Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz IMIIKE1998 #86597 üzenetére

    Szerintem: Az a baj, ha egy ezres Swift-el vagy ha hasonló árkategóriájú autót veszel, bármelyikkel belefuthatsz költséges javításokba. Magyarán odaértek a Swiftek, hogy lakatolni kell. Ennek az ára megközelítheti a kocsi értékét...
    Amúgy: Fogyasztás városban robogó 2T 3-4l/100km 1000-es kocsi 6-8l. (Rövid távra, araszolva télen több is lehet) Nagy átlagban, saját tapasztalataim után mondom. A robogóval is meg lehet etetni 5 litert, ahogy hosszú úton az új ezres swiftemet le tudtam vinni anno 5l alá, bár csak egy decivel. Szóval géptől, sofőrtől, útvonaltól függ a fogyasztás
    Kötelező: Robogóra 5000ft, de lehet kevesebb egy évre. Lányom tavaly vett friss jogsival egy ezres Micrát, ha jól emlékezem neki 85e/év volt tavaly.
    Súlyadó nem lenne tétel, öreg ezres kocsira 12 ezret tippelek/ év (Ignisre ennyit fizetek)
    Karbantartás: Kocsira évente olajcsere, szűrők, kb 20e. Két évente műszaki, ha semmi nem kell 25 ezer, azt hiszem. Az a baj, öreg kocsin mindig tönkre mehet valami, és tönkre is megy. User error is sokba kerül, lányom 1 év alatt 2x összetörte ( 200+350e, de talán meglett a rutin.... ;] )
    Robogó javítása olcsóbb, egy motorgenerál megvan egy 100-asból. Cserébe ázol, fázol, nincs csomagtartó, nem lehet utast vinni.....
    Kocsi biztonságosabb, acél váz van a sofőr körül, míg a motoron puhatestű az ember....
    Azt gondolom legoptimálisabb lenne jó időre egy robogó, télre egy kocsi...Persze nem ez a kérdés.
    A robogó összességében sokkal olcsóbb. Viszont az autónak is meg van az előnye. Neked kell eldönteni. :) :K ;)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés