- YouTube
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Aliexpress tapasztalatok
- Synology NAS
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
nootropil
csendes tag
CTEK de sztem Mxs 5.0 vegyél akkor már .. ezzel autót is tudsz tölteni ha kell vagy hajót
Mivel a kisebb ctek-l megőszülsz mire egy 2.0D akksit feltöltesz
Mondjuk valamikor ezen fórum topik elején asszem Brogyi linkelt be egy tesztet ahol együtt tesztelték a CTEK-l a NOCO -t és a Noco nyert...
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
nootropil
csendes tag
Ismét hangsúlyozom, hogy a NOCO genius legalább olyan jó minőségű és tudású mint a CTEK
Hatalmas irodalma van a neten pl :
nem rossz választás
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
DigitXT
félisten
Nekem meg pont megbolondult a CTEK 0.8-am. Szerelőnél állt a motorom
kb. 4 hónapot töltés nélkül, csontra lemerült, ezután ez nem tudta feltölteni...
Miután úgy-ahogy fel lett töltve másik töltővel, nem tudta utána tovább tölteni,
nem értem, miért: 12.2V-on állt, aztán idővel azt jelezte, hogy kész van. Fura.Amikor meg elvileg rendesen fel lett töltve, utána se tudott rátölteni... Az oké,
hogy az akku belső ellenállása megnőtt, az indítóáram 1/3-a meg "elveszett",
(szóval kb. b.szhatom ki az ablakon), de nem tudom a töltővel mi a franc van.Kénytelen voltam visszarakni a régi akksit, még az is jobb állapotban van...
Olvasgattam korábban, hogy hogyan lehet felhozni a "kukás" akksit, de csak
"okostöltőim" vannak, nincs régi ruszki, meg ilyen tirisztoros csodák.
Lehet, hogy vennem kéne, mert a kb. 20K-s akksi kukázása egy kicsit fáj. -
Kernel
nagyúr
-
Brogyi
senior tag
Az elöző akksid hány szezont bírt? A hozzáadott műanyag palackokból öntötted a savat?
Én azonnal visszavinném az eladóhoz. Azért veszek AGM-t, hogy ne lássak sav kifolyást a motorba sehol.
Valahogy nem kerek a történeted. Valami hiányzik belőle.
Néha megfordul egy-két kereskedő is itt. No, majd azok ellátnak tanáccsal. -
Kernel
nagyúr
Az sem szerepelt a leírásban, hogy C/10 árammal kell először tölteni, külső töltővel?
Ráindítottad a motort / generátort, az nem egy kímélő töltés, rögtön rátolja a max. feszültséget, illetve áramot.
Ilyet én nem tettem volna, hanem csak kímélő áramot adok rá (noha még ilyen száraz üzembe helyezést sem csináltam, csak logikusan gondolkodva). Vagy akkor nem kell csodálkozni, hogy "felfőtt".
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Ez az, hogy a generátort is jó lett volna mérni, én inkább nem kötöttem volna rá, akármit is írnak.
Kétkerekűek gyári feszültségszabályzójáról nem sok jót hallottam, a butább konstrukciók igényik, hogy az akku is ráterheljen.
Viszont a frissen üzembe helyezett akku belső ellenállása (töltésbevitel nélkül) még lehet nagyobb a kelleténél, amikor nem terhel rá rendesen a rendszerre és feljebb szaladhat a feszültség.
Máshol meg ezt írják:
6. lépés: megfelelő akkumulátor töltővel töltsük fel az akkut teljesen. A töltőfeszültség lehetőség szerint az akku kapacitásának 1/10-e legyen (például 12Ah esetén 1,2A), de semmiképpen se haladjuk meg az akku kapacitásának 1/5-ét! Feltöltés után az akku használatra kész!
Azon kívül, hogy butaságot is ír (amper a töltőáram, nem feszültség), a lényeget legalább jól írja.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Ha egy picit visszaolvasol ( még kép is van) a kínai JP akkut én is töltöttem Yaso csepptöltővel.
Igaz én kivártam a 2 órát a savazás után, majd néhány órát töltődött ( addig csak letakartam a kupakkal, hogy a por ne hulljon bele), majd amikor feltöltődött, akkor nyomtam a helyére a kupakot. Nem is jön belőle sav sehol.
-
Brogyi
senior tag
Akkor nézzük mik a tapasztalatok kisméretű (motor) akksikkal. Sajnos neked már eső után köpönyeg.
A 2 év nem tűnik olyan hosszúnak ha a szalag zárt, és a ragasztó is légmentesen zárt. Kinyit, sav beönt, és vár.
Meddig? Erre a legjobb válasz az hogy ameddig ki nem hül. A sav beöntés alkalmával meleg keletkezik. Ez kb. 40°C körüli érték. Az idő 1/2 órától akár 2 óráig terjedhet. Természetesen a savnak szét kell terjedni a fehér tároló szövetben, mert ugye nem teljesen folyékony állapot a végleges.
Nézzük a hibákat. Sav beöntés után ledugóz, berak, önindítoz.
Megnyugtatlak más is elkövette ezeket a hibákat. Saját két szemem láttára akkumlátor értékesítéssel foglalkozó ember aki "szaki" simán megtette ezt, és csodálkozott, hogy a bendix csak kattogott.
A megoldása az volt, hogy hozott egy bikát, és beindította gépet vele, "majd a generátor feltölti míg hazaérsz".
Mint az itt felvázolt példa mutatja ez így baromság akárki is írta/fordította a használatit.
Ahogy írták a dugókat csak ráhelyezed a por miatt, és a távozó gázbuborékok sav csepeket hoznak fel ami jó ha bent marad, és nem a környezetet marja szét.
Régen formálták, vagy formázták az akksikat amit talán el lehet hagyni, de a töltést azt NEM.
Az elmúlt hónapban 2 kis akksit indítottam el, és mindegyik kb. 2 órát szívott C10 töltőárammal. Az egyik 700mA volt, a másik 1,2A. Nem mondom hogy könnyű töltőt találni ilyen értékekkel, de van. Megint csak természetesen nem kezdő kezébe való.
Ez alatt a töltés alatt kiderült volna a hiba, vagy egész egyszerűen csak végleges formába hozta volna a töltő a lemezeket. Max. 14,4V mégha AGM akkor is, mert nem vízbontás a cél, és még jelenleg nyitott az akksi.
Ha Bp.-n laksz tudok segíteni. Ha nem akkor a belsőellenállás olyan 10mOhm-nak kell lennie. Alatta kíváló 15mOhm felett sz@rban vagy. Ezenkívül fontos a generátor ellenőrzése is. Nem tölthet 14,4V felett jó akksival persze.
Egészen egyszerűen lehet szerencséd, és mire ezeket a sorokat olvasod túl leszel mindenen.
Széles utat. -
veze
őstag
tedd bele néhány nem lyukas, épp neylon zsacskóba, a tetejét hagyd nyitva és ugy szereld be a gépbe ( akár a lidlben stb is össZeszehetsz néhány darabot a péksüteményes körül, azok is jók lesznek)
Ha esetleg folyna, nem folyik szerteszét, és gyorsan meglátszik a zacskoban ha szivárgott
A zacskó aljába vagy a folyás vélhető helyén az oldalára tehetsz egy papirzsebkendőt is, az felszívja ha folyna és azon is könnyen ellenőrizhető az állapot. Ha nem tapasztaltál szivárgást hónapokon keresztül, akkor sztem nem kell sietni a másik vásárlásával. Megvárhatod amíg ez tonkremegy a maga módján...
Én ezt csinálnám, ha már így jártál, még mindig jobb ez, mintha folyik a vasra. Még az is lehet, hogy nem is lesz vele gond, zsebkendőn meg gyorsan látszani fog, ha a pupsodott rész alá teszed, hogy ereszt vagy nem...[ Szerkesztve ]
-
ati2
őstag
Töltsed fel rendesen a pár hozzászólással előtte ajánlott töltők közül valamelyikkel, azok tuti helyrerakják.
Legközelebb meg ne hagy tartósan 75%-alá süllyedni.Töltöttség Savsűrűség Akkufeszültség (V)
100% 1.265 12.7
*75% 1.225 12.4
50% 1.190 12.2
25% 1.155 12.0
Mélykisütött 1.120 11.9[ Szerkesztve ]
-
ati2
őstag
Kb 24 órára, ha biztosra akarsz menni, a végén úgyis csak regenerálja az aksit.
Igazából akkor van baj, ha minden nap egyre kevesebb Volt van az aksiban (eldobja a töltést). De amúgy ezek a mikroprocis impulzus töltők azokat is fel tudják éleszteni általában 2-3 feltöltés alattA reggelenkénti feszt nézd indulás előtt.
100%-ra meg télen derül majd ki, de ki nem cserélném az aksit, amíg könnyen indul....[ Szerkesztve ]
-
-
SZIGMA
aktív tag
Szia!
Én azért ránéznék az autó töltésére is ezzel egyidőben.
Esetleg a nyugalmi áramfelvételt is lemérném, lehet, hogy valami utólag beépített cucc szívja az áramot. (autórádió, erősítő, rossz kötés, stb...)Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
KrAt
veterán
Megvolt a bo 1 napos toltes, hamar fullra valtott az akkukraft, majd 13,1-13,2V korul volt a csepptoltes.
Beraktam az autoba, meg akkor is 12,9V korul volt, majd gyujtast adtam ra (lampa, radio, ventilator kikapcsolva), es le is esett a feszultseg 12,04V-ra, motorinditas kozben 10,3V korulig esett.Amig birja, birja, de sajna sok remenyt nem fuzok hozza
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen