen 10 éve elavult eszközről.Lekopogom, nálam Edge & Adguard és Safari & Wipr teszik a dolgukat. TV nekem mindegy, azon nem nézek YT-ot, egyébként is csak heti 1-2 videót nézek.
-
M1995
aktív tag
válasz zotyesz 1 #2948 üzenetére
Majd csodálkoznak "user engagement" csökkenésen, mert kijelentkezve, privát ablakban nem kommentel és like-ol senki és cookie alapján is feldob hasonló videókat. Egyébként ez is olyan, hogy amikor van prémium, de szándékosan privát ablakban nézel valamit. Mert az ostoba algoritmus úgy gondolja, ha megnézel egy XY témájú videót, akkor bedob még százat és ezt inkább el akarod kerülni. Sajnos a prémium nem mindig azt jelenti, hogy na jobbat kapsz, hanem inkább azt fizess és békén hagyunk.
Az is túlzás, hogy hiába nincs fent adblocker, csak szigorúbb követésvédelem és arra is azt hiszi... Szerencsére nálam minden jó egyelőre, de normálisabb árazással és normálisabb csomagokkal nem is lenne nagy ügy folyamatosan fizetni, kár a Google nem így gondolkozik. (követik a Netflix modellt) -
M1995
aktív tag
Jó taktika, miután prémiumra terelik akit lehet, utána jöhet a prémium árának emelése: International YouTube Premium price increase starts in 7 countries
Viszont most technikailag is szar ez az egész adblocker üldözés, mert hiába van előfizetésed, ha éppen van más kiegészítő, szigorúbb követésvédelem, akkor is azt hiszi a Google blokkolni akarsz. Privát ablakban is bejelezne, mert nem vagy belépve.
-
M1995
aktív tag
Ebben az esetben semmi gond. Amiről a poszt szól, hogy több user negatív kommentet, egy csillagot hagy a kiegészítőre, személyeskedik akár fejlesztőkkel, mert nem tud követni egy 4-5 lépéses technikai leírást a problémára. Írták, volt aki úgy értelmezte a YT felugrót, hogy kitiltják a YT-ról az UO miatt és azért hibáztat tévesen. Akinek magas egy cookie, cache törlés utasítás, de kommentelni és tweetelni tud, hogy na szar az UO, pedig nem. Vagy ha UO mellett van más is fent, vagy még VPN, AV kiegészítő arra is jelezhet a YT, az megint nem UO hibája.
Ezért tűztek ki egy posztot részletes információkkal, amit nyilván megint azok nem olvasnak el, akiknek kellene. Mivel ingyenes, önkéntes kiegészítő, adományokat sem fogadnak el, pénz nincs benne, akkor a fejlesztőknek mentálisan nem könnyű az igazságtalan kritika. Én már azt sem értem, hogy bírták évekig amikor egyszeri user nem érti "ublock" és "ublock origin" nem ugyanaz, a második a jobb. Hasonló amikor magyarázni kell "ingyenes, opensource adguard böngésző kiegészítő" és a telepítős, zárt kód program "adguard premium" két külön dolog.
"fel is lehetne sorolni"
Ez nem jó ötlet, mert akkor a megnevezett kiegészítő fejlesztője is az UO fejlesztőjével vitatkozna, nem kell a sárdobálás, amikor valójában a YT okozza. Hiszen ahogy a YT intézi ezt az ellenőrzést, még kiegészítő sem kell a böngészőbe, mert pl. Edge szigorúra állított követésvédelemmel, erre is azt hiszi a YT, hogy adblocker.Amúgy a Google helyében én más taktikát használnék. Nem fenyegetést, hanem inkább simogatást. Nem a meglévő prémium, vagy "na jó akkor előfizetek" típusú emberek halmazáról húznék le még több pénzt, mint a Netflix, hanem olcsóbban kínálva nagyobb halmaz elérésére törekednék. Hiszen az adblocker állítgatásnál kényelmesebb lenne egy olyan árra belőtt prémium, ami több embernek megfelel. Most magyar árból indulok ki, 1800 Ft havonta a YT prémium. De nekem nem kell a hozzácsapott YT Music, hiszen Apple Music amit használok. Legyen akkor csak havi 1000 Ft a prémium. Van olyan, aki csak havi 10 db videót néz meg, jó legyen egy 500 Ft csomag is.
Aztán jó lenne ha a reklámipar átgondolná miért érte el a számukra kritikus szintet az adblocker használók száma. Túltolták a reklámokat és adatgyűjtést, nincs ellenőrzés, a reklámokba bújtatott malware miatt már biztonsági kérdés is.
A prémium userek pénzéből is azt a szar rendszert tartják fent a reklámos nézők számára, ahol politikai propaganda, malware ad banner, kamu termék lehúzások, bármi reklám kimegy ha fizet a megrendelő. Az is érdekes, ha a YT egy önálló cég lenne, kevésbé húznám a szám, biztos jó így a Google-t pénzelni? Nem uralják így is eléggé az internetet? -
M1995
aktív tag
válasz Jack Oneill #2935 üzenetére
Privát ablakban is? De az biztos nem mindenkinek dobja fel, mennek IP cím, böngésző, fiók stb. szerint. Kísérleteznek, mert túl agresszívak se lehetnek. Mindenesetre nálam edge adguard és safari wipr mellett továbbra semmi probléma egyelőre. Sima ablakban és privátban sem. (bejelentkezve nem vagyok)
[ Szerkesztve ]
-
M1995
aktív tag
Youtube’s Anti-adblock and uBlock Origin
Egy kis összefoglaló a mostani macska-egér harcról.
"YouTube isn’t rolling out the anti-adblock to everyone. It seems to depend on things like your account, browser, and IP address. And if you’re not logged in or you’re in a private window, you’re safe."
Akkor én ezért nem találkoztam még a YouTube üzenettel.
-
M1995
aktív tag
válasz ledgeri #2831 üzenetére
MV3 téma engem annyira nem érdekel, mivel az Apple már korábban szigorított a kiegészítőkkel, aztán mégse dőlt össze a világ, rendben működik a Safari adblockerem. Cserébe a biztonság jobb, hiszen nem kell teljes engedélyt adni. A filter szabály limit is megoldva, mert a fejlesztők szétdobják több részre, ami user szempontból nem sokat számít. Ahogy az Apple-nél, talán a Google-nál is majd kialkudják lehessen több szabály.
Eddig a helyzet Chrome, Edge, Firefox amikor telepítesz egy kiegészítőt, engedni kell: "read and change all your data on the websites you visit" hát ennél barátságosabb az új módszer, hogy a kiegészítő nem láthat ennyi mindent, csak megmondja a böngészőnek mit csináljon. Még az Adguard blogban is megírták, bár kényelmetlen az új megkötésekkel csinálni a kiegészítőt, a felhasználók többsége számára nem lesz nagy különbség. Sőt még javukra is fordíthatják a változást, hiszen lehet a desktop programjuk felé terelni az embereket. -
M1995
aktív tag
Különben is, a Google a tulajdonában lévő Chrome áruházban kínálja letöltésre az adblockert, amivel szűrhető a Google tulajdon YouTube, akkor ne csodálkozzanak ha használják az emberek.
Egyébként 1800-ért YT prémium tényleg nem vészes, viszont lehetne olyan is YT Music nélkül ezresért, mindjárt jobban tetszene. (SkyShowtime-ért ennyit fizetek és azok filmek, sorozatok, nem otthoni youtuber költségvetés) Azért csapja hozzá a Google a YT Music-ot is, mert úgyis a többség Spotify vagy Apple Music használó. Egyébként nálam Windows gépen Adguard böngésző kiegészítővel és Apple félén Safari Wipr adblockerrel továbbra sincs YT reklám, talán frissítettek a filtereken.Én is vegyesen netezek, van több előfizetés is, van olyan is amit "megoldok". Zéró bűntudat. Szerintem azért van ez az örök macska-egér harc, mert a cégeknek soha semmi nem elég. Diszkrét, statikus, ellenőrzött reklámok? Nem, legyen felugró, autoplay videó, hangosan kiabáló, százszor ugyanaz... mert a személyre szabott reklámok szöveg csak kamu minden adatgyűjtés és AI algoritmus ellenére, azt a reklámot tolják amiért fizettek nekik. (politikai propaganda vagy kiabáló manó)
Aztán a YouTube és Spotify arra is jó példa, hogy direkt annyira zavaróra csinálják a reklámozást, hogy inkább előfizet az ember. Tehát nem a prémium előnyökön van a hangsúly, hanem védelmi pénzért békén hagynak. Aztán miután fizeted, már nem is érzed ügyfélnek magad, mennyit kamuzott a Spotify fejlesztésekről, semmi nem lett belőle, feedbackre nem hallgatnak. Apple Music-nál inkább érzem magam ügyfélnek és nem baleknak. Netflix is folyamatos áremelés, aztán kapod a gyengébb bitrátás streamet, régiós korlátozásokat.
Fizetnék évi 5-10 dollárt, hogy a Facebook Messenger stb. chat appokban ne legyen reklám, vagy évi 10 dollár reklámmentes Instagramért, de az nem elég nekik. Havi 15-20 dollárt akarnak.
A reklámok miatt a social mediában semmi social nincs már, csak reklám média. Lehetne híroldalaknál csomag ajánlat, de inkább egyesével akarják lehúzni az embereket.De már offline is zavaró a sok reklám és adatgyűjtés, ugye tanuljuk a KRESZ-t figyeljünk az útra, erre tele van baszkodva plakátokkal. Bemegyek cipőboltba (sizeer) üvölt a fos zene, a polcokon sorakozó cipőket megszakítják monitorok és villogó videók az arcodba, hát hol vagyok diszkóban vagy cipőboltban?
Bemegyek Sparba, Lidlbe, az lenne az ideális alapértelmezés, hogy vásárolok, fizetek, viszlát. Esetleg a vevő szól, hogy van "applikációja" supershop, dm kártyája, kuponja akármi. Helyette szerencsétlen kasszásnak van kiadva mindenkit kérdezgessen egyesével, de még az önkiszolgáló automatán is plusz képernyő a folyamatban. Postán is a tukmálás. Rossmannba egy ideig nem jártam, mert a kasszánál tukmálták még a samponokat, aztán szerencsére csináltak automatát is. Hallottam az OTP-nél olyan a kp felvétel és internet bank, hogy intézed a dolgod és megkérdik akarsz-e adományozni X összeget... hát remélem az én bankom nem vezet be ilyet. Szűkös a kapacitásom az ilyen felesleges interakciókra, nem tudom mit képzelnek...Amiért a reklámszűrés nem kizárólag kényelmi, hanem már biztonsági kérdés is:
Google-hosted malvertising leads to fake Keepass site that looks genuine | Ars Technica
Új hozzászólás Aktív témák
A Prohardver lapcsalád reklámjainak blokkolása tiltott téma.
Egyéb elérhetőség:
- Adguard Premium
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Apple notebookok
- BestBuy topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- AKCIÓ! Microsoft szoftverek, vírusírtó szoftverek, egyéb szoftverek széles választéka!
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, kedvező ár!
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest