Aktív témák

  • zsoltee10

    addikt

    válasz S W A T #14304 üzenetére

    A biztonsági felszerelések ugyanazok is lehetnek, mint a MotoGp pilótákon, de nem azért sétálnak tovább egy bukás után. Azért, mert a pályán a rázókő mögött sóderágy van, nincs árok, fa, szembejövő autó, stb. Ha a betonon seggen csúszol 100m-t bőrruhában, az ijedségen kívül, meg pár zúzódáson kívül nem esik bajod, míg ha közúton esel 200-nál, akkor a szalagkorlát, fa, árok, autó stb. megfog....

    emvy: Nekem ER-6n van, és beletekertem 32000km-t 2007.05 óta..... :)
    Sok felhasználási területen bizonyított nekem, és ha megint motort vásárlás előtt állnék, ugyanezt venném, egyszerűen nincs jobb, amire nekem kell.
    - 650-es, nem gyerekmotor, 72 ló papíron, gyakorlatilag mindenre elég. (az autók 95%-nál nagyságrendekkel gyorsabb, dinamikusabb)
    - Injektoros, lambdaszondával szerelt, soros 2 hengeres, baromi nyomatékos alul, 2500-as fordulattól használható ereje van minden sebességben, 9000-ig nagyon húz, fölé nem nagyon érdemes forgatni szerintem (néha azért belefutottam a leszabályzásba egy-egy élesre sikerült előzésnél..).
    Dögös hangja van, mint egy V2-nek, de finomabban, egyenletesen jár és nagyságrendel eszik kevesebbet bármelyik kategóriatársánál, legyen az sor4 vagy v2. Közel 0,7-1 literrel, ami 30000km után visszaszámolva már nem mindegy...
    - Szerintem jól néz ki, de ez szubjektív.
    - Nem túl drága, és a fenntartása a legolcsóbb mind közül. Kíméli a gumikat, nekem 21500km-t ment el a gyári hátsó gummával, 26000-et az elsővel. Fogyasztás 32000km-re vetítve 4,4l/100km. Amúgy 2 személlyel, közúton 4,1-4,3 körül eszik, autópályán cuccokkal, 4,9-5,3l/100km. Teljesítmény adó 16k/év, bizti 4,9k/negyedév. Szervizbe 6000-ként kell vinni, de az se vészes, mert csak 2,5l olaj megy bele, nekem még a gyári légszűrő,és gyertya van benne..... Lánc olyan 30-36ekm-t kibír. Nekem most cserélni kellett, mert kenési elégtelenség miatt autópályán megsült 1-2 szem.
    - Jó közösség alakult ki a típus körül, bármit meg tudunk hozzá szerezni, bármilyen kérdésre megtaláljuk a választ, jókat túrázunk együtt. www.er6.hu
    - Nagyon tartósnak ígérkezik, 50000km után sehol nem volt kopásnyom a blokkban.
    - Garancia most már 4 év, így bármi van, nem kell aggódni. Egy típustárs streetfighternek használta, és teljesen megölte a motort (egykerék, gyári gumi 5000km-nél már kuka, stb), 36000km-nél a blokk széthullott, és a nyilvánvaló kínzás, és nem rendeltetésszerű használat ellenére kapott egy új blokkot....

    Fontos kérdés a szélvédelem, gondolom. Én nem akartam F-es modellt, mert az nem tetszett, viszont vettem az enyémre egy F.Fabbri plexit, ami teljesen tehermentesíti a felsőtestem a széltől, bár a bukótól függően zajos lehet, de ez így van a fejidomos modelleken is, ott egy nagyobb túraplexi segít, csak az meg ronda. Mindesetre a plexi előtt 130 felett már kényelmetlen volt, most mindegy, hogy mennyivel utazunk..ettől függetlenül sosem megyek 130-nál jobban pályán, már csak a gazdaságosság miatt sem, meg amúgy is értelmetlen. Bp. - Siófok viszonylatban ha 200-al tekerek, de állandóan bejönnének elém stb., max 10 percet nyerek, de többet eszik 1,5 literrel..

    Én végigpróbáltam az öszes motort a kategóriában, és összesítve ez jött ki győztesen. A CBF500 jóval gyengébb, 20 éves konstrukció, többet eszik, és gyengébb, karbis, stb. A sor4 hatszázasok gyengék alacsony fordulaton, magas fordulaton meg többet esznek. A V2-esek sokat esznek, egyenetlen a járásuk, szerintem nem kezdő barát típusok.

    Egyébként én egy 250-es ETZ-ről ültem át, és egyáltalán nem nehéz megszokni, kell hozzá önuralom, de néhány ezer km után úgy érzed, mintha mindig is ezzel motoroztál volna. Én nem ítélem el, hogy autópályázni is akarsz vele, én is sűrűn megyek sajnos, de csak, ha Pestre megyek, vagy jövök, és ha párommal, mert akkor az a lényeg, hogy minél hamarabb oda érjünk. Persze a legjobb kanyarogni vele, mert nagyon kezes, könnyű (egy cbf600-hoz képest pl....), nyomatékos. Mostanra már jobban érzem a vasat, pénteken végre eljutottam a Hungaroringre is. :)

    Hátsó kerék:

    Első kerék:

    Hát így hirtelen ennyi jutott eszembe, ha van bármi kérdésed, nyugodtan zargass, én mindesetre elfogultan, és elfogulatlanul is az ER-6-ra szavazom.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák