Új hozzászólás Aktív témák
-
cami][us
senior tag
Túlkomplikálni egy hajtásláncot, hogy 3-4 literrel kevesebbet fogyasszon? Amúgy meg [link]
-
Tyrel
őstag
3-4 literrel kevesebb fogyasztás ugyan miért ne érné meg?... Az én autóm most 6.5-öt fogyaszt, ha ez 3.5 lenne azt igen erősen tudnám értékelni.
Kb. havonta 2x tankolok, az mondjuk 2x 30 ezer Ft. Ha e helyett csak 1x kéne tankolnom és ugyanannyit tudnék menni az igen baráti lenne.
Turenkarn
-
Mindent el kell hinni, ami a neten van
Ez az alapja annak, hogy már megkérdőjelezni sem mer az ember.
Az én esetemben 50 ezret megyek egy évben, ebben az esetben meg tudnék spórolni 1,2 millió forintot... Hát nem tudom ,ha ez nem számít oké.
Mezei ember 12 ezres éves futás esetén is pár százezret spórol...Témához, a hibridben szerintem nagyobb a jövő, mint a villanyvackokban.
[ Szerkesztve ]
CMF Phone 1 kicsomagolás - https://youtu.be/jB8Q0ouKdPw
-
-
Fecogame
veterán
Engem megvett az autó. Itt van róla egy részletesebb cikk:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/05/29/fillerekert-iger-dobbenetes-szamokat-a-byd-uj-plug-in-hibrid-hajtaslanca/Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
-
-
Karmko
tag
Totalcar, tehát index.hu, tehát NER, tehát sz*pkodni kell a BYD-t.
Fizetett hirdetést olvashattunk. -
Bird
addikt
Szegedre és Pécsre jön a BYD és az egész beszállítói infrastruktúra Magyarországon termeli majd a fő egységeket. Mindent is beleérte. A kész autókat utána viszik ki Kínába. Zseniális, mindezt az EU hátsókertjében!
[ Szerkesztve ]
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
-
Bird
addikt
A saját piacukat sem tudják egyelőre kielégíteni akkora az igény. Körvonalazódik a történet, újságok erről (eddig) nem írtak. Viszont minden nagyon gyorsan kell(ene) csak ugye június 9 közel van. Utána a csillagok együttállása esetén felgyorsul minden....
[ Szerkesztve ]
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
Karmko
tag
Itt a valós kereslet náluk: csak meg kellene nézni.
-
arnyekxxx
veterán
-
vicze
félisten
Olyan hihetetlen, hogy 6éve az Ampera tudta...
-
Karmko
tag
válasz
arnyekxxx #18 üzenetére
Hiba csúszott a magyarázatba:
- Nem Toyotákat mutogatnak, hanem BYD-ket.
- Nem várakoznak a tulajdonosra, hanem rohadnak a semmi közepén.
- Csődbe ment Uber-szerű cégektől származnak pár km futással?Honnan az infó? Ki mondta? Személyesen jártak utána a román újságírók, és meginterjúvolták a kínai embereket? Vagy?
Olyan bullshitnek tűnik, mint a kínai fényességes építőipar.
Azt sem hiszem el, amit kérdeznek. -
vicze
félisten
Igen magyar tengerpart és konténer hajó infrastruktúránk tökéletes földrajzi célponttá teszi, hogy az itt gyártott gépjárműveket Kínába szállítmányozzák innen. Viszont sajnos a nyugat Európába való szállítmányozás lényegesen nehézkesebb, mivel hegyekkel vagyunk körülvéve és nehéz innen kijutni, hogy azt a régiót ellássák az magyar állami támogatással épített olcsó szerb és román munkaerővel feltöltött gyárak.
Hülyíts mást...
-
vicze
félisten
Tessék ez már elég konkrét?
-
azbest
félisten
hm.
ígéri a hatótávot, fogyasztást: aha, a bmw i3 rex meg 0.6litert reklámozott és 5-6 liter volt a valós. Csak benzinest akarnak eladni zöldbe csomagolva.
14 ezer dollárnyi yuan - kínában: aha, európai szabályokhoz, itteni felszereltséggel, árréssel meg 3-4x annyi szokott lenni európai model.
EV-őrület továbbra is lecsillapodni látszik: a benzingőz agykárosodást okoz. Esetleg a gazdasági visszaesés, magas hitelkamatok, infláció miatt nem futja drága autókra most sokaknak, ezért keresnek olcsóbbat.
[ Szerkesztve ]
-
SaGaIn
senior tag
Hagyjuk már... hybrid és az elektromos egyenes út a guminőhöz... 3.0 V8-nál kezdődik az élet... Akinek volt az tudja... és nem adja el... Akinek nem jutott az nyomja csak elektromos trabival... műszakilag az a szint. /s
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Shyciii
veterán
a benzingőz agykárosodást okoz. Esetleg a gazdasági visszaesés, magas hitelkamatok, infláció miatt nem futja drága autókra most sokaknak, ezért keresnek olcsóbbat.
Ahhoz képest más drága autókra futja...A visszaesés oka inkább az, hogy a nagy állami támogatások nagy részét beszüntették, így az embereknek a kompromisszumos EV-k már nem is olyan jó bolt. Mert az EV igen kompromisszumos. Jelenleg városban jó csak használni, de azok közül sem a SUV-os megoldásokat. Abban a pillanatban ha tempót kell menni több 100, vagy 1000km-en keresztül (most voltunk nemrég olasz körúton), akkor az EV már nagyon nem jó megoldás. 130-nál (nagyobb tempról nem is beszélve...) már többet "zabál", mintha pl dízellel, vagy hybriddel mennénk. És akkor a töltés időigényéről, számáról, várakozásról nem is beszélve.
Jelen esetben az Alfa 147 1.9JTDm-el elmegyek 1000km-ert ha elindulok másik országba, míg EV-vel nem hogy a közelében nem vagyok, viszont nagyon távol ugyanolyan tempót haladva. Az EV jelenleg egy agyon hype-olt technológia, ami nagyon nem a jövő jelen pillanatban, de a jövőben sem egyelőre. Hatalmasat kellene változnia az akku technológiának több szempontból is.[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
"a hibridben szerintem nagyobb a jövő, mint a villanyvackokban."
Egyelőre mindenképp. Legalábbis egy jó hibridben. És leginkább akkor, ha nem brutál sokkal drágább, mint egy mezei ICE. Mert ha mondjuk 3-5 millióval drágább, akkor már abszolút helyzetfüggő, hogy valaha megtérül-e. A te éves 50 ezreddel pár év alatt megtérülne. Az én 12-15 ezremmel azért lassabban.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
azbest
félisten
Nincs azzal semmi gond, ha több ezer kilométerre benzines autóval mégy megállás nélkül, vagy óceánon át hajóval vagy repülővel mégy
Az meg hogy sokan 20-30 éves, néhány százezres autót használnak, talán részben anyagi kérdés is, nem pedig hatótáv izgalom.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Ja értem a kézzel fogható bizonyítékok, a helyszínről neked 0 mértékben nem számítanak, mert te csak hinni akarsz.
Esetleg megpróbálhatnád a tényeket cáfolni, hogy 6-7évesk kocsik ugyan hogyan növelik a jellegi eladásokat, miért állnak ott nyugati autók halomra? Ezeket megválaszolnád?serpentza-t és laowhy86-t (ADVChina) is igen sokáig követtem és még fizettem is pár videó sorozatukért, mert érdekes és mások által nem bemutatott helyekre mentek Kínában. De miután Kínán belül elkezdődött ellenük egy hecc kampány, mert nem voltak minding CCP konformak, rövid időn belül el kellett hagyják Kínát(2019-2020), és azóta semmi mást nem csinálnak, mint kizárólag Kínát minél jobban lejárató videókat gyártanak, egy idő után egyre több egyértelmű hazugsággal fűszerezve. Teljesen megszűntek az utazós videóik és csak futószalagon gyártják a részben hox szart, mint ez is.
Az a legrosszabb, hogy mivel mindent sokszorosan felfújnak kiszíneznek és hozzáadnak, így szinte lehetetlenné teszik, hogy a valóságot lássa az ember és csak a saját propagandájuk lesz belőle, ami pont ugyanolyan hazugság pont mint, amit le akarnak leplezni, pont mint ebben az esetben is.
Tehát a forrásod mondjuk úgy több mint megkérdőjelezhető. -
vicze
félisten
Most mondnám, hogy LOL, de továbbra is fel kell világosítani, az embereket, hogy a IT Café-n leírtakból egész pontosan semmit nem lehet elhinni, és le kell ellenőrizni minden szót, mert a cikkíró többet hallucinál mint egy AI.
"The new PHEV system optimizes the work between the engine and the electric motor which raises the overall efficiency. It uses AI energy consumption management to achieve fuel consumption of 2.9 l/100 km in NEDC mode and 10.7 kWh/100 km in CLTC mode."
Még véletlen sincs szó üres aksiról.
Ahogy a 2100km is CLTC és akár 30+%-kal is több lehet a valóságtól. Pl. egy Model 3 LR EPA 576km, CLTC 713km, a valóság meg ~450km.Azt még hozzátenném, hogy EU gyártók többnyire PHEV-eknek megadnak akár jóval 2L alatti értéket is NEDC alapján, szóval a 2,9 inkább a szar sávba tartozik.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
PHEV-et hajtok pár hónapja, jelenleg 2,8l a fogyasztásom (benzin). De ebben van egy közel 3000km-es Európai körút, amiben rengeteg volt az autópálya, ami növetle a fogyasztást azért, mert nem tudtam minden indulás előtt feltölteni. Városban tisztán EV módban használom, gyakorlatilag nem kell beindítani az ICE-t, így a 70Ft-os árammal megy. Elég hatékonynak tűnik eddig. EV-ről nyargaltam át (vissza), bár még az is megvan, és agglomerációból közlekedni -ha tudja az ember otthon tölteni- nem tudok jobbat elképzelni, mint egy EV-t.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ez egy elég nagy baromásg. Az autót csak egy apró szűk réteg tekinti élete értelmének, vagy egy olyan eszköznek amivel versenyezni kell az utakon. A többség csak el akar jutni A-ból B-be, lehetőleg minél kényelmesebben, komfortosabban. Mellesleg, ha már erő, azoknak az "EV trabiknak" egy része akkora nyomatékkal bír, hogy bármilyen véhatvényóc egy lagos Prescott Pentium lesz mellettük. Ok, nincs k*rva idegesítő ropogós hangjuk, de mennek mint a veszedelem.
A tudomány a valóság költészete!
-
ROBOTER
addikt
Nekem a hibriddel egy gondom van (mármint azon kívül, hogy nekem nincs
), hogy ötvözi a belsőégésű motor és a villamos hajtáslánc előnyein kívül a rendszerek összetettségét (márkaszervíznek való kiszolgáltatottság), meghibásodási lehetőségeit, költségeit, ha pedig picit trendibben tekintünk a problémára, a környezeti terhelésüket. Persze enyhíti ezeket, hogy a villanymotor karbantartási igénye, meghibásodási valószínűsége ezért nem hasonlítható a belsőégésűhöz.
A cikkben leírt adatokat (ahogy több korábbi hozzászólásban szerepelt) a nagy átlag soha nem tapasztalja meg. A tisztán belsőégésű motorokkal is lehet olyan ideális körülményeket keresni, ahol elgondolkodtató fogyasztásra képes.
Én tavaly lementem Albániába egy 0 km-es B8 2.0 TDI Passattal. Mivel Boszniában 80 a korlát, Montenegró sem egy száguldozós ország, egy sokszáz km-es szakaszon 4.2-re, vagy talán még alá jött ki a fogyasztás. A pesti dugóban benyalt közel 7-et. Előtte használtam egy 1.5-ös TD Focust, az ezt az adatot rendszeresen hozta országúton (10-es út hajnalban), a fenti kürülmények között simán 4-re jött volna ki a fogyasztás, vagy még alá.
Szóval ha évente beleteszel 50 E km-t, akkor egy 1,5 liter/100 km megtakarítással nyersz bő 400 E Ft-ot. Egy PHEV felárába azért jópár év belefér. Azt már másra bíznám kiszámolni, hogy évi 750 liter plusz üzemanyag elégetése hány akksi, villanymotor, kábel, töltőállomás lábnyomának felel meg.
-
Alusky
aktív tag
Átlagmagyar évi 10 ezret sem elérő futása mellett semmi értelme, úgy jönne ki 70 rugó körül évente a spórolás, én se fogom kidobni a nagydízeleket még jó darabig... De aki nem bír a seggén megmaradni, meg az "én 1200 Km-t levezetek egyseggel ti kekszzabáló hímnőstények", őnekik összehozhat éves szinten elég sokat már.
Mondjuk én óvatosan kezelném ezeket a kínai adatokat főleg amikor az hihetetlenséggel is társul, ismerjük milyenek az 50000W-os Police ledes zseblámpák.[ Szerkesztve ]
-
JohnyX
junior tag
válasz
Krugszvele #46 üzenetére
Szerinted csak "Lölő" engedheti meg magának? Nekem is az autó munkaeszköz, nem garázs dísz.
Szerintem "ingyen villannyal" megy 80 Km-t + 20 Km-n fogyaszt 2,9 litert így kijön a 100 Km-en a 2,9-es átlag fogyasztás :-)
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Én csípném az elektromost második autónak de számomra rohadt nagy luxus, hogy 4+ millióért vegyek egy használt kisautót munkába járáshoz és helyben rohangáláshoz. Jött erre a célra egy 1.4pd motoros vacak töredék összegből. Klímázva 4,5 literes fogyasztásokat mérek vele relatív rövid távokon használva (2x15km) ami télen felmegy egészen szédítő 5,5 literre is. Hosszabb utakon (200+ km) stabilan 4,2-t fogyaszt végig klímázva mindenhol a megengedett maximum sebességhatár közelében autózva. Pusztán anyagi megfontolásból még jó ideig maradnak a dízelek nálam is. Kínaiaknak pedig azt sem hiszem el amit kérdeznek. 2,9 literes fogyasztás lemerült aksikkal. Biztosan úgy van, aha... olajból. És benzinből?
[ Szerkesztve ]
"Minden háború csak halált hoz, sok-sok ember halálát, akinek dolgozni kellett volna és nem meghalni. És szegénységet hoz, csapást nyomorúságot. Akár megnyerik akár elvesztik, a háborúban csak veszíteni lehet." Wass Albert
-
Alusky
aktív tag
Én ugyanezért nem vettem személyautót végül, mert legtöbbet úgyis a furgonokkal megyek munka vagy hobbi miatt, inkább megyek azzal mindenhova akkor már, a felesleg súllyal meg méretével, mert olcsóbb és egyszerűbb így (10k Km alatt). Sose térül meg egy személyautó ára a 9-10 liter helyett 4-5 literes fogyasztásával miközben plusz adókat, biztosítást, alkatrészeket, szereléseket is fizetni kell egy plusz autóra. Ha meg is térül évek alatt akkor jön ki csak nullára, nekem nem éri meg azt a minimális hasznot a vele járó stressz meg munka, hogy +1 kocsit karbantartsak.
Új hozzászólás Aktív témák
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen