-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #166900 üzenetére
Nálunk is az asszony szokott sírni, hogy lassabban, de csendben volt, ami azt jelenti, hogy az ingerküszöbe alatt mentünk. Ha a saját autóm lett volna és tényleg a határait kerestem volna, akkor egy hétig nem aludtatok volna.
Ha nincs tábla, 90 meg van engedve, akkor is, ha félnek az emberek.
Egyébként elmarad a rally azon a szakaszon, mert lassító keresztcsíkokat festettek fel a kanyarok előtt, amik olyan magasra sikerültek, hogy a szervezők veszélyesnek ítélték a rally rendezését. Azon a szakaszon minden év májusaában volt a rally. [link]
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
Egy ilyen rendes csapatás emelkedőn kifelé, nyélgázon, 4/5 utassal, nem ettől lesznek hengerfejesek a motorok?
Főként a kis köbcentis szívók?Novum Forum Siculorum
-
newmoonlight
senior tag
válasz Mágus2 #166901 üzenetére
"K. úr családjával Szombathelyen élt,
Indultak nyaralni, de a mama félt,
Ne rohanjunk, Dönci! Olyan szép a táj,
Tudják a gyerekek, te vagy a király! "(HBB: Országút blues)
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
siti
senior tag
válasz i-sti #166902 üzenetére
“Egy” csapatástól nem lesz henger fejes semmi, ha meg az lesz, akkor meg úgyis mindegy volt neki. Megkapja a max terhelést a motor, váltó, minden, de elég gyenge technikának kell lennie, ami ezt nem bírja, az, szerintem, egy sima 100-as sprinttől is letérdelne. Ha meg olyan kis cc-s szívó, azzal feljutni is kihívás lesz, nem tudják csapatni, ahogy a kispolákban is a 26le volt a kipörgés gátló is.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
c00per
tag
Udv!
A4 B7 2.0 TDi 2007
Erdeklodnek,hogy izzok cserejehez a lampat ki kell venni?Ha igen,akkor muszaj a lokost levenni a lampa kivetelehez?Koszi a valaszt!
-
MunezXBK
nagyúr
válasz diablo1984 #166909 üzenetére
G5-ben pl. lökő le, lámpa ki, xenon esetében.
-
-
válasz CharlieDrop #166914 üzenetére
M5-re? Bp-Szeged?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Brave_86
aktív tag
Benzines 1.4TSI Octavia 2014-től, DSG-vel milyen kombináció? Mire lehet számítani?
Eddig a DSG-s váltót kizártam, de annyira nincs most kínálat, már ezen is elgondolkodtam. -
c00per
tag
válasz Mágus2 #166918 üzenetére
Akkor a bolcso fog lejonni.Ahogy neztem oemepc-n van olyan kiadas ami 77mm tengelymerettel van es van "modified" 100mm tengelymerettel.A hosszabb meret kombatibilis a roviddel? Csak levetel utjan lehet megtudni melyiket rendeljem bele?Elore is koszi a valaszt!
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
Illetve szerinted ezeknek van ertelme?: [link]
Vagy mindegy ha kap egy gyarit...igaz bent a melohelyen megkerdezem a mestereket nem-e tudnanak valami komolyabb anyagbol legyartani nekem ilyen tengelyt.Gondolom a gyari amit megveszek az is limlom anyag
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Mágus2 #166881 üzenetére
A nyomatek igazabol baromira nem erdekes, csak a teljesitmeny szamit, vegeredmenyben az gyorsitja az autot(leginkabb a kerekekre juto). Raadasul a nyomatek attol is fugg, hogy mekkora az attetel a kerekek es a motor kozott.
Nyomatek csak azert erdekes, mert a valtonak el kell viselnie, amugy a gyorsulast tekintve irrelevans adat.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Reggie0 #166921 üzenetére
Mondjuk ezt így szerintem át kellene gondolni. A teljesítmény igen fontos része a nyomaték - próálj meg nullával műveletet végezni Különben meg nyomaték nélkül hiába adsz 500LE-t egy kerékre v kuplungra ha 1NM-rel próbálja sok pörgés mellet megtekerni állva maradsz szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #166922 üzenetére
A nyomatek es a teljesitmeny nagyon szoros kapcsolatban van, ugyanis P=M*w, azaz a teljesitmeny a nyomatek es a fordulatszam szorzata. Lehet szamolni mind a kettovel, csak a nyomatekkal szopas, mert az a motor nyomateka, a motor fordulatszam alapjan visszaszamolva. Tehat a kocsi gyorsulasahoz elobb az atteteleken es vesztesegeken keresztul ki kell szamolni a kerek tengelyen levo nyomatekot, majd a kerek atmerojevel a kerek keruleten levo erot, majd ebbol levonni a nehezsegi erot es a kozegellenallas altal keltett erot, majd leosztani a tomeggel, hogy megkapd a gyorsulast.
Ehhez kepest a teljesitmenyt megszorzod a hajtaslanc hatasfokaval, amivel megkapod a kerekre eso teljesitmenyt vagy leolvasod a dyno szerinti kerekre juto teljesitmenyt, levonod a kozegellenallas teljesitmenyet es a helyzeti energia teljesitmenyet es a tobbi mar a sebesseg novelesere forditodik.
Az a baj a nyomatekkal szamolassal, hogy az attetel nagyban fugg a sebessegfokozattol, mig a hajtaslanc vesztesege sokkal kevesbe es nincsen megjelolve az egyes fokozatok valamint a vegattetel az alap adatok kozott, tehat enelkul hasznalhatatlan parameter a motor nyomateka.
Arrol nem is szolva, hogy a benzines es dizel motorok nyomateka nagyon elter, de az attetelek hianyaban szinten nem osszehasonlithato adat. Viszont a teljesitmeny az univerzalis, fuggetlen a sebessegfokozattol.
Tehat, mit is kene pontosan atgondolni?
UI: 500LE az P=500le*735W/le=367.5kW. Ha itt 1NM a nyomatek az azt jelenti, hogy 367500 a motor fordulatszama(hajtaslanci vesztesegek nelkul). Ez lehetseges?
[ Szerkesztve ]
-
Buster17
addikt
Vezérlésből, első gátlókból, kettőstömegűből melyik márkát M1 Leon ba?
-
troll81
addikt
Sziasztok Audi A4 Avant 2,0 mit 179 PS lenne egy olyan problema hogy eszegeti az olajat.ez tipus hiba vagy tulajdonos problema?hol nezelodjek jobban utana? koszonom a segitseget
-
troll81
addikt
válasz Mágus2 #166931 üzenetére
szia tolluk kertem egy arajanlatot kivancsi leszek valaszolnak e
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz troll81 #166937 üzenetére
Az is 1 milla fölött lesz, mire bekerül a kocsiba. Szóval a kérdés az, megéri-e ennyit költeni az autóra, van-e olyan állapotban, hogy egy felújított motort még kiszolgáll legalább 5 évig. A felújítás tartósságáról nehéz nyilatkozni, legalább 5 évig gondtalanul kell mennie, ha rendesen meg van csinálva.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz troll81 #166939 üzenetére
Szép, de jó is? Fékek, futómű hajtáslánc többi része milyen? Egy autónak nem csak motorja meg fényezése van.
Mert ha az van, hogy kell rá fék, gumi, meg futómű, kuplung, váltó is kopott, féltengelyek, akkor gazdasági totálkáros a gép. Ettől függetlenül lehet szép és nem lelakott.
Ha ezek rendben vannak, csak az olajat eszi, akkor megéri megcsináltatni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Reggie0 #166923 üzenetére
Termeszetesen szant szandekkal irtam szelsoseges szamot. Azt akartam erzekeltetni h a nyomatek meg ha kozbulso vesztesege nagy is igen fontos. Meg a 0-100kozott is.
MOD
(#166927) CharlieDrop: jo hat en nem szoktam szaguldozni de 110 korul siman eljarok a vendegmunkasok mellett es kozott.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
BK87
senior tag
Sziasztok. Van nekem egy Seat Altea XL 1.8 TSI 2009 évjáratú autóm. Jelenleg egy egyszerű gyári mp3-as rádió van benne [link] (mint a képen látható). Érdeklődni szeretnék, hogy ez cserélhető-e mondjuk egy RNS-310/315-ös modelre? Előre is köszönöm.
-
-
i-sti
senior tag