Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz joysefke #34 üzenetére

    "És még volt pofája az akkori PS fejesnek olyat nyilatkozni, hogy: "ha drága a gép, tessék többet dolgozni érte" "

    Erről nem is hallottam. :D

    "-(1)Letarolja a konzolpiacot, és a piacon elérhető nyereséget lefölözi."

    Nem hinném, hogy ezt várták volna ép ésszel. A PS2-nek alig volt konkurenciája, szemben a PS3-mal.

    "A PS3 nagy késését egyrészt a BR meghajtó gyártásának nehézségei illetve magas ára okozta, mely kihatott a konzol végfelhasználói árára is."

    Ez sokkal inkább a Cellre volt igaz... (Plusz ott volt az Nvidia késlekedése az RSX-szel.) A BD meghajtó lényegében nem állt másból, mint egy olvasófejből és egy elég egyszerű mechanikából. Az ára sosem volt publikus, csak feltételezések voltak róla, az alkatrészek piaci árából kiindulva. Valószínűleg sokkal kevesebbe volt ez a Sonynak. Lehetséges, hogy a hozzá szükséges kék LED gyártásával eleinte gondok voltak, de amire a legtöbbet kellett várniuk, az a végleges RSX volt.

    Korábban lehetett hallani olyan multiplatform játékokról, amiket azért butítottak le vagy kényszerültek jócskán átalakítani, mert kiderült, hogy az Xbox360-ban mégsem lesz HD_DVD meghajtó... Ehhez jusson eszünkbe az is, hogy az Xbox360-ból volt vinyó nélküli változat is.

    "Szvsz egyáltalán nem hozta. Lett belőle piaci termék? Nem lett."

    A Sony a maga részéről a PS3 miatt volt érdekelt a Cellben, az IBM szánt neki egyéb szerepet, és épült is rá egy pár szuperszámítógép (a legismertebb a Roadrunner, ami sokáig vezette a Top500-as listát). Szerver formájában is forgalmazták. Katonai alkalmazása is van/volt. Sok feladatban ma is lenyomja a papíron 5x nagyobb teljesítményű GPU-kat! Ezt sokan nem értik meg, a döntéshozók között is. A másik, hogy azt rendesen le kell programozni, és az ilyen programozókból van hiány manapság.

    "és némileg jövőbemutatóbb GPU-val is elérhették volna ugyanezt, a programozók szivatása nélkül."

    Melyik lett volna ez a GPU? Vagy nekik kellett volna kifejleszteni egyet? Ami a programozók szivatását illeti, nekem van olyan ismerősöm, aki asm-ben nyomatja a Cell programozást a Sonynál, és nem tartja bonyibbnak, mint a PS2 programozását. Ja, nem most esett ki az egyetemről...

    "Én úgy tudtam a Blu Ray akkor még elfogadhatatlanul magas előállítási ára okozta a késést."

    Ugyan, mennyiért lehet legyártani egy LED-et...? Ami a lemezeket illeti, a Sony akkor már évek óta gyártott olyat, csak még nem Blu-raynek hívták (professzionális video alkalmazásokra).

    Azért a Sony alapos lehordása után belefért még egy kis Xbox360 siker emlegetés... :)

    (#35): Érdekes lett volna azt várni, hogy ne tegyék bele a PS3-ba... Eleinte a MS is úgy tervezte, hogy beleteszi a HD_DVD-t az Xbox360-ba, de amikor látta, hogy nem lesz annyira sikeres, mint remélte, inkább lemondtak erről.

    (#40) Sak: Aha, és ebben olyan "bűntársai" voltak, mint a Pioneer, Panasonic és jópár másik, akik már a kezdetek kezdetén a Blu-ray mellé álltak és maguk is gyártottak ilyen termékeket. Ami a lemezt illeti, hosszabb távon nem volt olcsóbb a HD_DVD, csak egyszerűbb volt átállítani rá a gyártósorokat. Ez mondjon nagyon nem látszott meg a bolti árukon...

    "a HD DVD minden szempontból jobb volt, csak tárkapacitásra nem"

    Ez meg egyszerűen nem igaz. Video kodekek terén ugyanazokat támogatták (Mpeg2, H.264=AVC=Mpeg4-Part10, VC-1), audio codecek szempontjából a Blu-ray tudott többet, és a memürendszer is a Blu-rayen volt jobb (fényévekkel). A HD_DVD meghajtókba mindenképpen kellett egy x86 proci (hála az Intel és MS résztvételének a fejlesztésben), a Blu-raynél nincs ilyesféle megkötés.

Új hozzászólás Aktív témák