Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kiskokó

    veterán

    válasz atos19881101 #180357 üzenetére

    Hát igen, megértelek persze. Jól mondod ez a 3m kab az a határ amíg "szívesen költ" rá az ember ennyi pénzt.
    A szeleptömb a mechantornica amúgy. Az egészben az a leghúzósabb összeg.
    Mondjuk én biztos nem építeném át manuálra. De az én vagyok.
    (Főleg ha nem tervezel kocsit venni és tudod hogy megmarad hosszú távra)

    haverom ugyan így járt most egy Volvo S80 2.4D-vel.
    Szerelő mondta hogy 90% hogy a mechatronica miatt csúszik a váltó, kicserélték de alig lett jobb.. valami 250 be fájt eddig. De se Kuplungok se wandler semmit nem csináltak.
    Most ő se tudja mi legyen. Egyelőre használja így, én mondtam neki hogy mivel régebbi kocsi nincs benne adaptáció. Kezdjen vele járni hátha tanul és javul.
    Erre 2 hét múlva mondja hogy mintha kezdene jobb lenni... egyelőre itt tart. Várja a "csodát" aztán lesz ami lesz.

    | Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

  • MoP_FX 57

    őstag

    válasz atos19881101 #180357 üzenetére

    Ha nagy baj lenne a váltóval, azt már éreznéd valószínűleg. Én igazából azt sem értem, hogy hogyan lehet fémdarabka az olajban. A teknő alján lévő 8 mágnesnek pont az a feladata, hogy ezeket megfogja, és ezáltal ne legyenek benne a körforgásban. Továbbá ott van a szűrő is, ami szintén meggátolja ezeknek az áramoltatását. A normális jelenség az, ha van némi fémiszap a mágneseken, darabkák pedig nem, de attól még, hogyha lenne némi spén is, de egyébként a váltó tökéletesen funkcionálna, én még nem esnék kétségbe.

    Én valószínűleg megvenném a szűrőt és folyadékot, aztán megcsinálnám magam, kb. 15k-ból kijön, attól függően, hogy milyen márkát preferálsz. Sima leengedős módszerrel 4,5-5 liter jön ki az 5HP19-ből, tehát maximum a fele cserélődik le úgyis.
    Magam is így csinálom a saját 5HP19-emen, aztán 50 km-rel később kap még leengedést, úgy kb. 75%-ra frissül a töltet.

  • Lacess

    tag

    válasz atos19881101 #180357 üzenetére

    Ha számít még egy vélemény: én sem építtetném át. Annak sem elhanyagolható a költsége, csak egy új kuplung+DMF+gyári olaj a bontott váltóba már min. 120rongy. Még ott a sok apróság ami kell, maga a váltó és persze a munkadíj. Korrektül megcsinálva, lepapírozva szerintem elég szép végösszeg lenne. Még nem jönne ki belőle a az automata felújítása, de lehet nem is lenne tőle túl messze.
    Én lehet bepróbálnék egy vagy két olajcserét otthoni körülmények között, valamint utána mennék a Kiskokó által említett olajhűtő témának. Még az olajcsere előtt.

    Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.

Új hozzászólás Aktív témák