- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
- Windows 11
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
- Gépész 3D tervezőrendszerek
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Repsol600
addikt
válasz sityupityu #67650 üzenetére
Dink classic 50 2T
-
Topikgazda
válasz Repsol600 #67651 üzenetére
Megmondom őszintén, hogy nem tudom. Ez egy teljesen más jellegű robogó mint amire cserélni akarod. Egyébként jó állapotban van az SR? A tied jó állapotban van? Mondjuk én talán már csak azért is elcserélném, mert nekem egyáltalán nem tetszik az ilyen fajta vonalú robogó mint ez a kymco, de ez csak az én véleményem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Repsol600
addikt
válasz sityupityu #67652 üzenetére
Nekem is az Aprilia tetszik jobban, a Kymcot csak azért vettem mert olcsó volt meg itt volt helyben. Itt-ott repedezett, karcos, nem vigyáztak rá szerintem földesen használták mert az alsó idom tele volt földel. Szóval annyira nem szuper állapot. De működik minden rajt.
Az Apriliát még nem néztem annyira, mert sietett az emberke, (helybelié ez is) csak mondta lehet elcserélné mert neki jobb lenne munkába járni a több hely miatt. Azt mondta a vízpumpánál könnyezik kicsit a tömítésnél meg amiket leírtam annyi hiba van. Egyébként szerintem Morini blokkos mert fekete.[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
-
üszök
őstag
válasz sityupityu #67656 üzenetére
Az a kis köcs..g drága vékony menetes gyertya kell bele a mi vagy 2k/db és szereti enni,karbival meg többet kap ugye. Akit ismerek az 3-4 gyertya / szezon a fogyasztás.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Topikgazda
-
BlackPriest
őstag
Ha a multivariator utan kipufot is neznek az amugy gyarias 50-esre, a stage6 pro replica tulzas, illetve nem jo parositas?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #67660 üzenetére
Attól függ, hogy a későbbiekben milyen irányba akarsz elmenni, ha egyáltalán el akarsz. A Stage6 a pörgősebb aluhengereknél működik igazán jól. Tehát ha ez a vonal a cél akkor jó választás. De ha maradsz az öntöttvas vonalon, akkor inkább ezt. Ez az egyik legjobb rezonátor 50-70-es vashengerekhez.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #67661 üzenetére
Ennek az S3R-nek mennyire van gyilkos hangja?
Szomszédok kiutálnának? -
Topikgazda
-
őstag
válasz sityupityu #67663 üzenetére
Köszi Csak döglődik már a gyári kipufogó az Aprilián, lehet tavasszal lecserélem. Teljesen szétrohadt a könyök résznél, hegeszteni sem lehet kb. Keresem a tökéletes kipufogót.
-
BlackPriest
őstag
válasz sityupityu #67661 üzenetére
Ahh, 50-es vas marad, viszont ez a kipu amilyen szep, olyan draga a gagyibb rezonatoroktol ne sok jot remeljek?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #67665 üzenetére
De hát a stage6 pro replica amit említettél, az ugyanennyibe kerül.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BlackPriest
őstag
válasz sityupityu #67666 üzenetére
igen, de használtan jóval kedvezőbben tudnék hozzájutni
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #67667 üzenetére
Ja, azt nem tudtam.
Egyébként ha krómozott kivitelt vennél (bármilyen csőből), az plusz 8-10 ezer még. Ami egyébként teljesen megéri, mert jóval időtállóbbá teszi a csövet. Ami gyárilag csak lakkozva van, az max egy szezon után leég (felhasználásfüggő), és utána lehet lekezelni megint. Ellenkező esetben ha ezt nem tesszük meg, akkor igen hamar el kezd korrodálódni, és rövid életű lesz. Persze valakinek nem jön be a krómozott cucc.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
Sityupityu: mivel Te amúgyis belefutottál már dolgokba, ezért kérdeznék.
Itt van a Malossi Multivar-om. Használtam a saját nyomólapjával és a gyári varióéval is. A kettő között az a különbség, hogy a multivar nyomólap görgőpályái egyenesek, míg a gyári varióé ívelt. Utóbbival volt úgy a gyorsulás, hogy magas fordulattal indult, majd a sebesség növekedésével esett egy picit. A malossival nagyjából egyenletes a fordulatszám, bár azért ott is esik egy picit. És itt a furcsaság.
Most a multivar saját nyomólapja van benne. 8 grammos görgőkkel 8500-ról indul a fordulat és egész jól megindul, majd a sebesség növekedésével a fordulat folyamatosan csökken 7500-ig és 75km/óránál megáll. Ott hallani, hogy a varió már full zárt, de nem gyorsul tovább és nem megy feljebb a fordulat. Gondolom nincs annyi erő.
Ha 7 grammos görgőt teszek bele, akkor jó fordulatról indul, de szarabbúl gyorsul, mint 8 grammossal, a fordulatszám alig esik a sebesség növekedésével, ami ideális lenne, de a végsebessége így alug éri el a 70-et, de ibkább 65.Mi lehet a gond? Esetleg kontrasztrugó?
-
Topikgazda
válasz mumtaz #67669 üzenetére
Hali!
Először is, az induló fordulat alatt pontosan mit is értesz? A kuplung nyitási fordulatát? Ha igen, akkor azt ugye nem a görgőkkel szabályozzuk, hanem a kuplungrugók erősségének a változtatásával. Egyébként egy meghajtás behangolásánál ez az utolsó mozzanat, először azt kell elérni, hogy jól menjen a motor.
Ha a 7 grammos görgővel rosszabbul gyorsul mint a 8 grammossal, akkor egyértelmű, hogy nem jó az irány. Felfelé kell menni. Elhiszem, hogy jobb elindulást produkál a 7 grammos görgő, de ugye ezzel rosszat csinálsz a menetdinamikának. Ezért kellenek az erősebb kuplungrugók amit feljebb is írtam, hogy nagyobb görgőmérettel is ezen a fordulaton nyisson majd csak a kuplung.
Hogy a végsebesség megközelítésénél, illetve amikor eléri azt miért kisebb a fordulat erre nem tudok magyarázatot adni. Én nem találkoztam még ilyennel. Hiszen akkor kéne a legnagyobbnak lennie. Amikor a vario teljesen összezár és eléri a max áttételt, akkor kéne még tovább nőnie a fordulatnak egy darabig ugyanazon az áttételen is. Mivel nem tapasztaltam még ilyet nem mondhatom 100%-ra, hogy nem a kontrasztrugó miatt van, de én mégis azt gondolom, hogy semmi köze sincs a dologhoz. A nem megfelelő keménységű kontrasztrugó általában "lukakat" szokott produkálni a gyorsulás közben. Tehát kigyorsításkor bizonyos helyeken valamennyit visszaesik a fordulat, majd utána megint megemelkedik. Ezt 1-2-3 helyen is produkálhatja amíg el nem éri a végsebességet. A másik gyakori eset az szokott még lenni amikor cserélni kell ha tuningolunk, és pl egy rezonátort ráteszünk a motorra (csak egy példa, sok más eset is lehet). Ha már nagyon le kell menni a görgőkkel (mondjuk 4 gramm alá) és még mindig úgy érezzük, hogy könnyebb kéne akkor egyértelmű, hogy erősebbre kell cserélni a kontrasztot. Ugye a kontrasztrugó a variátor ellen dolgozik, ezért van szükség erre. Csere után visszamehetünk 4,5-5 gramm környékére, miközben a robogó dinamikusabb lesz mint korábban a gyengébb kontrasztal és 4 grammos görgőkkel.
Nem tudom, hogy milyen kotrasztrugó van a te motorodban, és mondom, teljesen nem lehet kizárni, hogy az lenne a baja, de szerintem nem. Egy gyengébb kontrasztal is kb ugyanúgy kéne mennie végre, az csak a dinamikába tud beleszólni. Ilyet, hogy a végsebességet megközelítve egyre csak csökken a fordulat én még nem tapasztaltam. Max fordítva szokott lenni a rosszul beállított hajtású robogóknál, hogy csak a végén jön meg az erejük. Bármilyen gyenge rugó is legyen hátul, a végén ha lassan-nyögvenyelősen is, de valahogy kipörög a motor.
A lényeg, hogy így, hogy nincs előttem a motor és nem megyek vele én meg nem mondom, hogy mi baja lehet.
És hát nálad azért bonyolultabb a helyzet. Az a baj, hogy neked mindenféle elektronikus nyavaja is akár beleszólhat a dologba. Nem lehet, hogy a befecskendező is okoz ott valamit nálad? Mert ha igen, akkor ahhoz én nem tudok hozzászólni.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #67670 üzenetére
Köszi a választ.
Félre ne érts, tisztában vagyok vele, hogyan kéne működnie a dolognak. Nem a kuplunggal van probléma. A kuplung kapcsolási fordulata pont jó. Állítható kuplung, azon mindig állítottam egy picit. Indulásnál nekem az volt a megfelelő, ha picit alacsonyabb fordulaton (kb. 6500-nál) kapta innen nagyon rövid szakaszon (kb. 5 méter) a fordulat felment 8500-ig. Ezen egy hirtelen elindulást tud produkálni, tehát szép finoman ugrik. Ez így tök jó.
A baj ott van, hogy ez a 8500-as tartomány lenne az ideális. 8 grammos görgővel így szépen is gyorsul olyan negyvenig, miközben viszont a fordulat lassan esik. Tovább gyorsul, de az elfogadhatónál sokkal lassabban és a fordulat közben még tovább esik, de sokkal intenzívebben és lemegy 7000-ig. Mikor neg a varió már összezárt, nem gyorsul tovább, hanem áll azon a 7000-en és nem pörög fel.
Gondolnám, hogy túl nehéz a görgő.Beleraktam 7 grammost. Rárántok a gázra álló helyzetből. A kuplung megtapadás utáni kiugrás meg van. A kapcsolási fordulat szintén 6500. Viszont a kiugrás után alig gyorsul és ugyanaz a helyzet, mint a 8 grammossal. Csak itt 9000-ig pörög ki, majd onnan esik vissza a fordulat a sebesség növekedésével 7500-ig. A 8 grammossal szemben az a különbség, hogy a végsebesség sokkal kisebb a két fordulatszám tartomány pedig magasabb. És érezni, hogy a varió nem fut ki teljesen.
Tehát itt a furcsaágok sora. Van, amiből arra következtetnék, hogy nehéz a görgő, de a nehezebb görgővel indul meg és gyorsul jobban valamint azzal a legnagyobb a végsebesség.
Ugyanakkor van olyan jelenség, ami gyenge, de van, ami erős kontrasztrugóra utalna. És van, ami túl nehéz és van, ami túl könnyű görgőre.Pont ezért nem értem, hogy mi a bánat lehet.
És ez mai téma. Ma szüttyögtem vele így egy kicsit.Ma például csinált olyat, hogy gyorsult rendesen jó fordulaton, majd 45-től 50-ig szépen esett a fordulat egy bő ezrest. Nagyon lassan gyorsult tovább úgy 60-ig, ahol megintcsak hirtelen emelkedett a fordulat és kicsit jobban megindult. Ez kb. Yegyezik azzal, amit a kontrasztról írtál.
Malossi Multivar van benne Malossi fehér kontrasztrugóval. Malossi görgők.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mumtaz #67671 üzenetére
Jó persze, én is értem amit írsz, csak az elindulási fordulat nem volt világos a számomra, hogy mit értesz ez alatt.
Én több okosságot nem tudok mondani, max akkor ha ott lennék a motor mellett.
A Malossinak a fehér rugója egy jó "mindenes" rugónak felel meg. A gyári rugóktól általában keményebb, de még pont olyan szinten ami nem okoz különösebb anomáliát egy gyári robogó hajtásában sem. Valamikor még egy 70-es vashenger plusz rezonátor kombóhoz is elegendő szokott lenni, persze határeset. Ez konfiguráció függő.
Az a baj, hogy a jó ég tudja, hogy az a befecskendező hogyan adagolja az üzemanyagot nálad bizonyos helyzetekben. Mert hát ezt is figyelembe kell venni, hogy ez is közrejátszhat valamit a dolgokban. Nem tudom.
Látod, egy jó karbinál az ilyen kétségeket ki lehetne zárni, és az úgy viselkedne mindig ahogy te szeretnéd.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #67672 üzenetére
Nincs itt (most) semmi baj az injektorral. Az átalakított kipufogóval 8 és 9 ezer között adja le a legnagyobb teljesítményt, ami érezhetően nagyobb, mint a gyári kipufogóval. Viszont érzésre is áll az a helyzet, mint rezónál, hogy nagyobb teljesítmény nagyobb fordulatszámon, viszont sokkal szűkebb tartományban, mint egy gyári kipufogóval.
Pont ezért jelent gondot, ha 8000 alá esik a fordulat, mert nincs ereje visszakapaszkodni. -
Topikgazda
válasz mumtaz #67673 üzenetére
Mondtam, nem lehet kizárni a kontrasztot sem teljesen. Próbálj bele egy Malossi sárgát. De arra készülj fel, hogy azzal meg van az esély arra, hogy a 8 grammos görgő is kevés lesz neki mint most a 7 grammos. De egy próbát megér, hátha.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #67674 üzenetére
El szeretnél hasalni?
A gyári kontraszt gyengébb, de összegörgőzve azzal is hasonló eredményeket produkált. Bedühödtem. Volt még a speedfightomból egy Multivar nyomólap. Tettem vele egy próbát. Ott, ahol a görgők ráfekszenek, azokat a szakaszokat picit bevágtam félig az oldalán és így a felétő minden görgőnél picit ívet hajtottam bele. Nem sokat, csak annyit, hogy a lapok végénél kb 3mm-el van beljebb.
Ugye a multivar nyomólapján a görgőpálya tök egyenes, így meg a felétől picit ível.
Az eredmény az lett, hogy 8 grammos görgőkkel gyorsítás közben a fordulatszám szinte állandó 8200 környékén marad, nagyon jól gyorsúl a végsebesség pedig elérte az óra szerinti 90-et, ami a valóságban 85-86 Km/órát jelent. Ilyen jól soha nem ment. Nem is bírtam magammal, mikor ma este jöttem haza melóból és a Váci úton végig nyélen rongyoltam. Pedig a tükörbe nézve a sok lámpa közül sötétben kb. lehetetlen kiszúrni, melyik a rendőrautó.Most egy élmény.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mumtaz #67675 üzenetére
"El szeretnél hasalni?"
???
"Az eredmény az lett, hogy 8 grammos görgőkkel gyorsítás közben a fordulatszám szinte állandó 8200 környékén marad,"
Ez a normális. Egy jól behangolt robogónak gyorsítás közben folyamatosan ugyanazon, a lehető legnagyobb fordulaton kell lennie ami még hasznos, amivel a legjobban gyorsul (persze nem esel átesni a túloldalra, de azt úgy is megérezni egyből).
Na, akkor az a lényeg, hogy jó lett.Egyébként ez a netes távgyógyítás sokszor nem működik, ha az ember nincs fizikailag a motor mellett. A te eseted meg egyébként is speciális. Befecskendezős robogó (amivel ugye jobb nem szórakozni, a tuning illetve módosítás szinte kizárt), gyári és sportcsőből létrehozott hybrid, "megvariált" variátor...
Ehhez a motorhoz te értesz a legjobban.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #67676 üzenetére
Jahh. Persze, hogy így kellene lennie, ha jól van hangolva, de itt a hasalós téma benne inkább az, hogy egy ilyen barkács megoldás hozott eredményt.
Ilyet csináltam már régebben a Speedfighton valami olcsó "tuning" varióval. A Multivarral meg sem fordult a fejemben. Most is csak azért, mert megtaláltam a másik nyomólapot, különben meg sem próbáltam volna.Befecskendezős robogó (amivel ugye jobb nem szórakozni, a tuning illetve módosítás szinte kizárt), gyári és sportcsőből létrehozott hybrid, "megvariált" variátor...
Meg ott van még a 70-es Tajvani vashenger. Polini okosság a nyomástartó szelephez a több üzemanyagért. Persze utóbbi is házilag módosítva.
Egyébként a kipufogó nem az Extra van rajta, csak ugyanaz az átalakított gyári, ami volt.
[ Szerkesztve ]
-
slayer006
addikt
Egy Naraku Sport 124ccm hengerszetthez milyen/mekkora karburátor passzolna?
Aerox 100 2T
"Nem könnyű apának lenni, mikor a gyerek a lázadó korszakát éli." - Darth Vader
-
Topikgazda
-
slayer006
addikt
válasz sityupityu #67679 üzenetére
Köszönöm
"Nem könnyű apának lenni, mikor a gyerek a lázadó korszakát éli." - Darth Vader
-
Topikgazda
válasz slayer006 #67680 üzenetére
Amúgy már csak azért is tuti, hogy elég a 21-es, mert ez csak egy "mezei" 124ccm. Írja is a leírás, hogy teljesen gyári a hengervezérlés stb, nincs semmi módosítás egy gyári hengerhez képest. Hiába 124, olyan nagy durranást azért majd ne várjál.
Azon gondolkodom, hogy szerintem inkább bőven elég lenne a 19-es karbi is neki. Nem kell ennek a 21.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
takacsbotond
őstag
Sziasztok! Vespa ET4 50ccm robiról mi a véleményetek?
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
-
A-Bag
tag
Sziasztok! Egyik napról a másikra elállítódott az alapjáratom (F12), nagyon magas lett, illetve menet közben gázadásnál nemhogy gyorsul, hanem inkább visszafullad a motor és játszanom kell a gázzal, hogy elkapjam azt a pillanatot amikor gyorsulni bír, fulladás helyett. Mi lehet a gond ? Állítsak az alapjárati csavaron ?
-
siti
őstag
válasz takacsbotond #67682 üzenetére
sokat fogod a tájat nézni
nekem az van, csak azért nem gyújtottam még fel, mert egy vagyont költöttem rá, de ez se a márka, se a típus számlájára nem írható, csak az én hülyeségem hogy egy lestrapált gépet vettem (olcsó+megjavítom még mindig olcsóbb mint a drága és azt is meg kell javítani alapon, de mára megdőlt az elmélet, bármennyi pénzt locsolsz rá, attól még 15-20 éves lesz, valami baja mindig elő fog jönni)100kg a gép, 4T, nincs lámpánál kilövök. ha emelkedik az út, akkor inkább előre se gurulok a lámpánál.
Régi, használt és kopott lesz. Ha olasz import akkor meg lestrapált is, napi használati tárgy ott, nem dolce vita életérzés. Pláne az ET. és szerintem kevesen tudják, hogy 2e km/olajcsere (3e a gyári előírás?)ami jó: ketten is anyázva fogják feldobni a platóra, ha el akarják lopni (100kg). van hozzá mindenféle alkatrész, új és bontott. Adok veszek facebook csoport és kifejezetten vespa bontó is. Egyik se lesz olcsó cserébe. Szerviz könyvek is elérhetők az otthoni barkácsoláshoz de több típus specifikus szerelőt is fogsz találni, jellemzően sosem helyben. A 10 évvel fiatalabb LX is kb ugyan ez a technika. (kb csavarra megegyezik a kaszni alatt), forma ízlés kérdése, nekem mindkettő bejött, de erre volt pénzem, de inkább gyűjtöttem volna még, ma meg már lassan nem csak karban tartom, hanem restaurálom is. (magyarul megjelent a rozsda)
ami fontos: olajszint rendszeres ellenőrzése (akár minden induláskor, pláne vásárlás után, ki tudja mit vettél, ha kell akkor télen lehet generálozni, úgyse megy vele a fázós ember). Van nívó pálca, vagy kis betekintő üveg. az utóbbi jobb. Hátsó fék felújítás drága, az elsőt húzd. A tárcsa sokáig bírja, betét meg fél óra cserélni. RMS márka egy átcsomagoló üzem, kínai után gyártott, lutri mit fog ki az ember. Bajaj India is gyárt (gyártott) vespát, ilyen cuccokat is ki lehet fogni (nekem talán a lámpa búrám az?) Az 50-es első lámpája helyére a 125/150-est szokták betenni, jobb a fénye, de én elvagyok a gyárival.
vespa klub van, élet van, vespa world day-re ne 50-esel menjél, mert vége lesz mire kijutsz. A szezonnyitó túrát simán lehet teljesíteni 50-esel is, nincs akkor tempó.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
Ahogy már előttem is írták kezd egy karbi pucolással, hátha.
De a leírásod alapján és, hogy egyik napról a másikra történt szerintem jó eséllyel falsot szív valahol. Persze ez is csak feltételezés, de arra utaló tünetek ezek.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
takacsbotond
őstag
-
Mattb
senior tag
Sziasztok!
Végre sikerült hozzájutnom első kis supermotomhoz . Megörültem, mikor megtaláltam hogy itt van ilyen topic is .
Aprilia SX 50-ről van szó. Lenne pár kérdésem, hátha útba tudtok igazítani. A motor évjáratáról nemvagyok biztos. A vázon van egy kis plakett, amin van az alvázszáma, és ott szerepel egy évjárat. Ez lenne az?
Ti milyen olajjal keveritek a benzint hozzá? 100-as benzint érdemes tankolni bele?
Kicsit megvan piszkálva a gép, 80as henger, 21es karbi.
Valamint a biztosítás. Elég csak becsoszognom a biztosítohoz az adásvételivel és meg is tudom kötni?
Ilyen általános olajcserék, vízcserékről van jó leírás a neten?
Előre is köszönöm!
Üdv![ Szerkesztve ]
-
siti
őstag
válasz takacsbotond #67687 üzenetére
ha jól tudom a libertyben ugyan az a motor van, mint az ET/LX 4T. megbízható szerintem, ami menet közben elromlott és meg kellett állnom, az egy kilazult tükör csavar volt.
szervizelése macerásabb lesz, mert minden amihez hozzá kellene férni, benne van egy fém kaszniban. gyertya csere se fél perc, mint egy simsonon, belegörnyedve szerelni meg nem kényelmes.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
misu
senior tag
Hy!
Tegnap este szétborítottam a robimat (Malagucci F10 ), és majd megállt a szivem.
A kuplungharangon, egymással szemben 3-5cm foltban kékre égett és az egyik ilyen égés szélén elrepedt.
Kínai alap gagyi, de azért nem ezt vártam tőle.
Pont cserélni akartam, de errre azért nem számítottam.Enyhén tuning a mocim, (70-es henger, karbi, kipuf), de azért annyira nem vadultam vele....
Valakinek 5let mitől ment szét?
Most egy polini kuplungot kapott egy malossi haranggal, nah, az már igazán fájna, ha ugyanígy végezné...ezért érdekel az ok.
Köszi előre is!
Szép napot!
Bye!
Bűn az élet.
-
Topikgazda
Hali!
Igen, a vázon lévő plaketton lévő szám a motor gyártási éve.
Hogy milyen olajjal használod az rád van bízva, jó minőségű 2T szintetikus legyen. Mindegyik neves gyártónak vannak jó olajai. Ha konkrét típus kell akkor majd linkelek, illetve linkelünk.
Szerintem ebbe a motorba felesleges a 100-as benzin.A biztosításhoz így van ahogy írod, viszed magaddal az adásvételit és a személyes okmányaidat, és már kötheted is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Igen, a kínai alap gagyi harang használatának simán lehet ez a következménye. Gyári konfigurációba még megállná a helyét, viszont már egy enyhe tuningban is simán elvérzik.
"Enyhén tuning a mocim, (70-es henger, karbi, kipuf)"
Ez tuning pont elég már. Gondolom a kuplung hozzá volt hangolva, hogy dinamikus legyen az elindulásod. Tehát nagy fordulaton volt a nyitás, és egész egyszerűen nem bírta az ezzel járó hőhatást a harang. Ennyit ér az olcsó cucc.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
misu
senior tag
válasz sityupityu #67693 üzenetére
Hy!
Még csak nem is vittem túlzásba..
Nem rálőttem, (legpuhább kontrasztrugó) ahhoz képest még teljesen alacsony fordulaton is nyitott.
És még ki sem forog rendesen, mert még fúvókázni kell, sajna hétvégente van rá csak időm, 1-2 óra.
(hétközben nem is használom, csak hobby)Vagy anyaghiba...lehet, csodaszarvas volt.
Mindegy is, sajna gagyesz cumónál benne a pakliban.
Még jó, hogy nem repült szét....THX!
Szép napot!
Bye!
szerk: azért hétvégén lefényképezem, elrettentés gyanánt..
[ Szerkesztve ]
Bűn az élet.
-
Topikgazda
A kontrasztrugónak nincs köze hozzá. A kuplungrugók a felelősek azért, hogy mikor nyit a kuplung.
Hogy nem pörig ki a motor rendesen az lényegtelen. A nyitás után ha már betapadt a kuplung, utána már nem generál semmiféle hőhatást. Ilyenkor, a nyitáskor éri a legnagyobb erőhatás is.
Természetesen menet közben, ha már kinyitott teljesen a kuplung, erőteljes kigyorsításkor is éri erőhatás, de közel sem akkora, mint amikor nyit. Ilyenkor már csak maga a szerkezet van kitéve erőhatásnak, de ez ugye már nem jár hőhatással (nincs súrlódás).
Az egész kuplungot (pofák, szerkezet, harang) az elinduláskor éri az igazán nagy erőhatás, és ilyenkor keletkezik a hő is.Persze, dobjál fel képet. Kíváncsi vagyok én is.
szerk: A túl erős kontraszt használata annyiban tud a kelleténél több hőt előidézni, hogy nagy erővel szorítja a két hátsó tárcsa közé a szíjat menet közben. De ugye ennek semmi köze sincs a kuplunghoz.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
slayer006
addikt
online kötelező, például
egy hasznos oldal a sok közül
Egümotors/javítás[ Szerkesztve ]
"Nem könnyű apának lenni, mikor a gyerek a lázadó korszakát éli." - Darth Vader
-
Theory66
aktív tag
Sziasztok!
Zárakat cseréltem egy Explorer ge50 robogón, és nem tudom üzemszerű-e amit csinál. Csak úgy tudom leállítani kulccsal, ha a kormányt balra fordítom, mert alap helyzetben nem fordul el a kulcs, és ha bekapcsolom a kormányzárat ott is szorul néha nyitásnál. Alátét lett rakva a 2 csavar alá ami tartja a zárat, én arra tippelek talán ott lehet a gond (vagy sok vagy kell még), vagy csak még be kell kopnia?
-
ANDROID???
addikt
Sziasztok!
-
Topikgazda
válasz ANDROID??? #67698 üzenetére
Én tuti infót nem tudok jelenleg ezzel kapcsolatban. Kevesen csinálnak olyat, hogy 50-est forgalomba akarnak helyezni. De régebben tuti, hogy létezett a dolog és akkor igen, két személlyel is lehetett így közlekedni. Hiszen onnantól kezdve, hogy forgalomba lett helyezve már nem segédmotornak hanem hivatalosan is gépjárműnek minősül, még ha csak 50 köbcentis is. Szerintem ez most is így lehet. Persze gondolom ez úgy működött, hogy ha az adott típusnál a két személlyel együtt sem haladta meg a jármű az együttes megengedett össztömeget.
De marha egyszerű, fel kell hívni a megyei közlekedési hatóságot és megkérdezni tőlük. Ők biztos infót fognak mondani.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
ANDROID???
addikt
válasz sityupityu #67699 üzenetére
Ott a pont,kdzi!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest