- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- macOS PC-re
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen NAS-t vegyek?
- Router gondok
- Linux - haladóknak
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Vírusirtó topic
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz Kiskokó #180120 üzenetére
Köszike! Összefoglalva ezek szerint nem gáz.
Időről időre szuggerálom őket a hahun - tegnap este pont a Te hsz-ed alapján néztem körül. A Model S-sel ugyanaz a bajom, mint az A7-tel: neccesen férne be a garázsba (ajtó, stb.). Ja, meg a légrugó, nem szeretnék olyant.
(#180119) Neoteric: Köszönöm, de inkább nem generálok látogatószámot az említett úrnak.
[ Szerkesztve ]
-
atos19881101
senior tag
válasz Kiskokó #180355 üzenetére
Bazzeg valóban. Sorry!
focvis kolléga neve volt itt utolsónak és az maradt meg.Az a baj, hogy saját szememmel láttam a leeresztett olajban a darabkákat. Így nem az olaj van megégve benne. Egyre jobban arra hajlok, hogy átépítem a francba. Utána ha csak nem vagyok falábú, nem lehet ekkora összegű javítás a váltó részéről. Már csak annak kell utána néznem, hogy fogom tudni lepapírozni.
A felújításra erre is 400k-t mondott a váltós. Sajnos szerintem olyan mind1 milyen típus, alap hangon közelít a fél millához ha bemész egy automata szervizbe. Ez még nem lenne probléma, ha a szekér érne vagy 3M-et, de így nem ... a kocsi árának a felét rálocsolni a váltóra úgy, hogy semmi se garantálja, hogy utána nem megy tönkre mondjuk a szeleptömb (mert ugye azt nem szokták felújítani ilyenkor tudtommal), hát nem. Igazából kissé ráuntam erre, hogy csak szórom rá a zsét és annál többet kér. Így eladni meg nyomott áron nincs értelme úgyszintén. Plusz mit veszek ilyen árkategóriában ... semmi értelmes autó nincs.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz Kiskokó #180398 üzenetére
Mikor megvettem akkor a D kuplung ment szét benne. Ha R-be raktam és tolattam, fémes hangja volt. Akkor kapott pluszba kérésemre egy olajpumpát is.
Nekem is szépen működik még. Ha az olajat nem akartam volna cserélni, fel sem tűnt volna, hogy gond van. Az elején én is azt mondtam jó cucc az automata (még most is azt mondom), de a pénztárcára tekintve viszont nem. Rengeteg pénzt el tud nyelni és még hálátlan is (mint egy ...) Inkább elkavargatom a fakanalat, minthogy pár évente becsengessen egy 300-400as javítás. Ebből köszönöm, de nem kérek. Azt gondoltam, hogy akkor mikor megcsinálták, már “csak” olajat kell majd cserélnem (ami ugyan úgy nem egy olcsó történet), de erre tessék. Lehet csak én vagyok ilyen szerencsétlen, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz Kiskokó #180412 üzenetére
Azt
mondomírom, hogy akkor nem lett más csinálva rajta, mint a D kuplung csere, olajszivattyú csere, olaj+tömítés+szűrő csere illetve kis bizbaszok, amik nem tudom mik pontosan. Ez így volt 250k körül akkor. Azóta ment 60k-t és most van benne óra szerint 246 (de az a valóságban 360 körül jár már, mert a motorvezérlő ennyit mutat). Számomra nem megnyugtató az olajban levő darabok így sem. Az a kolléga, aki akkor szétszedte, megcsinálná most is. Azt mondta kb 200ból megoldjuk. (de ugye látatlanban mondta, nem borította szét még). Mivel fémdarabok vannak az olajban, az gondolom szépen szétvitte már a váltóban + wandlerben is, így wandlert is kellene (érdemes lenne) egyben felújítani ha oda viszem. Így meg nem fog megállni 200-ban, inkább a 300. Jó, lesz egy felújított wandlerem, mondjuk jó váltóval, de amihez még nem nyúltunk, az a szeleptömb. Na amilyen szerencsém van, a következő az lenne ... ha az beszarik, akkor hopp megint egy 300 ... na ezt nem. Ennyit nem ér a szekér.erősen prémium "termék"
Na ez egy hülyeség szvsz. Amerikában csak azzal futnak az autók. A váltó ugyan úgy fogaskerekekből áll mint a manuális (jó igen, tudom bonyolultabb). De attól még nem kellene minden automata váltó javításnak egyből fél misinél kezdődnie. Csak ugye mivel "prémiumnak" gondolt dolog, ezért alapból ott a 10x-es szorzó (most írtam valamit). Aztán lehet az alkatrész ár töredéke annak, amit valóban elkérnek. Tipikusan mint a négykariás autók (bocs, de ez így van sztem) szervizelése. Ha azzal mész szervizbe, akkor kissé vastagabban fog a ceruza.[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
válasz Kiskokó #180414 üzenetére
Az enyém "csak" egy seat ibiza sport, lehet ennek nem járt. Az is csoda, hogy mind a 4 ablak fel-le automata
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
atos19881101
senior tag
válasz Kiskokó #180418 üzenetére
Manuálisra átalakítás ha jól sakkozom, akkor 250k körül megvan. Azzal utána hacsak nem vagyok falábú, akkor nagy baj nem szabadna hogy legyen. Nem kell úgy odafigyelni rá, mint egy automatára. Ha vontatni akarok, vagy netán lerobbanok, sem kell különös figyelmet fordítani rá. Vontatást ugye az automata ugyan úgy nem komálja. (általában garanciát se vállalnak rá, ha vontatgatsz vele) Ha lerobbansz véletlen, akkor nem húzhatod csak el, mert tönkremehet tőle a váltó. Hívj trélert... Több a hátrány szinte, mint amit ad.
Hidd el, a prémiumság sokszor igen is ennyi. Hogy kapsz párszoros szorzót az árban, de a bele majdnem ugyan az, mint ami nem prémium.
Ez egy 15-20 éves szerkezet. Ebben azért még nincs annyi elektronika meg fittyfene. Nem hiszem, hogy olyan nagyon bonyolult szerkezet, hogy alsó hangon fél misi egy felújítás.. csak ugye ennyiért éri meg a szerelőknek (mondjuk a garancia miatt is), foglalkozni vele. Ez tiszta .. csak a színpad mögé kell nézni.
Csak azt nem értettem, honnan jött ez a 60 ezrenként 400 ezret kell locsolni a váltófelújításra dolog tegnap.
Félreértettél. 60ezerrel ezelőtt rálocsoltam 260-at. Most kér 4-500at, vagy megcsináltatom (ha tényleg ennyiből meg tudják) 200ból most, aztán következőleg majd jön a szeleptömb (300), vagy wandler (100). Igen, ha felújítatom teljesen, akkor nagy valószínűséggel elmegy majd egy darabig. De mivel fog ettől többet érni az autó ha netán el akarom adni? Véleményem szerint semmivel sem ... Sőt automata miatt még inkább nyomott áron tudom eladni.peti
Van egy jól működő váltóm, aminek az olaja tele van alumíniummal, plusz ugye pár hete produkálta, hogy ütött váltásnál (igaz azóta, hogy a turbó geoját visszacsavartam eredeti helyzetbe nem csinálja, de sajna előtte is produkálta már ezt 2x. Így valami nincs rendben ott bent ...).[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz Kiskokó #180433 üzenetére
Már elengedtem ezt az automata témát. Gyűjtöm be a papírokat (a Skodától elméletileg már úton van) és az alkatrészeket az átalakításhoz... így lesz egy egyedi Superb AVF+manuális váltó kombóval. Ilyen se nincs sok.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Kiskokó #180433 üzenetére
Úh, ilyeneket inkább ne is tanácsolj. Mindig a gyári előírás szerint és mennyiségig kell feltölteni ezeket a váltókat. Ha a pumpa gyűjtőkosarát ellepi a folyadék, akkor úgyis feltermeli a nyomást.
Az automata váltó nem fog meghülyülni, mert folyadékot cseréltél, hiszen folyamatosan adaptál. Egy sima bemelegítés során is állandóan adaptál, mert változik a viszkozitás a hőfok emelkedésével.
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180509 üzenetére
Én az előző BMW-ben szoktam rá az ECO módra. Ott is csak azért, mert a tempomat abban a módban gyorsított számomra a legkényelmesebben. Itt azért már egy vmivel többet tud a rendszer. A váltó E módja mellett a klímának illetve az ACC-nek is van ECO módja. Ami egyértelműen észrevehető (a BMW-ben is az volt), h sokszor üresbe teszi a váltót, és hagyja az autót gurulni. A fogyasztásra nem hinném, h nagy hatással lenne, inkább csak jobban illik az én lassabb vezetési stílusomhoz.
"Azért szépen kajál a 3.0...." - a Bükkben hajtva igen! De városban 10 körül eljárok vele (OK, nem Budapest!). Amióta megvettem az autót 11.5 körül van az átlagom. Ebben van autópálya, város és 3 bükki "csapatás" is. Szval én tökéléletesen meg vagyok elégedve a fogyasztásával - szerintem csoda, h csak ennyit fogyaszt. 10 éve még kb 4-5 literrel több volt az átlagfogyasztása egy hasonló teljesítményű benzines gépnek.
Más: már korábban is észrevettem de tegnap este megint szembesültem vele, h milyen sok hőt termel ez az autó!? Jelenleg egy kisebb garázst használok (egy beállású) amit elég durván fel tud fűteni egy-két óra alatt. Korábban soha nem tapasztaltam ilyet - vagy legalábbis nem emlékszem rá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180526 üzenetére
Nekem az előző (faceliftes) A5 jobban tetszett kívülről! Szerintem az időtállóbb forma, plusz egy kicsit agresszívabb is. Belülről persze más a helyzet! Ott elég nagy ugrás történt ebben a generációban. Az előző Q5-be is pakolt "egyen műszerfal" nekem sem a szívem csücske. Konkrétan amiatt nem vettem Audit abból a generációból.
Richard: Hja, muszáj butábbnak lennie!
Reggie0: Szerencsére? Szerintem szentségtörés egy ilyen autó dízel motorral. A legviccesebb az, h az új S6-os is a legerősebb 3 literes dízel motort kapta, amivel gyengébb (és lassabb) lett mint az én "régi" S5-ösöm. Ez azért egy kicsit gáz szerintem. Az olyan megoldásokról mint a féloldalas kamukipufogó már nem is beszélve... Szerintem ez egy nagyon rossz irány.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180589 üzenetére
Na igen, ez az "idióta" uniós túlszabályozás. Az Egyesült Államokban bezzeg bekerült az S6-ba az RS4/RS5 450 lovas motorja.
Ettől függetlenül nem feltétlenül kellett volna ezt meglépnie az Audinak - tekintve, h mennyire rétegmodellekről beszélünk.. A BMW és a Mercedes sem ment el ebbe az irányba, és szerintem később sem fognak.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180592 üzenetére
Pestre fogok menni hamarosan, ha gondolod szívesen útba ejtelek! Bár nem tudom, h hol mérhetnénk össze az autóink teljesítményét? Én még egyelőre itt sem találtam olyan helyet ahol normálisan le tudnám tesztelni a launch controllt. De a legjobb lenne ha a Hungaroringen találkoznánk! Múlt héten beszéltem a nyílt napok szervezőjével, szerintem rövidesen nyitni fognak. Mi innen két haverommal mennénk, plusz nem kizárt, h Pestről is csatlakoznak hozzánk páran.
Amúgy mi az autód pontos típusa? Gondolom, h nehezebb mint az enyém, szval nem hinném, h gyorsabb lennél. Kb egál lehet?![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180792 üzenetére
Az enyém gyönyörű volt, főleg közelről ha közvetlenül mellette álltál. Meg merem kockáztatni, h jobb "kiállása" volt mint az S5-nek. De az biztos, h műszaki tartalomban, tartósságban, és minőségben a fasorban sincsenek az Audihoz képest. Legalábbis a 3-as/4-es széria semmiképp. Az ötöstől már sokat javul a helyzet.
emvy és Richard: Tényleg vicces! És valamelyik tesztben olvastam, h a gyár szerint azért, mert így olcsó tud maradni az Audi is. Miért, amúgy mennyibe kerülne?
Most tüzetesebben "átvizsgáltam" egy Urust a mobilén - hát nem kicsit lepődtem meg. A belső térből elég sok alkatrész köszön vissza az Audimból. Bár a bajuszkapcsolók például szerintem még egy Pólóba is bekerülnek![ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kiskokó #180799 üzenetére
Meg akartam nézni, milyen felnid van, de még az A6-ot látom az összefoglalóban
Cégnél egy AMG felni volt elég karcos, gyárilag ezüst és szálcsiszolt volt, végül kapott egy felületi polírt, így igazából szinte gyári lett. Viszont az talán 10 küllős volt, illetve csak ki lettek csiszolva jóformán a hibák, nem lett tükör a felület. Nekem a króm picit túl bling-bling, az amcsi donk autók jutnak eszembe
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kiskokó #180799 üzenetére
"Ez amúgy Audinál is megvan, egy kis kategóriás Audi belülről..." - csak a BMW-knél nagyobb a különbség. Ők jobban szeretnek spórolni az alacsonyabb kategóriákon - ahogy látom.
Az elöl-hátul hagyományos izzós index nekem is szúrta a szememet egyébként. De pont az ilyen dolgokra értettem, h le vannak maradva műszakilag (is).
De ezektől függetlenül simán esélyes, h lesz még valaha BMW-m. Bár nem mostanában, az biztos.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Kiskokó #181945 üzenetére
Mondjuk a csendesedes nem feltetlen jelent jot. Akinek csend kell toltson bele mezet, attol is csendesebb lesz, lehet orulni a csodanak, csak hat a motor nem biztos, hogy meghalalja hosszutavon. Peldaul egy hezag meretet nem lehet olajjal csokkenteni, barmennyire is szeretnenk ezt elhinni.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Kiskokó #182109 üzenetére
Ja ilyen EBC féle izémizét gondoltál - akkor nyugodtan. Én azt hittem rendes kerámiát akarsz amit audi használ, meg a porke. És amikor kurva cikin rínak a városban amikor 50nél fékez velük az ember.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
newmoonlight
senior tag
válasz Kiskokó #182216 üzenetére
Még 10e km (és 1 év) a garanciából, addig nyugodtan alszom.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kiskokó #182230 üzenetére
Ez ZF? Úgy rémlik, azoknál sem lehetetlen vállalkozás a chip.
El tudom képzelni az is, hogy a frissítés keretében újra van tanítva a váltó, ez esetben érthető volna, hogy szervizből kigurulva máshogyan viselkedik, míg vissza nem áll a használati szokásoknak megfelelően
[ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
válasz Kiskokó #182230 üzenetére
Megcsinálták (sajnos). Érezhető változás a fogyasztás-növekedés. (Előtte 7,2 most 7,5.) Talán a gázreakció is lustább, de az előtte sem olyan fickós volt, mint a 90-es évek nagy szívó benzineseinél.
A váltónál nem érzek problémát. Ritkán csinál olyat, hogyha nem egyenletesen (lineárisan) nyomom a gázt (pl. belassul a sor előttem), a váltó kicsit összezavarodik, hogy nem felfelé kell váltania, hanem lefelé és nem a szokásos puhasággal, hanem keményebben löki bele az alacsonyabb fokozatba.
Írtad, hogy volt 100e km-nél váltó-átmosás. Nem azóta van ez a gond?
Mindentől függetlenül, a garancia lejártakor egy megbízható műhelyben (ötleteket szeretettel fogadok) vissza szándékozom "butíttatni" a szoftvert.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
válasz Kiskokó #182232 üzenetére
Chiptuning. Szerintem sok értelme nincs. Én egy 140 LE-s Passatból (B6, 2.0 PDTDI, BKP) ültem át a 320 LE-s A6-ba. Tehát a teljesítmény-növekedés több, mint 2×-es volt. Max. 2 hónap alatt szoktam (="untam") meg. Ha megtáltosítanák 360-380 LE-re, ahhoz vajon mennyi idő alatt szoknék hozzá? Hány hónapig (hétig) tartana az öröm-bódottá? Szóval szerintem felesleges.
Nem beszélve arról, hogy a hajtáslánc azért ott már kicsit ki lenne feszítve. (Régen lehetett olvasni rémtörténeteket a V10 5.0 TDI motorokkal szerelt, 750 Nm-es nyomatékú, "szétcincált" Touareg-ekről.)
A jelenlegi 650 Nm sem kevés, de ha rámegy egy kis plusz a nyomatékra, az nem tudom, hogy hosszú távon mennyire tesz jót a 700 Nm-re kalibrált ZF 8HP 70-es váltónak.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Reggie0
félisten
válasz Kiskokó #182235 üzenetére
Es nem felsz attol, hogy kinyirja a reszecskeszurot a chipeles? Mert kormot nem fog eregetni, ha rossz az eges, azt elrejti a szuro.
Amugy erdemes elmenni treningre, sokat segit, hogy megszokd a kocsit.
Sajnos ezeket az audikat viszonylag konnyu elforgatni, nagyon orrnehezek. Kanyarban is eleg koran kidobja a hatuljat.[ Szerkesztve ]
-
cross56
senior tag
válasz Kiskokó #182227 üzenetére
És ugyanezek igazak lehetnek a CC-re is? Vagy az egy picit barátibb?
Egyébként sajnos bármit vehetek, mindenképp drágább lesz fenntartani mint a jelenlegi autómatA régebbi A6-ból milyen motorral szereltet ajánlasz? Mert gondolom a 3.0 TDI vagy 2.7 ugyanúgy rossz és drága szervizelésű.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Kiskokó #182237 üzenetére
Hat igen, parszor en is vegigsakkoztam.
Szerintem az adblue jo dolog, ha jol alkalmazzak. Elszarni mindent lehet. En annak orulnek, ha az enyemhez a nemetek csinalnanak utolagos kitet es akkor feltolhatnam EUR6-ra. Akkor szmogriadoban is jarhatnek, eladhatobb lenne a kocsi(mintha valaha is el akarnam adni...).
Ha nem voltal meg treningen akkor ne hungaroringgel akarj probalkozni. Ezek a dolgok siman kijonnek kis sebessegnel is, de az orszaguti moduloknal is. A drivingcamp jobb felso ketto es jobb also kanyarjaban mar 70 korul kijon ez a viselkedes, amikor beerkezel a kanyarba. Legalabbis az enyemnel (a4 3.0 tdi 240ps quattro torsen). [link]
(#182238) cross56:
Ebbol a penzbol A4 B8 3.0 tdi-bol korrektet tudsz venni, azokkal nincsen ilyen motorikus gond.[ Szerkesztve ]
-
-
simonjoe
senior tag
válasz Kiskokó #182387 üzenetére
Doni motors: 1x akartak "okosba" javítani, második alkalommal ajánlatot kértem, xartak rám. Nekem ennyi elég is volt.
(#182422) macilaci78: A P21/4W valami ostoba Philips szabvány ha jól emléxem, ráadásul sokkal drágább.
[ Szerkesztve ]
Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Diablo 3
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen