Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    válasz #21346560 #3 üzenetére

    Van autód? Új vagy használt? Új autónak 3 évente kell menni műszakira, a 10 éveseknek meg 2 évente van kötelező. Ha nincs különösebb gond, akkor 24 ezer Ft-ból le is tudhatod az egészet, 2-3 évente - és ott ahol akarod, azaz szabadon választhatsz vizsgáztató műhelyt, amely erre jogosult.

    Na, ezzel szemben a taxikat évente kell vizsgáztatni, a megyei központban (ahol aztán megy a szőrszálhasogatás is), és nem 24-be fáj, hanem 40+ ezer pénzbe. Évente.

    Továbbá a kötelező felelőségbiztosításod díja is magasabb, utasbiztosítást is kell kötnöd.

    Természetesen az UBER-re ezek nem vonatkoztak... akár műszaki vizsga nélkül is mehetsz (Amíg le nem kapcsolnak ugye a rendőrök), vagy akár biztosítás nélkül is. Persze lehet, hogy majd az UBER részről kérik bemutatni az érvényes forgalmit, és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást is majd, de jelenleg ott tartanak, hogy számlát sem adnak a fuvarról (és nem is akarnak!)... akkor mirről is beszélünk?

    Ja igen. A taxisoknak az adott településen, ahol taxizni akarnak az önkormányzat felé drosztdíjat is kell fizetniük. Havi 3000 Ft pl Érden. Ha nem fizeted, és ellenőrzésen ezzel megbuksz, a bünti mellett bevonják a taxis engedélyed is...

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #21346560 #3 üzenetére

    Nem tudom, hogy az Ubernél mik az elvárások, de gondolom az érvényes műszaki vizsga mindenképp kell és persze amikor használják mindennek jól kell működnie, ami az autó biztonságos közlekedéséhez elengedhetetlen. Szóval ne legyen törött lámpa, index, kiégett izzó, koszos szélvédő, lapos gumi, gyenge fék stb.

    Azért nem mindegy, hogy csak te ülsz az autódban és magasról teszel arra, hogy milyen az állapota, vagy mást pénzért viszel szolgáltatásként. Ugye taxisoknál sokkal magasabb a mérce sok dologban, de az Ubernél is el lehet várni a minimumot. Emellett ugye a taxisoknál más az orvosi vizsga, más az alkalmassági vizsga, nem beszélve pl. arról hogy mondjuk Londonban nagyon nagyon komoly helyismereti vizsgát is le kell tennie annak, aki taxizni akar.

    Az über kicsit olyan, mintha csinálna valaki egy "ezermesterekből" álló országos rendszert és hozzá egy appot, majd ha elromlik a TV-d, porszívód, kazánod, csapod, zárad hívnál valakit aki épp közel lakik hozzád. Lehet hogy nincs villanyszerelő vagy gázszerelő, vagy vízszerelő végzettsége, de ugye ő szaki, mindenhez ért szóval biztos jó, ráadásul olcsóbb is.

    Az UBER azért olcsóbb mert megpróbálnak minden szabály, rendelkezés alól kibújni. Nekik nem kell speciális taxiba beruházni, nem kell számlát adniuk, nem kell mérniük hivatalos műszerrel a megtett utat, gondolom a sofőrök sem vallják be az adóhatóságnak hogy ezzel a munkával mennyit keresnek. Én abszolút nem vagyok a Taxisok pártján, de az UBER elég komoly szolgáltatást nyújt, amit szabályozni kell, hasonlóan mint a taxisoknál, vagy a teherautó sofőröknél.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák