Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz stefi76 #36 üzenetére

    ebből a hírből mi következik? szerintem abban a témában, amiről szó van, semmi, de hagyom magam meggyőzni.

    szerk: "Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja.": ez meg nem igaz, csak a tc megint tájékozatlan és/vagy klikkmágnes hírt akart közölni.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • 0xmilan

    addikt

    válasz stefi76 #36 üzenetére

    Ide hiába linkelsz forrást meg statisztikát. A péhás vérpisti a fotelből megmondja, hogy az Uber, Tesla, stb. mérnökei szar, bughalmaz kódot írnak, amit amúgy otthonról bárki feltör. :DDD :U

  • bambano

    titán

    válasz stefi76 #36 üzenetére

    gondoltam leírom, hogy mit olvasok ki én ebből a cikkből:

    "Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja": kell a bulváros felütés, nehogy piszlicsáré hírnek tűnjön.
    "A trendeket látva ugyanis egyértelmű, hogy a következő évek nagy kérdése az lesz, mit kezdenek a biztosítótársaságok az egyre okosabb és egyre elterjedtebb önvezető funkciókkal.": a tc az első ilyen esetből már trendeket lát.
    "Az Ohio-i Root Insurance-nak már van válasza a kérdésre: kedvezményt ad azon ügyfeleknek, akik ilyennel élnek.": valóban ezeknek az ügyfeleknek ad kedvezményt?
    "Pontosabban egyelőre nekik is csak a Teslások felé van ajánlatuk.": merugye a tesla egy filléres autó, nyilván gombokért biztosították eddig is, amiből nem lehet faragni reklámozási céllal... (háttérinfó: szintén a tc szerint amcsiban van egy lélektani 25 ezer dolláros határ, aminél nem szeretnek többet fizetni egy autóért. a mostani teslák ehhez képest 75-80 ezer dollárba kerültek eddig.)
    "NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat": minek a negyven százaléka? Mert nagyon nem mindegy, hogy 5-ről lement a balesetek száma 3-ra, vagy 200 ezerről 120 ezerre (lásd elevit reklám)
    "A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót.": ez önmagában nem lenne baj, ha ennek nem lenne feltétele, lásd következő második pont.
    "Egész konkrétan csak az autópályán (országúton még még nem tökéletes a rendszer) így megtett mérföldek után jár majd a kedvezmény": ez bátor húzás, lévén az autópálya a legbiztonságosabb közútfajta.
    "ezt pedig egy, az Autopilottal összehangolt telefonos appal követik majd.": na itt kezd el csörögni a szarjelző.

    ha telefonos appon keresztül leszívják az összes adatot az autopilotból, akkor megtudják a vezetési szokásaidat, hogy merre jársz, mennyire vezetsz őrült módon, mikor mentél másképp, mint ahogy az autopilot ment volna, stb. stb. ezzel olyan szinten megismerik a vezetési szokásaidat, következésképp a rizikófaktoraidat, hogy adott esetben akkor is tudják csökkenteni a biztosítási díjadat, ha egyáltalán semmiféle autopilot sincs az autódban.

    a kérdés ezek után szerintem jogosan merül fel: azért kapod a kedvezményt, mert autopilottal mész egy olyan közlekedési szituációban (autópályán), amikor gyakorlatilag semmi veszély nem leselkedik rád, vagy azért, mert gagyi reklámkamu szöveggel beleerőltették az adatgyűjtőjüket a kocsidba, így pontosabban tudják ellenőrizni a rizikófaktoraidat? ez utóbbi ugyanis egyáltalán nem újdonság, pláne nem világszenzáció, ilyet már a magyar piacon is csinálnak évek óta.

    miután abszolút pontossággal sem azt nem tudod, milyen adatokat gyűjt rólad az autopilot, meg azt se, mit és hova küld ebből a biztosító telefonos appja, így indokolt lehet kis üldözési mánia ebben a kérdésben, miután az amcsi adatvédelmi törvények egyrészt lazábbak, mint az eu-s, másrészt folyamatosan derül ki, hogy a nagy cégek anyagi érdekekből magasról tojnak rá (és a biztosítási biznisz nem gombokról szól).

    kérdés, hogy az utolsó két mondat: "A Root nem áll meg a teslásoknál. Azt ígérik, év végére lesz ajánlatuk azoknak is, akiknek úgymond csak félig önvezető az autója (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, stb.)." hogyan illeszkedik ebbe a gondolatmenetbe? szerintem jól, mert ha autopilot nélküli autókra is lehet kedvezményt adni, akkor egyáltalán nem biztos, hogy valójában az autopilotra kaptad.

    komolyan hiszek benne, hogy más hangzik el egy biztosítónál azon a mítingen, ahol a biztosítási matematikusukkal tárgyalnak, mint azon, ahol a pr/reklámcsapattal.

    szerk: azért arra is bazira kíváncsi lennék, mikor kezd el nyomozni és spicliskedni a tesla lomja a többi autósra... simán van benne annyi műszaki eszköz, mint a magyar telepített traffiban.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák