- Windows 10
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Linux kezdőknek
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- PHP programozás
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Crypto Trade
- Synology NAS
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Hali!
Igen, a vázon lévő plaketton lévő szám a motor gyártási éve.
Hogy milyen olajjal használod az rád van bízva, jó minőségű 2T szintetikus legyen. Mindegyik neves gyártónak vannak jó olajai. Ha konkrét típus kell akkor majd linkelek, illetve linkelünk.
Szerintem ebbe a motorba felesleges a 100-as benzin.A biztosításhoz így van ahogy írod, viszed magaddal az adásvételit és a személyes okmányaidat, és már kötheted is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
slayer006
addikt
online kötelező, például
egy hasznos oldal a sok közül
Egümotors/javítás[ Szerkesztve ]
"Nem könnyű apának lenni, mikor a gyerek a lázadó korszakát éli." - Darth Vader
-
JoinR
senior tag
Google 1. találat, minden benne van, fotókkal.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Igen, jól érted.
Bár én az olajbetöltést úgy szoktam inkább, hogy a kémlelőnyílást eleve nem tekerem be. Ha a betöltés alatt elkezd ott folyni, akkor az azt jelenti, hogy elég az olaj, gyors tekerd be.Nem kell semmilyen paszta. Vagy valami réz-bronz alátét szokott az ilyen csavarok alatt lenni, vagy magába a csavarba van esetleg besüllyesztve egy O gyűrű. Kitekered a csavarokat majd vissza, nem kell csinálnod semmit.
"75W-90 milyen olajat ajánlanátok? Castrol jó?"
Annak feleljen meg amit a manual előír. Vegyél egy átlagos normális minőséget, mindegy a gyártó.
"Nem befolyásolja az olajmennyiséget, hogy nagyobb henger van fent?"
Semmi köze hozzá.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Szerintem simán lehet 2002-es.
Azt gondoltam, hogy ennél a típusnál nincs is semmi tömítés a csatlakozásnál, de neked van ott valami. Eleve nem is olyan az illeszkedés mint amire én gondoltam..
"Most nemtudom hogy ez a mosás, vagy az olajcsere okozza, hogy ma például cseppent is belőle az olaj a földre. Eddig nemvolt ilyen, talán az olajsár megfogta?"
Igen, azért vetted csak most észre mert letisztítottad. Semmi köze hozzá az olajcserének. Amúgy te váltóolajat cseréltél, itt meg a keverékből származó motorolaj nyoma látható. Jut eszembe, azt szoktad ellenőrizni?
Ne hülyéskedj már, képes lennél új csövet venni ez miatt? Az azért nem lenne olcsó móka. És fölösleges is lenne. Szereld le az egészet és nézd meg, hogy mi a helyzet vele. Nézd meg a csonkot is meg a tömítést is. Ezt simán meg lehet csinálni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
dtsdexter
csendes tag
Első blikkre, nem is rá való cső van rajta, a kipufogó eleje peremes, ami ezzel a tömítéssel teljesen értelmetlen.
Ha sikerül is megoldani, akkor legalább annyit elérsz, hogy nem fog csöpögni az olaj, ellenben most a kipufogóba fog beégni ... valami nem jó utána kellene nézni.Lehet 2002-s, lásd Aprilia SR 50 ... ott már ha jól emlékszem a "99-s LC is digites
Én egyébként, az idomokba és lámpába nyomott dátumból tudtam meg, mikori gyártás.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
dtsdexter
csendes tag
Van pár hely, de a legtöbben még mindig várni kell ... -3-6 hét, mire fogadni tudják.
Momo96, XX. Vörösmarty utca 178. LINK
1097 Budapest Könyves Kálmán krt 16. http://www.tuttomoto.hu/
1215 Budapest (Csepel) Ady Endre út 94. https://www.motor-sapiens.hu/szolgaltatasaink/motor-es-robogo-szerviz
Állítólag utóbbi egész jó munkát végeznek, még nem volt időm elvinni az újat átnézetni, a régi meg még mindig darabokban ...... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Szerintem sokkal jobb egy 125-ös gép mint egy 80-as. Mondom ezt úgy, hogy még soha sem volt saját 80-asom.
Nekem nem volt sok endúróm, mert én motocrossostam, azokat az üzemórás motorokat meg ugye nem lehet alapul venni. Az első endúróm egy Yamaha DT 125 volt, aztán jött egy Honda MTX 125, majd azt követte egy ugyanolyan csak 200-as. A legutolsó pedig egy Kawasaki KDX 200 volt. Nem idevaló téma, de viszonyításképpen és érdekességként írom csak, hogy még a 200-as Honda és a Kawa sem tudta azt a szintet hozni mint egy 125-ös cross. Pedig nem egy lestrapált gépek voltak, ráadásul a Kawasaki KDX személyében már nem egy városi endúrót kell elkézzelni, mert az már a versenyendúró kategóriába tartozott.
De ennek már vagy 15 éve, nekem több endúróm nem volt mert mint írtam, az én világom a cross volt. Ha most kéne letennem a voksomat, akkor szerintem én is a KTM mellett döntenék, vagy valamelyik japán gép mellett. Az biztos, hogy drágábbak mint egy olasz motor, de nekem endúróban illetve supermoto-ban valahogy mindig kétségeim voltak az olaszokkal kapcsolatban. Legalább is akkoriban Érdemben sajnos én pl nem tudok segíteni, hogy most mit lenne érdemes venni. Én időközben átváltottam utcai nagymotorozásra és plusz hobbiként a 50-es 70-es robogó tuningolásra, tehát a kérdéses motor csoporttal teljesen megszűnt a kapcsolatom. Bár mondjuk egy összeget megadhatnál, hogy mégis milyen kategóriában gondolkodsz.Az erdei motorozásról azt azért ugye tudod, hogy nem nagyon van hely, ahol legálisan mehetsz erdei úton?
Két éve és az azt megelőző időszakban amikor még crossoztam, trélerrel vittük a motorokat és természetesen csak pályán mentünk, de álszent sem akarok lenni. Suhanc koromban természetesen mi sem vacakoltunk, városon át mentünk a terepmotorokkal és onnan be az erdőbe. Most vagyok 39 és mindez olyan 15-20 éve volt, de már akkor is volt problémánk az erdei motorozásból, pedig akkoriban még jóval simulékonyabbak voltak az illetékes közegek. Tehát én ezt az erdei dolgot nem javaslom.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
JoinR
senior tag
2T 125 enduro városba nem gondolom, hogy racionális választás. Persze nem használhatatlan, de ha mennél erdőbe, akkor min. enduro gumi kell, ami ugye aszfalton nem hozza majd azt a féktávot, amire néha szükség lehet. Nekem van egy KDX125, szerintem a 7-8 litert megenné városban (cserébe 35LE persze).
Olyan nagy kínálat sincs, én DT125-öt vennék, abból van a legtöbb és nem is túl régiek. Nyilván vannak megbízható motorok 20 évesen, de ott már azért előfordulnak nemcsak motorikus gondok, hanem minden ami gumi, elöregszik, stb. Azt is érdemes megfontolni, hogy mennyit kívánsz dugóban közlekedni, mert pl. nekem sincs hűtőventilátor a vízhűtőn, és egy egy órás dugót a 35 fokban nem biztos, hogy kibírna. Motoros felvonulásokon ezek az endurók hullanak ki először a lassú csorgásban.
Ha nem sietsz nagyon, én inkább 4T-t ajánlanék (XT125, XR125, stb.). -
macilaci78
nagyúr
Habitustól is függ, én például hab testemmel inkább nem vagánykodok. A 4-6 mellett inkább az álló kocsik közt, mellett lavírozok, mint a forgalomban. Volt már, hogy egy 1,6-os Harley volt a drafterem.
De láttam már futárt CBR 600-zal is, aki tartotta a 39 percet Budaörsre is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
"de menniyvel másabb mint egy 2T 125?"
Annyi, hogy kb fele annyi lóerő van benne mint egy ugyanekkora 125 2T-ben. Gyengébb mint a jelenlegi 80-as motorod. Te már hozzászoktál egy tempóhoz ami alá menni csalódás lenne. A 4t motor előnye a fogyasztásban stb mutatkozik meg, de ha az mellett döntesz, akkor legalább egy 250-es kell neked, hogy érezz valami előrelépést. Mert a 125 4T az nem fog adni. Egyébként ezt a linkelt darabot én tuti, hogy nem venném meg ennyiért.
Ami a városi dugó témát illeti én egyetértek veled, nem hiszem, hogy gondot okozna egy ilyen motornak. Még nagyobbnak sem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Kizáró ok, hogy még ha igényesen is van megcsinálva, de már akkor sem gyári a motor. De még ha az lenne, akkor sem érne ennyit. Szerintem.
(#68116) JoinR Igazad van a 80 2T kontra 125 4T összehasonlításánál. De nem is ezt akartam kihozni ebből hanem arra akartam rávilágítani, hogy egy 125 4T szerintem semmi élvezetet nem nyújt. Szerintem csalódna benne.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Csak 125-ről beszélünk, 400 környékén szerintem is már simán lehetnek elfogadható darabok. Még jobb is mint ez a felújított.
szerk: Télen ugye elméletileg olcsóbban lehet motort venni, de sok eladó is így gondolkodik, ezért sokszor tavaszig nem árulják.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Igen, általában több. Az a baj (ahogy korábban is írtam), hogy ezzel a b125-ös jogsival eléggé meg vagy lőve.
(#68130) Az üzemórás motor egyszerűen leírva azt jelent, hogy pl ugyanazon köbcentis gépek közül az üzemórásak jóval nagyobb teljesítményt és ezáltal terhelést képesek elviselni. Viszont valamit valamiért: ahogy a nevében is le van írva, van egy adott üzemóra szám (típusonként változó, de ami megvan adva azt verseny körülményekre írják), ami után jön a szinte teljes generál. Pl a 250-es 2T crossmotorok (mondok egy számot) kb 30-40 üzemórát biztosan bírnak. És mindezt nyél gázon végig. Ha finoman illetve vegyes körülmények között mászkálsz egy ilyen motorral, akkor természetesen tovább bírják, de egy idő után akkor is eljön a vég. Amiket leírtam azok leginkább a 2T motorokra vonatkozik. Természetesen egy 4T cross is üzemórás, de azok jóval tovább bírják, viszont a javításnál többe is kerül minden. Tehát ezeket a gépeket versenykörülményekre találták ki legfőképp, és nem mindennapi utcai használatra.
szerk: Így, hogy a jogsid miatt ennyire be vagy korlátozva most már én is azt mondom mint JoinR, hogy vegyél egy pöpec állapotú 125-ös 4T motort. Mint írtam nagy élményt nem fog nyújtani, de ott a városban simán elleszel vele, és az üzemanyag költséged is csökkenni fog.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
Sok ilyen van, pedig effektív költsége lássuk be nem sok van, kb a szállítás, maga a motor ára ami nem sok esetben haladja meg a 100€-t ... Ami nálam van Malaguti is 67€ volt olaszból ... nagyjából egyetlen költsége a lemosáson kívül egy új akksi volt, meg a szállítás. 100e HUF ért már vihető is ... Legalább nála megvolt minden papírja, tehát kb 60-ért tudom honosítani és biztosítással forgalomba helyezni.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
-
siti
senior tag
szerintem nem boltba jártak vele, de én csak ahhoz a részhez értek, hogyha ez A1 (b125) jogsival vezethető, akkor anélkül is....
nem tudom mennyire komoly az a műszaki, ahol ez átmegy és 10LE-vel írják be a forgalmiba.Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
Ez egy CR 125, nem tudom, hogy ki az a féleszű aki egy ilyet leműszakiztat? Ez egy pályára való üzemórás 2T crossmotor. Van a hondának (meg más márkának is természetesen) olyan verseny 2T enduro-ja (a pontos típus jelzését most meg nem mondom) amit már érdemes műszakiztatni, és ami akár alkalmas városi közlekedésre is. Gyakorlatilag ugyanaz mint egy CR, csak kicsit gyengébb a motorja, gyengébbek a teleszkópok, és gyárilag apró lámpákkal vannak felszerelve. De hát ez így van rendjén, hiszen verseny endurok. Az enduro versenyek nem csak zárt pályán zajlanak hanem lezárt közútra is kiterjednek ahova már rendszám kell.
Persze az is igaz, hogy manapság előszeretettel szoktak bohóckodni 250 illetve 450-es 4T leműszakiztatott cross gépekkel supermoto szettekkel közúton, és noha azok is üzemórás gépek, de azért tovább bírják mint egy 2T.
Tehát a lényeg, hogy szerintem teljesen értelmetlen egy ilyen motorra költeni, hogy műszaki legyen rajta. Ez arra való, hogy pályán folyamatos nyélgázon menjél és ugratótól ugratóig röpködj vele, aztán egy 30-40 üzemóra után teljes generál. Ha meg pályázni veszel motort, akkor arra meg nem kell műszaki, hiszen utánfutón viszed oda a gépet.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
suste
veterán
Első körben megpróbálnak meggyőzni majd, hogy nem elég az a 3 óra. Ami persze igaz is, ha sosem vagy nagyon keveset ültél motoron/robogón.
Ha rendszeresen robogózol és autózól, akkor tisztában vagy vele, hogy mi az ami az írott szabályokban követelmény, de hétköznapokban máshogy csinálsz. Na ezt kell a vizsga erejéig visszaállítani magadban (kinézegetés). Ha ez megy, akkor a kresz része meg van.
A motor kezelést meg kb 1 óra alatt behúzod, ha a jó kis postás 125-ösök közül kapsz egyet. Ezek alapjáraton végigmennek a pályán fulladás nélkül, és ugye időkorlát nincs a rutin vizsgán .
A visszaforditó jó szűk, de nagymocival is ua, szóval simán kivitelezhető, csak nem kell kapkodni, és ne magad elé nézzél, hanem előre.
1. óra után már meggyőzhető az oktató, ha tényleg elég a 3óra.... -
Topikgazda
-
Topikgazda
Kifejezetten supermoto-ra vagy magára a főágra, az enduróra gondolsz? És ezen belül papírosra? Szerintem azért, mert sok eleve rendes dokumentumok nélkül került anno be az országba, ami miatt lehetetlen lepapírozni őket. Lásd pl a nagyobb köbcentis robogókat. Meg lehet az is, hogy sok eladó úgy gondolkodik, hogy inkább tavasszal árulja őket amikor többet el tud kérni értük. Most holtszezon van.
A múltkor linkeltél ide egyet az nem volt jó? Nem tudtál alkudni belőle?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
lbence
aktív tag
Ha megallitanak es keresnek egy alvázszámot vagy motorszámot rajta akkor abban valószínűleg szerepni fog a 125 karaktersor. Egyik ismerősömnek tizen egynéhány évvel ezelőtt amikor még csak smkp jogsija volt, elvették pár hónapra mert egy 125-ös kis Zip-el mászkált, pedig az még nem is egy feltűnő darab.
-
Micsurin
nagyúr
Ránéz a lengővillára... zártszelvény vs banánvilla, ég és föld. A 125-ösön már nem szimpla puritán telo van hanem egy USD villa. Elég könnyű levágni, plusz az újabb kasznisoknak a kicsiknek az ülés alatt a dob....
10 közlekedésisből 3-4 motorozik, csak megsúgom. És nem hülyék, de ha annak nézed őket már csak juszt is megfognak torkozni hidd el, haverom tudna mesélni pedig felénk a Dunakeszisek jó arcok..
Mielőtt megkérdezed, a Mito is ilyen, SŐT az Evolution szériát SOHA nem gyártották 50-es blokkal, csak a régebbi dupla körlámpás nagy szeműt. (Ott a tengelyhossz fog azonnal elárulni.)
NSR megint nagyon feltűnő lenne.
Egyéb 2T váltós?
Kis update a Hyoró (Hátha valaki elagyalna egyszer eggye.)l: Első komolyabb hibánk közös ~17-18k kmrel és 50.000-rel az órában -> egy hengerfejtömítés. (Részben a marha sok állás a kereskedésben ~6 hónap okozhatta talán, vagy nem, de nem a világvége.)
Amit átalakítottam komolyabb elem: Megkapta a 250-es a 650-es rúgostagját, végre úgy fekszik a kanyarban ahogy kéne és nem ül össze a valaga. Még mindig patent, és 2,5 hónap után pöccre.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs