- Az EU Trump ellenére sem változtat a big tech elleni szigoron, nincs visszalépés
- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Egy hibás appfrissítés miatt távozott a vezérigazgató
- Csoportos keresetek tömegeit zúdítják a tech cégekre a britek, az Apple az első
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ugyanaz lesz, mint a szövőgépek elterjedésével. Meg a repüléssel is ugyanez volt. Pont ugyanezt kérdezték az óceánjáró hajók személyzete is, hogy most mi lesz azzal a sok emberrel, akinek megszűnt a munkahelye, mert az emberek már nem akarnak hetekig utazni horribilis összegekért, hogy átjussanak egy másik kontinensre, hanem inkább pár óra alatt töredék áron átrepülnek...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
nagyúr
Hello! Valamennyire ismerem (talán feltűnt a nicknevem).
40 éve, ha valaki azt mondja, hogy nem kell fedélzeti mérnök egy utasszállítóra, körberöhögik, mivel az lehetetlen, anélkül szörnyen veszélyes lenne. És igazuk is lett volna, azokkal a gépekkel valóban az lett volna. Ma meg eszünkbe sem jut, hogy létezik olyan, hogy fedélzeti mérnök, merthogy nem nagyon létezik. Ugyan ez lesz a másodpilótával is. 10 év talán kevés hozzá, de elkerülhetetlen a dolog...
Amúgy ez szerintem nem úgy fog lejátszódni, ahogy itt sokan képzelik, hogy egyszercsak nem lesz másodpilóta a gépen, és az utasok meg elfehéredett ujjakkal szorítják a karfát, hogy most mindmeghalunk.
Hanem mondjuk úgy, hogy először 1-2 személyes robot légitaxikkal fogunk utazni (Dubaiban már most is megy), majd lesz belőle 10-12 személyes, meg az autók is sofőr nélkül mennek, aztán mindenki megszokja, hogy nincs is pilóta, nemhogy másod, és néha nosztalgiával gondolunk majd rá, és meséljük az unokáknak, hogy bizony, a mi időnkben néha még két ember is volt, akiket pilótáknak hívtak, és azok vezették a repülőket. Az unokák meg visszakérdeznek, hogy az nagyon veszélyes lehetett, nem féltél nagypapa?Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz HELLAFLUSH #44 üzenetére
Jaja. Meg a szövőszékeket is le kell rombolni, mert nem lesz munkája az embereknek. Ez biztos így van, de legkésőbb a XIX. század első felére kiderül... Oh wait...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Rodi 4.80 #37 üzenetére
Ezek pont leszarják, hogy 5-10 évente leesik egy repülő 150 utassal, nem az ő rokonuk ült rajta, nem fáj nekik. Profitot kell termelni bármi áron, a többi nem számít.
Azért ez nem így van. Pont a profit miatt. Ha leesik egy gépe, akkor az a légitársaság eléggé megérzi a profiton, mert kevesebben utaznak vele utána egy darabig...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De a másodpilóta pont azon kattant be, hogy nem lehet főpilóta…
Na mindegy, a repülés elképesztően biztonságos már most is, és ez főleg annak köszönhető, hogy egyre több dolgot nem ember csinál.
Akár mennyire nem tetszik a dolog, a jövő akkor is ez...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Azért ez nem ilyen súlyos ám. Mivel már ma is gyakorlatilag tök automatán meg tudná csinálni a robotpilóta a teljes utat, még ha olyan súlyos a rosszullét, hogy elveszíti az eszméletét (a statisztikában az is benne, van, ha megy a hasa, és ki kell szaladnia a mosdóba...), akkor is le tudja tenni a gépet a robot. Akkor van baj, ha éppen egy olyan vészhelyzet adódik, amikor tényleg kellene az ember, és éppen akkor eszméletlen az egy darab pilóta, de ennek a két halmaznak olyan pici a metszete, hogy ki sem mutatható matematikailag. Persze tudom, hogy az éppen azon a gépen utazókat ez nem vigasztalja, de volt már olyan is, hogy a másodpilóta kizárta a pilótát a fülkéből, és hegynek vezette a gépet. Na ott pont megmenekültek volna, ha ő nincs ott...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Oké. Van arról statisztika, hogy hányszor lett már rosszul a pilóta, és át kellett vennie a másodpilótának a kormányt? Mert igazából elenyésző ilyen eset van, de ha van, akkor mi van, ha a másodpilóta is rosszul lesz? Legyenek akkor hárman, a biztonság kedvéért? De mi van, ha a harmadik is rosszul lesz? A végén eljuthatunk oda, hogy ül két utas, meg 150 pilóta a gépen...
Igazából ez egy (statisztikailag) nem létező probléma. Jelenleg a másodpilóta azért van, hogy a pilóta tudjon pihenni kicsit (meg hetyegni a sztyuvikkal), de ha az automatikus rendszerek ennyit fejlődnek, akkor ez megoldható másodpilóta nélkül is...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Igazából az a furcsa, hogy két ember vezeti. Egy buszt is egyedül vezetnek, fel sem merül, hogy kellenének ketten. Vagy egy vonatot.
Egy vadászrepülőt, ami kb. 68x bonyolultabb rendszer, mint egy utasszállító, simán egy ember kezel...Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Géjmer Keychron M3 vezeték nélküli egér
- Akció! Dell Latitude E6230 laptop (12,5/i5-G3/8GB/256SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Akció! Dell Latitude E6230 laptop (12,5/i7-G3/8GB/128SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Konica Minolta Bizhub C227 fénymásoló
- Yamaha NS-555 hangfalpár + opcionális HiFi - házimozi cuccok
- Fujitsu Lifebook E736, i5-6200u, 8Gb RAM, 128Gb SSD, 13,3' HD, jó akku
- ASRock Z77 WS LGA1155 Intel Z77 ATX asztali alaplap ÚJSZERŰ!
- Új - Apple MacBook Pro 14" M4 Max 14cCPU/32cGPU/36GB/1TB SSD - Space Black - Bontatlan
- Dell Latitude E5470, Core i5-6200u, 8Gb DDR4, 256Gb SSD, 14" HD kijelző, Jó akku! Win 10
- Eladó Új,bontatlan iPhone 16 Pro 128GB, fekete színű, független