Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
A kérdésem felvetése óta igyekeztem utánajárni a piaci háttérnek (a szakmai részét nem boncolgattam).
Ha jól veszem ki: majd' mindegyik hagyományos és 'beköszönő' márka csak stemplizik, és valahol Taiwan-on összelegóztatja ugyanabból az inventory elemlistából a modelljeit.Ebben nincs semmi új, az elektronikai eszközöknél ez általában bevett (az egértől kezdve a fejhallgatón át a nagy háztartási gépekig): egy-két szakosodott bérgyártó -> egyedi kompozíció és konfig a kész alkatrészekből -> 'brand' termék (*).
A szakosodott boltok (AMBringa, Jóbringa, etc.) pedig erre ment rá és a forgalmazott modellek 95%-a csereszavatos, csak a szín és logó más; illetve erre rájön a Pedelec pályázat - ezt is igyekeztem feltérképezni. A szakforgalmazók attitűdje is kicsit a pályázat kimaxolására hajaz; legalábbis az árszínvonalat tekintve: listaár - pályzati kedvezmény -> Decathlon árszínvonala vagy felette (utóbbit lőttem be bázisnak).
Ebből gondolom én levezetni, hogy alkatrészellátottság hosszabb távon nincs (csak amíg gyártásban marad az adott termék), illetve szervizháttér a papírforma erejéig.
...és innen jön nekem a konklúzió: amatőr/hobbi felhasználóként céges hátteret választok (**) és nem márkát/típust.
Amire leszűkítettem:
Decathlon:
E-ST 500 [link] - kindulási alap, motor/váltó/akksi/kerék/villa szerint
E-ST 900 [link] - annyival nem drágább (cca. 130e) az 500-asnál, amennyivel 'összeszedetebbnek' tűnik a fenti preferenciák szerint
E-ST Stilus [link] - ez bónusz, mivel ez plusz 350e a 900-ashoz, és 500e az 500-ashoz képest; ugyanakkor ez tűnik a leginkább időtállónak?
Felhasználás: 110kg / 192cm - kikapcsolódásnak és cardio edzésnek amatőr/hobbi túrázás, keringés föld/murva utakon és túra útvonalakon (számomra) erős szintemelkedésekkel; természetesen majd egyszer szeretnék feljutni a Nagykevélyre (kellenek a kihívások, na...), de reálisan a rövid- és középtávú cél, hogy ne legyek sík területhez kötve és rendszeresen tudjak menni a Pilisborosjenő-Üröm-Budakalász háromszögben tartósan 20-40 km-t alkalmanként (mint a lent a Duna parton).
A fent leírtak fényében esetleg volna meglátásotok?
(*) Igen, úgy tűnik, a jelenlegi 600e - 1.5M sávban mindenki ezt csinálja, a Decathlon is - a kérdés a ki által / miből /milyen koncepcióval vonalakon fogalamazódik meg
(**) A Bosch / Bros / Shimano / Samsung / LG / etc. elsődleges ipari és másodlagos szakértői háttér kevésbé szívódik fel valószínűenNevermind...
-
Somatom
veterán
A Stilus egy fully. Sztem teljesen fölösleges arra a célra, amire szeretnéd használni és a súlyodhoz sem javaslom. Sztem a 900 -as lenne neked optimális. 70Nm -rel a falon is felmész. Hasonló súllyal, 50+ évesen, totál kocabringásként, erőlködés nélkül felcsapatok Dobogókőre. Ez a kategória a belépő szint. Az 500 -asban Judy teló van, gagyi váltó, stb. A 900 -asban legalább egy Deore, ami a Shimano kínálatában az alsó polc, de legalább lehet hozzá alkatrészt kapni. A teló is Rockshox, ami legalább márka, ha nem is levegős. A fékei is egy fokkal jobbak, ami 100+ kilónál nagyon nem mindegy. Az enyémen SLX fékek fogják a 203 -as tárcsákat, amik a Normafától indulva, a Délinél lilára forrósodnak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Elsőre jól hangzik, bár egy karbon váz lehet nagy szívás is, ha nem minőségi. Ahhoz meg túl olcsónak tűnik a bringa és figyelembe kell venni a határ közeli súlyterhelést. Az is kérdés, hogy az a Bafang hány Wattból hozza ki a 95Nm -t. Mert ugye 300W fölött már hivatalosan nem kerékpár, amivel most még itthon a kutya sem törődik, de ki tudja, hogy mit hoz a jövő. Én erről a bringáról a kocatudásommal nem merek nyilatkozni. Talán topikgazdánk többet tud róla.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axlfsi
veterán
-
axlfsi
veterán
.. szép ez a bringa!
én annó 2 éve Bafangosítottam a Focus bringámat. Nem mondom, hogy nem oldok meg vele bármit is, de őszintén szólva, kicsit már bánom, hogy a legnagyobb akkupakkot raktam rá, több mint nettó 21Ah(!)
...igaz, a világból is kivisz, lazán elmész vele 200km-t (amiről azt hittem, hogy majd milyen jó lesz, mert mekkorákat túrázok vele, de valójában nem ez történik).˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
aktív tag
Ugyan önmagamra válaszolok, de nem találtam frappánsabb felütést.
Szóval...
Ma végre jó idő van hétvégén, és még időm is van magamra.
Gondoltam: elő az elektromos bringával, amit még ősszel vettem, és 3 napot mentem vele összesen, hogy próbálgassam. Jött a rossz idő, bejött az őszi hajtás a munkában...eltettem tavaszra.
Október: emlékeim szerint az akksi 70-80%-on állt a display-en, kivettem és elraktam a szobában - szintén emlékeim szerint az akksi saját visszajelzője is 4-et mutatott az 5-ből; a bringa ment a pincébe a másik mellé.
Március: most teszem be az akksit, kapcsolom be a biciklit, hogy mizu: se kép, se hang. Mondom: que?! Nyomom a visszajelzőjét: semmi. Ráteszem töltőre: 1 pötty világít. Visszateszem a bringába, töltőt bedugom...központi egység kapcsolható, látom: 0% és villog, hogy tölt.
Kérdés #1: lehet, hogy álltában teljesen kisütötte magát az akkumulátor fél év alatt?
Kérdés #2: ha igen, ez vállalható? Ha részleges merül, az elfogadható...de teljesen?
29" Deck 9.3 21" / XL
ODO: 24km
Akksi: LG - 720Wh / 20Ah
Az akksi elvileg ez: [link]
...de tokozása (?) más; majd amikor ismét kiveszem, akkor kiírom a pontos típusát.
Ha valakinek van meglátása, köszönöm előre is.
PS: pont az ilyen dolgok miatt vettem A) helyi nagy szereplőtől B) újonnan, garanciával a biciklit, hiába lett volna jobb a használtak ár/érték aránya; ezek még nem garantálnak semmit, de az odszok jobbak. "Nem értek én ezekhez a modernekhez".
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Đusty
addikt
Én is pont ezt tettem, ősszel vettem 1-2 próba és ment aludni de én még most sem próbáltam újra. De két hete én is megnyomkodtam és 80%-ot mutatott a kijelző mint amikor eltettem, remélem azóta sem lett rosszabb.
Szerintem egy ekkora akksinak újonnan nem kellene, hogy ekkora legyen az önkisülése, valami ott nem klappol, de a használat majd megmutatja, lehet, hogy ez ilyen.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egy párat már összeraktam. Jellemzően elektromos rollerekhez.
Mindenféle célszerszámot beszereztem építéshez, diagnosztikához...
De nem ebből élek. Hobbi szinten csinálgatom. (Viszont azt komoly
elismerésnek vettem, mikor a kolléga az általam gyártott kiegészítő
akkut dicsérte nagyon, hogy mennyivel jobb a gyárijánál. És rögtön
rendelte a másodikat, hogy inkább ilyen legyen, a gyári helyett is.
Más kérdés, hogy adott rolleren mennyi helye van a gyári akkunak.)Szerk: a legnagyobb projektem jelenleg egy 2100Wh akku, ami már
nagyon nem fért be a gyári helyre ezért 20 centivel hosszabb lesz a
rollerem, ha elkészül végre... De nem baj, legalább stabilabb lesz, és
egykerekezni se akar majd 10kW csúcsteljesítménynél sem... Elvileg.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Az, hogy teljesen lemerült fél év alatt az nem normális, viszont ennek elkerülése érdekében te is tehetsz bőven.
Ha hosszú ideig nem használod a bringát, akkor az akksit 60%-ra töltöd és úgy tárolod le, semmiképpen sem 100%-on.
A letárolás szónak pedig szintén jelentősége van, ilyenkor az akkut érdemes kivenni a bringából (így a bringa bitzosan nem tudja szívogatni belőle a töltsét) és szoba hőmérsékleten tárold. Télen egy garázsban, fűtetlen tárolóban, ha lehal az akksi ne csodálkozz, azt nem szeretik. A nyári hőséget szintén nem szereti. -
StLui
veterán
Valószínű átfutott felette, jól csináltad, és teljesen nem normális, hogy ennyire lemerült. nekem szinte semmit nem merül ha hetekig áll akkor sem. Van tartalék aksi, még sosem kellett rátöltenem, amikor állt több hónapot akkor sem
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
aktív tag
Tegnap leadtam a biciklit az Alzanál.
Előtte kétszer egyeztettem velük, mivel szerettem minimális problematikával megoldani.
Kérték, hogy becsomagolva adjam le a teljes biciklit. Mondom: csak az akksi problémás. Mire ők: 'egész' terméket vettem, a teljes originál pakkot vigyem be.
OK, akkor betolom. Mire ők: jó, de csomagoljam be. Mondom: ez egy bicikli...és abból is egy nagyobb fajta. Ők: Értik. De csomagoljam be teljesen, a standard protokoll szerint, amit átküldtek, különben nem veszik át.
Jól van, velem nem baxtok ki...bár az első kerékre már nem jutott folia, annyira lelkes voltam.
Indul a 30 nap.
Nevermind...
-
aktív tag
Update: a 30 napos ügyviteli idő lejártával felhívott az Alza kapcsolatartója, hogy tájékoztasson a lehetőségekről, t.i. a leadott bicikli szervizelését a gyártóval nem tudták érdemben előrevinni.
Abszolút korrekt volt a srác, az alábbiakat vázolta fel (TL;DR - pénzvissza lett a vége)
A) Várok, hogy a gyártó reagáljon és rendbetegye a biciklimet
B) Várok, hogy ismét legyen a DECK 9.3-ból készleten, és akkor cserélik az egész biciklit (amikor leadtam a sajátomat, még volt...csak cca. 1.3M-ért 800e helyett)
C) Választok valamit készletről (nem csak ebike-ot, bármit); ha kevesebbért, akkor a különbözetet kiutalják, ha többért, akkor érték függvényében a különbözetet részben vagy egészben állják (informális sacc-per-kábé: 20%) - RESPECT.
D) Visszautalják a teljes vételárat.
Végignéztem a kínálatot, de elektromos bicikliből semmit sem találtam, mindegyik 'alatta' volt a 9.3-nak. Egyéb termékre pedig jelenleg nincs szükségem. Azért volt egy-két karbonvázas analóg gravel a Sava-tól, amire rákívántam...de analógom van, és inkább crossway legyen, mint gravel...de az előbbiből nem volt érdemi modell.
Szóval, most megadtam a számlaszámomat, aztán várom a pénzt.
Az elektromos biciklit, mint ideát, nem engedtem el, de lehet, inkább trekking vonalon nézek majd valamit.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba áron új iPhone 15 Pro gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- új, bontatlan, iPhone 13 kártya-független, apple világ-garanciával
- Bomba áron új, bontatlan, iPhone 15 kártya-független, apple világgaranciával
- új, bontatlan, iPhone 14 gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Bomba áron új iPhone 15 Pro Max gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest