Új hozzászólás Aktív témák
-
Mi még IL-18-al kezdtük, azokon a gépeken 4 fős személyzet volt. A kapitány és az első tiszt mellett az általad említett fedélzeti mérnök, és a navigátor foglalt helyet a pilótafülkében. Más típusokon, régebbieken még külön volt fedélzeti rádiós is, és gyakori volt a hajózószerelőnek kialakított ülőhely is. Ezen utóbbi pozíciók megszűnése mára teljesen rendjén való a jelenlegi technika mellett, bár akkoriban elég sokakat kellemetlenül érintett, és aki tehette ment is, hogy átképezze magát egy újabb típusra, másodpilótának. Ez ugye korlátozott számban volt lehetséges, hisz más követelmények, és egészségügyi feltételek voltak. De maradni akartak a kabinban, és repülni, és nem volt más lehetőség. Akinek sikerült, abból remek pilóta lett, le a kalappal előttük!
Azonban ez a mostani dolog nem teljesen ugyan az, ezt nem tartom jelenleg jó ötletnek pusztán azért, hogy a légitársaságok megfelezzék a pilótáknak járó bér és járulék költségüket.