Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    titán

    válasz X2N #49222 üzenetére

    "Dehogynem csinálják."

    Nem azt es nem ugy ahogy irod.

    "Azért csinálják hogy elférjen a játék a kis 4-6-8-12GB-os videokártyákon ami az átlag usernek van, nem beszélve a konzolokról."

    Amit irtal annak semmi koze ehhez. Csinalnak dolgokat hogy beleferjen, csak epp nem azt es ahogy irod.

    Meg egyszer, lehet lassan megerted - senki nem keszit 4K texturat 1mx1x terulethet mert teljesen ertelmetlen. Ugyanugy ahogy senki nem fog 20m falra egy 4K texturat se fesziteni. Az elso esetben sok a masodikban pedig keves. Es igen, tiling van, csak a meretek masok mint ahogy irod es az ismetlesre is van mar egy rakat megoldas sok-sok eve.

    "1024x1024 jpg textúra 24KB
    ugyanez felkonvertálva 4K felbontásra:
    4096x4096 jpg 755KB"

    Ez mindegy a VRAM szempontjabol, mert a GPU nem tud jpeg-el dolgozni. Erre van a BCn (1-7) ahol azt hasznalod ami eppen megfelel mert olyan a textura. Azert van ennyi formatum mert mas-masra jo mindegyik. Az elonye hogy a GPU ezekkel tud egyenese dolgozni, nem kell felkonvertalni 24-32bit-re. Az NTC-bek pedig ez az egyik lenyege hogy nincs 7 kulonbozo formatum hanem egy van ami mindgyik esetben jo es sokkal jobban tomorit ugyanolyan minoseg mellett (7x amit irnak es amit a tool-ban is latsz). A masik pedig az hogy a kartya szinten direkt dolgozik vele es nem kell felkonvertalni a VRAM-ba.

    Most mar erted?

Új hozzászólás Aktív témák