- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Mesterséges Intelligencia topik
- Musk azt mondja: a gondolatával mozgatja az egeret a Neuralink első betege
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Windows 11
- Mikrotik routerek
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- ASUS routerek
- Windows 10
-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
aleister
veterán
válasz #40935168 #16698 üzenetére
Azt hittem, hogy a Sony A7R ugyanazt a Sony szenzort használja, mint a D800/800E.
Ahogy nézem a dinamikaátfogása ugyanannyi is, de amíg a Nikon kevésbé bukik be árnyékot, addig a Sony jobban bírja kiégés nélkül. Mintha az egész el lenne tolva egy picivel.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16701 üzenetére
Én már magam sem tudom. A D800-é (és a D800E-é) a Sony IMX094 -es szenzor, de már olyat is olvastam, hogy az A7R-ben is ez van, csak máshogy olvassák ki, illetve 36.3 vs. 36.4 effektív megapixelnyi eltérés van köztük, ami elhanyagolható. (Dpreview szerint ugyanannyi a kettő). A Sony pedig azért jött ki (csak most) az ekkora szenzorral egy A7R gép személyében, mert exkluzív gyártásra szerződött a Nikonnal, ami mostanában járt le, amikor végre az A7R-t piacra dobhatta vele.
Szerk: gyártói oldalak alapján mindkettőből 7360 x 4912 pixel potyog ki. Szóval .... ugyanannak tűnik. A fizikai métretükből adódó pixelszám ennél picit nagyobb, 36.8 MP, de ebből effektív "csak" ennyit használnak.
Annyira nem érdekel mondjuk.. az A7R pöpec kis gép, de nem cserélném el a 800-ast arra, van az A7R-ben is elég "bug". (Mint mindenben, tökéletes gép nincs). Az A7S-t tartom nagyon érdekesnek, mert valami eszméletlen iso-ra képes úgy, hogy dinamikában is ottvan a szeren, hiszen az is Sony szenzor Na egy olyat másodváznak a 800-as mellé bármikor.. fap fap
Az A7R / D800E optikai aluláteresztő-szűrő-mentes élessége a 800-ast jobban élesítve elérhető, cserébe alapból nincs rajta akkora moiré, ami természetfotónál nem para, ott OLPF-mentes géppel jól lehet lőni, de stúdióban, ruhánál, stb, már para. Persze ez is frekvenciafüggő, hiszen ennél sokkal nagyobb megapixelszámú, középformátumú vázak - szintén OLPF nélkül - kevesebbet moiréznak, de én ennyire már nem bújtam bele, hogy kiszámoljam, milyen ismétlődőminta-sűrűségnél, mekkora szenzorméretnél és megapixelnél vajon milyen erős vagy gyenge lehet a kapott moiré Egy biztos, hogy a D800E-n és az A7R-en a moiré sok már, ha olyan szitut kap el az ember. Jobb a 800-on maradni szvsz. Kelby is ezt mondta
hogy rohadjon meg.[ Szerkesztve ]
-
Elektrosokk
addikt
válasz aleister #16701 üzenetére
Én mostanság elég sokat próbálgattam meg kérdezgettem az A7 A7r után. azt mondták a sony-nál hogy a szenzor ugyanaz, de a sony vázakban mutatja meg a méregfogát. Nekem amúgy nagyon bejön a cucc. brutál a sorozat sebesség meg az a sok kereszt szenzor. már csak az kéne hogy kicsit jobb áron legyenek a natív üvegek. Azt is mondták hogy a sony már egy 54 mpx-es érzékelőn dolgozik.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
#40935168
törölt tag
válasz Elektrosokk #16703 üzenetére
a sony vázakban mutatja meg a méregfogát - marketing bullshit. Masszívan. Ráadásul a Sony zajszűri az A7R raw-ját NR OFF állásban is, erre mutat rá a dpreview nagy iso-s tesztképeken. Látszik is szépen. Én meg nem szeretem, ha átb*nak.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Elektrosokk #16705 üzenetére
Igen, valóban. De az obipark siralmas és amijük van, azok sem a legenda Zeiss-ok, csak amolyan jó erős félék - ráadásul szinte mindegyikük bőven a CaNikon top obik mögött lemaradva. Amíg egy A7R tulaj arra vár, hogy legyen végre brutálkarc 24-70 vagy 70-200-a az A7R-re, a D800/D800E tulajok bemennek a legelső sarki boltba és polcról adják neki ezeket, köszönjük, csókolom, katt katt katt katt katt.
Nagyon tetszik a Sony irány, de az obipark (hiánya) iszonyatosan fékezi a vázeladásaikat szerintem. A konverterek idegen obikra meg nagy megapixelen már hibalehetőséget adnak a decenterre és egyéb kisebb anomáliákra... - és ehhez a középerős (de nem durván jó) obiparkhoz + a konverterekhez akarnak 50-x megapixelt adni ?
Vagy ha megnézed ezt, RAW-ra válts át: [link] - vörösek a koncentrikus körök szélei a Sony-nál. Cö-cö-cö. (vs D800E). Vagy [link] RAW, ISO25600-on a feka fickó szemei: D800E-n több részlet marad meg, a Sony már keni a képet RAW-ban is. Hát milyen RAW az ilyen RAW ? Tudom én, hogy egy CaNikon RAW sem az az ultratöknyers RAW valójában, ami ténylegesen kijön a szenzorból, de ilyen mélyen nem nyúlnak bele a képbe, mint a Sony.
Szóval a marketing bullshitet tartom, nevertheless, A7R rulez, mert fapfap kis gép, nekem nagyon adja. De a 12 megapixeles A7S sokkal sokkal sokkal izgalmasabb.
[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
válasz #40935168 #16702 üzenetére
Én is ebben a hitben voltam.
Akkor viszont pláne érdekes ez az eltolódási jelenség. Ez ugyanis azt bizonyítja, hogy a szenzor bírja mindkét végen, és a képfeldolgozó egységen múlik, hogy melyik területről akar többet profitálni.
Ha az általad linkelt teszten kiválasztod D800-nál az extra high ADL-t, valamint az A7R-nél az lv5 DRO-t, akkor szépen elhúz a D800.Egyébként pont a minap futottam bele egy ilyenbe. Tök alexpós, kb teljesen fekete fotóból használhatót csinált az LR. Nagyon brutál ez a szenzor. Persze nagyobb nyomatnál már kéne zajt szűrnöm is, mert 3 EV körüli korrekciók, shadow és csúcsfény buherok voltak rajta, de monitoron még FHD-ben is bevállalható.
Otthonról postolom majd a képernyőmentést.(#16706) Eperkutyus:
+1[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Freddy76
addikt
válasz Mauddip #16689 üzenetére
Hát, akkor azt javasolnám, hogy ne az edigitalban vásárolj. Ott ugye a d3300+18-55 164.900, tehát ez belefér. Ugyanennyi a fotoplusnál a d3200 a 18-105-tel...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
forceberg
veterán
válasz aleister #16707 üzenetére
A linkelt dinamikás teszt nem váz jpg-ben utazik?
Mert akkor nem sokat ér!
Pont az ISO100-a miatt kiváló a D7k, aminél az FX-ek csak jobbak lehetnek!
Alá meg fölé lőtt raw-okkal lenne érdemes ezt tesztelni, hogy melyikben mennyi "anyag" van!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #16707 üzenetére
Igen, én is néha olyan sötéteket húzok fel normálra mint az állat és pislogok, atyaég, ... jóféle dolog ez a kényelem, csak az a baj, hogy elfelejtesz vele fotózni: nem használsz derítőt, vakut, semmit, mert a határvonalon megoldod szenzorból a dolgot, ahelyett, hogy kukáznád a képeket (mert nem tudod korrigálni őket egy régebbi vázzal) és motiválna a következő alkalomra, hogy próbálkozz vmi más módszerrel.
Simán belustulsz tőle. Jóóó az, 4-5 EV a shadow-ban benne van mint tartalék, netre who the f* cares
20 év múlva szerintem tökmindegy, mit fogunk lőni és hogyan: a helyes expó nem ahhoz fog kelleni, hogy a szenzor miatt a kép ne zajosodjon, mikor ráadsz erre-arra pár EV értéket (vagy leveszel a csúcsból), hanem ahhoz, hogy a szemednek kábé tetsszen a kép. A szenzortechnika, kiolvasás és minden egyéb addigra lehet akkorát ugrik, hogy kb. szűrőket, mindent eldobhat a fotós, még a fénymérés is egyszerűsődik, aztán majd RAW-ból elintéz mindent a csúszkákkal.
-
Qbász
aktív tag
Bár nem FF vs FF de a dinamikája a 7d-nek DXo szerint 11.7 Evs mint a 5MkIII-nak.[link]
Future Gadget #8 'Phone Microwave (name subject to change)'
-
JohnyBlue
őstag
válasz imyourfriend #16713 üzenetére
sony 24-70 f4 szerinted penge? uhhh ... miert is?
[ Szerkesztve ]
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
#40935168
törölt tag
válasz Freddy76 #16711 üzenetére
Ebben nem vitatkozom, mert én is így gondolom. Viszont hogy még nem az A7 széria lesz az áttörés, azt borítékolom. Ők pl. még azzal is küzdenek, hogy a hatalmas szenzor szélei felé haladva a fény túl lapos szögben esik be, erre kitalálták az eltolt mikrolencsék elvét, de még így is látható némi extra színeződés a pixelkukkernek a RAW-ból. A görbe szenzorú milc lesz a durr, egy jó obiparkkal hozzá. És ha a két nagy nem hülye, ők fogják ezt megcsinálni. A Sony tapossa nekik az utat, gyűjti a tapasztalatot, bukja a lóvét, aztán amikor úgy érzik, na jó, megérett a helyzet, szépen kijönnek a saját vázaikkal..
-
imyourfriend
őstag
válasz JohnyBlue #16714 üzenetére
Egy 1200$-os üveg, ennyi pénzért ilyen minőséget.. Igaz 50mm után kezd elveszni, de szívesen elhasználnék egy ilyen árú és tudású lencsét D600-on.. Persze lehet hozni ellenpéldát, lényegében a 24-120/4VR és a 24-70/4 IS L nomeg a 24-105/4 IS L a versenytárs. Ezek valamivel is jobbak lennének nála?
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #16713 üzenetére
- Alfa széria fullframe 24-70 f/2.8 -> [link]
- A7R (FE) széria fullframe 24-70 f/4 -> [link]Bocs, de ez nekem kuka egy OLPF nélküli A7R-hez, nemhogy egy Alfa 900-ashoz.. mindkettő elég gyenge, de az A7R-hez való Zeiss még lamellákban is csak 7-lamellás, a bokeh-ja meg csapnivaló, a kép közepe még úgy-ahogy (kb. a Tamim szintje), de kép harmadoló és főleg a sarkok, kb. a totálbukó. Hajszálnyival jobb az Alfa-ra tervezett 24-70 2.8-asa, de az sem az a hűde.
A Canon 24-70-e kimaxolja a chart-ot, a Nikon dettó, és ezeket az üvegeket még csak (maximum) 24 MP-re tervezték anno, vagy ki tudja (a Nikon elég régi már, de gyönyörűen helytáll).
Bajban az A7(R) mondom én. Egy iso-szörny A7S-re jók ezek az üvegek, de arra - ha valaha lesz nekem - nekem sem fog fájni a fejem, ha konverterrel pakolom az F bajonettes obijaimat majd. A 12 MP nagyon megbocsájtó az obinak, cserébe kézből fotózok Tejútrendszert. (Ezt úgy imádom, annyira abszurd)
Mondom én, hogy marketing bullshit. A Sony-sok lehet, nagyon ismerik a szenzorukat, de a saját üvegüket már nem, a szomszédét (D800/E) pedig már végképp nem
-
Mauddip
aktív tag
válasz Freddy76 #16708 üzenetére
Hmm... THM: 29.33 %.
Épp ezt emeltem ki, h most 0%THM-el tudnám megvenni ott, és ez volna a lényeg. Egyben nem tudnám kifizetni diákmunkával!Nikon D5300 | Gigabyte-Z490 GamingX | i5-10600K | GIGABYTE RTX 4070 Gaming OC | G.Skill DDR4 16GB/3200 TridentZ | LG 50" 4K Tv
-
#40935168
törölt tag
Foveon by Canon - a Sigma már rég megcsinálta.
Se OLPF, se Bayer. Az lesz a mókás. Igaz, a felbontás csak harmadannyi. Ezért kell baromnagyfelbontásra jó iso-s szenzorokat gyártani, mert amikor Foveon-like harmadára esik a végső kép felbontása, az még mindig "modern" legyen (2x-3x MP) úgy, hogy közben a színei is gyönyörűek.
[ Szerkesztve ]
-
Kleroo
veterán
Úgy, hogy kitalálnak jobbat. Pontosabban nem ilyen félmegoldást; jót
Lassan vagy egy évtizede feszegetik a kérdést, de még mindig nincs ultimate áttörés. De előbb utóbb csak áttöri valaki a dolgot. És akkor jöhetnek a "valós részletességű" képek.EK: Yepp, foveon! Na az már vagy 2004-2005 óta megvan nekik. Ideje lenne benyomni a Canikon vonalba egy végleges konstrukciót.
szerk: És elindul a fotós világ valóban az echte technobuzulós irányba, mert a 8K TV-re kell az etalonjó nagyfelbontás, hogy utána 3centiről lásson az ember plusz részleteket (pl teljes Eiffel torony képen megnézni mit tart a csúcson lévő kisfiú a kezében
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
MODERÁTOR
válasz #40935168 #16723 üzenetére
Hát nemtudom. Ha eleget gyártanak belőle biztosan olcsóbb lesz, de nem véletlenül nem terjedt a Sigma (nem Fuji fejlesztette ezt anno x3 néven? )
Én valami szervesben gondolkodom, és valahogy megfordítani a OLED-et. Olyan szerves anyagból építeni, ami a beeső fény hullámhosszától függően máshogy reagál, ami valahogy feszültség értékké konvertálható... Az már inkább lenne buli.
Már ha hihetünk annak, hogy tényleg érkeznek a szerves alapú szenzorok. Már az is rohadt nagy ugrás lesz
Btw. szerintem 24 meg 36 megapixelen az hogy bayer szűrő miatt még interpolálunk színinformációt kevésbé problémás (főleg hogy soha nem használtok ti sem ekkora méreteket), mint pl. videókamerák esetén. Persze nem tökéletes, de kevésbé pain in the ass, mint egy egyszerű FullHD szenzor esetén, mert a mintavételed jelentősen nagyobb felbontású, mint a valós végterméked (legyen az nyomat, vagy kép). Persze m3ss vászonra nyomott tájképe más tészta, de érted a lényeget...
szerk.: közben beleszerkesztetted hogy foveon x3...
(#16727) Eperkutyus: Troll
[ Szerkesztve ]
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
#40935168
törölt tag
De amúgy ha megnézed a Sigma SD14 képeket, [link] .. annyira nem vagyok elájulva. Gyönyörű kép egynémelyik, de ilyet forszimesszi is produkál innen a totyikból Cserébe a Foveonnal rengeteg fényt bukik a legalsó színt érzékelő réteg, de a középső is rendesen.. total iso-ban nem egy erős ez sem, 1.7x crop-os, még APS-C-nek mondható szenzorméretnél 800 natívig megy, 1600 iso már extended neki. Ami nem egy hűde.
Szóval vagy az organikus izé lesz, vagy a Foveon szedi össze magát érzékenyebbre, vagy valami ilyesmi, de natív 3200 körülig illene ilyenekkel elmenni (standard Bayer-es szenzorral meg az A7S ugye mérföldkő szvsz, de ezt már mondtam).
-
-
MODERÁTOR
válasz #40935168 #16728 üzenetére
az a baj, hogy miután egymás alatt helyezkednek el ezek a színérzékelő rétegek, a legalsóra már mindenképp kevesebb fény jut. Még mindig ott tartunk, hogy nem sikerült legyőzni a legnagyobb kihívást, ami létezik a digitális szenzorok "ébredése" óta, mégpedig hogy elérjük az emberi szem dinamika átfogását.
A foveon pont itt bukik meg, hogy a felső két réteg okozta fényveszteséget két valamilyen irányba kompenzálni kell.
A. a vörös rétegen kompenzálunk - erősítünk (innentől az zajosodni fog)
B. a kék és a zöld rétegen beeső fény mennyiséget csökkentjük (ráadásul a kéken még többet is, mert ahhoz képest már a zöld réteg is veszít) - köszönet a reflexióknak, és a fényelnyelésnek.Persze ha megoldják hogy simán hozzák a jelenlegi CMOS szenzorok dinamikáját - vagy még talán jobbat is -, csak eldobható a bayer szűrő, akkor le a kalappal.
Vagy jobbat mondok, miután a MILCekkel eltűnnek tükrök, jöhetnek a 3 CMOS-os prizmás fényképezők, és tessék... kenjék a hajukra a bayer szűrőt...
Az egy másik kérdés, hogy a gatyád is ráköltöd a gépvázra, de oda se neki...
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
imyourfriend
őstag
válasz Elektrosokk #16729 üzenetére
Annyira nem jött be a fogása, viszont ráakasztott az illető egy 35/1.4-es zeiss üveget adapterrel.. na azzal már kiegyeztem. Azért mondom, f/4-es üvegek között jól megállja a helyét a 24-70/4.
-
JohnyBlue
őstag
válasz Elektrosokk #16729 üzenetére
jo jo jo jooooooo vigyorgas van mocskosul... foleg hogy most vettem ra egy f4 es 70-200at
megvetele utana 4 nappal polgarit lottem vele. szepen es jol tette a dolgat. eddig nagyon pozitiv vagyok
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
Byk01
senior tag
válasz #40935168 #16718 üzenetére
Én nézek valamit nagyon félre, amikor Zeiss 27-70/4-nél képközépen 4000 fölötti LW/PH értékeket nézek, míg a Canonnál a max 3700?
A képsarkokban 24 millin gyengébb a Zeiss, de 35 mm-től már nyaldossa (itt-ott át is lépi) a 3000-et, míg a Canon inkább 2700-2800 között teljesít.A Nikon jobb a Canonnál, de a 4000-et ő sem ugorja meg. A sarkokban egyértelműen jobb, mint a Zeiss.
Ne csak az ábrát nézd, hanem a számokat is.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
spanyoll
addikt
válasz Elektrosokk #16739 üzenetére
Nem is tudtam, hogy csaj vagy
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
#40935168
törölt tag
Igen, Te.
1. Nézd meg, hol a Zeiss.. mekkorát romlik képszélre..
2. Nem a képközép a lényeg, sokkal jobb egy erős képközép és hozzá mérten alig kevesebb képszél, mint egy penge képközép és aztán a szélek esnek össze. Eleve ha aranymetszésbe teszel, vagy ilyen-olyan szélsőbb pontokra fontos elemet, a Zeiss-nál máris buktál nem keveset általa.
3. A Zeiss 36-os vázon van tesztelve, a CaNikon 22-24-esen, ezért más a skála. De sosem az abszolút értéket kell nézni MTF chart-oknál, hanem a relatív magasságát a vonalaknak. Ez elég összetett dolog, majd Kleroo elmagyarázza, itt nem annyi a történet, hogy több pontot kap, uhh, jobb.
Csak azonos szenzorsűrűség mellett lenne több ponttal jobb is tényleg. A növekvő megapixel a mérést teszi pontosabbá kb, de abszolút értékben nem nyilatkozik arról, hogy az obival mit lehet felbontani egy másikhoz képest, ami egy tökmás szenzoron lett tesztelve.
Ha mindegyik üveget 22-24 MP körül tesztelték volna, mérvadó lenne a Zeiss 4000 felett - bőven maxolva a szenzor elméleti maximumát, de így kb annyi, hogy nagyon éles középen, a szélek meg paff, nesze.
Az MTF nem egy fekete-fehér dolog, csakis azonos szenzorsűrűségnél, azonos OLPF-hatás mellett, stb. (Tehát még egy Canon-Nikon összehasonlítás a maguk 22-24 MP-ével sem tökéletes, de lényegesen közelebb vannak egymáshoz, mint az A7R OLPF-mentes 36-osa).
Másik példa: a Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR például a mindössze 10MP-es D200-on van tesztelve, FX-en nem és a D7000-en sem. A chartot kimaxolja. A megapixelszám növelésével valszeg némileg csökkenne ez az érték és bekerülne 24 környékére a plafon köré-alá a max érték, de relatíve mutatja, mit tud az üveg. És mikor felcsavartam az Atok példányát a D800-amra, csak úgy záporoztak a "hűbazmeg"-ek
Vicc az a Zeiss, ahhoz a Zeiss minőséghez képest, amit a laikus gondolna róla, csak azért, mert cájjjjssz. Az OTUS egy legenda lett. Van még 1-2. De itt ki is fújt. A Sony meg az obiparkjával végképp.
Tehát visszakontrázva az MTF chart-okra: a számokat kevésbé kell nézni (csak ha a szenzor tökazonos alattuk), a chart-ok többet beszélnek.
[ Szerkesztve ]
-
spanyoll
addikt
válasz Elektrosokk #16742 üzenetére
Te mondtad, hogy holnap jön meg
Csak hogy on is legyek félig: lecserélem jövő héttel végleg a Tamim és csak Nikonjaim lesznek egy 50es meg egy 18-105 első körben
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
#40935168
törölt tag
válasz Elektrosokk #16745 üzenetére
Mindenki ilyen agresszív állat lesz 6D-vel a kezében ?
-
-
JohnyBlue
őstag
-
Elektrosokk
addikt
válasz #40935168 #16746 üzenetére
a túlzott izgalom teszi
meg nem akarom verni a fejem a falba hogy nem d610-et vettem, most kb 50.000.- lett volna a különbözet, de persze obikkal jobban állok canon oldalon.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
#40935168
törölt tag
Kleroo ebből egy egész szakdogát írt meg, ő ezt tanulta (meg még sok mást így a fotó és optika körül). A lényeg, hogy ahogy nő a megapixelszám, a mérés annál pontosabb, illetve egy adott chart annál jobban "megy össze" - de csak szép lassan.
Példa a micro-Nikkor 105-ön:
- 10 MP-s vázon 2250-es skálán 2264-et tol, picit fölé is lő.
- 24MP-s vázon már 4000-es a skála a szenzor miatt, itt hozna - saccra - 3900-at, de inkább mégtöbbet.. szinte plafont
- 36MP-s vázon 4500 a skála maximuma a szenzor miatt, itt hozna - szintén saccra, saját tapasztalatból - úgy durván 4000-et.Tehát a plafontól a megapixel növekedésével egyre inkább távolodik az adott üveg összes élesség-értéke, minden oszlopa.. konvergálnak a nulla fele (= soha nem érik el, csak mennek össze). Egy 100MP-s FX vázon, ahol a skála adna .. mittomén.. 12000 max pontot, valszeg már csak 7-8000 körül lenne az üveg maximuma, jelezve, hogy bizony ez már olyan tömény felbontás, hogy ezen a szenzoron már csak "good" kategóriába esne a legjobb érték is, nem az excellent-be, mert annyira nagyon finomat, amit a szenzor tud, ő már nem rajzol ki.
Ésígytovább, 1000 MP-n kapna saccra a 120.000-es skálán 70-80-ezer helyett már csak 50-60-ezret.
Abszolút értékben többet kapna nagyobb szenzoron, de RELATÍV a szenzormaximumhoz képest egyre kevesebbet, ahogy nő alatta a megapixelszám.
Ezért kapott a Zeiss több pontot, mint a Canikon testvérek és ezért lehet még így is picivel alattuk, vagy nagyjából-maximum ott, ahol ők (középen. Szélen semmiképp).
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!