A Meta elérhetővé tette a cégek számára az első AI-alapú reklámcélzó programját a WhatsAppon – a cél az, hogy több bevételt szedjenek ki a szolgáltatásból.
Mark Zuckerberg egy brazil konferencián mutatta be az eszközöket, ez egyben irányváltás is a WhatsApp számára, amelyet régen a magánszféra és titkosítás szavakról ismertünk, célzott hirdetésektől mentesen.
Az utóbbi években kereskedelmi és fizetési irányba indult el az app, a cégek üzleti üzenetek keretében tarthattak fenn ügyfélszolgálatot és küldhettek marketinganyagokat azoknak, akik megosztották velük a telefonszámukat. Az új AI-eszközök a Facebookból és az Instagramból merítenek, így az üzenetekkel azok célozhatóak, akik valószínűleg fogékonyak rá.
Az újításokkal optimalizálhatják a reklámok célba juttatását, ami azért fontos, mert ezekért az üzenetekért eleve fizetnek a cégek.
A WhatsAppot 2014-ben 22 milliárd dollárért vette meg a Meta, ennek ellenére a teljes árbevételhez azóta is alig járult hozzá a szolgáltatás. Most sok újítás fordítana ezen, lesz például új AI chatbot is, Zuckerberg így megnézi, hajlandóak-e a cégek kiszervezni a kommunikációt az automatizált eszközök felé.