-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
c00per
tag
válasz Brumi˘ #145298 üzenetére
Udv mindenkinek!
Par eve mar Audi tulaj vagyok,ami kezdodott egy 1998 10.havi A4 Sedan 1.9Tdi AHU geppel.Frissen behozott,"rendszeresen karbantartott" darabkent vettem Lenyegtelen, a szokasos kopo dolgok cserelve lettek.3 ev utan meglattam a jelenlegi autom, amit egyik ismerostol megvettem.Ez egy A6 C5 Avant Quattro 2002 2.5Tdi AKE 6os manual.A lenyeg,hogy nemreg jott egy olyan hiba,hogy ha felmegy a viz 85-90fok koruli ertekre az auto 2. fokozatban hirtelen gazadasra remeg 1200-3000 fordulat kozott.Illetve 3. fokozatban 1100-1300 kozott es 4. fokozatban 3500-4500 kozott.Ha finoman adom a gazt nincs semmi remeges.Amik cserelve lettek:
Kettostomegu+kuplung szett,osszes tarto bak,kardan fuggeszto csapagy.Valaki talalkozott mar hasonlo problemaval?Elore is koszonom a segitseget.[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz Mágus2 #145303 üzenetére
Tisztaban vagyok sajnos a kettostomegu alacsony fordulaton valo gyilkolasaval ,de probalgattam milyen fordulatoknal jon elo a hiba.Alapjaraton hidegen erzek neha 1-1 ilyen erdekes mozgast,mintha a motor oldaliranyba mozogna egy pillanatra A ket elso kulso-belso csuklot kompletten csereltem illetve hatul a ket belso ujra lett zsirozva es kaptak uj gumiharangot.Termeszetesen jo megoldast szeretnek
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz Mágus2 #145306 üzenetére
Nem reg kapott 2db uj lemforder motortartot.Mindenesetre megfogadom a tanacsod es a belso csuklokat megcserelgetem.Koszonom!
zsolt19900 : Igen par dolgot mar kicsereltem rajta.Eleinte probaltam a kornyeken talalni egy becsuletes szerelot,de rajottem amit magamnak csinalok meg az a tuti.Igy regota kulfoldi forumok alapjan probalok megoldast talalni kulonbozo hibakra, de ezt a mostanit egyszeruen nem tudom megoldani
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz atos19881101 #145312 üzenetére
Sajnos csak Lemfordert tudtam szerezni,ami megkozelitheti a gyari minoseget.
-
c00per
tag
válasz Mágus2 #145316 üzenetére
Errol tudnal valami infot adni,hogy pontosan hogyan kell?Megmondom oszinten en csak az aljan levo kis "pottyot" neztem ami megakad az alutartoba hogy mindket oldalon ugyanugy alljon. Az elso billenesgatlo gumi is cserelve lett mar es elvileg jol van beallitva(ezt hivatalos szervizben csereltek meg a legelejen).Viszont ahogy neztem azzal is el lehet jatszani rendesen.
kk831228 : Ha jol vettem ki az Etkabol a 2.5Tdi-nel mind a ket oldalra ugyanaz a cikkszam megy, igy kizarva hogy kulon van jobb es bal,mint pl a sima 1.9-nel.
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz Mágus2 #145332 üzenetére
Fuggeszto csapagy volt cserelve,a ket feltengely csuklo az nem.A csapagyat is magamnak csereltem,mert a kornyeken senki nem vallalt ilyet.Angliabol rendeltem hozza a cuccot.Akkor meg nem volt ez a kattanas valtasnal.Erre is nem reg lettem figyelmes,hogy egyre jobban kattan.Mar megvettem a ket uj "Ford Granada" csuklot csak meg nem volt idom cserelni.
-
c00per
tag
válasz Speeedfire #146731 üzenetére
Kornyeken nagyon sokan hasznalunk Mannol olajat es senkinek nem volt meg problema vele.Speciel nekem 2.5Tdi-be van, de nem egy 1.9 pd tdi-be is rakjak elegedetten.Inkabb ezt teszem az autoba,mint a nyiregyhazan szep markas dobozokba csomagolt,hologrammos matricas olcso olajat...
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz BUZZLGHTYR #147704 üzenetére
Szia!Lattam a problemad az audi quattroval kapcsolatban.nekem is volt hasonlo es kiderult nem a valtohoz valo difi volt rajta(valami kokanymester cserelte),mivel szamit az attetel(egy aranyszammal jelolik.)meg kell nezni a valto gyariszamat es a difiet majd az etkan megnezni ki-kihez valo.Egy probat meger.
-
c00per
tag
válasz grabber #148403 üzenetére
Nekem volt anno A4 B5 1.9TDI 90LE AHU motorkóddal és igen csak megbízható volt motorikusan.400ezer km-el lett megvéve és én úgy adtam el 3 év használat után, hogy -15 fokban egy tekerésre indult, illetve olajat nem fogyasztott a nivó szerint, 5 literes fogyasztás télen-nyáron Ha jól emlékszem kettőstömegű sem volt még ebben a tipusban 1Z és AHU motornál, de majd a többiek javítanak, ha nem így lenne.4-es golfnál esetleg első sárvédők dobbetét alatti résznél kezd el rohadni a benne lévő szivacs miatt illetve hátsó perem és a küszöbök alja.Ezeket a részeket érdemes megvizsgálni nehogy csak vastag gittréteg legyen lefestve
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz grabber #148444 üzenetére
Velemenyem szerint jol ment ahhoz kepest,hogy mekkora kasztnit vitt a 90le.Haverom 110es 1.9e se huzott sokkal jobban hiaba a valtozo geos turbo(ebben nincs igy -1 hibalehetoseg).95 km/h 2000 fordulatnal es 160 km/h meg se kottyant neki.A kotelezo szervizeket meg nevetseges aron ki lehet hozni.Olcso minden kopo alkatresz.
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
Udv!
Magussal par hete mar egyeztettem valtoolaj es difiolaj cserevel kapcsolatban.Sikerult beszerezni az alapanyagot,viszont egy kerdesem lenne.Aki mar cserelt A6 Allroad 6os kezi valtoban olajat,megtudna mondani,hogy mind a ket leengedo csavarnal engedjem le az olajat?Ugyanis van egy a valtonal illetve par centivel tavolabb megegy.Elore is koszi a valaszt!
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz MunezXBK #148536 üzenetére
Sikerult a valto es difi olajcsere, igaz a valtonal mind a ket leengedot kitekertem.Kb 1.5-2 deci meg a hatso leeresztonel is lefolyt.Ami sajat tapasztalat foleg a difinel.Ugye gyarilag 75w90 Gl5 full szintetikus van eloirva.A torsen gyartojanak az oldalan azt irtak,hogy S90 GL5 Mil-l-2105b/c/d asvanyi,fel szint,vagy full szint legyen.En ez alapjan a Mol Hykomol K 80w90 olajat ontottem bele.A liqui moly nemet oldalan talaltam megoldast a valto olajra.Az egyik liqui mernok(ha jol vettem ki) azt irta,hogy a gl4+ masneven gl4/gl5 olajat takar.Sima gl4 ugye nem tartalmaz EP(extreme pressure) adalekot,ami a gl5 olajokra igaz.Sima Gl5 meg megeszi a szinesfemeket igy az kilove.A difire is kaptam valaszt,hogy 80w ha nem tul hideg helyen jar az autonak tokeletes.75w mivel higabb igy nagyobb minusz homersekletet kibir.Nos kerestem egy olyan elerheto olajat,ami arban is megfelel.Kint amcsiba a Motul Gear 300 75w90 gl4/gl5 olajat javasoljak,mivel nagy a homerseklet turo kepessege.Megneztem az adatlapjat es az alapjan az Alco pontonic fdl 75w90 gl4/gl5 olaj hasonlitott legjobban ra.2.500ft/liter aron tudtam itt helyben megvenni.Lekopogjam ma mentem mar 100km-et es sokkal jobb a valtas minosege illetve a difinel se vettem eszre,hogy rosszul reagalna.
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz Winchester95 #148608 üzenetére
Ahogy Magus is irta a vibracio.Hirtelen gazadasra huzataskor vibracio alacsonyabb fokozatoknal,illetve valtasnal kattanas,difi bugasa bizonyos sebessegnel(altalaban 60-80 korul meg 100 korul talalkoztam eddig vele).Belso feltengely csuklok,kardantengely fuggeszto csapagy es a vegen a ket csuklo,difi felfuggesztese.Ezen felul erdemes rakerdezni a valto es difi olajcsere mikor volt.
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz takacsbotond #148615 üzenetére
Vegyel dizelt kezi valtoval, de a bukszaba legyen tartalek hozza.quattro hajtas miatt alapbol tobbet eszik,ahogy Munez is mondja.Mindegy milyen motor lesz benne.Mondjuk A4 B6 Avant Quattro 1.9PD 130 loval es 6os kezivel nem lehet rossz
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz Vincsaba #148619 üzenetére
Vincsaba: Ez így van.Én csak példának okáért írtam a tipust, hogy talán ez az egy amire azt lehet mondani megfelel a leírt elvárásoknak(kvattró is, keveset eszik is,megy is stb...)
Peti198506: 2db Audi vásárlásom már volt és igen résen kell lenni.Olyan nincs hogy pár ezres dolog és barátai.
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz Matska #148792 üzenetére
Igen nem mai jatekosok es az anyag elfarad.Nekem is volt A4 90lovas 1.9tdi es ott hasonlo cserek voltak mint nalad.Ott csereltem a szelepfedel tomitest + szimeringet a vezermutengelynel azt hiszem.Jelenlegi A6-al is ugy kezdtem az ismerkedest,hogy 2db szelepfedel tomites+2db vezermutengely szimering
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz bitpork #148834 üzenetére
Kellemes reggelt
Nekem tegnap meg ma egy ujabb erdekesseg jott elo a 2.5 v6 ake gepemen.Hidegen miutan egy kicsit meg magasabb az alapjarat es nem kezd el melegedni a viz olyan 60fok fole erdekesen ugral a motor olyan mint ha kihagyogatna es igy jobbra-balra neha bemozdul es a valto is mozog.VCDS-el nezve befecskendezes mennyisege kozepertek.Bemelegszik ez a problema eltunik,de jon egy masik hiba:neha ha benyomom a kuplungot 900 es 1000 kozott ugral az alapjarat.Valahol falsot szivna?Motorhomerseklet jeladot csereltem,de nem valtozott,nem reg volt legtomegmero is takaritva es az is jo ertekeket produkal a gep szerint.Lassan mar minden hibat megtapasztalok ami letezik ezen az auto
[ Szerkesztve ]
-
-
c00per
tag
válasz Kiskokó #149477 üzenetére
Kiskoko ezzel en is vagyok.Valahogy nekem a quattro szo illetve maga a kasztni masszivitasa ad egy biztonsagerzetet,amikor megyek a geppel.Arrol nem is beszelve mar vagy 2 alkalommal bizonyitotta,hogy jo ez a hajtas.1x egy ozike ugrott elem 80nal.Igaz elkaptam a hatsojat,de ahogy elrantottam a kormanyt,hogy elkeruljem mas autoval mar reg az arokba kotottem volna ki.Igy meguszta a gep egy lampaful letoressel meg a lokoson lett egy horzsolas.Nekem barki barmit mondd en nem bantam meg a quattro hajtast.Igaz tobb hibalehetoseg,de valamit valamiert.
-
c00per
tag
válasz Mágus2 #150224 üzenetére
Magus mester en nem vitatkozni akarok, de akkor a Castrol,Shell,Aral miert gyart specialis csak VW valtoba olajat,ami megfelel a vw501.50(75w90 gl4+)szabvanynak?Tudomasom szerint,ami teljesiti a gl4+ specifikaciot,azt bele lehet tenni,mert a szinkrongyuruket nem fogja megenni.
-
c00per
tag
válasz c00per #150238 üzenetére
Kiegeszitve az elozot szerintem sokszor az a baj csak annyit nez a user,hogy 75w90(bar lehet meg ezt sem).Ugye ott van meg,hogy szintetikus vagy fel-szintetikus,gl4 vagy gl5.Nekem ugye a 6os quattro csak gl4+ szintetikus 75w90.Nagyon keves olaj tudja ezt.Sima gl4 nem jo,mert nincs olyan ep adalek,ami gl5be.sima Gl5 megeszi a szinkrongyuruket.Itt nalunk a legnagyobb gond az uzletek hozzaallasa.Eloszor mikor korbejartam a kornyeket mindenhol azt kaptam.Jo abba a gl5 nem szamit semmit,meg fel szintetikus blabla.A hozza nem ertes.Na meg beirjak a gepbe g052911a2 es hozza a felszintetikus gl5 febi olajat...es jon a valasz a gep ezt hozza ez jo bele.Amcsi forumokon pl csak Motul gear300 vagy redline mt90 illetve royal purple olajakat raknak a valtokba gond nelkul,mert ott van meg csak arany arban az oem olaj.Ahol gyakori a minus fok ott csak Motult hasznalnak,mert annak a legjobb a viszkozitasa minisz fokoknal.
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz K Norbi #150241 üzenetére
En meg is vettem es semmi problemam sincs. szerintem semmi misztikum nincs ebben az egeszben csak be kell tartani a szabvanyokat.Egy szinesfembol keszult szinkrongyurut egyertelmu hogy a sima gl5os olaj szo szerint megeszi,ezert nem is kell csodalkozni ha hiba van.1.5 honapot raszantam az olajspecifikaciok tanulmanyozasara.Mit miert stb...
Csabadi: LS olaj nem jo,mert limited slip.Sima Gear300 75w90 gl4/gl5(ez valojaban gl4+ot jelent)
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz Csabadi #150246 üzenetére
Nekem jelenleg Alco pontonic fdl 75w90 gl4/gl5 olaj kerult bele.Elotte akadozott a valtas amint az idojaras hidegebbre fordult.Csere utan finomabb lett a valto jarasa.Zaj elotte sem volt jellemzo es most sincs.
Felre ertesek elkerulese vegett en nem reklamozni akarok vagy felrevezetni barkit is.Nem olajmernok vagyok csak leirtam mit gondolok errol az egeszrol.A szabvanyok es specifikaciok egy olajnal nem veletlenul vannak megadva.Ha teves adatokat irnanak ra,akkor a gyar be is zarhatna.Egy motorolajnal ugyan ez a helyzet.Ha teljesiti a gyartoi specifikaciot,akkor beleteszi a user a motorba minden aggodalom nelkul.Ugyanez szol a hajtomuvekre is.pl ahol extrem nyomas van oda nem teszek sima gl4 olajat.Tehat ha betartok mindent es az eloirasok szerint valasztom meg az "utangyartott" olajat,akkor nem okozhatok hibat.Bar ezt az utangyartott szot nem igazan ertem.A vw olajat is dobozoltatjak valamelyik nagyobb olajvallalattal.
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz Csabadi #150250 üzenetére
En ugyanigy voltam ezzel.Nekem csereltette az elozo tulaj a valtot automatarol kezire.mivel ebbol indultam ki,lehet mar azert akad,mert elottem rossz olajat tettek bele.En ugy voltam vele raszanok 10ezret es ha bejon,akkor megy tovabb a gep,ha nem akkor kidobtam 10ezret meg vehetek masik valtot.Elmondanam a kornyekunkon levo szervizek mai napig azt mondjak pl egy tiptronicnal,hogy "orokeletu" benne az olaj.Meg a helyi vw szerviz is igy all hozza.
-
c00per
tag
válasz VR6-Fan #150270 üzenetére
Nekem egyenlore semmi problema az alco-val 3000km utan.Pedig pont a gear300 a legajanlottabb olaj az audizine-en is.Igaz gyari speccel a Castrol,Shell,Aral,Agip rendelkezik.Ezek teljesitik a gyartoi elvarasokat,eloirasokat.Illetve van meg a Fuchs olaj amit sok helyen oem beszallitokent is emlegetnek.
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
Udv!
Ismeros 1.9TDI AHU gepbe mehet 5w40 olaj?Eddig 10w40-et rakott bele.
-
c00per
tag
válasz molacika91 #159053 üzenetére
Csak az elso torlesnel vagy azota folyamatosan "lassitott"?
[ Szerkesztve ]
-
c00per
tag
válasz molacika91 #159058 üzenetére
Ha ujra csinalna meg kell nezni kihajtott lapatokkal mit csinal a mechanika+motor.Ha akkor is lassu akkor neki lehet ugrani.En pont penteken csereltem ablaktorlo motort az A6-ban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Tőzsde és gazdaság
- Hálózati / IP kamera
- Apple iPhone 11 - népalma
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...