Hirdetés
- Programozás topic
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- Nem nő a Facebook: csökken az aktív felhasználók száma, de pörög a metaverzum
- Facebook és Messenger
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- macOS PC-re
- Milyen routert?
- Windows 10
- Milyen switch-et vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rive
veterán
-
@ViiiiktorOC: A szemét elleni menekülés valószínűleg eléggé vészhelyzet lehetett.
Erre is volt már több példa, tehát nem egyedi esetről beszélünk. Vészhelyzet abból a szempontból, hogy ha eltalálja az űrállomást az űrszemét, akkor annak hatását nehéz megjósolni. Biztosra mennek, ennyi.
@apatyas: mágneses térrel begyűjteni az ISS felé jövő cuccot
Több km/s sebességkülönbségekről beszélünk általában, hiszen nem azonos pályán keringenek az űrszemetek / műholdak, mint az ISS (úgy kell elképzelni, hogy egy autópályán mész irtó gyorsan, és egy (most erősen hozzávetőlegesen: 5-től akár 175° fokos szöget bezáró) keresztező úton jön ugyan akkora sebességgel egy másik autó, a sebességkülönbség ugyebár attól függ, milyen fokot zár be a kereszteződés).
Ilyen sebességkülönbség esetén akkor is gigászi mágnesre lenne szükséged, ha valóban mágnesezhető fémből készült az az izé, ami keresztbe jön. Itt annyi a probléma, hogy az űrhajózásban a minél kisebb tömeg miatt általában alumínium-ötvözeteket használnak (akár a repülőgép-iparban) a teherviselő elemeknél, na ez pont nem olyan jól mágnesezhető...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
apatyas
Korrektor
Egy hülye ötlet, gondolom már más is gondolt hasonlóra, s legfőképp veszélyes és kockázatos: mágneses térrel begyűjteni az ISS felé jövő cuccot (a., ha nem túl gyors a különbség a sebességben, b., ha mágnesezhető egyáltalán a tárgy), majd a kapott tömeget lefelé kilőni, az megsemmisül, az állomás meg feljebb hajtódik. Így persze, mivel előbb befogta a szemetet, ajándékul a pályamenti sebessége is jobban fluktuálna, aszerint hogy milyen irányból kapott el cuccot.
És mellesleg, a környékbeli töltött részecskék is adott helyre fókuszálódnának (ugyanott, ahol a szemét megáll) és azt erodálnák a burkolat helyett.[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
válasz ViiiiktorOC #45 üzenetére
Érdekes hogy nem tudják pontosan kiszámítani a pályákat.
Nem egyszerű, mert például a légellenállás másképpen jelentkezik, ha a napelemeket forgatod (a nap felé), mint ha beállítják fixen (ahogy a Kozmosznál történt leállítása után).
Eléggé sok műholdat kell akkor nyomon követni.
Nem csak műholdakat, űrszemetet. Egy fokozat leválásakor is keletkezik űrszemét, például. Jelenleg a legjobb megoldás a radarral való térképezés, és annak folyamatos frissítése. Az Egyesült Államok, Európa, Oroszország és Kína is kiépített erre szolgáló radar-rendszert. Viszont egy cubesat például csak 10x10x10cm-es, és 600-700 km-en bizony már nem biztos, hogy észreveszi a radar (az USAF most bővíti a radarjait, hogy a jövőben képes legyen 10cm-es tárgyat észlelni 1 000km-es magasságban).
Iss pályája körül tiszta lehet az a magasság? Vagy ott is van űrszemét?
Az ISS viszonylag kis magasságon van, így folyamatosan süllyed olyan napi 25-30 métert. Itt megtalálod az aktuális grafikont. A magasság grafikonon a függőleges vonalak a pályaemelő manőverek.
Itt lehet látni, hogy mostanában 402-406 km közötti magasságban kering, nem lehet kiüríteni az adott keringési magasságot, és hát persze a magasabban (de ~800km alatt) keringő műholdak előbb-utóbb ilyen magasságba lassulnak, tehát esély van rá.
Itt azt lehet csinálni, hogy folyamatosan monitorozzák az űrt, és ha esetleg valami keresztezné az ISS pályáját, akkor egy kitérő manővert hajtanak végre. Ilyen manőverekre évente többször is sor kerül, azonban már arra is volt több példa, hogy nem volt idő kitérő manővert kidolgozni és végrehajtani, ezért a személyzetnek vissza kellett "menekülnie" a Szojuz űrkabinokba, készen arra, hogy leváljon az ISS-ről és visszatérjen a Földre.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
ViiiiktorOC
senior tag
Köszönöm a választ. Ott nem is néztem, de ezentúl fogom. Fb-on sajnos nem aktívak annyira.
(#44) Cifu: Már utána is olvastam. Érdekes hogy nem tudják pontosan kiszámítani a pályákat. Eléggé sok műholdat kell akkor nyomon követni. De gondolom mindegyik kicsit más magasságú pályán van.
Iss pályája körül tiszta lehet az a magasság? Vagy ott is van űrszemét?LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
válasz ViiiiktorOC #42 üzenetére
Ezek a tárgyak sose ütköznek fent egymással?
De, van rá példa, hogy két műhold összeütközik, az eddigi legkomolyabb ilyen az Iridium-33 és a Kozmosz-2251 műholdé volt 2009-ben. A Kozmosz-2251 egy szovjet/orosz katonai kommunikációs műhold volt, amelyet nem sokkal az ütközés előtt deaktiválták, tehát az ütközés pillanatában már űrszemétnek minősült.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Rive
veterán
válasz ViiiiktorOC #42 üzenetére
Static fire test complete. Targeting Thursday, March 30 for Falcon 9 launch of SES-10.
by SpaceX twit/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
ViiiiktorOC
senior tag
Köszönöm a választ. Meg is vizsgáltam a videókat, és láttam is amit írtál hogy nincs láb.
Nagyon hasznosak a kommentek is. Jó olvasni őket, sokat tanultam belőle.
Főleg a (#37) Vesa fotója, h mennyi is az űrszemét. Eszméletlen, lehet h nem méretarányos, de akkor is meglepő. Ezek a tárgyak sose ütköznek fent egymással?Cifu, mikor lesz a történelmi újra felhasznált rakéta indítása? 28.-a utánra mondták, Tudsz róla valamit?
Közben olvasom az amerikai űrhajók cikkedet. Ott is lesz pár kérdésem.LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
Először is a későbbiekben Floridában lesz a fokozatok újrahasznosítása, így élből megspórolják a Florida-Kalifornia, majd Kalifornia-Texas-Florida utat, ez alapból 2-3, talán 4 hét mínusz. A másik fele, hogy eleddig nem volt bevett eljárás a fokozatok újrahasznosításához, tehát az eddigi ezeket dolgozták ki, ami detto lassítja a munkát.
Hivatalos info nincs, de becslésem szerint 2-2,5 hónap lehet egy fokozat ellenőrzés / újraépítés ideje. Ne feledd, hogy közben is gyártanak Kaliforniában új fokozatokat.
Hogy mennyire gazdaságos? 62 millió az F9 FT listaára, ha az első fokozatot vissza tudják hozni (~12-14 tonna @ LEO, 5,5 tonna @ GTO). Cirka 40 millióra megy le, ha újrafelhasznált első fokozattal indítják. Ez élből harmadával alacsonyabb ár. Mindezt úgy, hogy egy hasonló képességű Atlas V. listaára 116 millió dollár. Ahol az ULA előnyben van, az a gyártókapacitás / indítási megbízhatóság: egyszerűen van szabad kapacitásuk, a SpaceX-nek meg jelenleg nincs, így reálisan náluk már csak 2019-re, de inkább csak 2020-ra lehet indítást vásárolni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Már jelenleg is van érvényben egy olyan szabályozás, hogy Amerikai műhold csak úgy kaphat indítási engedélyt, ha kidolgozott terv van az élettartam végén való kezelésre. Apró probléma, hogy már MEO pályáról is esélytelen szinte deorbitálni, annyi üzemanyagra van szükség, így ezeket a műholdakat (a GEO műholdakkal együtt) un. temető-pályákra (graveyard-orbit) helyezik, ahol elvben nem zavarnák a többi műholdat. De ettől még évezredekig keringenének ott....
Jó megoldás erre most még nincs. Annyi plusz üzemanyagot nem visznek magukkal a műholdak (és elvárásként megfogalmazni is túlzás lenne) hogy deorbitáljanak vagy adott esetben szökési sebességre gyorsítsák őket, hogy elhagyják a Föld körzetét.
Ez mondjuk főleg most lesz kínos, hiszen a műholdas internetszolgáltatás miatt a OneWeb, a Boeing és a SpaceX is több ezer műhold indítását tervezik (erről is lesz Logout bejegyzés hamarosan).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
válasz Remik2077 #33 üzenetére
Elsőként hogy Elon megemlítette reddit-es AMA-ban, hogy jelenleg még csak a Block 3-as elnevezésű Falcon 9-esek repülnek. Block 5 vagyis a végső verzió ez év második felében kerül kihozatalra.
Pardon, én más véleményen vagyok ama kijelentésével kapcsolatban. Musk egész pontosan ezt írta:
"Block 5 starts production in about 3 months and initial flight is in 6 to 8 months, so there isn’t much point in ground testing Block 3 or 4 much beyond a few reflights.”
Írta mindezt tavaly októberben. Tudom, hogy a /r/SpaceX Wikin is olvashatóan ezt sokan úgy értelmezték, hogy a Block 4 még nem repült és a Block 3 a Falcon 9 FT.
Csak az a gond, hogy én más véleményen vagyok. Ugyanis nem azt írja le, hogy a Block 3 = Falcon 9 FT, hanem azt, hogy a Block 3 és 4 rakétákat nem érdemes már tesztelgetni. Pont ma kerül majd ki a Logoutra egy bővebb írásom a Boeing Starliner és SpaceX Dragon űrhajókról, ahol ezt is leírom. Röviden az én meglátásom:
Block 1 = Falcon 9 v1.0
Block 2 = Egy, a Falcon 9 v1.0 továbbfejlesztés, 3x3-as hajtóműelrendezéssel (az első F9 User Manual-ban hivatkoznak rá), ez a verzió vagy nem is repült, vagy v1.0-nak hitte mindenki a SpaceX-en kívül.
Block 3 = Falcon 9 v1.1
Block 4 = Falcon 9 FT
Block 5 = A legújabb Falcon 9 verzió, ami ugye még nem repült.Természetesen ha van forrásod, ami ezt megcáfolja, kész vagyok felülvizsgálni elméletemet!
A spacex oldalán látható adatok mind a Block 5-re vonatkoznak. Tehát az 5500kg hasznos teher, nem expandable mód arra vonatkozik.
Ezzel annyi a probléma, hogy az első F9 FT GTO indítás, a SES-9 esetében 5271 kg-os műhold tömegnél is volt első fokozat vissza hozatali kísérlet. Ha igaz az elméleted, akkor az FT nem lett volna képes erre, hiszen akkor rá az előző megadott értékek vonatkoznak, vagyis 4 850 kg @ GTO (első fokozat vissza hozatal mellett). Én úgy vélem, hogy az a v1.1 teljesítménye volt. A most a honlapon lévő érték továbbra is az F9 FT-re vonatkozik. Szerintem...
Amos baleset óta visszatértek egy régebbi, bevált töltési szekvenciára ( copv miatt ugye), azonban ez azzal járt hogy sokkal korábban állnak neki, tovább tart a töltés. Emiatt a subcooled LOX-nak több ideje van melegedni, ergo veszítenek a hatékonyságból, kevesebb hasznos teher.
Ez mondjuk egy teljesen vállalható és érthető magyarázat!
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Vesa
veterán
Nekem mindig az jut eszembe, hogy ha ilyen tempóban lövöldöznek fel (nem csak ők ugye), akkor lassan -de inkább gyorsan-, ki kéne már találni valami megoldást a feljuttatott eszközök lehozására is, mert jelenleg tizenXezer műhold és egyéb eszköz kering a bolygó körül, ennek 80%-ka már üzemképtelen, űrszemét és roncs. Már évekkel ezelőtt is arról ment a diszkurzus, hogy tarthatatlan az egyirányú működés, le kell tudni hozni valahogy a hulladékot.
A tudomány a valóság költészete!
-
Remik2077
csendes tag
@Cifu: Ha lehetséges én is beszállnék a spekulációba. Echostar XXIII esetében szerintem kihagytál két fontos tényezőt.
Elsőként hogy Elon megemlítette reddit-es AMA-ban, hogy jelenleg még csak a Block 3-as elnevezésű Falcon 9-esek repülnek. Block 5 vagyis a végső verzió ez év második felében kerül kihozatalra. Javított változat az újrahasznosítás jegyében. A spacex oldalán látható adatok mind a Block 5-re vonatkoznak. Tehát az 5500kg hasznos teher, nem expandable mód arra vonatkozik. Bár ugye azt most nem tudni, hogy akkor a 3-as és 5-ös verziók között mi a különbség thrust tekintetében, mert ahogy te is írod már az FT-nek kéne lennie. Payload esetében pedig ez ami a legfontosabb.
Második dolog pedig a töltési procedúra. Amos baleset óta visszatértek egy régebbi, bevált töltési szekvenciára ( copv miatt ugye), azonban ez azzal járt hogy sokkal korábban állnak neki, tovább tart a töltés. Emiatt a subcooled LOX-nak több ideje van melegedni, ergo veszítenek a hatékonyságból, kevesebb hasznos teher.
E mellett persze, lehet lehetséges lett volna egy kísérlet de nem akartak lyukat ütni az asds-be és úgy járni mint a SES-9-el. Azonban most azt pletykálják hogy lehet a SES könnyít spacex sorsán és nem kell olyan magasra juttatniuk a mostani műholdat, ezáltal biztosabban le tudjon szállni a B1021. Majd a műhold rásegít, mármint annál is többet mint szokás. Azonban ez pletyka szóval Take with a grain of salt
-
apatyas
Korrektor
"roncsolásmentes vizsgálat (röntgen vagy hasonló)"
Csak érdekességképpen: én itt pl alkalmaznék ultrahang vizsgálatot, ami lassú mert pontról-pontra halad. Vagy valami lézer-interferométer/hologramos letapogatást, amivel pl az látszana, hogy szakadás van az anyagban, mert ugrás van a felület helyzetében a törésvonal mentén, főleg ha ehhez egy kicsit meg is zengetik a testet - akkor önmagával interferál, így keletkezik különbségi kép.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
válasz #65675776 #30 üzenetére
Igen, ebből tudnak születni a csúnya katasztrófák. Az F-15-öknél is olyan helyen jelentkezett pár éve a repedés, ahol nem is számítottak rá.
Benne van a pakliban. Aztán lehet, hogy minden repülés után lesz roncsolásmentes vizsgálat (röntgen vagy hasonló)...
Ha tényleg tartani akarják azt a felbocsájtásszámot, amit megálmodtak, akkor viszont valamit lépniük kell az ügyben, mert szárazföldön szállítva tarthatatlan lesz.
Főleg, ha a Falcon Heavy repülések sűrűbbek lesznek, hiszen ott három Core fokozat is visszatér (elvben).
Tervezni terveznek amúgy, egy kifejezetten fokozatok átellenőrzésére szolgáló hangárt akarnak Floridában. Tegnap előtti hír, hogy erre a célra kibérelnek egy 4 831 négyzetméteres épületet, illetve mellette építenek egy újat. Feltehetően majd itt fogják az átellenőrzést végrehajtani, a hajtóműtesztekhez még így is kell egy állást építeni, ha csak nem az indítóállásokat akarják erre felhasználni.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#65675776
törölt tag
Igen, ebből tudnak születni a csúnya katasztrófák. Az F-15-öknél is olyan helyen jelentkezett pár éve a repedés, ahol nem is számítottak rá.
Ha tényleg tartani akarják azt a felbocsájtásszámot, amit megálmodtak, akkor viszont valamit lépniük kell az ügyben, mert szárazföldön szállítva tarthatatlan lesz. De láthatóan Musk úgy számol mindig, hogy 100% a megbízhatóság és rendelkezésre állás. Ebbe viszont belebukhat az egész cég.
-
válasz #65675776 #26 üzenetére
Azért szerintem egy alapos repedésvizsgálaton mindenképpen át kellett esnie a sárkánynak.
Most még igen, feltehetően később már nem lesznek annyira alaposak, ha kellő számú repülésen vannak túl, és látják, hogy hol lehetnek problémák a rakétatestekkel.
aztán majd felkenhetik a hajukra az olcsó szállítást, ha emiatt nem fogják tudni tartani a határidőket, és esetleg akkora kötbért kell majd fizetniük, hogy abból mindegyik rakétához vehettek volna egy külön Dreamliftert.
Egy Dreamlifter ára még úgy is 238-261 millió dollár, hogy használt Boeing 747-400-asokat használnak fel. Ez pedig ~2010-es ár. E mellé még probléma, hogy kifutó sem árt, ahol a Dreamlifter le és fel tud szállni (márpedig elég hosszú kifutó kell neki). Van egy tippem, hogy a SpaceX is gondolkozott a dolgon, de jelenleg még nem engedhetik meg maguknak. A cég bevétele 2015-ben cirka 0,9 milliárd dollár volt, és 15 millió dollár veszteséggel zárt a CRS-7 balesete miatt. Eredetileg 2016-ra 1,9 milliárd dollár körüli bevételt reméltek, de ez ugye meghiúsult a szeptemberi AMOS-6 féle baleset miatt. 2016 elején ~1,2 milliárd dollár készpénztartalékuk volt, de ebből 1 milliárdot az Alphabet és a Fidelity a műholdas-internetszolgáltatás projektre adott.
Ezekből jól látható, hogy legalábbis jelenleg nem opció egy alsó hangon is 300 millió dolláros befektetés a fokozatok légi szállítására...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
titán
válasz Flashback #25 üzenetére
Az elektromos energiából közvetlenül mozgási energia lesz. A xenon gáz csak reakciós tömeg szerepét tölti be. Hatás-ellenhatás, kell valami, amivel szemben el tudunk indulni.
Múltkor láttam egy hajtási megoldás ötletet Kerbalban reakciós tömeg nélkül, kvázi végtelen isp-vel, gyakorlatilag egy változó excenteres elektromos hajtást is mozgásra lehet bírni. Az más kérdés, hogy a jármű kibírja-e
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#65675776
törölt tag
Azért szerintem egy alapos repedésvizsgálaton mindenképpen át kellett esnie a sárkánynak.
Arra meg, hogy olcsóbb közúton szállítani: aztán majd felkenhetik a hajukra az olcsó szállítást, ha emiatt nem fogják tudni tartani a határidőket, és esetleg akkora kötbért kell majd fizetniük, hogy abból mindegyik rakétához vehettek volna egy külön Dreamliftert.
-
Forrásként a Reddit fórumai és a Nasaspaceflight.com fóruma szolgál általában, a 4 hónapot a SpaceIntelReport újságírójának, Peter B. de Selding twitterén említették először. Ez amúgy Shotwell-t (a SpaceX COO-ja) idézi, hozzátéve, hogy később ennél rövidebb lesz. Minden estre nekem úgy tűnik a megfogalmazásból, hogy itt nem egyszerűen lefestették és tesztelték.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Rive
veterán
A hírek szerint a felújítása 4 hónapba tellett...
Erről én annyit hallottam (de nehéz mostanában megbízható forrást felhajtani...), hogy felújítás nem nagyon volt (~ festés és tesztek), inkább a logisztika és az újrafelhasználáshoz köthető protokoll kidolgozása/bejáratása volt ennyi idő.
Ha bejáratódik a dolog, majd gyorsabb lesz. Legalábbis ezt szeretnék.Sajnos csak annyi info van, hogy 4 hónap volt - hogy mi volt ebben benne, azt nem tudjuk.
OK, épp kérdezni akartam, hogy milyen forrásaid vannak/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
nbg
senior tag
-
titán
Az a helyzet, hogy a SpaceX jelenleg kritikus booster hiányban szenved. Kifogytak a legyártott boosterekből, és nem is tudnak olyan gyorsan gyártani, ahogy lövöldözik őket. Hajtómű van nagy kupaccal, de rakétatestből szarul állnak. Nagyon nagy szükségük van a visszahozott gyorsítófokozatok újrahasznosítására, úgyhogy hamarosan növekedni fog a most csak 10%-os kedvezmény a visszahozott fokozatok felhasználására.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Ha nem rendelkezel ismeretekkel a témában, akkor minek trollkodsz bele? Többek között, a műkoldaknak köszönhető a távközlési eszközök jelentős részének működése, továbbá az internetelérésben is nagy szerepe van. Űrkutatás nélkül nem létezne GPS rendszer és számos tudományos kutatási eredményt is köszönhetünk neki.
A tudomány a valóság költészete!
-
Sorry, ágyból, telefonról, tehát formázással most nem törődöm.
@Flashback: Hall-effektust kihasználó hajtómű, nézőpont kérdése, hogy ion- vagy plazma-hajtóműnek tekintik. Xenon gáz a hajtóanyaga, ebből csonál ionizált gázt (plazmát), ami hatalmas sebességgel távozik a hajtóműből, viszont a tömege nagyon pici, tehát a tolóereje gyenge. De tömeg/hatásfok szempontjából laposra veri a kémiai hantóműveket, így használják mélyűr szondáknál (Deep Space 1) és jó pár éve kereskedelmi műholdaknál pályastabilizálásra.
@daa-raa: A közúti szállítás olcsó. Ennyi. De számtalan korlátot jelent, például meghatározza a fokozatok átmérőjét...
Szofisztikáltabb lenne a légi szállitás, de magasabb költségekkel járna...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
@waithEard: Annyi idő alatt lehet, hogy újat is építenének...
(Tudom, pont az a cél, hogy ne kelljen.)Sajnos csak annyi info van, hogy 4 hónap volt - hogy mi volt ebben benne, azt nem tudjuk. A SpaceX-nek elég elcseszett logisztikája van, a rakétahajtóművek és rakéták gyártása Kaliforniában zajlik, a rakéták tesztelése Texas-ban (majd itt is lesz egy indítóállásuk, de várhatóan csak 2019-2020 körül lesz kész), majd az indítóállás elsődlegesen most Floridában (Cape Canaveral, a túlvégen) avagy Kaliforniába vissza (Vandenberg légibázis). Mindezt teherautón. Na most ennek az adott fokozatnak még először vissza kellett mennie Kaliforniába, és utána végigjárni ismét ezt az utat...
Jeff Bezos némi élccel jelentette ki, hogy a Blue Origin majd a New Glenn rakétákat Floridában fogja gyártani, és így egy helyen lesz a gyártás / tesztelés / indítás.
@ViiiiktorOC: A 16.-ai kilövésnél az első fokozat vissza tért a földre? Információt, képeket és a videó közvetítés alatt nem láttam róla semmit.
Nem tért vissza, ha megnézted a rakétát az indításnál, akkor láthattad, hogy nem voltak rajta a leszállólábak és a kormányfelületek.
A miértre én sem tudom a választ. Azt mondták,. hogy az Echostar XXIII 5,5 tonnás, és GTO pályára kellett állítani. A SES-10 5,3 tonna, dettó GTO pályára áll, és ehhez képest lesz leszállási kísérlet az ASDS-re. A történetben van valami susmus, vagy régebbi rakétafokozatot (Falcon 9 v1.1 és nem FT) használtak, vagy az Echostar XXIII esetében valami extra pályamanőver kellett (pl. nem GTO (vagyis transzfer pálya, ahonnan a műhold a saját hajtóművével áll a végső pályájára), hanem GEO pályára kellett állítani), vagy valami ilyesmi. A Falcon 9 FT papíron 5,5 tonnát képes úgy GTO pályára állítani, hogy az első fokozatot visszahozzák, illetve 8,3 tonnát úgy, hogy nem hozzák vissza az első fokozatot, szóval a fene tudja...
@Euzsolt: Jó nagy, két darab, hozzávetőleg 2x20 méteres panel, mégpedig a jelenlegi egyik legjobb technológiájúakból (angolul Gallium-Arsenide, bevallom most nincs nagyon már erőm utánakeresni, ez pontosan hogyan nevezzük magyarul). Egyébként a 13kW elvben a tervezett élettartam (15év) végi várható teljesítménye, hiszen akkor is ugyanannyi transzpondert (és egyéb rendszert) kell kiszolgáljon, mint a pályára állításakor (ez általános egyébként a műholdak adatainál).
Itt van egy videó a SES-10-ről, látható benne a napelemtábla is széthajtogatva.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Formaster
addikt
13kW? Csak nekem tűnik fel ez a szám? Ehhez mekkora napelem kell? Gondolom nem lakosságit használnak
-
Fred23
nagyúr
Sok sikert nekik, remélem, minden jól fog menni!
-
dajkopali
addikt
válasz ViiiiktorOC #7 üzenetére
Cifu majd részletesen válaszol
de röviden: nem, akkor nem tért vissza az első fokozat, mivel olyan nagy műholdat vittek fel, hogy nem maradt lehetőség elég üzemanyag elhelyezésére, így a fokozat a szokásos módon belezuhant az óceánba"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
nbg
senior tag
-
Rick1111
csendes újonc
Sosem értettem, minek annyira az űrbe nyomulni, brutális pénzekért, amikor még a Föld igen nagy részét sem hódítottuk meg, vagy nem állítottuk az emberiség szolgálatába (sivatagok, terméketlen területek, ismeretlen tenger alatti világ, ismeretlen föld alatti világ...stb), továbbá lennének fontosabb helyek a pénzek elköltésére a Földön.
A Hold expedíciókat is csak addig támogatták a pénzguruk, ameddig ki nem derült, hogy nincs arany rajta.
Most ettől mit várunk?
Csak egy szokásos amerikai baromság. -
apatyas
Korrektor
Hajrá hajrá! (űrmeghódíccsa)
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Egész pontosan ez lesz az első olyan Falcon 9 első fokozat, amit újra felhasználnak. A fokozat jelölése B1021, és 2016 áprilisában a CRS-8 út során egy Dragon teherűrhajót indított az ISS-hez. A hírek szerint a felújítása 4 hónapba tellett...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD RADEON RX 6700 XT PowerColor Red Devil
- Új Lenovo ThinkPad P16s Workstation Érintős LAPTOP -50% 16" Ryzen 7 PRO 6850U 32/1TB 680M 4GB FHD+
- Bontatlan Lenovo ThinkPad P16s Workstation LAPTOP -50% 16" Ryzen 7 PRO 6825U 16/512 RADEON 680M FHD+
- MSI RTX 3060 Ti VENTUS 2X OCV1 LHR
- Razer Blackshark v2 Pro Wireless White
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest