Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz abridabri #33031 üzenetére

    A DirectX 12 és a Vulkan nem támogatja az SLI és a Crossfire, illetve a hasonló gyártói technológiákat. Pont azért lettek így felépítve, hogy az SLI és a Crossfire ki legyen végezve, mert ezek a technológiák speciális alaplapi mikrokódot igényeltek, a szükséges mikrokódot például az NV pénzért adta, illetve opcionálisan egy külső híd is kellett.

    Olyat tehát nem lehet csinálni, hogy játékba építik az SLI-t vagy a Crossfire-t, vagy akármit.
    Olyat lehet csinálni, hogy a fejlesztő a DirectX 12 és a Vulkan API multiadapter képességeit kihasználva specifikusan hozza létre az erőforrásokat, majd azok működését az aszinkron DMA-n keresztül vezérli. De ez nem SLI/Crossfire, durva mennyiségű bullshitet okád, aki azt állítja, hogy az. Ennek az iránynak a neve a multiadapter, és előnye, hogy nem igényel se speciális alaplapi BIOS-t, se külső hidat, se semmit. Az NVLink is lószart sem ér majd ilyenkor, hiszen se a DirectX 12, se a Vulkan nem kínál elérést a vezérlőkhöz.

    Gyártói segítség pedig ehhez nem kell. Tök szabványos technológiák, nem is igazán tudnak segíteni a gyártók, hiszen a multiadapter minden eleme specifikált. Régen azért kellett az SLI és a CrossFire esetében profilozás, mert nem volt specifikálva a pontos működés, nem is kellett erről igazán tudni a program oldalán. Ma a gyártóknak beleszólása nem lesz, hogy ez a program oldalán hogyan működik. Meghajtó szintjén nem lehet kontrollálni.

    Szóval a CrossFire és az SLI az nuku, döglött, vége, möghót. Helyettük van standard multiadapter, megkötések nélkül, licenc nélkül, mindenféle külső híd nélkül, és persze a gyártók beavatkozásának lehetősége nélkül.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák