Hirdetés
- Linux kezdőknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Mesterséges intelligencia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Brave
- Milyen routert?
- Windows 11
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
akooos
veterán
Sziasztok!
Vettem egy Golf 5 2.0 PD TDI-t, 140 lóval. DSG váltós, nagyon rendben van az autó. Egy dolog aggaszt. Néha, hidegen az alapjárat 800-950 között ingadozik. Kb 15 másodpercenként felmegy 800-ról 900-950-re, de csak egy pillanatra. Ezen kívül semmi nem utal a kettős tömegű hibájára, nem ráz, nem zörög, csak az alapjárat ugrál. OBD diagnosztika semmi hibát nem mutatott.
Valakinek van tapasztalata ilyen hibával? Köszi előre is.
szerk: EGR szelep tisztítva lett.
[ Szerkesztve ]
-
akooos
veterán
Sziasztok!
DSG váltó mennyire viseli el a chip tuningolást? Nem a brutális mértékűt, hanem ilyen 20-25%-os teljesítménynövelést. 2.0 PD TDI-ről van szó egyébként 140 pacival.
-
akooos
veterán
Szia mindenki! Lenne egy kérdésem. Előre leszögezem, szerelőnél még nem jártam az autóval. Nem vagyok szaki, laikusként írom a következő sorokat:
Van egy 2004-es, 5-ös Golfom, 2.0 PD TDI 140 PS. Németországban élek, a lakóhelyem és a következő város között 8 km az út távolsága. Légvonalban csak 2. Ebből adódik, hogy egy össze vissza kanyargós út vezet oda, 600 méteres szintkülönbséggel. 3 napja azt vettem észre (rohadt meleg volt), hogy amikor felfelé jöttem a szerpentinen, cicceg valami a motortérben. Első hallásra ékszíjat gondoltam. Mire hazaértem és felnyitottam a motorháztetőt még járó motorral, elkezdett halkulni a ciccegés, majd abbamaradt teljesen, pedig az autó nem állt még le. Megnéztem a hosszbordás szíjat, ami felülról is látható,hibátlannak tűnik. Ezért azt gondoltam a klíma(kompresszor) a ludas. Tegnap ugyan ez történt a szerpentinen felfelé, csak most kikapcsolt klímával. Elkezdett ciccegni az autó, de amint hazaértem és megálltam, 2 perc múlva teljesen megszűnt a hang. Holnap megpróbálok a hangról egy videót csinálni, ha újból előjön.
Kérdések: a klíma megy, ha nincs bekapcsolva? Úgy értem, a kompresszor dolgozhat?
Ha nem az csinálja, akkor mi adhat még ki ilyen hangot? (Tudom, nehéz megmondani abból, hogy ciccegés, de olyan hangja van, mint amikor egy kompresszor rosszul dolgozik.)Plusz infó: az autó automata, 6 gangos DSG váltóval van szerelve. Az említett úton túl sokat vált, mert ugye végig hegymenet van rengeteg kanyarral és olyan sofőrökkel az úton akik 27-el száguldanak. 2-3-4 között váltogat szegény, fel-le. Ennek lehet bármi köze a problémámhoz? Hűvösebb időben, nem szerpentinen nem csinálja. Múlt héten nyomtunk le vele 2400 km-t, amiben volt 2 850-es szett 1 megállóval, végig klímázva. Akkor semmi hang nem volt...
Előre is köszönöm szépen, ha valaki tud segíteni.
-
akooos
veterán
-
akooos
veterán
Szeretnék venni egy OBD2 csatis kábelt. Mivel járok jobban? Occó BT-s egység droidos telefonhoz + torque app, vagy egy rendes USB-s cucc laptoppal? Gondolom ahhoz a VCDS a legjobb program.
-
akooos
veterán
válasz akoska07 #143337 üzenetére
Gondolom akkor Franciaországon keresztül értek Németbe. Melyik a be és kilépési pont amit terveztél? Mert azt tudom, hogy a Straousborg-München-Salzburg útvonal kb 1/5-öd része korlátozott vagy útmunkálatok miatt, vagy simán 120-as tábla
Minden nap hallom a rádióban is, hogy a 3-as, 6-os, 8-as autópályán hol 12 km-es a dugó, hol 7... Ha éjszaka értek Németországba, akkor a legoptimálisabb -
akooos
veterán
Sziasztok! Adott egy 5-ös Golf 2.0 PD TDI, BKD motorozód, DSG váltóval.
Néha azt produkálja, hogy napi első indulásnál ugrál az alapjárat. Nem folyamatosan, nem sokáig de egy percen át 800-ról 1200-ra felpörgeti magát egy pillanatig aztán vissza. Ha elindulok vele, akkor abbamarad es következő indításkor nem csinálja. ELM327 Bt-s eszköz nem ír semmit erre, amikor pedig laptop és VCDS segítségét akartam igénybe venni akkor egyszer sem csinálta még. Mi lehet ez? Kell vele foglalkozni egyáltalán?Köszönöm előre is a válaszokat.
-
akooos
veterán
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy Golf5 2.0 PD TDI BKD motorkód DSG váltó.
1 hete elkezdte azt csinálni, hogy 50 fölött zúg valami a futómű környékéről. Felemeltük, úgy nem zúgott, tehát csak terhelés közben ad ki hangot. Ma kicseréltük az egyik első kerékagyat, ami. A sebességgel egyenesen arányosan nő a hangerő is. Azonban, ha egy jobbos kanyar van, a kormányt kicsit jobbra fordítom, megszűnik a hang. Balra nem, csak jobbra. Mit lehetne megnézni még?
-
akooos
veterán
Sziasztok. Valakivel történt már olyan, hogy az ablaktörlő egyszer csak leállt? Először nem indult be, aztán minden fokozaton és még kikapcsolva is a legmagasabb fokozaton törölt, aztán megállt. Kiszedtük az ablaktörlőmotort és mechanika nélkül összedugtuk, működött. Összeraktuk az egészet, működött. Aztán utána ha haladt az autó, akkor az ablaktörlő működött. Bármilyen fokozatra volt állítva vagy akár ki volt kapcsolva, egyenletesen törölt. Utána széthúztam megint a motort, azóta nem indul be. Vcds-el hogyan lehet tesztelni esetleg? Local data bus hibát jelez egyébként, 2071-es kódot. Mit kellene cserélni? Magát a motort?
Köszi. -
akooos
veterán
válasz B-L-A-C-K #152142 üzenetére
Na ez engem is érdekel, én is szeretnék valami lejátszót a golfba.Közben lettek új hsz-ek.Tehát akkor azt mondjátok, hogy nem városi utazáshoz gyenge a rádió
Morris, milyet szeretnél helyette? Gyárit vagy valami hasonlót? És mit jelent a gyenge? Az antenna gagyi és nem tiszta az adás vagy mi a baj?[ Szerkesztve ]
-
akooos
veterán
Valaki esetleg tudja, hogy ez milyen fejegység?
Aki árulja nem tud hozzá típust mondani, így azt sem tudom, hogy tud-e kezelni MP3-at, SD-t, USB-t vagy akár AUX-ot. Viszont az ára nem vészes mondjuk egy RCD510-hez képest
-
akooos
veterán
Sziasztok!
Golf 5 2.0 PD TDI BKD motorkód.
Intercoolerbe bal oldalon becsatlakozó cső már harmadjára csúszik le. Hogyan tudnék rákeresni pontosan az alkatrészre? Hol lehet egyáltalán ilyet kapni? Bontóban csak? Vagy unix / bárdi árul ilyen kis darabkákat?
-
akooos
veterán
Sziasztok!
Golf 5-be szeretnék a gyári, még mp3-at sem tudó rcd 300 helyett valami más fejegységet tenni. Szerintetek megéri a sok pénzt egy RCD 330 / RCD 500 vagy jobban járok egy 3rd party eszközzel? Legjobb lenne, ha beleillene a kocsi arculatába és nem egy 1 dines sony vagy jvc egység lenne, de nem igazán tudom, hogy milyen 2 dines lenne jó ami nem gyári. Láttam működés közben már androidos csodákat, de olyan lassan bootolt be, hogy az már fáj
Szóval megéri a 70-100 ezret egy gyári fasza, vagy keressek olcsóbban mást?
-
akooos
veterán
Mindenki premium üzemanyagot tankol, csak én vagyok balfax és sima dízelt tankolok a MOL-nál?
Próbáltam OMV maxxmotiont, de 3 tank alatt nem vettem észre semmi változást a "gagyihoz" képest. -
akooos
veterán
Sziasztok,
Jelenleg egy Golf 5 2.0 PD TDI-t hajtok, DSG-vel, 170k km van benne, BKD motorkód. Nem éri már meg dízelt használnom, mert már nem ingázok Németország és Magyarország között. Napi 2x13 km-t közlekedek, az meg ebben a hidegben nem annyira egészséges a kis autónak. Szeretném lecserélni egy benzinesre, ami optimális esetben egy Golf 5 GTI (vagy nagyon kivételes esetben 1.4 GT, bár ettől kicsit tartok).
Szerintetek megéri pénzt és időt befektetni a cserébe, vagy hagyjam a francba, ha van egy jól működő autóm, amit mostanában nem túl gazdaságos üzelemtetnem és sajnálom is szegényt.
-
akooos
veterán
válasz L1ZRRR #162037 üzenetére
Köszi, ezt szomorúan hallom. Megszoktam a nagy nyomatékot, sajnálnám, ha 1.4-es szívóbenzinbe kéne ülnöm. A Golf előtt 1-es Puntom volt 75 lovacskával, soha többet nem akarom azt érezni
(#162038) MunezXBK :
Köszi neked is, akkor lehet, hogy marad a dízel, csak nagy kört fogok tenni hazafele menet, hogy a 13 km legyen 35.
-
akooos
veterán
Sziasztok,
DSG váltóolaj csere előtt állok, Golf V 2.0 PD TDI BKD motorral, 6 sebességes DSG-vel.
Milyen olajat ajánlotok hozzá? Elég nagy a szórás árban is. Vaico mennyire számít jónak vagy éppenséggel szarnak? Amióta nálam van az autó, ez lesz az első váltóolaj csere, kicsit izgulok miatta Főleg azért, mert nincs információm arról, hogy ezelőtt mikor volt cserélve
-
akooos
veterán
válasz zsolt19900 #166153 üzenetére
Ilyen G5 van nekem is, BKD motorkóddal, csak 3 ajtóval Ja és ugye DSG-vel. Meg vagyok vele elégedve, eddig semmi motorikus gondja nem volt mióta nálam van. Egy kerékagycsapágyat kellett cserélni a kötelezőkön kívül Most lesz nemsokára váltóolaj és vezérlés cserélve.
Tényleg nagyon meg vagyok elégedve vele és amióta nincs EGR, azóta megszűnt az indítás utáni alapjárat ingadozás is.
-
akooos
veterán
válasz BUZZLGHTYR #167018 üzenetére
Nem rafináltság az. Én is külföldról hoztam be a kocsimat, annak is ez van írva, ha lekérdezem, pedig nincs kimarva, kiütve, letörve róla
Az okát nem tudom, de gondot nem jelent, simán forgalomba tudtam helyezni itthon. Ez is külföldről lett behozva 2015-ben.[ Szerkesztve ]
-
akooos
veterán
Sziasztok!
2004-es Golf 5 2.0 PD TDI ablaktörlő problémám van. Tavaly tavasszal újra lett kábelezve az egész, mert szétrágta valami jófej állat. Azóta hibátlanul működött, ma reggelig. Bármelyik fokozaton kb 15 centit emelkedik meg az ablaktörlő és lefelé alig bír menni. Ha minimális erőkifejtéssel meghúzom az ablaktörlőt, mikor kapcsolom, akkor végigtöröl, de lefelé ismét erőtlen. Hol kezdjem a nézelődést? Motor? Kábelezés?
A hátsó hibátlanul működik, a folyadékot is azonnal spricceli, így én a motorra tippelek (amit nagyon szar kiszedni, eszméletlen kicsi a hely a szélvédő alatt ).
Ötletek? Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen