Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
btprg
senior tag
Szerintem ez a megközelítés butaság. Makró méretekben nézve hány ember halálát okozza ha kijön egy új iPhone: ahhoz képest, ha a régit használnák még 1 évig, mennyi káros anyagot szabadít fel a gyártás? A zöldborsófőzelék normaadagját Magyarországon 20 szem borsóval csökkentve már afrikaiak ezreit menthetnénk meg az éhenhalástól?
-
-
btprg
senior tag
válasz
worxland #195 üzenetére
A dízelbotrány garantáltan pontosan 0 ember halálát okozta (ha a VW-nél érintettek közül valaki esetleg öngyilkos lett, akkor elnézést, rosszul tudtam). Fingreszelés szintű különbségeken ment a lovaglás. Szvsz az Euro 1-2 feletti szinteknek alapból nincs értelme, akkora komplexitásnöveléssel érhetőek csak el, és olyan kicsi a különbség. A semminek nem megfelelő roncsokról a helyszínen levenni a rendszámot, meg valami dugódíj, na annak lenne értelme.
#217:
Jó tudni. -
Heimerdinger
kezdő
Jó az is de én ott csak FSD önvezetéseket találok.
Gondoltam jó lenne ha valaki megosztana, hogy lényegében mi is az amiről beszélünk és amiről a cikk szól. Tesla autopilot vezetős videó.( talán autopilot vezetést magyaroktól a villanyautosok közösségben láttam. Semmi extra nem volt, pontosan olyan mint más gyártók level 2-es vezetéstámogató rendszere )
-
válasz
Heimerdinger #223 üzenetére
Youtube nem jó?
-
Heimerdinger
kezdő
Tud valaki Tesla autopilot videókat feltölteni ide?
-
-
vicze
félisten
válasz
Heimerdinger #218 üzenetére
Hányadik accountod ez, amit ki fognak iltani? Mennyire kell, valaki fejben problémás legyen, hogy szünet nélküli ezt csinálja?
-
Heimerdinger
kezdő
Jó volt olvasni ezt a sok jó beszélgetést, kommentet.
Mindig öröm látni, hogy Mr. Elon Musk és a Tesla milyen nagy érdeklődést vált ki és mennyire imádják az emberek. -
-
#48584626
törölt tag
válasz
worxland #211 üzenetére
LOL.
Mondom, fogalmad sincs. MINDEN belsőégésű motoros autó TÖBB károsanyagot bocsát ki gyakorlati körülmények között, mint amennyi a határérték. Akár többször annyit, ha olyanok a körülmények. És ez teljesen legális, így működik a definiált mérési ciklusokra épített típusengedélyezés.
Neked azt kellene meghatározni, hogy egy VW csalós dízel a gyakorlatban mennyivel több károsanyagot emittált ahhoz képest, mintha nem lett volna csalós.
Namost ezt nem fogod tudni meghatározni. Saccolgatni lehet, persze ehhez értened kellene hogy pontosan miben csalt a VW és miért, és ennek milyen gyakorlatoki következménye volt. Mivel erről láthatóan fogalmad sincs, meg így általában a témáról sincs fogalmad, ezért kötve hiszem hogy erre vonatkozóan megalapozott kijelentéseket lennél képes tenni.Amúgy ha már kigugliztad hogy a NOx emisszióról van szó, legalább azt is guglizd ki hogy milyen hatásokat tulajdonítanak a NOxnak. Nem fog megártani.
"Próbálkozhatsz a fölényes, nagyarcú kamuszöveggel, csak hát azok a fránya tények.."
Muhaha
-
worxland
addikt
válasz
#48584626 #207 üzenetére
"Egyrészt fogalmad sincs róla hogy mennyivel több károsanyagot bocsátottak ki a VW autói ahhoz képest mintha teljesen megfeleltek volna az előíráaoknak. A "többszörös" simán légből kapott." - hazudozunk, hazudozunk. Méghogy nincs fogalmam meg légbőlkapott...
[link]
ICCT's emission testing, 2013–14 résznél ott a táblázat:
0,18-nak a 0,61-1,5 bőven a többszöröse.
Kicsit lentebb pedig ott van a Health consequences bekezdés.Próbálkozhatsz a fölényes, nagyarcú kamuszöveggel, csak hát azok a fránya tények...
-
-
#48584626
törölt tag
válasz
worxland #204 üzenetére
Ez teljesen légből kapott és teljesen megalapozatlan.
Egyrészt fogalmad sincs róla hogy mennyivel több károsanyagot bocsátottak ki a VW autói ahhoz képest mintha teljesen megfeleltek volna az előíráaoknak. A "többszörös" simán légből kapott.
Másrészt láthatóan nem is érted hogy miről vitatkozol, nem tudod milyen károsanyagròl van szó, és nem tudod hogy az mit okoz, ez tökéletesen látszik a londoni szmogos példádon."2021-ben többszázezer ember halt meg az EU-ban a rossz levegő miatt"
Ez is tipikusan légből kapott és bizonyíthatatlan állítás.
Szóval akkor ennyit az érveidről.
-
"De szerinted, ha egy vészfékező rendszernél (ami már kötelező minden kocsiban) minden reakció nélkül belehajt frontálisan egy elég nagy a rendszer számára jól látható akadályba, akkor az a rendszer hibamentesen működik?"
Nyilván nem. Viszont a vészfékasszisztensnél sem hiszem, hogy bármelyik autógyár vállalna 100%-ot. -
vicze
félisten
"Ilyet nem írtam"
Nem elősorban neked szólt, többen felhozták a topikban, de a mondanivalód eléggé egybecseng ezzel ugyebár amit írsz.De szerinted, ha egy vészfékező rendszernél (ami már kötelező minden kocsiban) minden reakció nélkül belehajt frontálisan egy elég nagy a rendszer számára jól látható akadályba, akkor az a rendszer hibamentesen működik? A hír és a per erről szólna amúgy.
-
worxland
addikt
válasz
#48584626 #201 üzenetére
Ezen ne múljon. Többmillió autójuk a megengedett károsanyag-kibocsájtás többszörösét pöfögte ki, hozzájárulva a légkör szennyezettségéhez. Ami bizony aktívan besegít a légzőszervi megbetegedésekhez kötődő halálozás számaiba. Lásd: 1952-es szmog Londonban - 4-10 ezer halott.
2021-ben többszázezer ember halt meg az EU-ban a rossz levegő miatt. Ha ennek csak 1 ezrelékét okozták a szabálytalanul pöfékelő VW-dízelek, akkor is többszáz emberről beszélünk.
A Tesla nem felelős ennyi halálesetért.
De te persze jobban tudod. -
vicze
félisten
válasz
worxland #194 üzenetére
Értem az értelemtelen összehasonlítást, nyilván egy telefon beázása teljesen ugyanaz mint egy ember halála. De a gyártók többmilliós büntetést fizettek hamis reklámozásért. link2
VW esetében a kártérítés összege minimum ugye a US 15 milliárd, de mindennel együtt 20 körül van.
A dohányipar végül 205 milliárdban egyezett ki.A Tesla eddig mennyi kártérítést fizetett?
-
Szerinted miért mondtam, hogy félrevezető?
Baromi sok helyen elmondták, hogy a sofőrnek ott kell ülnie, és figyelnie, mit csinál az autó, hiába [önvezető teljesen vagy nem teljesen].
Olyan terméket meg halomra lehet sorolni, ami nem az, amit a neve sugall, ezen nem is aad már fenn senki."A hülyék halljanak meg"
Ilyet nem írtam, fyi. -
#48584626
törölt tag
válasz
worxland #193 üzenetére
Az EUban (és minden olyan országban akiknek a szabályozási és törvényi háttere az UN szabályozásokra épül) jelenleg nincs meg a jogi alapja a teljes önvezetésnek. Ez nem újdonság, aki kicsit is foglalkozik a témával az tudja.
Jelenleg az UN-R 157-re alapozott L3-as rendszereket lehet validálni és típusengedélyeztetni, annak a korlátait ismerjük. Jelenleg a Mercedesnek van kereskedelmi forgalomban kapható L3-as rendszere, a BMWnél már rendelhető, tavasszal kezdődik a kiszállítás.
Maguk a szabályok egyébként nincsenek kőbe vésve, folyamatosan terjesztik ki őket, de ez egy hosszú folyamat. De annyira nincsen lemaradva a szabályozás a technológia jelenlegi szintjétől, sőt.
-
-
worxland
addikt
-
worxland
addikt
válasz
#48584626 #185 üzenetére
Na, ezt nem akartam elhinni. Elolvastam. Igaz.
Ergo, az EU-ban ennek az idióta rendeletnek a felülvizsgálatáig kábé el lehet felejteni a használható önvezetés engedélyezését, mert ez konkrétan értelmetlenné teszi. Eléd lép egy gyalogos, előtted zakózik Józsi bá a cangával kocsmából hazafelé, vagy Jolán rádnyitja a parkoló kispolszki ajtaját és az autó nem fogja kikerülni egyiket sem, akkor sem, ha a szembesáv töküres. -
vicze
félisten
"Mondjuk senki nem mondta, hogy full önvezető"
Tehát ha a termék neve Full Self Driving, vagy a magyar "Teljes önvezető képesség" akkor te szerinted semmilyen formában nem sugalja, hogy a termék önvezető?
Mármint egy kicsit se? Ez nem csak marketing a vásárló ezt a terméket veszi. És az apróbetűvel védelzünk.
A hülyék halljanak meg, nagyon csattanós kis felsőbbrendűség komplexumos egyedek monológja, akik esélyesen előként halnának meg.Lehet játszani a hülyét, hogy te aztán elolvasod a 100 oldalas T&C-t minden alkalommal és tisztában vagy minden aprósággal, sose nyomtál el olvasás nélkül figyelmeztetést, de nyilvánvaló hazugság lenne.
Tesla és elsősorban Musk az elejétől fogva azt szajkózta és szajkózza most is, hogy a Teslák önvezetők, és 0 felelőségre vonás van mikor embereket ölnek ezekkel a kijelentésekkel.
-
ddekany
veterán
Neurális háló, és AI-nak hívják. Engedd el, hogy milyen szavakból áll. Amúgy is, hogy mi "intelligens", az szubjektív.
Nem tanul menet közben az ami a kocsiban van, de következő szoftver verzióban lehet valami, ami út közben felvett eseményen alapszik. (Semmi nem tanul jelenleg használat közben model paramétereket.) Ettől még fényévekre van egy ilyen rendszer komplexitásban egy mosógéptől.
-
ddekany
veterán
válasz
Alaaf Pi #186 üzenetére
Honnan veszitek ezt a sok zöldséget AI terén? De igen, neurális háló van benne. A betanítási, és a következtetési szakasz is neurális háló. De csak a betanításiban állítgatják a paramétereit, a tényleges használat közben már nem. Minden AI-nál, pl. a ChatGPT esetén is így van. A betanítás, azaz megfelelő paraméter értékek megkeresése nagyon sok idő, és nagy, drága hardveren fut. A következtetés, a már fix paraméterekkel, jóval kisebb hardveren is elfut.
-
Mondjuk senki nem mondta, hogy full önvezető, a marketingnek hinni meg az önszívatás magasiskolája. Pontosan lehetett tudni már az elejétől, hogy mit tudnak az autók, hogy nem lehet teljesen rábízni magad. Büntit persze érdemelnek a félrevezető marketing miatt, hogyafenébene.
-
Heimerdinger
kezdő
válasz
Alaaf Pi #186 üzenetére
"Tesla's autopilot and full self driving are an example of strong AI - The car's computer uses Tesla Vision (9 camera's) , Image recognition (speed signs) and deep learning to pilot a vehicle while staying in a lane on a motorway."
[link]
[link]
[link]
Teslának van az egyik legjobb AI rendszere az egész világon. Kicsit mást állítottál, szóval vagy tévedés történt vagy tudatosan félretájékoztatsz ami problémás lehet akár erkölcsi akár ÁSZF szempontból.( mivel ez a legfrissebb Elon és Tesla hír így jobb híján itt kérdezem meg: Elon Musk Izraeli útja és találkozója Netanyahu elnökkel mikor jelenik meg? Tesla nyert a Svéd bíroságon a maffia szervezet ellen, mikor lesz róla cikk? Fully Charged AWARDS átadón 15 kategóriából 5 a Tesla zsebében. )
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Heimerdinger #181 üzenetére
Mivel nem neurális hálón fut az autóban a rendszer, az ott nem tanul semmit, így nem AI semmilyen definíció szerint.Hanem egy nurális hálón trenírozott valami fix deriváltja. Az auton levö hardver nem tud magától tanulni, csak külsö segítséggel, így nem lehet AI.
-
válasz
#48584626 #183 üzenetére
Tesla is a sofőr utasítására vált sávot. Jelzi a sávváltási lehetőséget, mutatja, hogy honnan hova akar váltani, majd irányjelzőre elkezdi a sávváltási folyamatot.
Most látom, hogy jött ez a téma elő. Nem váltott sávot. Hiszen a művelet után visszatért. Elhagyta a sávot a baleset elkerülése érdekében, de nem váltott sávot. A kettő nem ugyanaz. Akkor is elhagyja a sávot, ha baleset történik, csak akkor sokkal szélsőségesebben.
-
#48584626
törölt tag
-
dabadab
titán
Pedig már most is késő, ki kellett volna alakítani korábban is egy szabványos napló-export formátumot, hogy a hatóságok (baleset vizsgálók) információt kapjanak mit látott az autó, milyen sebességgel, iránnyal, stb. ment, az autó ill. a vezető milyen intézkedéseket tett a balesetet megelőző X időben
Nyitott kapukat döngetsz: Event data recorder
-
ddekany
veterán
-
-
emelhu
aktív tag
"Kb. milyen manővereket, milyen bement alapján. "
Pedig már most is késő, ki kellett volna alakítani korábban is egy szabványos napló-export formátumot, hogy a hatóságok (baleset vizsgálók) információt kapjanak mit látott az autó, milyen sebességgel, iránnyal, stb. ment, az autó ill. a vezető milyen intézkedéseket tett a balesetet megelőző X időben, stb.
Ez az önvezetés engedélyeztetés mimnimális feladata lenne egy teszteléshez, de már a hagyományos vezetéstámogató rendszerek adatait megkapva is sokkal hatékonyabb lehetne a baleset elemzés.
És egységes, szabványos kell, hogy változatos gyártók megoldásaira is egységes pontozással tudjon értékelni.
-
emelhu
aktív tag
válasz
Döglött Róka #62 üzenetére
-
Heimerdinger
kezdő
Olyan jól működik a Tesla önvezetése, hogy a híresen szigorú és erősen szabályozott Kínai kormány is üdvözölte és engedélyezni fogja a Tesla FSD használatát egész Kína területén!
https://cnevpost.com/2023/11/23/tesla-bringing-fsd-to-china/
Bizony, ez az a Kína aki olyan kis dolgokat csinált, mint a létező összes Apple Iphone kitiltása kormányzati használatból, Tesla Sentry mode tiltása, nem parkolhattak hivatalok "közelébe" stb.Változik a világ.
( ez a tiltás feloldásáról egy cikk: https://www.sixthtone.com/news/1013528 )
Egyéb tiltások: [link] -
#48584626
törölt tag
"a képfelismerés neurális hálóval történik és ez definíció szerint egy AI"
Nem, ez sima mintafelismerés, de nem AI.
"A Teslával kapcsolatban meg tudván az FSD létezéséről és sofőr nélküli közlekedéséről - ami tényszerű képessége a rendszernek"
Figyi, tényleg halványlila fogalmad sincs a Tesláról. Sem. Kevered az FSD-t az Autopilottal, fingod sincs egyiknek sem a müködési korlátairól és képességeiröl sem. Olvastál valami bulvárszart, azt megszoroztad fejben kettövel, aztán nekiállsz osztani az észt.
"miért olyan hihetetlen az a funkcionalitása, hogy felismerjen egy ütközési pályán lévő járművet vagy gyalogost (állatot) és elkormányozzon?"
Mert nem képes ilyesmire, azért. Pláne nem számolgat folyamatosan mozgáspályákat, ahogy fentebb kifejtetted.
"Radar nincs benne"
èn a helyedben ennek utánanéznék. Mondjuk olvasd el a használati utasítást.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #166 üzenetére
Teljesen rendben van, semmi probléma. Ha vki ellenérvel, hogy szerinte miért nem úgy van az, akkor megfontolom és vmi lesz belőle. Vagy a végére járunk, vagy nem. De ehhez két ember kell.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #164 üzenetére
Minden erőmmel igyekeztem kiprovokálni egy legalább félig megalapozott választ a vitapartnerektől, de nem jutottunk túl a személyes kételyeken.
Elegánsan figyelmen kívül hagyjuk a kényelmetlen kérdéseket és a technikai pontatlanságokra ugrunk rá, mint tyúk a takonyra. Bullshit, kamu, nincs AI, punktum. A másik meg elkezd személyeskedni, mert érzelemmel megy bele, nem értelemmel. Mintha óvódásokkal vitázna az ember.
Egy darabig engem is szórakoztatott. De már inkább csak fáraszt. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #162 üzenetére
Nem, nem gondolom így. Akár megállják a helyüket a példáim vagy érveim, akár nem, én legalább érveltem. A többiek erre nem vették a fáradtságot.
Nem az a fontos kinek van igaza, hanem hogy a vitából származik-e vmi haszon, vagy sem. Egy érvek nélküli vita az objektíven haszontalan.
Ha vmi lóg a levegőben, akkor az az, ha vki azt mondja "kamu" és nem ad mellé magyarázatot. Ebből nem lehet tanulni, nem építő jellegű és nem csak a másik féllel szemben tiszteletlenség, de saját magával szemben is. -
Döglött Róka
veterán
Azt ugye tudod, hogy pontosan ezt csinalod?
Nyilvanvalo, hogy nem te mesz szembe a forgalommal.
Az a legnagyobb baj, hogy a felhozott erveid es videoid egyike sem tenyszeru es pont nem azt tamassza ala amit allitasz. Csak ugy ott vannak, talan temaba vagnak, de leginkabb elmennek az allitasaid mellet.
Nincs ezzel semmi baj, a logikat lehet fejleszteni, az osszefuggeseket majd meglatod egyszer.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #160 üzenetére
Tudod mit? Igazad van. Tulajdonképpen már nem igazán szórakoztató olyan emberekkel sakkozni, akik csak felrúgják a bábukat és letojják a táblát, mint egy galamb.
Hozhatok én bármilyen érvet, videót, cikket, ha süket fülekre talál.
El is engedem én ezt, inkább nézek egy filmet. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #158 üzenetére
Nem. Ilyet vezetek. Van ennek vmi jelentősége az AI kapcsán?
Azt elvitatni, hogy a képfelismerés neurális hálóval történik és ez definíció szerint egy AI, az kb olyan fundamentális téveszme, mint kijelenteni, hogy a Föld lapos.
Azt esetleg belátom, hogy vki nem fogadja el az AI definícióját, de ez nem az AI problémája, hanem az illetőé.
A Teslával kapcsolatban meg tudván az FSD létezéséről és sofőr nélküli közlekedéséről - ami tényszerű képessége a rendszernek -, miért olyan hihetetlen az a funkcionalitása, hogy felismerjen egy ütközési pályán lévő járművet vagy gyalogost (állatot) és elkormányozzon? Még egy szutyok francia autóban is van ennyi "mesterséges intelligencia", hogy felismerjen egy helyzetet (tartsa a sávot, stb.), hisz napi szinten figyelmeztet a kocsi az előttem lévők közelségére. Radar nincs benne, 100%-ban képi felismerés történik, amit Machine Vision-ként ismer a szakma. Egyetlen előre néző kamerával. Most egy Teslában, ahol van minimum 4 kamera és fel tudja térképezni a mellette lévő sávokat is, szerintem nem nagy was ist das kiterjeszteni egy "Active Safety Brake-et" (Citroen) egy kormányzással. DJI drónok már évek óta tudnak utat tervezni akadályok között, fákat elkerülni, stb. Azon se lepődik meg ma már senki. -
Teasüti
nagyúr
Röhejes, de tényleg az önálló gondolkodás minden probléma forrása a közlekedésben.
A dugóban a kigyó/hernyó effektus ahogy egy fékező után végigmegy az egész soron a végén megállást okozva... Vagy amiért hiába van benne a Kresz-ben, pár államban még törvényben is a zipzár elvű besorolás... Vagy hiába van lefestve a sárga négyzet a kereszteződésekben... Ezek mind azért nem működnek, mert az emberek szimplán ostobák és önzőek.#152Döglött Róka
Mi a kérdés?
Teslát vezetek-e a munkában? Nem.#153Alaaf Pi
Vki kérdezett vmit, én megtippeltem szerintem milyen SoC lehet a vasban.
Ha nem tévedek SoC volt a kérdés. Nem tudom nektek a "SoC" kifejezés mit jelent, de én ebből egy komplett operációs rendszer központi vezérlőegységére asszociálok.
Szóval se magabiztosan nem állítottam, se mikrokontrollerekről nem beszéltem.
Egyébként is teljesen mellékes kérdés volt, még külön off-ba is tettem. Semmilyen jelentősége nincs a hardvernek az AI témakör kapcsán. Örülök, hogy sikerült kiragadni a lényeget abból a hozzászólásból.
Értő olvasást tudom tanácsolni jó szívvel.Jah, még mindig várom a bennfentes infókat ezen rendszerek működéséről. Ha annyira értitek az AI-t, akkor jöhetnek a matematikai képletek, esetleg példa kódok.
A te esetedben rákérdeznék még pár tényszerű adatra, hogy azonosítsd be milyen processzorokat találtál a NYÁK-on az adott kocsiban. Úgyis kened vágod a témát, nem lehet nagy kérés.
Amíg olyanokat látok, h "sem fog egyezni a valósággal igen jó eséllyel", addig nincs miről beszélnünk, mert te is csak találgatsz. Ezen az alapon meg az én tippem kb annyit ér, mint a te tipped. Vagy elkezdesz hozzátenni a témához vmi konkrétumot, vagy feleslegesen pazarlod itt az idődet. Engem szórakoztat a vitázás, te meg elveszted a türelmed és pikk-pakk ki fogod tiltattni magad, ha még elkezdesz személyeskedni is. -
syberia
veterán
Az önálló gondolkodás balesetveszélyes a közlekedésben, ne fárassza magát tovább vele ! Az önvezetés mellett
feláras extrakénta távvezetés szolgáltatást ajánljuk figyelmébe: Virtuális vezető -
-
Alaaf Pi
senior tag
Hajaj, és akkor még mi hozzunk bármit, amikor ennyire sötét vagy? Mi köze a fejegységnek az ADAS-hoz, vagy bármi máshoz? Pláne hogy a fejegység alatt mire gondolsz, sem fog egyezni a valósággal igen jó eséllyel: lévén a Stellantis rendszere olyan, a kijelző egy saját CPU-val bíró entitás a hálózaton, a rádió egy másik, ráadásul mindkettőből több féle is létezik egy modellen belül is. És ezek egyike sem foglalkozik kormánnyal, radarral, ESP-vel, motorvezérléssel...
-
Alaaf Pi
senior tag
Annak szakértője vagyok, hogy mi van ül. egy Citroënben, lévén az utóbbi időben elég sok dolgom volt a Stellantis EMP2 platform elektromos rendszereivel. Viszont nem én állítom nagyon magabiztosan, hogy mi van benne, majd hablatyolok valamit róla, hogy ilyen-olyan levetett vas a mobilokból.
-
Miért olyan meglepő, hogy hazudott (megint)? Emberből van.
-
ddekany
veterán
Még egyszer, ez ilyesmi sehol sem dokumentált, hogy magas szinten mi csinál (ha jól működik) a baleset elkerülésre való rendszer? Kb. milyen manővereket, milyen bement alapján. Elég abszurd, ha ezt YT videók alapján kell kikövetkeztetni.
-
#57171968
törölt tag
válasz
#48584626 #148 üzenetére
Igen, nekem is ezt mondták, hogy ezen funkciók nélkül 2hét vagy várunk beláthatatlan ideig. Kaptam egy kellemes kedvezményt és olyan funkciók amik abszolút nem érdekelnek, így nem volt kérdés.
Jót röhögtünk az értékesítő sráccal, hogy felőlem a központi kijelzőt is nyugodtan kihagyhatják, ha még olcsóbb lesz.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#57171968 #147 üzenetére
Jobb esetben olyan komponens hiányzott, ami nélkül ki lehetett adni az autót (gerinctámasz vagy USB töltő) rosszabb esetben nem volt úgy működépes. Ilyenkor az adott gyár termelési és logisztikai rendszereinek a rugalmasságától függött hogy teljesen leállt a termelés vagy felépült az autó az adott alkatrész nélkül, aztán leállították valahol az udvaron amíg nem jött...
-
-
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz
paatrick #138 üzenetére
Oké, és? Ki számolja mennyi példát vágtak össze!? Erre te egyetlen eseten rugózol, ami ráadásul nem is vészfékezéssel kapcsolatos.
Megnézted a többit is?De amúgy vannak példák arra is, mikor épp gázadással került el egy hátsó ütközést. Nem is egyszer. Ilyet embertől sose látsz.
-
paatrick
őstag
válasz
Döglött Róka #139 üzenetére
Arra már nem is akartam kitérni, hogy a feltöltő személye biztos tök elfogulatlan...
-
paatrick
őstag
Bruh, most tudsz angolul vagy nem? Konkrétan leírtam mit mond a csávó, ami pont azt bizonyítja hogy itt semmit nem csinál a Tesla.
A videót te magad hoztad fel mint "hihető". Ez egy összeválogatott videó amiben semmi konkrét bizonyíték nincs arra amire te felhoztad. Szóval olvasd el nyugodtan az érvelési hibás linkedet, lehet inkább a te hozzászólásodra illik
-
#48584626
törölt tag
Nem a multimédiás cuccokban lévő chipek hiányoztak leginkább, hanem a hótegyszerű mikrokontrollerek, vezérlőchipek. Ezek autóipari célhardverek, nem a számítási teljesítményt hajszolják, hanem a megbízhatóságot szélsőséges környezetben (-40 és + 120 fokban, vibrációs környezetben, amiben egy szaros telefon bármelyik chipje rövid időn belül tönkremegy), és az olcsóságot. Itt nem szempont a csíkszélesség meg a magok száma. Olyan chipeket képzelj el mint mondjuk kisegítő elektromos vízpumpa vezérlő. Hót egyszerű feladata van. Kommunikál a központi vezérlővel, amikor kell akkor ki meg be kapcsolja a pumpát, esetleg van egy egyszerű hibafelügyelet aztán ennyi.
Ezek hiányoztak, méghozzá a korona miatti kavarodás miatt. -
Teasüti
nagyúr
válasz
paatrick #134 üzenetére
A te érvelési hibád.
-
paatrick
őstag
Nem kell belemagyarázni semmit. Konkrétan azt mondja a csávó hogy "mentem az autópályán, jobbra nézve láttam hogy a Honda Accord már nyomizik és pont belém fog csapódni. Ezért rátapostam a gázra így elkerültem az ütközést, az autó mögöttem csapódott be." Ennek semmi köze se az Autopilothoz se ütközés elkerülés rendszerhez.
-
Teasüti
nagyúr
Visszaolvasás nélkül ha jól rémlik, akkor az a hihetetlen a népnek, hogy a Teslák felhasználói beavatkozás nélkül oldanak meg elkerülő manővereket irányváltással egybekötve. Ezt tagadják páran. Erre hoztam, hogy automata vészfékezéshez és akadályfelismeréshez nem kell feltalálni az AGI-t, már az európai kocsikban is benne van. Majd AI-val példálóztam, amit megint heves tagadás követett.
Sose láttak ők még neurális hálót közelről. -
ddekany
veterán
Tulajdonképp min sport-vitáztok? Van-e a Tesla-kban baleset lekerülés, és az mit tud? Ez nem dokumentált?
Vagy hogy van-e benne "AI"? Dehogy, Karpathy-t meg Keller-t is éveken át átverték, mikor ott dolgozott...
-
Teasüti
nagyúr
válasz
paatrick #130 üzenetére
A kocsik mozgása elég jellegzetes a Teslák esetén, vagy csak én véltem felfedezni egy mintát az elkerülő manőverekben?
Az, hogy nem volt aktív az Autopilot azzal azt hangsúlyozzák, hogy állandóan aktív az ütközés elkerülés. Nem az az üzenet, hogy mennyire jól reagált a sofőr. Arról szoktak beszámolni, hogy a kocsi helyettük reagált és gyorsabban, mint ők. -
paatrick
őstag
Ez a videó mondjuk kb 0 bizonyítékot tud felmutatni. A készítő kiírja a videó címében hogy ez egy videóösszeállítás amiben az Autopilot elkerüli az ütközéseket, majd berak egy olyan videót 0:53-tól amiben a csávó arról beszél hogy Ő maga kerüli el az ütközést egy kigyorsítással és a videóra is rá van írva giganagy betűkkel hogy "My Tesla 3 was NOT in auto pilot during this"
Innentől mennyire lehet hiteles az összeállítás?A videók nagy részénél meg se állapítható hogy az autó csinál valamit vagy a sofőr.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #128 üzenetére
Oké.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #124 üzenetére
Mi az oka hát, hogy az elmúlt két évben ha vki megrendelt egy új autót, jellemzően jövőre számíthatott csak az átvételre? Konkrét ismeretségem is van erre a példára, nem csak a napi hírekből hallottam erről. Pl egy 2021-es Hyundai Konára 8 hónapot várt a tulaj (2022-es szállítással).
#152
Az igen! Köszönöm a választ! (Első alkalommal kaptunk is vmi használhatót.) -
Teasüti
nagyúr
Szóval ami engem érdekelt, hogy Tesla és az AI. Erre jöttek páran, hogy az AI az bullshit. Elkanyarodtunk kicsit, de a hardveres megvalósítások teljesen mellékesek. Szóval a kolléga keveri az AI-t az AGI-val és még csak azt sem tudja, hogy mit nem tud. Persze az álláspontját semmi kézzelfoghatóval alátámasztani nem tudja, amit én rendre kikérek, mert engem szórakoztat ez a kínlódás amit csinál(nak).
Néha bedobok nekik egy-egy csontot is, mert ellenben velük, én keresni is szoktam olykor-olykor.Szóval ha vki bármi kézzelfoghatóval óhajtaná emelni a beszélgetés színvonalát, ezzel is elősegítve a mellékidőnk kicsit is produktív eltöltését, azt továbbra is bátorítanám.
-
#48584626
törölt tag
"milyen egyéb chip-ekre van még szüksége egy modern kocsi infotainment rendszerének, amire ilyen 1 éves várólisták vannak jelenleg a piacon egy új autó vásárlásakor?"
Nincsenek, nem is voltak emiatt. Nem az infotainment csipek hiányoztak. Alapvető tévedésben vagy már megint.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #122 üzenetére
Mennyi chip van egy modern autóban? Darabszámra. Csak úgy sacc kb.
Ha a korábbi off-ban lévő teljesen mellékes TIPPEMET találod értelmetlennek a hozott cikkel kapcsolatban (Talán nem igaz az, hogy az autógyártóknál kiemelt probléma a chip-hiány? Ennek milyen okai vannak?) akkor kérdezném még, mennyire számít ez egyáltalán az AI szempontjából, amire reagáltam? Egy Arm alapú okostelefon nem alkalmas képfeldolgozásra? Ó, várjunk... De.
Épp most volt címlapon egy Nintendo-s hír, hogy nem lesz az új Switch-ben hardveres képgenerálas, ha jól értem. Alatta meg arról megy a diskurzus, hogy a DLSS-hez elvileg nem is volna szükség a Tensor magokra, simán SIMD-ből megy a számítás túlnyomó része jelenleg egy RTX gpu-n, amit azzal adtak el, hogy a GTX-ek alkalmatlanok a feladatra. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Big_Boss #120 üzenetére
Ez a beszállítója az európai autógyártóknak, mint mondjuk a piac alsó szegmensében lévő francia márkák autói? Ilyen EyeQ chip lehet a kocsimban is, ami ugye semmilyen szintű önvezetésre nem hitelesített? Érdekes. Köszönöm az infót!
Szóval a képfeldolgozáson túl ami egy relatíve specializált terület (bár nem tudom milyen hardveres gyorsítás kell hozzá konkrétan, ami mondjuk nincs benne egy bármilyen okostelefonban ma - hisz mondjuk a kamera alkalmazások arcfelismerő és szemkövető AF-je már vagy egy évtizedes technológia, ha nem több, valamint fényképezőgépek sem hiszem, hogy AI gyorsítókat használnak), milyen egyéb chip-ekre van még szüksége egy modern kocsi infotainment rendszerének, amire ilyen 1 éves várólisták vannak jelenleg a piacon egy új autó vásárlásakor?
Ha felnyitnánk a C4-esem fejegységét, milyen SoC-ot találnánk az OS alatt, amitől olyan reszponzív lesz a rendszer, mint egy WinXP régi Sata1 hdd-ről boot-olva? -
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #117 üzenetére
Oké, hát ezzel most mit kezdjek? Mi az aminek konkrétan nincs értelme szerinted?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Döglött Róka #114 üzenetére
Pontosabban kérlek? Nyugodtan idézhetsz is tőlem, ha hozod a teljes paragrafust, amit írtam.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #113 üzenetére
A te érvelési hibád.
Nem is értem milyen megfontolásból érzel egyáltalán kényszert hozzászólni ehhez a topikhoz bármilyen érdemi információ megosztása nélkül.
Ezzel a stílussal te amúgy elértél bármilyen sikert az életedben? Működik ez a megmondó ember taktika a környezetedben? -
#48584626
törölt tag
Figyi, vannak itt ilyenek akiknek nem kell olvasgatni a témában, pláne nem óvodai szintű HVG cikkekből.
Az elméleted, miszerint az autóipari vezetéssegítő rendszerek a levetett és kiselejtezett mobilos csipeket használják nem több mint egy nagy baromság, köze sincs a valósághoz.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Alaaf Pi #101 üzenetére
Egyébként meg mielőtt elszabadulnak az indulatok és lehúznátok a szintetekre engem is, hadd hozzak legalább egy cikket a témáról.
Nem is olyan régre kell visszamenni, ahol talán még nincs akkora probléma az emberi emlékezettel: korona vírus, globális gazdasági válság, chip-hiány, ilyen trendi hívószavak.
Tessék, lehet olvasgatni a chip-hiány és az autóipar összefüggéseiről!
Persze mindenki bátran kutathat a saját szabadideje rovására ellenérveket, ha vki úgy véli alaptalan f@szságokat írkálunk itt, de kéretik alátámasztani ezen érvelést, különben a komolytalan flame-elés gyanúját találják kelteni, ami meg szembe megy a fórum szabályzatával. Csak úgy szólok.#109Shadowbul
Ez természetesen rád is vonatkozik. Vagy hozzad szépen a forrásaidat vagy a lexikális tudásodat és érvelj normálisan, vagy fejezd be a flame-elést kérlek!
Ez egy szimpla logikai XOR művelet, nem kell hozzá sok értelem, ugye? Ha már AI a téma... -
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #98 üzenetére
Még mindig várom a konkrétumokat.
Se a Tesla, se az én autóm nem használ radart ezekhez a funkciókhoz.#99Shadowbull
Áhh, világos. Teljesen fogalmatlan vagy az AI témakörben. Így már érthető az álláspontod.
Csak ezek a kijelentések elég megmosolyogtatók. Tell me you don't know anything about AI, without telling me you don't know anything about AI...#100Alaaf Pi
Látom te is szakértője vagy a neurális hálóknak.
Jöhetnek hát a konkrét algoritmusok, amikkel szerintetek megoldják manapság a fenti feladatokat! -
#48584626
törölt tag
Egyébként hogy a cikkhez is hozzászóljak:
Gyakorlatilag évek óta mondjuk hogy Musk és a Tesla emberkísérleteket folytat, és a felhasználók életével játszik, miközben Musk folyamatosan hazudik, kizárólag azért hogy felhajtsa a részvényárakat.
Emlékezzünk arra hogy mit mondott 2015ben:
"I don't think we have to worry about autonomous cars because it's a sort of a narrow form of AI. It's not something I think is very difficult. To do autonomous driving that is to a degree much safer than a person, is much easier than people think. [...] I view it like a solved problem."
2015ben jött ki az Autopilot első verziója, akkor még Mobileye alapokon. A Tesla direkt! úgy programozta a rendszert, hogy az önvezetés látszatát keltse, nem kellett fogni a kormányt, az autó ment előre, teljesen magabiztosan. Ez kizárólag úgy működhetett hogy letekerték az összes biztonsági megfontolást. A Mobileye nem sokkal később felmondta az együttműködést a Teslával, nem adta a nevét a hazárdjátékhoz. Musk ekkoriban kezdte el mondogatni hogy év végére kész a teljes önvezetés.
Aztán persze jöttek a balesetek, a hajmeresztőbbnél hajmeresztőbb sztorik és videók. A Tesla kénytelen volt egy kicsit visszavenni, átprogramozták a rendszert hogy ez idő után fogni kelljen a kormányt, de Musk persze nem hagyta abba a kamut.Jött a HW2, HW3, és az újabb ígéretek és kamuk.
2016ban, amikor bevezették a HW2-t, a Tesla kirakott egy videót, ami az FSD képességeket hivatott demonstrálni. A net felrobbant, a fanok fullra elhitték az egészet,.mindjárt kész a cucc, csak egy update kell, blabla.
Utólag kiderült hogy ez is egy nagy átbaszás volt. Az egész útvonalat beszkennelték előre, az autóban teljesen más hardver volt, és még így is nekiment pár dolognak a forgatás alatt.Azóta Musk ráfordult kamuban az AIra, meg a jól hangzó tech dumákra, de most, majdnem 10 évvel később még mindig ott tartunk hogy majd év végére.
Közben persze emberek haltak meg, mert elhitték hogy az autójuk okos, és mindent megold. Az az autó ami direkt volt úgy programozva hogy magabiztosan haladjon.
Már az elején megmondtuk hogy ez baromi veszélyes, hogy ebbe emberek fognak belehalni.
Épp itt lenne az ideje ezért valakit felelősségre vonni.
-
dabadab
titán
válasz
#48584626 #105 üzenetére
Egyébként én a Tesla dumáját sem hinném el csak úgy kritika nélkül a tréningelt neurális hálókról.
Jó, mert te nem értesz hozzá.
De egyébként az, hogy a kamerák képét tréningelt neurális hálók dolgozzák fel, kb. annyira meglepő, mint az, hogy négy darab gumiabroncson gurul: az szorulna bizonygatásra, ha azt mondanák, hogy mást csinálnak. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
it Egy amerikai bíró szerint bizonyíték van rá, hogy Elon Musk tudott a Tesla Autopilot rendszerének hibáiról, mégis hagyta, hogy az autók nem biztonságos módon közlekedjenek.
- Opel topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Microsoft Excel topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bemutatta az RTX PRO generációt az NVIDIA
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Az otthonokba vinné a DGX-et az NVIDIA
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E14 Gen2 - Ryzen 7 4700U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo L13 Yoga Gen4 - AMD Ryzen 7 7730U I 16GB I 256SSD I 13,3" Touch I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 512GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 5 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 7900 XT 20GB GAMER PC termékbeszámítással
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és hardver felvásárlás! Korrekt áron!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest