Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
worxland
addikt
válasz Shadowbull #199 üzenetére
Ja, cáfolat az, amit alá is támaszt az ember. Nálad ez kimerül a tagadásban egy ovis szintjén.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
válasz Shadowbull #196 üzenetére
Neked minden hülyeség, de az autós topikokban végzett ámokfutásaid után nem is várhatunk mást.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
Shadowbull
addikt
válasz worxland #193 üzenetére
Az EUban (és minden olyan országban akiknek a szabályozási és törvényi háttere az UN szabályozásokra épül) jelenleg nincs meg a jogi alapja a teljes önvezetésnek. Ez nem újdonság, aki kicsit is foglalkozik a témával az tudja.
Jelenleg az UN-R 157-re alapozott L3-as rendszereket lehet validálni és típusengedélyeztetni, annak a korlátait ismerjük. Jelenleg a Mercedesnek van kereskedelmi forgalomban kapható L3-as rendszere, a BMWnél már rendelhető, tavasszal kezdődik a kiszállítás.
Maguk a szabályok egyébként nincsenek kőbe vésve, folyamatosan terjesztik ki őket, de ez egy hosszú folyamat. De annyira nincsen lemaradva a szabályozás a technológia jelenlegi szintjétől, sőt.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
worxland
addikt
"és 0 felelőségre vonás van mikor embereket ölnek ezekkel a kijelentésekkel."
- VW dízel-botrány: garantáltan sokkal több ember halálát okozta, mint az FSD. Felelősségre vonás: minimális
- dohánygyárak hazugságai a cigaretta káros hatásáról: dettó''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
Az megvan, hogy a telefonra/karórára, amit vízállóként adnak el, nincs beázási garancia?
Hogy a különösen ellenállónak hirdetett telódat visszadobják garanciális javításnál, ha egy karc van rajta?
Ilyen világban élünk, ahol a pénz az úr és a hazug marketing bocsánatos bűn.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
válasz Shadowbull #185 üzenetére
Na, ezt nem akartam elhinni. Elolvastam. Igaz.
Ergo, az EU-ban ennek az idióta rendeletnek a felülvizsgálatáig kábé el lehet felejteni a használható önvezetés engedélyezését, mert ez konkrétan értelmetlenné teszi. Eléd lép egy gyalogos, előtted zakózik Józsi bá a cangával kocsmából hazafelé, vagy Jolán rádnyitja a parkoló kispolszki ajtaját és az autó nem fogja kikerülni egyiket sem, akkor sem, ha a szembesáv töküres.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
vicze
félisten
"Mondjuk senki nem mondta, hogy full önvezető"
Tehát ha a termék neve Full Self Driving, vagy a magyar "Teljes önvezető képesség" akkor te szerinted semmilyen formában nem sugalja, hogy a termék önvezető?
Mármint egy kicsit se? Ez nem csak marketing a vásárló ezt a terméket veszi. És az apróbetűvel védelzünk.
A hülyék halljanak meg, nagyon csattanós kis felsőbbrendűség komplexumos egyedek monológja, akik esélyesen előként halnának meg.Lehet játszani a hülyét, hogy te aztán elolvasod a 100 oldalas T&C-t minden alkalommal és tisztában vagy minden aprósággal, sose nyomtál el olvasás nélkül figyelmeztetést, de nyilvánvaló hazugság lenne.
Tesla és elsősorban Musk az elejétől fogva azt szajkózta és szajkózza most is, hogy a Teslák önvezetők, és 0 felelőségre vonás van mikor embereket ölnek ezekkel a kijelentésekkel.
-
ddekany
veterán
Neurális háló, és AI-nak hívják. Engedd el, hogy milyen szavakból áll. Amúgy is, hogy mi "intelligens", az szubjektív.
Nem tanul menet közben az ami a kocsiban van, de következő szoftver verzióban lehet valami, ami út közben felvett eseményen alapszik. (Semmi nem tanul jelenleg használat közben model paramétereket.) Ettől még fényévekre van egy ilyen rendszer komplexitásban egy mosógéptől.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz Alaaf Pi #186 üzenetére
Honnan veszitek ezt a sok zöldséget AI terén? De igen, neurális háló van benne. A betanítási, és a következtetési szakasz is neurális háló. De csak a betanításiban állítgatják a paramétereit, a tényleges használat közben már nem. Minden AI-nál, pl. a ChatGPT esetén is így van. A betanítás, azaz megfelelő paraméter értékek megkeresése nagyon sok idő, és nagy, drága hardveren fut. A következtetés, a már fix paraméterekkel, jóval kisebb hardveren is elfut.
[ Szerkesztve ]
-
Mondjuk senki nem mondta, hogy full önvezető, a marketingnek hinni meg az önszívatás magasiskolája. Pontosan lehetett tudni már az elejétől, hogy mit tudnak az autók, hogy nem lehet teljesen rábízni magad. Büntit persze érdemelnek a félrevezető marketing miatt, hogyafenébene.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Heimerdinger
kezdő
válasz Alaaf Pi #186 üzenetére
"Tesla's autopilot and full self driving are an example of strong AI - The car's computer uses Tesla Vision (9 camera's) , Image recognition (speed signs) and deep learning to pilot a vehicle while staying in a lane on a motorway."
[link]
[link]
[link]
Teslának van az egyik legjobb AI rendszere az egész világon. Kicsit mást állítottál, szóval vagy tévedés történt vagy tudatosan félretájékoztatsz ami problémás lehet akár erkölcsi akár ÁSZF szempontból.( mivel ez a legfrissebb Elon és Tesla hír így jobb híján itt kérdezem meg: Elon Musk Izraeli útja és találkozója Netanyahu elnökkel mikor jelenik meg? Tesla nyert a Svéd bíroságon a maffia szervezet ellen, mikor lesz róla cikk? Fully Charged AWARDS átadón 15 kategóriából 5 a Tesla zsebében. )
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz Heimerdinger #181 üzenetére
Mivel nem neurális hálón fut az autóban a rendszer, az ott nem tanul semmit, így nem AI semmilyen definíció szerint.Hanem egy nurális hálón trenírozott valami fix deriváltja. Az auton levö hardver nem tud magától tanulni, csak külsö segítséggel, így nem lehet AI.
-
titán
válasz Shadowbull #183 üzenetére
Tesla is a sofőr utasítására vált sávot. Jelzi a sávváltási lehetőséget, mutatja, hogy honnan hova akar váltani, majd irányjelzőre elkezdi a sávváltási folyamatot.
Most látom, hogy jött ez a téma elő. Nem váltott sávot. Hiszen a művelet után visszatért. Elhagyta a sávot a baleset elkerülése érdekében, de nem váltott sávot. A kettő nem ugyanaz. Akkor is elhagyja a sávot, ha baleset történik, csak akkor sokkal szélsőségesebben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Na de ez nem is vált sávot önállóan. A sofőr utasítására vált sávot.
Sőt, a BMW új L2+ rendszere is, ahol egyáltalán nem kell már fogni a kormány, az is úgy vált sávot hogy a rendszer javaslatot tesz, a sofőr meg belenéz a megfelelő oldali tükörbe, és ezzel hagyja jóvá.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
válasz Shadowbull #75 üzenetére
Barátod, a medvesajt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Heimerdinger
kezdő
válasz Shadowbull #171 üzenetére
-
Döglött Róka
veterán
-
dabadab
titán
Pedig már most is késő, ki kellett volna alakítani korábban is egy szabványos napló-export formátumot, hogy a hatóságok (baleset vizsgálók) információt kapjanak mit látott az autó, milyen sebességgel, iránnyal, stb. ment, az autó ill. a vezető milyen intézkedéseket tett a balesetet megelőző X időben
Nyitott kapukat döngetsz: Event data recorder
DRM is theft
-
ddekany
veterán
-
ddekany
veterán
válasz Shadowbull #171 üzenetére
És amit "gépi tanulással" készítenek el, azt AI-nak hívják manapság. Egy szó azt jelenti, amire a többség használja. Legalább is ha nem egy pár neuronos egyetemi projekt, de ez messze nem az, szóval értelmetlen beleállni, hogy az nem AI.
-
emelhu
aktív tag
"Kb. milyen manővereket, milyen bement alapján. "
Pedig már most is késő, ki kellett volna alakítani korábban is egy szabványos napló-export formátumot, hogy a hatóságok (baleset vizsgálók) információt kapjanak mit látott az autó, milyen sebességgel, iránnyal, stb. ment, az autó ill. a vezető milyen intézkedéseket tett a balesetet megelőző X időben, stb.
Ez az önvezetés engedélyeztetés mimnimális feladata lenne egy teszteléshez, de már a hagyományos vezetéstámogató rendszerek adatait megkapva is sokkal hatékonyabb lehetne a baleset elemzés.
És egységes, szabványos kell, hogy változatos gyártók megoldásaira is egységes pontozással tudjon értékelni.
-
emelhu
aktív tag
válasz Döglött Róka #62 üzenetére
-
Heimerdinger
kezdő
Olyan jól működik a Tesla önvezetése, hogy a híresen szigorú és erősen szabályozott Kínai kormány is üdvözölte és engedélyezni fogja a Tesla FSD használatát egész Kína területén!
https://cnevpost.com/2023/11/23/tesla-bringing-fsd-to-china/
Bizony, ez az a Kína aki olyan kis dolgokat csinált, mint a létező összes Apple Iphone kitiltása kormányzati használatból, Tesla Sentry mode tiltása, nem parkolhattak hivatalok "közelébe" stb.Változik a világ.
( ez a tiltás feloldásáról egy cikk: https://www.sixthtone.com/news/1013528 )
Egyéb tiltások: [link][ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz Shadowbull #168 üzenetére
"Nem, ez sima mintafelismerés, de nem AI."
Pedig de, úgy használják szót. Ha egy funkció (mindegy milyen egyszerű) neurális hálóval van megoldva, nem szokványos programmal, akkor az "AI".
-
Shadowbull
addikt
"a képfelismerés neurális hálóval történik és ez definíció szerint egy AI"
Nem, ez sima mintafelismerés, de nem AI.
"A Teslával kapcsolatban meg tudván az FSD létezéséről és sofőr nélküli közlekedéséről - ami tényszerű képessége a rendszernek"
Figyi, tényleg halványlila fogalmad sincs a Tesláról. Sem. Kevered az FSD-t az Autopilottal, fingod sincs egyiknek sem a müködési korlátairól és képességeiröl sem. Olvastál valami bulvárszart, azt megszoroztad fejben kettövel, aztán nekiállsz osztani az észt.
"miért olyan hihetetlen az a funkcionalitása, hogy felismerjen egy ütközési pályán lévő járművet vagy gyalogost (állatot) és elkormányozzon?"
Mert nem képes ilyesmire, azért. Pláne nem számolgat folyamatosan mozgáspályákat, ahogy fentebb kifejtetted.
"Radar nincs benne"
èn a helyedben ennek utánanéznék. Mondjuk olvasd el a használati utasítást.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Teasüti
nagyúr
válasz Döglött Róka #166 üzenetére
Teljesen rendben van, semmi probléma. Ha vki ellenérvel, hogy szerinte miért nem úgy van az, akkor megfontolom és vmi lesz belőle. Vagy a végére járunk, vagy nem. De ehhez két ember kell.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Döglött Róka #164 üzenetére
Minden erőmmel igyekeztem kiprovokálni egy legalább félig megalapozott választ a vitapartnerektől, de nem jutottunk túl a személyes kételyeken.
Elegánsan figyelmen kívül hagyjuk a kényelmetlen kérdéseket és a technikai pontatlanságokra ugrunk rá, mint tyúk a takonyra. Bullshit, kamu, nincs AI, punktum. A másik meg elkezd személyeskedni, mert érzelemmel megy bele, nem értelemmel. Mintha óvódásokkal vitázna az ember.
Egy darabig engem is szórakoztatott. De már inkább csak fáraszt. -
Döglött Róka
veterán
Hat ne haragudj de ha vegigolvasod a fentieket, akkor latod hogy az egesznek semmi haszna nincs.
Szelmalomharcot vivtal, legalabb vicces volt.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Teasüti
nagyúr
válasz Döglött Róka #162 üzenetére
Nem, nem gondolom így. Akár megállják a helyüket a példáim vagy érveim, akár nem, én legalább érveltem. A többiek erre nem vették a fáradtságot. Nem az a fontos kinek van igaza, hanem hogy a vitából származik-e vmi haszon, vagy sem. Egy érvek nélküli vita az objektíven haszontalan.
Ha vmi lóg a levegőben, akkor az az, ha vki azt mondja "kamu" és nem ad mellé magyarázatot. Ebből nem lehet tanulni, nem építő jellegű és nem csak a másik féllel szemben tiszteletlenség, de saját magával szemben is.[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
Azt ugye tudod, hogy pontosan ezt csinalod? Nyilvanvalo, hogy nem te mesz szembe a forgalommal.
Az a legnagyobb baj, hogy a felhozott erveid es videoid egyike sem tenyszeru es pont nem azt tamassza ala amit allitasz. Csak ugy ott vannak, talan temaba vagnak, de leginkabb elmennek az allitasaid mellet.
Nincs ezzel semmi baj, a logikat lehet fejleszteni, az osszefuggeseket majd meglatod egyszer.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Teasüti
nagyúr
válasz Döglött Róka #160 üzenetére
Tudod mit? Igazad van. Tulajdonképpen már nem igazán szórakoztató olyan emberekkel sakkozni, akik csak felrúgják a bábukat és letojják a táblát, mint egy galamb.
Hozhatok én bármilyen érvet, videót, cikket, ha süket fülekre talál.
El is engedem én ezt, inkább nézek egy filmet. -
Teasüti
nagyúr
válasz Döglött Róka #158 üzenetére
Nem. Ilyet vezetek. Van ennek vmi jelentősége az AI kapcsán?
Azt elvitatni, hogy a képfelismerés neurális hálóval történik és ez definíció szerint egy AI, az kb olyan fundamentális téveszme, mint kijelenteni, hogy a Föld lapos.
Azt esetleg belátom, hogy vki nem fogadja el az AI definícióját, de ez nem az AI problémája, hanem az illetőé.
A Teslával kapcsolatban meg tudván az FSD létezéséről és sofőr nélküli közlekedéséről - ami tényszerű képessége a rendszernek -, miért olyan hihetetlen az a funkcionalitása, hogy felismerjen egy ütközési pályán lévő járművet vagy gyalogost (állatot) és elkormányozzon? Még egy szutyok francia autóban is van ennyi "mesterséges intelligencia", hogy felismerjen egy helyzetet (tartsa a sávot, stb.), hisz napi szinten figyelmeztet a kocsi az előttem lévők közelségére. Radar nincs benne, 100%-ban képi felismerés történik, amit Machine Vision-ként ismer a szakma. Egyetlen előre néző kamerával. Most egy Teslában, ahol van minimum 4 kamera és fel tudja térképezni a mellette lévő sávokat is, szerintem nem nagy was ist das kiterjeszteni egy "Active Safety Brake-et" (Citroen) egy kormányzással. DJI drónok már évek óta tudnak utat tervezni akadályok között, fákat elkerülni, stb. Azon se lepődik meg ma már senki.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Röhejes, de tényleg az önálló gondolkodás minden probléma forrása a közlekedésben.
A dugóban a kigyó/hernyó effektus ahogy egy fékező után végigmegy az egész soron a végén megállást okozva... Vagy amiért hiába van benne a Kresz-ben, pár államban még törvényben is a zipzár elvű besorolás... Vagy hiába van lefestve a sárga négyzet a kereszteződésekben... Ezek mind azért nem működnek, mert az emberek szimplán ostobák és önzőek.#152Döglött Róka
Mi a kérdés?
Teslát vezetek-e a munkában? Nem.#153Alaaf Pi
Vki kérdezett vmit, én megtippeltem szerintem milyen SoC lehet a vasban.
Ha nem tévedek SoC volt a kérdés. Nem tudom nektek a "SoC" kifejezés mit jelent, de én ebből egy komplett operációs rendszer központi vezérlőegységére asszociálok.
Szóval se magabiztosan nem állítottam, se mikrokontrollerekről nem beszéltem.
Egyébként is teljesen mellékes kérdés volt, még külön off-ba is tettem. Semmilyen jelentősége nincs a hardvernek az AI témakör kapcsán. Örülök, hogy sikerült kiragadni a lényeget abból a hozzászólásból.
Értő olvasást tudom tanácsolni jó szívvel.Jah, még mindig várom a bennfentes infókat ezen rendszerek működéséről. Ha annyira értitek az AI-t, akkor jöhetnek a matematikai képletek, esetleg példa kódok.
A te esetedben rákérdeznék még pár tényszerű adatra, hogy azonosítsd be milyen processzorokat találtál a NYÁK-on az adott kocsiban. Úgyis kened vágod a témát, nem lehet nagy kérés.
Amíg olyanokat látok, h "sem fog egyezni a valósággal igen jó eséllyel", addig nincs miről beszélnünk, mert te is csak találgatsz. Ezen az alapon meg az én tippem kb annyit ér, mint a te tipped. Vagy elkezdesz hozzátenni a témához vmi konkrétumot, vagy feleslegesen pazarlod itt az idődet. Engem szórakoztat a vitázás, te meg elveszted a türelmed és pikk-pakk ki fogod tiltattni magad, ha még elkezdesz személyeskedni is.[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
Az önálló gondolkodás balesetveszélyes a közlekedésben, ne fárassza magát tovább vele ! Az önvezetés mellett
feláras extrakénta távvezetés szolgáltatást ajánljuk figyelmébe: Virtuális vezetőhttps://howbad.info/
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz Shadowbull #148 üzenetére
A jobb eset is simán lehet komoly szopás a komplett gyárnak, ha tömegesen hiányzik valami, vagy a gyártáshoz adott alkatrész csoport adott autóhoz igazítva kell megkapni, egy-egy autó még kezelhető, de ötven környékén már komoly gond lesz.
-
Alaaf Pi
senior tag
Hajaj, és akkor még mi hozzunk bármit, amikor ennyire sötét vagy? Mi köze a fejegységnek az ADAS-hoz, vagy bármi máshoz? Pláne hogy a fejegység alatt mire gondolsz, sem fog egyezni a valósággal igen jó eséllyel: lévén a Stellantis rendszere olyan, a kijelző egy saját CPU-val bíró entitás a hálózaton, a rádió egy másik, ráadásul mindkettőből több féle is létezik egy modellen belül is. És ezek egyike sem foglalkozik kormánnyal, radarral, ESP-vel, motorvezérléssel...
-
Alaaf Pi
senior tag
Annak szakértője vagyok, hogy mi van ül. egy Citroënben, lévén az utóbbi időben elég sok dolgom volt a Stellantis EMP2 platform elektromos rendszereivel. Viszont nem én állítom nagyon magabiztosan, hogy mi van benne, majd hablatyolok valamit róla, hogy ilyen-olyan levetett vas a mobilokból.
-
veterán
Miért olyan meglepő, hogy hazudott (megint)? Emberből van.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Resin (gyantás) 3D nyomtatás, tervezés, profi festéssel
- Razer Viper Ultimate, kábel nélkül
- Xbox One S 500GB, 2 kontroller+játékok!
- HP Pavilion 15,FHD 15.6",AMD Ryzen 5 3500U,16GB DDR4,512GB SSD,2GB VGA,WIN11
- Indiana Jones and the Great Circle - Digital Premium Edition - beváltás: 2025.1.30 - RTX 40XX
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest