Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz kolja58 #86 üzenetére

    Tetszik vagy sem, ez van. Nem kell velem egyetértened. Fogadd el, hogy nekem ez a véleményem. Nem azért gondolom így, hogy bárkit bántsak vele, egyszerűen csak így gondolom. Ezen nincs mit visszavenni. (Ellenben a félkövér font felesleges használatából... :U )

    Az emberek ugyanolyan hülyék, mint régen. Nem örömteli, de attól még így van. És nem kell ebbe többet belelátni, mint ami, és végképp nem személyes sértésnek venni. Mindenhol hülyítik az embereket, hol könnyebben, hol nehezebben (pl. Brexit, amerikai/itthoni választások befolyásolása). Sokkal nagyobb az eszköztár, és sokkal könnyebb manipulálni, mint régen. És nehezebb is erre rájönni, mint régebben. Az emberek irányítása eszköz, nem cél.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Gargouille #84 üzenetére

    "viszont a humán tanerőt nem lehet (meg talán nem is szabadna) teljes mértékben kivenni a képletből."

    Nem lehet... de itthon kiveszi az saját magát a körülmények miatt. (Mondjuk mivel itthon direkt nem cél a magas szintű oktatás, ezért nem lennének "jó" AI-val pótolva, mert minek.)

    Amúgy szerintem nagyrészt ki lehetne, sőt ki is kellene vonni őket. Feleslegesen és károsan diverzifikálják az oktatást a jó/rossz iskolák/tanárok. Legyen meg mindenkinek a lehetősége a jóra. Az a kitörési lehetőség, nem a TikTok meg a Győzike Show.

    Egyébként még ha arányaiban kevés tanár is van (és azoknak a nem kis része nem is jó), de abszolút értékben nincsenek kevesen. Menjenek be a versenyszférába, segítsenek be, csökkenjen a munkaidő... vagy valami ilyesmi. Az egyetemi oktatóknak meg több ideje maradna kutatásra.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz kolja58 #80 üzenetére

    "Az ember egyre okosabb és egyre értelmesebb lény."

    Egy nagy túróst Sajnos egyáltalán nem. Többet tud (nagy átlagban), és SOKKAL könnyebben fér hozzá az információkhoz (nem kis részben téves információkhoz btw), viszont ugyanolyan könnyen félrevezethető mindenki, mint akár kb. 90 éve Hitler Németországában. Itthon ugyanaz a stílusú kommunikáció, propaganda remekül működik. De nem csak mi vagyunk hülyék, remek példa erre a Brexit is. Tudás <> okosság. Egy (nagyon) szűk réteg tudása valóban nő, mivel tényleg egyre többet tudunk a világról, de eközben a nagy átlag az hanyatlik.

    Az elhülyülés pedig most fog igazán belendülni, mert az egy dolog, hogy a diákok nem kis része már eddig is funkcionális (és részben technikai) analfabéta volt, a gondolkodás legkisebb szándékának jele nélkül, a technika nyújtotta kényelem viszont ennek egyre inkább meg fog ágyazni. Most már ott tartunk több tényező miatt is, hogy közel a felük az. Tegyük hozzá, a dédszüleink nem tudták, hogy kell live-ozni YouTube-on, és nem tudtak olyan jól gépelni se a kapacitív érintőkijelzőkön, mint a maifiatalok.

    Volt nálunk mostanában állásinterjún 2 BSc diplomás lány, akik nem tudtak %-ot számolni, meg mértékegységeket átváltani. Le voltam döbbenve. Mindezt tették úgy, hogy egy jól csengő nevű, nagy vidéki egyetemen végeztek olyan szakon, amiben benne van az a szó, hogy mérnök. :(

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz dolon75 #37 üzenetére

    "szülőként azt látom, hogy sok gyerek nem akar tanulni, jogait persze tudja, de a többiekre tesz magasról."

    Valóban így van, mert sok szülő szarik a saját gyerekére, és/vagy szarul is neveli. A modern technika vívmányai és a viszonylagos jólét meg külön-külön is remek figyelemelterelő, demotiváló eszközök.
    "a tanár meg tehetetlen, mert semmilyen eszköz nincs a kezében fegyelmezni."

    Ez ebben a formában azért nem igaz, de valóban nem könnyű eset. És épp ebben az AI baromi jó lenne, illetve lesz majd. Mert pontosan tudni fogja a gyengeségeidet, és hatékonyan próbál majd segíteni rajtuk, kellően megértő lesz, és mivel mestere lesz a pszichológiának is, a döntéseit pedig nem fogja befolyásolni személyes inkompetencia vagy frusztráltság, ezért remekül tud majd motiválni is.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz kolja58 #34 üzenetére

    "A tanár akiről ilyen lazán véleményt nyilvánítottál mindenféleképpen iskolázottad mint a diákja."

    Szóval egy 2x-5x éves személy iskolázottabb, mint egy 0x-1x éves?? :Y Megdöbbentő. :U Tanári diplomát nem (sem) olyan nagy szám szerezni, és egyáltalán nem jelenti azt a diploma, hogy az adott személy abból, amit tanult, azt meg végképp nem, hogy jól is tudja, jól is akarja tanítani. Vagy hogy akarja tanítani egyáltalán.

    Szerencsémre egy nagyon jó gimnáziumba járhattam, és többnyire jó, sőt több fontos tantárgynál is nagyon jó tanáraim voltak - amiért utólag nagyon hálás vagyok. De azért nem volt mindegyik tanárunk jó, több "fail" is volt, pl. történelem (6 évig "tanított" minket sajnos, kb. egy évvel le voltunk maradva addigra, és még azt is szarul tanította, amit), rajz, sőt biológia - mondjuk az a béna tanár talán "csak" 2 évig volt, de azalatt kb. 3 évet csúsztunk az anyaggal.

    A történelem tanárunk olyan volt, hogy időnként azon gondolkoztam, hogy nem-e fogyatékos/autista, és el sem bírtam képzelni, hogy bárhol el tudna végezni egy egyetemi szakot. Emellett ráadásul magyar szakos is volt, de gyakorlatilag nem tudott értelmesen beszélni. Néha egyszerű mondatokban is hatalmas baromságokat mondott, az összetett mondatokkal meg - mondjuk nem sok volt nála szerencsére - kifejezetten nehezen boldogult. De volt idegbeteg, agresszív német tanár is nálunk (szerencsére nem nekem, mert én nem németet tanultam), aki valamiért sajnos osztályfőnök is volt (ő jelentkezett rá - ezt se értem). Mondjuk ő legalább tudott németül, és hellyel-közzel tanítani is tudott, de kb. rettegtek tőle, a szigora pedig sokkal inkább lett kontraproduktív, mint produktív. Szinte senki sem nyelvvizsgázott németből, angolból viszont majdnem mindenki.

    És ez egy országos szinten is kifejezetten jó giminek alig pár (rossz) tanára. Mit gondolsz, mi van egy kisebb falu általános isijében? Vagy egy kisváros "futottak még" középiskolájában? Nem csak tudás nincs, többnyire motiváció se! Se a tanérban, se a diákban... Ha meg nincsenek meg az alapok, akkor nem vesznek fel csak kb. fogyatékosoknak való helyekre (amik tele lesznek hülye, sötét, agresszív, tanulni egyáltalán nem akaró diákokkal), vagy vért fogsz izzadni sokáig, ha bele nem roppansz a jobb helybe.

    Szóval de. Hatalmas különbség van tanár és tanár között. És elég (túl) sok szar tanár van még jobb helyeken is. Rosszabb helyeken meg szinte csak azok vannak sajnos.

    "ugye nem gondoltad komolyan, ez is csak hatásvadász szöveg."

    Miért kellene nekem bármi miatt is hatásvadásznak lennem??? Nálam abszolút karriermeghatározó lett, hogy ki volt a tanárom. De amúgy nem csak nekem.

    Nagy szerencsém volt a fontosabb tantárgyakkal. Jó volt a matektanárom, imádtam a matekot. (A fizikát is ő tanította... sajnos azt szarul. Nem is szerettem/tudom túlzottan a fizikát.) A sokaknál mumus kémia tanárom meg nagyon jó volt, és leginkább neki köszönhetően lettem végül vegyész (PhD), és nem mondjuk közgazdász, urambocsá' jogász, vagy ki tudja. Ha más tanított volna, akkor valószínűleg nem keltette volna fel az érdeklődésemet a kémia iránt, vagy pont, hogy lelombozta volna. (A történelmet pl. emiatt utáltam kb. 6 évig, de az új, jó tanárunkkal vagy fél év alatt még azt is megszerettem.) Én már 10.-es koromban tudtam, hogy vegyész akarok lenni. Az is lettem. Egy helyre jelentkeztem, simán fel is vettek oda, és viszonylag könnyen el is végeztem.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz markknight #20 üzenetére

    Egyáltalán nem olyan rossz azért, én most kezdem újra megszeretni. Nem nagyon specifikus, de eléggé szakmai dolgokat is egész jól meg tud válaszolni, és VBA makrókhoz is egész jó alapot tud adni. A válaszoknál gyakran egész jól tud fogalmazni, összességében sok időt megspórol. Ha meg valami tényleg fontos, akkor úgyis leellenőrzöm, és a válasza után már specifikusabban tudok keresni is.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz kisfurko #10 üzenetére

    "Általános iskolában viszont nem tudom hogyan lehetne rávenni a többséget, hogy tanuljon vagy csináljon valamit, ha nem kénytelen fizikailag ott ülni, stb."

    Nyilván nem lehetne, és nem is lenne érdemes ráhúzni bármire, tetszőleges oktatási szintre és/vagy órára. Rajzzal, testneveléssel pl. egyértelműen nem működne... ezt is értjük. Nyilván a legjobb az lehetne, ha ezeket az alaposan megtervezett, sok színes és érdekes demonstrációval ellátott órákat mindenhol gyakorlatilag ugyanúgy, ugyanolyan jól előadná egy hús-vér tanár, csak hát... ez nem kivitelezhető sajnos. Ezt is értjük.

    Többek között kémiánál és fizikánál viszont nagyon hasznos lehetne az előre megírt/felvett óra. Azokat úgyis nagyon könnyű rosszul tanítani, ráadásul egy csomó érdekes kísérlettel lehetne színesíteni az előadásokat... na ott szerintem brutál hasznos lehetne. Aztán lehetne live FAQ, vagy kísérletes gyakorlat, vagy szakkör, vagy mittudoménmi, viszont nem az lenne, hogy Biharbasznád-felsőn természettudományos vonalon mindenki tök paradicsom, mert Béla bá' és Mari néni már 30 éve se ismerte az atomokat meg a kölcsönhatásokat.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    Én azt nem értem, hogy miért nincs MÁR JÓ IDEJE kb. teljesen egységesítve az oktatás. I mean: van kevés rendkívül jó tanár, viszonylag sok (?) elég jó, és valószínűleg elég sok elég rossz. Miért nincs inkább az, hogy a legjobbak stúdió körülmények között videós előadásokat készítenének (mondjuk alap és emelt szinten), amikhez időnként akár előre készített jegyzetek/prezentációk is lehetnének, a "valós"/kontakt óra (átlag tanárokkal) meg már csak gyakorlati feladatokra, kísérletekre, és magyarázatokra lenne?

    Legalább olyan tantárgyaknál, meg kellene-lehetne csinálni, amik fontosak, viszont nagyon könnyű rosszul tanítani (pl. fizika-kémia-informatika-matek; de egyébként akár a történelem is, hiába nem igazán fontos). Irodalom, ének, meg a többi sallang megmaradhatna "live" órának, akárcsak a tesi. ;]

    Nem lenne az, hogy Kis Pista Mucsajröcsöge-külsőn azért lett szar fizikából, mert hülye volt a tanárja, aki egyáltalán nem tudott, de legalább nem is akart magyarázni. Így végül 15 évvel később Kis Pista az ESA-nál lenne kutató fizikus vagy villamosmérnök. :)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák