Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz floatr #15 üzenetére

    "A legtöbb cég felhasználja a saját platformját a saját termékei előtérbe helyezésével, amire már önmagában harapnak a hatóságok is, de amikor nem létező privacyre hivatkozva lehetetleníti el a másik üzleti modelljét, az nevetséges (mondom ezt úgy, hogy iphoneom is van)"
    Maxxximálisan egyetértek. Az iPhone egy egész jó vas, de az Apple a saját oprendszerét erőlteti, nem engedi, hogy az IOS -en kívül más oprendszert is lehessen rá tenni. Felháborító!

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • #54625216

    törölt tag

    válasz floatr #15 üzenetére

    "de amikor nem létező privacyre hivatkozva lehetetleníti el a másik üzleti modelljét, az nevetséges"

    Ez nem privacy kérdés. Az Apple a Te kezedbe adta a döntést, hogy a Facebook alkalmazás olyan adatokat is gyűjthessen, ami nem kötődik közvetlenül a Facebookhoz, azaz hogy követhesse a más applikációkban végzett tevékenységeidet.
    Még csak le sem tiltotta ezt a lehetőséget, mindössze megváltoztatta a sorrendet: eztán a user engedélye szükséges ahhoz, hogy a Meta adatokat gyűjthessen róla és nem a felhasználó tiltása ahhoz, hogy ne tehesse.
    Ha jól belegondolsz, az egész adatkezelés egy tulajdonjogi agyrém: mintha csak akkor számítana bűncselekménynek a bicikli lopás, ha az illetőnek Te magad írásban megtiltanád, hogy elvihesse a biciklidet, mindenki másnak meg szabad. Az Apple csak annyit változtatott, hogy eztán csak az ülhet a bicajodra, akinek megengeded.
    Ha tehát a userek nem adnak lehetőséget a Meta számára az adatgyűjtésre,
    azzal nem az Apple lehetetleníti el a Meta üzleti modelljét, hanem maguk a felhasználók. Ezért nem célszerű egy cég üzleti modelljét adatlopásra építeni.

  • peppa

    tag

    válasz floatr #12 üzenetére

    A világ néhány óriás vállalata abból él, hogy a felhasználók adatait begyűjtik és azok alapján igen hatékonyan működő célzott hirdetési szolgáltatást árulnak. A hirdetőket nem igazán érdekli a cég viselt dolgai, őket a számok érdeklik.

    Az Apple prémium árazású termékeket árul, ahol viszont a cég viselt dolgainak komoly hatása lehet az eladásokra. Egy ilyen modellben a szavahihetőséget szerintem nem éri meg hazugságokkal kockáztatni, vagy nagyon nyomós oka kell, hogy legyen, ha bevállalják.

    [ Szerkesztve ]

  • nozs23

    addikt

    válasz floatr #10 üzenetére

    Elolvastad a cikket, vagy gyorsan kerestél valamit linkelni?

    The specific ads in question were boosted posts, which let users pay to have their posts reach more people, the WSJ reports. Apple apparently argued boosted posts are in-app purchases

    Magyarul magáért a user tranzakcióért szerette volna a 30%-át, mert legendásan minden in-app fizetésért szeretik behajtani a jutalékukat.

    Illetve egy fizetős, reklám nélküli verzióról voltak beszélgetések. Az egész történet egyik pontján sem szerepel, hogy az Apple valamiért szeretné gyűjteni és értékesíteni az adataidat. Sőt. Az egész "ingyenes, de az adataiddal fizetsz" koncepció üzleti szempontból is hátrányos az Applenek. Ők azt szeretnék, hogy minél több szolgáltatásért fizess, mert abból ők lecsípik a jutalékukat (amennyiben ez a telefonjukon történt).

Új hozzászólás Aktív témák