Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #5356 üzenetére

    A kérdésem felvetése óta igyekeztem utánajárni a piaci háttérnek (a szakmai részét nem boncolgattam).

    Ha jól veszem ki: majd' mindegyik hagyományos és 'beköszönő' márka csak stemplizik, és valahol Taiwan-on összelegóztatja ugyanabból az inventory elemlistából a modelljeit.Ebben nincs semmi új, az elektronikai eszközöknél ez általában bevett (az egértől kezdve a fejhallgatón át a nagy háztartási gépekig): egy-két szakosodott bérgyártó -> egyedi kompozíció és konfig a kész alkatrészekből -> 'brand' termék (*).

    A szakosodott boltok (AMBringa, Jóbringa, etc.) pedig erre ment rá és a forgalmazott modellek 95%-a csereszavatos, csak a szín és logó más; illetve erre rájön a Pedelec pályázat - ezt is igyekeztem feltérképezni. A szakforgalmazók attitűdje is kicsit a pályázat kimaxolására hajaz; legalábbis az árszínvonalat tekintve: listaár - pályzati kedvezmény -> Decathlon árszínvonala vagy felette (utóbbit lőttem be bázisnak).

    Ebből gondolom én levezetni, hogy alkatrészellátottság hosszabb távon nincs (csak amíg gyártásban marad az adott termék), illetve szervizháttér a papírforma erejéig.

    ...és innen jön nekem a konklúzió: amatőr/hobbi felhasználóként céges hátteret választok (**) és nem márkát/típust.

    Amire leszűkítettem:

    Decathlon:

    E-ST 500 [link] - kindulási alap, motor/váltó/akksi/kerék/villa szerint

    E-ST 900 [link] - annyival nem drágább (cca. 130e) az 500-asnál, amennyivel 'összeszedetebbnek' tűnik a fenti preferenciák szerint

    E-ST Stilus [link] - ez bónusz, mivel ez plusz 350e a 900-ashoz, és 500e az 500-ashoz képest; ugyanakkor ez tűnik a leginkább időtállónak?

    Felhasználás: 110kg / 192cm - kikapcsolódásnak és cardio edzésnek amatőr/hobbi túrázás, keringés föld/murva utakon és túra útvonalakon (számomra) erős szintemelkedésekkel; természetesen majd egyszer szeretnék feljutni a Nagykevélyre (kellenek a kihívások, na...), de reálisan a rövid- és középtávú cél, hogy ne legyek sík területhez kötve és rendszeresen tudjak menni a Pilisborosjenő-Üröm-Budakalász háromszögben tartósan 20-40 km-t alkalmanként (mint a lent a Duna parton).

    A fent leírtak fényében esetleg volna meglátásotok?

    (*) Igen, úgy tűnik, a jelenlegi 600e - 1.5M sávban mindenki ezt csinálja, a Decathlon is - a kérdés a ki által / miből /milyen koncepcióval vonalakon fogalamazódik meg
    (**) A Bosch / Bros / Shimano / Samsung / LG / etc. elsődleges ipari és másodlagos szakértői háttér kevésbé szívódik fel valószínűen

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák