A Falcon 9 március végi missziója történelmi lesz

A hónap végén várható indítással egy Astra műholdat visznek fel, és ez a küldetés sikeres végrehajtás esetén már közel viszi a SpaceX-et a rutinszerű működéshez.

A korábbiakban csak annyit lehetett tudni, hogy a SpaceX a következő megbízatását, az Astra SES-10 távközlési műhold pályára állítását március végén hajtja végre. Pontos dátum még most sincs, ám annyit tudni, hogy március 29. előtt erre nem kerül sor. Ennek oka, hogy a korábbi tervekhez képest csúszások álltak elő, így a Kennedy Űrközpontban március 27-én egy Atlas V rakéta indul, és a szakembereknek legalább 48 órára van szükségük, hogy előkészítsék a Falcon 9 számára az indítóállást. Ez a küldetés a SpaceX számára kiemelten fontos, mivel itt azzal számolnak, hogy a rakéta első fokozata a leválás után pár perc elteltével landol, és hat sikeres teszt után ez lesz az első valóban üzemszerűen végrehajtott visszatérés, amelyet ráadásul egy olyan, négy hónapos munkával helyreállított első fokozattal hajtanak végre, mely már részt vett küldetésben, amikor tavaly áprilisban a Nemzetközi Űrállomásra indítottak egy Dragon teherszállító űrhajót.

A jelentések szerint a Falcon 9 már készen áll, sikeresek voltak a működőképességet vizsgáló tesztek.

SES-10
[+]

Az Astra következő, geoszinkron pályára álló műholdja, a SES-10 a dél-amerikai felhasználók lehetőségeit bővíti ki. A vállalat közleménye szerint a szatellit a nyugati 67°-os pozícióból 55 db transzponderrel felszerelve biztosít extra kapacitást az érintett területeken, eleget téve a különböző igényeknek az üzleti, a videós, az adattovábbítási, valamint a közlekedési szektorban egész Dél-Amerikában, beleértve az olyan félreeső, távoli területeket is, mint Amazónia, Patagónia vagy a Karib-térség. A SES-10 kapacitása a tengeren és a repülőgépek fedélzetén biztosított internetes kapcsolathoz is hozzájárul.

A SES-10 Franciaországban, Toulouse-ban készült, gyártója az Airbus Defence and Space vállalat. A műhold a 45. olyan szatellit, amely a Eurostar E300 platformra épült, és a 10. Eurostar műhold, ami elektromos meghajtást használ a pályán maradáshoz. A SES-10 elektromos hajtóművet használ majd a manővereihez, kémiai hajtóművet pedig a kezdeti emelkedéshez, illetve a pályára álláshoz és néhány további manőverhez. A szerkezetet frekvenciagyorsító, távirányítható rádiós vevőkészülékekkel szerelték fel, hogy növeljék a földi irányítás, illetve összeköttetés alkalmazkodóképességét. A műhold tervezett élettartama 15 év, indulási tömege 5300 kg, teljesítménye pedig 13 kW. A műholdat már idén januárban elszállították a floridai Cape Canaveral bázisra, tervezett fellövésének helyszínére.

Azóta történt

Előzmények