- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- 3,6 billió dollárt ér az NVIDIA, idáig még egy cég sem jutott el soha
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 7
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 10
- AliExpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
franc0
őstag
Teljesen mindegy milyen észérvekkel jönnek, ez a garnitúra csak az erőből ért.
Ha van megfelelő lobbierőd, akkor elérheted amit akarsz, egyébként szevasz.ThinkPad X200 X201 alkatrészek: http://bit.ly/Qcadc4
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
FlekkeN
aktív tag
Azért arra kíváncsi lennék, hogy a keretszám csökkenése milyen embereket rak ki. Tehát hogyan alakul az átlagos tanulmányi eredmény a keretszám csökkenése után. Abban biztos vagyok, hogy most annak köszönhetően, hogy az egyetem széles rétegnek elérhető sok az oda nem való ember és ez csökkenti diploma és az egyetem minőségét.
-
big-J
őstag
1, Miből gondolod hogy azok a szerencsétlenek a valamire való mérnök szakot elvégzik? Megmondom, 80%-ban nem. Ami miatt azt hallod, hogy "ilyen olyan jöttment mindenki kap papírt, túl sokan vannak stb." azok nem ezek a szakok.
2, Azért csökkentik a keretszámot, mert nem tud/akar az állam annyit fizetni az egyetemeknek. Az állam felvettek számától függően adja a pénzt az egyetemnek, hogy megoldják a képzést. Ha kevesebb a hallgató, kevesebb a pénz, gyengébb a felszerelés, kevesebb a program, kevesebb a tanár.
Rövidebben megfogalmazva, ez a rendszer a szegényeket fogja kirekeszteni az egyetemekről, nem az idiótákat.
Hol látsz te javulást?
[ Szerkesztve ]
-
bsandor
csendes tag
Az érvelés lényegi részét pont lehagytad. Sok helyen olvastam ezt én is, de hogyan jutottak erre a következtetésre még nem magyarázta meg senki. Nem védem a jelenlegi kormányt, mindössze nevetségesnek tartom, hogy sehol nem tudják kifejteni, miért jelenti a keretszám csökkenése a hülyék nagyobb számban való megjelenését az egyetemi képzésben?
Az világosan következik, ha a tanítási feltételek romlanak, akkor az oktatás szinvonala is csökken, bár ez nem jelenti azt, hogy jelenleg sem versenyképes(egyáltalán használható) a tudás, amivel a lurkók kijönnek a felsőokatatási intézményekből. Ennyi erővel legyen 1 félév erős matek majd 1 félév szakírányú alapképzés és utána piacra lehet dobni a diákokat, ahol majd megtanulják a kedves delikvensek mit is kellett volna megtanulni a felsőoktatásban. Ez a piacnak az államnak is meg a diáknak is jó lenne.
Ez saját szubjektív vélemény, piaci tapasztalatok alapján.
-
big-J
őstag
"miért jelenti a keretszám csökkenése a hülyék nagyobb számban való megjelenését az egyetemi képzésben?"
Ilyet sehol sem írtam, én az ellenkezőjét vitatom, hogy nem lesz számottevően kisebb a "hülyék"(ebben a szövegkörnyezetben:bekerülők, aztán diplomáig saját hibájukból el nem jutók) aránya a csökkentéstől.
A második bekezdéssel meg egyet kell értsek, de konkrét megvalósításához jó ötlet lenne hogy valami bentlakásos bootcamp-be történjen, ébresztővel meg egész napos foglalkozással, így kevesebb lenne az utolsó pillanatba tanulás effekt.
[ Szerkesztve ]
-
VaniliásRönk
nagyúr
Azt remélik, hogy aki nem jut végzettséghez, az nem hagyja el az országot? 10 millió iskolázatlan bunkó hazájává akarják tenni az országot?
Szerintem maximum azt érik el, hogy aki menni akar az már a felsőoktatás előtt elhagyja az országot, így azok sem maradnak akiknek idő közben inába száll a bátorsága.
Esetleg olyan hellyé kéne tenni az országot, ahol az embereknek van miben bíznia, nem pedig megerősíteni őket abban, hogy menekülni kell amíg még lehet."Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
VaniliásRönk
nagyúr
1. Erről azért az oktatási rendszer is tehet, alulfizetett, inkompetens, motiválatlan oktatókkal nincs semmi meglepő a 80%-os kihullási rátában.
2. Ezzel meg az a baj, hogy az egyetemek a kapott pénz nagyrészét a fix költségeik fedezésére fordítják, a hallgatókra vajmi kevés jut, ha ötödére csökken a hallgatószám akkor még fűtésre sem fog jutni.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Cyrin
addikt
válasz VaniliásRönk #8 üzenetére
fűtésre már most sem jut:
[link] -
Sofian
őstag
"amely a hazai mintegy 1 000 milliárd forint értékű összes exportból körülbelül 180 milliárd forintot tesz ki. Ez – más szektorokkal ellentétben – szinte teljes egészében hazai hozzáadott értéket jelent. Magyar szellemi teljesítményről van szó, amelyet a vállalatok meghatározóan import nélkül állítanak elő kizárólag az emberi munkára alapozva."
Küldeném kuszaszem miniszter úrnak....
Bár lehet hogy a múltkor ő is épp ezt akarta elmondani sajátos módján...
"kifejlesztett egy technológiát, amely az élő szervezet működésén alapul és képes adatokból dolgokat és dolgokból adatokat előállítani."
-
veterán
hogy nem lesz számottevően kisebb a "hülyék"(ebben a szövegkörnyezetben:bekerülők, aztán diplomáig saját hibájukból el nem jutók) aránya a csökkentéstől.
Dehogynem lesz. Elég, ha megnézed a pontszámítás metodikáját.
Megfelelő fejlesztéspolitikai- és exportprogram esetén a fenti 180 milliárd forintos magyar szoftver export piac 5 év alatt megduplázható lenne, s ennek következtében több tízezer új munkahely jöhetne létre.
Ezt pedig személy szerint fenntartásokkal kezelem. Már a 180 milliárd is annyira elrugaszkodott, hogy szívesen látnám annak tételes felsorolását, hogy ez miből is tevődik össze.
[ Szerkesztve ]
-
VaniliásRönk
nagyúr
"Dehogynem lesz. Elég, ha megnézed a pontszámítás metodikáját."
Ha abból indulok ki, amit én tapasztaltam a BME-n, az legalább annyira az oktatás színvonalára vezethető vissza, mint az oda nem valók bekerülésére. Akik nem ütötték meg a mércét azok az első és a másidok félév vége között elbúcsúztak, saccra kb. a népség harmada-negyede. A többi megfelelő színvonalú oktatás mellett elégséges szaktudással végezhette volna el a képzést, ennek ellenére kb. a kétharmaduk soha sem jutott el a diplomáig. Ebben igen jelentős szerepe van az elégtelen felszereltségnek, az alulfizetett, motiválatlan oktatók demoralizáló hatásainak, és bizony akadtak oda nem való oktatók szakmai vagy egyéb hiányosságokkal. És ez idővel egyre csak rosszabb lesz.
Ez azt jelenti, hogy valóban nagyjából a hallgatók negyede-ötöde vette sikerrel az államvizsgát, viszont ha eleve csak 20% fut neki, és azoknak csak fele vérzik el menet közben, akkor rögtön kevesebb mint feleannyi végzett szakemerből lehet gazdálkodni. Ami eleve irreális elvárás, mert a kritikus alulfinanszírozás miatt az okatátás színvonala soha nem látott mélységekbe fog süllyedni, vagyis egyharmad sem fog eljutni a diplomáig és akik eljutnak azoknak is silányabb lesz a szaktudása.
A tandíj bevezetése nem opció, mert az emberek enélkül is megélhetési gondokkal küzdenek, ha emellett még több milliós adóságot is vissza kell fizetni, a milliómos csemetéken kívül senki sem fog továbbtanulni. Ugye nem kell hangsúlyoznom, hogy ez megint nem tesz jót végzett hallgatók szaktudásának.[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Sofian
őstag
válasz VaniliásRönk #14 üzenetére
+1
-
3psilon
aktív tag
A bankadóról elhíresült kormány esetében nem túl koherens intézkedés, hogy majd olcsó hitellel akarják pótolni az állami finanszírozást. (A 2008-as tandíjas népszavazásról nem is beszélve. És ott még csak egy szemeszterenkénti 100.000 Ft-os részhozzájárulásról volt szó!)
Én benne vagyok, hogy legyen tandíj, de akkor oldják meg, hogy:
1. Legyen több pénz az oktatásban, hogy nőjön a színvonal. Nem lesz meg a mostani tömegképzés, kiszórják a gagyi, versenyszférában elhelyezkedni képtelen tanárokat.
2. Aki igazán okos, de szegény, az ingyen tanulhasson. Aki igazán okos, de nem olyan szegény, az jelképes tandíj fejében tanulhasson.
3. A többieknek legyen megfizethető a képzés, igenis legyen rá olcsó hitel. Ha a nyugdíjak fedezésére bocsáthatunk ki állampapírt, akkor erre is lehessen! A magasabb színvonal miatt vagy elvégzik, vagy kiszóródnak, ha ez egy rossz döntésnek bizonyult, de semmiképp nem kapnak semmit nem érő diplomát.És akkor közeledik a modell az intellektuális elitképzés felé. Kevés ember, jobb tanárok, kisebb kiszóródás.
Ezek a keretszámok ellenben nevetségesen alacsonyak és jelenleg évről évre csökken az egyetemek finanszírozási kerete. Tehát nem ez az irány!Ráadásul az állam kivonulása nem azt jelenti, hogy egyszerűen üzletiesíteni szeretnék az oktatást, hiszen tervbe van véve számos közép- és általános iskola államosítása. Tehát még csak ezt sem lehet mondani.
Mivel nem osztom azokat a nézeteket, mely szerint szándékosan akarják rombolni a társadalmi mobilitást, ezért véleményem szerint egyszerű spórolásról van szó, mely egy szűk réteget (értsd: kevés szavazót) érint, és a hatása csak hosszú távon érezhető (értsd: a következő választásig nem).
Aztán jövőre jöhet a sok választót érintő nyugdíjemelés, és esetleg a pedagógusok béremelése is (értsd: osztogatás, előbbi esetben különösen, utóbbiban kevésbé).
Az elmélet ellen szól, hogy felsőoktatásra így is csak ötödannyit költenek, mint alap- és középfokú oktatásra. Nektek mi a véleményetek?
Megj. nem támadom a nyugdíjasokat, de az ő nyugdíjuk emelkedése törvényben inflációhoz kötött. Ez sem a versenyszférában, sem a pedagógusoknál nem tapasztalható!
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
VaniliásRönk
nagyúr
"Ráadásul az állam kivonulása nem azt jelenti, hogy egyszerűen üzletiesíteni szeretnék az oktatást..."
Nem lehet üzletiesíteni az oktatást, mert a magyar gazdaság az olcsó munkaerőre épül, alacsony fizetésből pedig nem lehet visszafizetni azt amibe az oktatás valójában kerül. A színvonal jelenleg sincs ott ahol kéne, ha megpróbálják üzletiesíteni akkor mire a hiány miatt az kereslet esetleg növekedni kezdene a magasan képzett munkaerőre addigra összeomlana a felsőoktatás, aztán némi hatásszünet után a gazdaság is mérnökhiány miatt. Mondjuk a Fidesz mindig is oda rakta a pénzt, ahol egyébként is volt elég, ahova meg kellett volna onnan meg azt is elvették ami volt, szóval nem lepne meg. Pláne amilyen kreatív ellenzék volt... ugye az ellenzéknek elvileg nem az lenne a dolga, hogy keresztbetegyen kormánynak, hanem hogy a hibákra világítson rá és megakadályozza a rossz döntéseket, nem a döntéseket úgy általában.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
franc0
őstag
válasz VaniliásRönk #17 üzenetére
Ez nagyon romantikus elgondolás, de a rendszerváltás óta a legnagyobb ellenzéki pártnak mindig egy dolog volt a programja: keresztbetenni a kormánynak. Ez nem is fog változni.
ThinkPad X200 X201 alkatrészek: http://bit.ly/Qcadc4
-
derive
senior tag
A problemat ott latom, hogy hiaba fizetnek a diakok, a felsooktatas teljes finanszirozasa jo esetben stagnal (keves jelentkezo eseten csokken). A szinvonal mar eddigi is a beka segge alatt volt, hogy a 120 ezres normativa miatt mindenki bent maradjon 3-5 evig. Most, hogy az allam alapbol kevesebbet ad es 400-800k a tandij, elore a tanar tudtara adjak, hogy a hallgatoval egyutt o is ki lesz rugva.
Az rendben volna, ha az alap allami finanszirozas fedezne a mukodest, es afolott minden kapott tandij fejlesztesekre mehetne, de a mostani csak ujabb sporolas, ami meg melyebbre viszi az oktatast. Muszaki/termtud szakokon eddig is az maradt itthon tanitani, aki vagy hulye a szakmajahoz, vagy szocializacios hianyossagai miatt sehova nem vennek fel (ergo egy budos bunko). Ennek megfelelo az eszkozpark: best of communism a 70-es 80-as evekbol, vagy ugyanez leselejtezett nyugati moszerekkel (labormeres XT-s vagy C64-es gepekkel ).
Ezert a szinvonalert en nem kernek sulyos 100.000-ket, bar arra legalabb ugyeltek, hogy a kepzes egy hajszalnyival epp alatta legyen a feleves megelhetesi koltsegeknek Becsben... -
proci985
MODERÁTOR
válasz VaniliásRönk #7 üzenetére
osztrákoknál oktatás ingyenes, bécsben a lakhatási és élet költsége Budapesthez képest egyre kevésbé magas, figyelembe véve a tandíjat pedig eléggé egyértelmű az eredmény. már most is vannak oda járó ismerősök, ez lehet növekedni fog.
nyugatabbra pedig egyre inkább előtérbe kerül a gyakorlati oktatás, ami lehet, hogy drágább, de jobb eredményt ad. pl hiába tudja valaki a joinhoz kapcsolódó tételeket adatbázisokból, ha sql lab már nem a tanterv része, csak a papíron "programozás".
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
hogyan durvább? ott is megszokottak a 400-500fős kurzusok? vagy mi alapján ocsmányabb?
svédeknél sincs tandíj, mégis teljesen jó a felsőoktatás. ára persze van, adókból megy, de hosszú távon az államnak is megéri. csak attól meg, hogy bevezetik a tandíjat még nem lesz semmi jobb.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Ringman
nagyúr
ez a tömegképzés-probléma miért kerül elő mindig?
gazdaságilag káros? aki régebben elvégezte (kisebb létszámú képzésként) az most már nemelitnek ( ) számít? vagy piacféltésről van szó?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
bombermann19
csendes tag
a tehetség képzés nem azért rossz mert sokan vannak egyetemen (főleg nem valamelyik mérnök szakon), hanem azért mert az oktatók hozzáállása és tudásszintje sem megfelelő mint közép mint felsőoktatás szintjén.....
[ Szerkesztve ]
Samsung M3510b-->Sony Ericsson Xperia X1-->Sony Ericsson Xperia X8-->Sony Ericsson Xperia Ray-->Sony Xperia T-->Sony Xperia Z1 Compact-->Sony Xperia Z3 Compact-->Sony Xperia X
-
Ringman
nagyúr
aki tehetséges, azt - jó oktatói hátteret feltételezve - úgyis kiszúrják, ill. ettől függetlenül, vagy pont emiatt úgyis elmegy tédékázni, azután meg péhádézni. ugyanis kb az utóbbi (ill. az mba - bár az erősen pénzfüggő, de pont a kapcsolati tőkét veszed meg) az "új" szakmai elitképzés.
---
ha lesz svéd transzparencia, lesz svéd adómorál is. ott nem hinném, hogy 30-60-80 évig titkosítanák a kényes ügyeket (pl olajügyek, mágnesszalag, stb)
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
proci985
MODERÁTOR
-
veterán
válasz bombermann19 #28 üzenetére
Ezzel finom szólva sem értek egyet. Nem tudom, hogy te mely egyetemen tanultál, de a BME-ről, Corvinus-ról, és ÓE-ről első kézből tudok nyilatkozni, és pont az ellenkezőjét tapasztaltam, mint amit mondasz.
#29: Hogyan szúrják ki az 500-1000 fős évfolyamból? És mi van azokkal, akik tehetségesek, de nem elég bátrak ahhoz, hogy belevágjanak önállóan a TDK-ba? Egy tized ekkora évfolyamon a tanár kvázi mindenkit névről ismer, és látja, hogy kivel lenne érdemes foglalkozni. Ez most megvalósíthatatlan.
ha lesz svéd transzparencia, lesz svéd adómorál is. - aha, persze. Szerinted ezen múlik a dolog? Elárulom: ez csak egy újabb béna kifogás...
#30: Írtam, hogy igen (megszokottak a 400-500 fős kurzusok). Egyébként személyes tapasztalat nincs, de sok ismerős képben van a német nyelvterülettel, és oktatással. Ausztriát most már nem ajánlják a nagy tömeg miatt.
-
Ringman
nagyúr
hol van (itthon) 500+ fős évfolyam?
ha jól emléxem, a bme audmax is 400 fő alatti befogadóképességű.gyakorlat ált nem többszázfős szokott lenni.
+ ha vkit nagyon érdekel vmi, akkor órán kívül is megkeresheti az előadót/gyakvezért.
Szerinted ezen múlik a dolog?
nem csak ezen nyilván. de szerinted akkor adóznak szívesebben az emberek, ha látják h mire megy el a pénzük, vagy ha nem?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
veterán
BME-VIK 500-500 hallgatóval fut. A Corvinuson is vannak összevont tárgyak 600-700+ hallgatóval. Nem feltétlenül egy teremben.
Az, hogy mire megy el a pénz, most is nagyon jól látható: a nagy ellátórendszerekre, jóléti kiadásokra. Elég, ha megnézed a költségvetés fő számait. A korrupció pedig bár lényeges, de az előbbiekhez viszonyítva elhanyagolható mértékű veszteséggel jár. Tudtad-e például, hogy egy rákos ember 1 havi gyógyszeradagja ~1 millió forint?
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
BMEn adatbázisok és számítógépes grafika kurzusokon is megesett tudomásom szerint utóbbi években az 500 fölötti létszám.
Tapsi: hm, 400-500 fő pedig sok. nálunk az info képzésen összeszámolva ugyan első elején még vannak kb 300-400an, de mivel ez több programból áll össze (IT/rendszertudós/business intelligence/rendszergazda/játékprogramozó/webprogramozó) ezért olyan 120-150 fölötti kurzus nem szokott lenni. meg eleve nem is menne, a win labor az első negyedévben így is három részre van osztva, mert másképp nem férnek el a célra rendszeresített négy gépteremben (meg nem lenne elég az ott lévő 2-3 gyakvezér), gyak nélkül meg a rendszergazdaképzés nem előremutató, hanem használhatatlan lenne (pl most első félév végére már a diákoknak egy CCNA1 a kezükben van nulláról).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Ringman
nagyúr
építőkaron nem volt olyan, akkora terem sincs.
meglepő.
mondjuk az előadások 80%-a semmit sem ért.
de nem azért, mer' tömegképzés-jajmilesz, hanem az előadók nagy részének 0 retorikai készsége van.
a katalógusfétist sem értettem soha, az a lényeg, hogy tudd, nem az, hogy ea-n ott legyél.+ elég aggasztó, hogy építőiparral kapcsolatos magyar könyvek némelyike a 60-as-80-as években jelent meg utoljára, reprint sincs.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
proci985
MODERÁTOR
a közgázosok nagyelőadóját mintha használták volna mások is, illetve ott az audmax a Kban, meg a vegyészek nagyelőadója. a fizikusoknál is volt egy kicit kisebb nagyelőadó kicsit eldugva. infon szintén van egy nagyterem a földszinten, de az úgy általában mindenkinek kiesik a villanykarosok kivételével.
gyakorlatban egyébként az első előadásokon ahogy tudom egyik tárgyon se lehetett beférni, grafikán állítólag a második héten is ültek még emberek a földön.
+ elég aggasztó, hogy építőiparral kapcsolatos magyar könyvek némelyike a 60-as-80-as években jelent meg utoljára, reprint sincs.
angol sincs? építőiparban ennyire nincs újdonság, hogy 30-50éves könyvek még nem avultak el? (az alapozó tárgyakból, pl a fizikákon használt Giberből biztosan volt új kiadás is)katalógus érdekes dolog, erre az a vélemény, hogy aki nem jár be, az jó valószínűséggel nem végzi el a tárgyat, hiába van fent minden fontos info a neten is (vannak, akik melóznak képzés mellett, ember beteg lehet, családtag beteg lehet, késhet a vonat stb). aki viszont tud annyit, hogy a kurzus célkitűzéseit teljesíti, annál teljesen mindegy, hogy egyébként mit csinált félév közben. ez egyébként jobb is így, volt olyan gyakom előző negyedévben, hogy a felére tudtam bejárni mert összeakadt munkával.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
julius666
addikt
Igen, grafika meg adatb jellemzően ilyen puffer tárgyak ahol összecsúsznak az évfolyamok.
Mondjuk nekem mindkettő meglett elsőre szerencsére, de megértem azokat akiknek nem, az első folyamatos évközi, masszív munkát igényel (sokan "igazi" gyakorlatban - ahol nem papíron megy a dolog és/vagy nyúlfaroknyi példakódokkal - ott találkoznak először C++al, megkockáztatom páran a programozással magával is. És akkor erre rá a grafikai ismeretek meg a kifejezetten összetett feladatok), a második meg folyamatos tanulást, mert amúgy elcsúszik velük az ember.BME mérnök infón én egyáltalán nem általánosítanék azzal kapcsolatban, hogy beleszarom típusúak, inkompetensek, ne adj isten eleve megkeseredett rosszindulatúak lennének az oktatók. Sokan közülük kifejezetten jó fejek és abszolút pozitívan viszonyulnak a diákokhoz (legalábbis a körülményekhez mérten), tanítanak az alap anyagon felül + dolgokat, meghívnak vendégelőadókat, ne adj isten órán kívül is, korrektek a számonkérések, stb. Főleg a fiatalok. Más karokról/szakokról persze mást hallottam, a "hagyományosabb" mérnöki szakokról pl. elég rosszakat.
infon szintén van egy nagyterem a földszinten, de az úgy általában mindenkinek kiesik a villanykarosok kivételével.
Igen, bár az annyira nem nagy. De az I mellett ott az új Q épület is, abban van két nagy terem még, azok elég nagyok, még ha talán a "kémikusok" CHMAX-ja nagyobb is.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
angol van, persze. meg német is. de pl a mérnöki kézikönyv a 80-as években jelent meg utoljára.
aki nem jár be, az jó valószínűséggel nem végzi el a tárgyat
nálunk nem így volt. inkább az, hogy ha nem mész be ea-ra, nem vesztegetsz el 2 órát az életedből (tisztelet a kivételnek, pl Simon Károly - sztochasztika tsz, + HSZ tanszékről 4-5 ember, aki eszembe jut hirtelen)
inkább utánaolvasás, ami használt.
mióta van hefop, azóta legalább vmi használható jegyzet van.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
proci985
MODERÁTOR
válasz julius666 #38 üzenetére
még mscről is tudok olyanokról, akik kb évet csúsztak a diplomával csak a grafika miatt, ott még sokadéves tárgy volt. oktatókkal kapcsolatban meg szerintem másnak akartál válaszolni.
a Q az, ami az elte és a I közé épült a kocka büfével átellenben, ugye?
Ringman: na ha a német szakirodalom nálatok is olyan, mint ITn, akkor szerintem jobb az angol. németek szeretnek magas stilisztikával fogalmazni (gyakorlatban: háromszorosan összetett mondatok egyébként is bonyolult témakörökben), a terminológiájuk meg hasonlóan egyszerű tud lenni. tetejében ha az ember tudja az angol terminológiát, akkor mindjárt sokkal nagyobb mennyiségű cikk áll rendelkezésre, ha infot kell keresni.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
franc0
őstag
Teljes téves az elképzelésed a tehetséggondozásról és az elitképzésről. Ez egyáltalán nem az állam feladata.
Én elitgimibe jártam, a tehetséggondozás ott is a szakkörökön folyt, valamint igen, magam intéztem. Aki ki akar törni, ki is fog. Ez nem csak pénz kérdése.
Egyetemen meg ott vannak a szakkolik, tanszéki munkák, stb.Aki meg olyat írt le (nem te voltál), hogy hogyan szúrják ki azt a tehetséges embert, aki nem elég BÁTOR egy TDK-ra... Hát bazmeg... Kakilásnál ne fogják a kezed hogy bele ne ess?
[ Szerkesztve ]
ThinkPad X200 X201 alkatrészek: http://bit.ly/Qcadc4
-
veterán
A szakköröket nem az állam fizette? A szakkolik nem állami pénzből működnek? És a tanszéki munkák?
De igen, én írtam. És az igazán tehetséges/zseniális emberek egy jó része nem rendelkezik elég önbizalommal, esetleg antiszociális ahhoz, hogy segítség nélkül kibontakoztathassa tehetségét.
-
franc0
őstag
Nem lehetsz sikeres ember megfelelő önbizalom nélkül.
Egyébként ismerem a fajtát amiről írsz (vajon miért véded őket annyira...). Otthon ülnek és baromira meg vannak győződve arról, hogy baromi okosak és mindenki más hülye. Persze megmérettetni már valahogy nem akaródzik. Még a végén összeomlana a kis világuk.
ThinkPad X200 X201 alkatrészek: http://bit.ly/Qcadc4
-
veterán
Azért védem őket, mert ismerek ilyen embereket, és vagyok elég nyitott ahhoz, hogy rájöjjek: az igazán nagy zsenik szinte mind ilyenek. Kiváló példa erre: [link]
Egyébkén vicces ez az érvelés egy tech portálon, miközben köztudomású, hogy az igazán nagy programozó kockák nem épp szociális emberek.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
németem eléggé megkopott sajna
az építőmérnöki képzésben és felfogásban közelebb állunk a némethez, mint az angolszászhoz/franciához.
------
Magyarországon meg nem elitképzés kell, hanem példát kell venni pl a finn oktatásról.
kiemelve ezt: Teachers are selected from the top 10% of graduates.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
azbest
félisten
A tandíjas képzés nem garancia a minőségre. Van nálunk minőségi nem állami egyetem? Engedi egyáltalán az állam, vagy megakadályozzák (nem akkreditálják) ilyenek működését?
A tanszékes munkák (nálunk legalább is, amennyire tudom) önállóan gazdálkodnak. Persze állami keretek közt*, de különböző partnerekkel kötött szerződések alapján végeznek munkákat, amiből a fizetést kitermelik.
*: az állam intézkedései rengeteg gondot okoz az ilyen munkák kapcsán is (beszerzési stoppal nem engednek felszerelésre költeni, évente kétszer "szénszünet", bürokrácia...).
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- World of Tanks - MMO
- Elülsőtápos E-ATX toronyházakkal jelentkezett a Geometric Future
- Call of Duty: Black Ops 6
- Motoros topic
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Google Pixel topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest