-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
karib
addikt
válasz hobizoli #3952 üzenetére
Attól függ, melyiket - ez általánosságban azért veszélyes kijelentés. A legtöbb mai turbós autó valóban kibír pár tized pluszt különösebb gond nélkül.
Integra szerintem azt mondja, hogy jelentős teljesítménynöveléshez feltöltött motornál is komoly mechanikai átalakítás kell. Evidensen egy turbós motornál ''csippeléssel'' is kézzelfogható eredmények érhetők el, de pont emiatt +10% nem tekinthető ''jelentős'' plusznak.
De asszem ezzel mindannyian tisztában vagyunkDepartment of Redundancy Department
-
rii
nagyúr
sziasz!!!!!!!!!!!
fekete rácsos fém lapot keresek BPen
Számítógép moddolláshoz kell
lécci mondjatok már árat, meg mutassatok linket a cuccról, nem vagyok képben ezekkel kapcsolatban.
Előre is köszi!!!!!!!!piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
-
karib
addikt
válasz hobizoli #3962 üzenetére
Én szeretek óvatosabban fogalmazni
Igazából minden az adott motor függvénye - van, amelyikben komoly tartalékok vannak, és van, amelyikben szinte semmi (overboost pedig közel sem minden turbós autóban van). Ezért általánosan nem merném kijelenteni, hogy ''akár'' bármennyi plusz kapásból elérhető. Ilyen az amúgy elég okosan kitalált Rover T16 motor - sajnos gyári állapotban ki van centizve, +5% és szétesik. Megfelelő átalakítások után (főként dugattyúk + befecskendezők + turbó + vezérlés) akár 400 LE is stabilan hozható a blokkból. Csiptuninggal gyári vassal viszont csakis és kizárólag tönkretehető.
Ettől még vígan árulnak chipeket ehhez a motorhoz - és ez a szomorú/ijesztő. Nem tudod, mivel állsz szemben. Lelkes user nem ért hozzá, a gátlástalan vállalkozó meg a lehúzásban érdekelt. Az eredmény: szétesett motorral futhatsz a pénzed után.
Szóval én óvatosságra intek inkább - persze szinte bármi ''megcsinálható'', a kérdés inkább az, hogy ki tudja megcsinálni (igazándiból), és mennyiért. Sajnos sok a kókler, ez pedig egy nyilvános fórum, így szerintem érdemes kerülni a túlzottan általános, csodamegoldásként félreérthető kijelentésket. A hozzáértő összekacsintás helyett írj konkrétumokat, hogy mindannyian okulhassunkDepartment of Redundancy Department
-
hobizoli
nagyúr
válasz szatocs #3963 üzenetére
A gyari csiga legtobbszor a kozepes fordulatszam tartomany kiszolgalasara van meretezve, nagy fordulaton kifogy a szuszbol, nem birja tartani a nyomatekat a motor, egy ponton eleri a max teljesitmenyet. Egy masik ujabb fejlesztesu csiga, ami mar jobb hatasfoku, kisebb homersekleten szallit ugyanannyi vagy nagyobb levegomennyiseget (volumetrikusan), plusz a kozepes es felso fordulatszamtartomanyban is birja szusszal -nem kezd esni a nyomas egy bizonyos fordulatszamtol kezdve-, maris megoldas, ekkor nem fog annyira csokkeni a nyomatek es magasabb fordulatszamon eri el az igy nagyobb teljesitmenyet...
Jo kozelitessel kiszamolhato, hogy a pillanatnyi teljesitmeny=(pillanatnyi fordulatszam * pillanatnyi nyomatek) / 7000 (az eredmenye mar LE-ben ertendo)
Pl Punto GT-nel a gyari motorbelsovel es egy nagyobb csigaval 190-200LE-g lehet felmenni -ez majdnem 50% plusz-, a gyari injektorok 220LE-g birjak kiszolgalni a motort (~3.5bar befecskendezesi nyomason), ekkor meg a gyari fotengelyt lendkereket es hajtokarokat le is lehet konnyiteni, 230LE felett azonban mar kovidugo plusz hajtokarok recommended.
Ugyanezt meg lehet csinalni az Uno Ti.e.-kel is, ugyanis a motor az tokugyanaz, csak a vezerlese regebbi, ezert gyengebb, azoknal ugyanez a mutatvany mar 60-70%-t ''dob''
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
szatocs
őstag
válasz hobizoli #3966 üzenetére
''kisebb homersekleten szallit ugyanannyi vagy nagyobb levegomennyiseget'' - ez kisebb fordulat lenne, mármint a hőmérséklet? Ezt a turbót ha jól értem, akkor később lehet csak beletenni. Vagy egy másik, ahogy értelmezem - az alap turbót szabályozzák úgy, hogy a fordulatszáma mindig úgy legyen, hogy a lehető legnyomatékosabb legyen a motor az adott tartományban. Ha az első az, amire te gondolsz, akkor az is + költségekkel jár, és nem is biztos, hogy kevéssel.
Egyébként mit dolgozol - ha nem titok.=== Szatocs ===
-
Hát amit árulni fognak ebből a pólóból, az 1.8t --> 150 ló, 0-100: 8.2s.
Hát nemtom.....
Én egy vti civiccel bátran összeereszteném.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Integra
titán
válasz hobizoli #3961 üzenetére
szarok az elméletekre, én csak a saját szememmel látom, hogy cimbik akik turbos autókat húznak mit szopnak ha eltérnek a gyári értékektől, úgy hogy a te elméleted követik. szerencsére már nagyon korán leszoktak erről..
egy példa: egy 2 literes japán belpiacos turbo 200 lovas gyárilag. ha 300 lovat akarnak főtengelyen, amely teljesítmény növekedésnek már van értelme, ha csak nyomást akarnak a te elméleted alapján növelni, na hát az elég lol, jól ki is röhögnének. és nem sufnis gyerekekről beszélek, hanem akik eléggé benne vannak a témában.
és már motorban sem árt cserélni egy pár alkatrészt, és akkor olyanról nem beszéltem, hogy orbitális méretű hűtő sem árt, meg egy heavyduty kuplung meg rakás olyan dolog ami neked eszedbe sem jut, de nélkülözhetetlen.
de persze tudom, csak tekerni kell a turbonyomást, mert az bőven elég
hát tekergesd, idővel meg is lesz a végeredménye
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
karib
addikt
válasz szatocs #3967 üzenetére
Nem - egy jobb csigával kevésbé melegszik fel a levegő a sűrítés folytán, így több oxigént tudsz a hengerekbe préselni, ergo ugyanakkora töltőnyomás mellett nagyobb teljesítményt érhetsz el (több oxigén, több üzemanyag).
hobizoli érti, amit beszél, csak az átlagember számára kicsit gyorsan és sokat ír, így néha kimarad pár lényeges részletDepartment of Redundancy Department
-
-
karib
addikt
válasz hobizoli #3966 üzenetére
A csigacsere azért elég messze esik a chiptuningtól - eddig natúr chiptuningról volt szó. A vas ésszerű variálásával persze sokminden elérhető.
A normális tuning általában a hardver + szoftver megfelelő együttes fejlesztéséről szól. Ez pedig típusonként változik. Egyes autók bizonyos alkatrészeiben van bőven tartalék, másokban nincs, általánosítani nem szabad. Számos autó gyári elektronikáját is meg lehet piszkálni (pl. a Hondáké asszem egyes aftermarket vezérlőkével vetekszik programozhatóság szintjén), míg másoknál nem (pl. a Rover MEMS teljesen zárt).
Akkor eddig annyit fixen tudunk, hogy a Punto GT egyszerű tuningalap, a Rover T16 kevésbéDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz Integra #3970 üzenetére
Lehet, hogy az olaszok nagyobb ráhagyással dolgoztak a motor méretezésekor, mint a jápánok Fene tudja. Lehet örülni annak, hogy az 1,4-es Fiat turbómotor ilyen jó tuningalap, de ebből általánosítani értelmetlen. Meg kérdés, hogy mennyi ideig marad egyben az adott motor.
Department of Redundancy Department
-
Pont ezt akartam írni, hogy én a punto 1.4T motorjától nem lennék hasraesve.
Mert ha nem húzva használod és taposod mint az állat, akkor elég hamar megadja magát /csak szét kell nézni nem sok kitűnő motorikus állapottal bíró GT punto szaladgál/
Ha meg elkezded huzogatni, akkor...... vagy beleölsz egy csomó pénzt és talán jó lesz, vagy rövid időn belül darabjaira hullik. /itt már komoly cseréket kell beiktatni/
Jár ki egy srác gyorsulgatni egy GT puntoval, aztán ő is állandóan tekergeti a nyomást, meg isten tudja még mit, aztán állandóan van valami baja szegény autónak --> persze menni megy, mint állat.
[Szerkesztve]“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Scream007
őstag
Egy csíptuninghoz nem kell cserélni semmit, ne vicceljetek már kapsz 10-15% lóerőt, annyit még a legocskább proci is elvisel ha csak ebből indulok ki
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
karib
addikt
válasz Scream007 #3982 üzenetére
Vagy nem
Hagyjuk már abba Vagy írjunk konkrétumot.
Ezek kb. olyan kijelentések, hogy egyes processzorokon lehet szorzót állítani, másikokon meg nem. Sőt, egyeseken csak lefelé lehet.
Ezzel most sokat mondtunk. Annyit tudunk elérni, hogy vmi zöldfülű most rohan haza, hogy hú, a Celeronomon hogy lehet szorzót állítani. Meg átchippelni az 1,4-es Corsámat. Még ha értjük is, miről beszélünk, ne dobáljunk be félmondatokat. Legyen valami tartalma is a topiknak.Department of Redundancy Department
-
szatocs
őstag
Hogy írjak is konkrétumot: láttam egy videt - bishop video - amelyikben egy kkk turbót rakott egy 96 (asszem) - os 1,4 - es civicre. Állítani nem tudta az 1,4 - es chipjét, ezért beletette egy 92 körüli 1,6 - os civic ecu - ját. Azzal már lehetett programozni.
=== Szatocs ===
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integra #3970 üzenetére
Nyomassal is lehet novelni teljesitmenyt -egy darabig-, de ha az injektorok kifulladnak, azaz 100% nyitva tartasi ido mellett sem tudnak a levegomennyiseghez eleg benzint befujni, tolhatod a vilag vegeig is a nyomast azonban jobb nem lesz sot, a tulzottan sok levegotol(!) elolvad a motor belseje dugo, gyuruk, szelepek, mert az AFR nem nohet 1 fole, a legjobb teljesitmeny AFR 0.9-nel van.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Ez egy rovid loketu motor (80.5x67.4), kisebb a kinematikai igenybevetele, a nagyobb furata miatt meg nagyobb szelepek is elfernek a hengerfejeben, altalaban ekkora furata 1.6-s motoroknak szokott lenni, lokete meg 1.1-snek.
A PGT-t gyari allapotaban igazabol a csiga fogja meg, gazadasra jol veszi a lapot, de 5k rpm felett kifogy a szuszbol, ahogy no a fordulat ugy esik le a nyomas 1.3bar-rol folyamatosan, de az IHI RHB5 VL7E csiga egyebkent sem vmi hudejo db, vannak jobbak (ma mar).
'85-tol '99 veigig keszult igy ahogy van, ha vmi szar lenne SZVSZ biztos hozza nyultak volna a 14 ev alatt.
Szethajtani meg mindent szet lehet, a szivo motort is, csak nyomni kell hidegen, oszt' jonapot annak is.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integra #3970 üzenetére
Nyomastekeresrol pont azt irtam, hogy nem csak az a megoldas, a gyari nyomason vagy akar alatta is lehet erosebb az auto.
A gyorsulasikra jar ki jopar turbos(itott) auto, van koztuk egy 4gen I-VT Civic is, egyatalan nincs nagy hutoje, pedig tajmszlipponthu merese szerint ~340LE-s, de Schuszter Audi-jan sincs vmi orbitalisan nagy kuler az meg 450LE felett van, 402m 10.5sec.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
karib
addikt
válasz hobizoli #3988 üzenetére
Akkor a Fiat is egy vezethetőségre belőtt turbó konstrukció - a Rover T16-on egy Garrett T25 van, ami szintén egész gyorsan felpörög, de 5k körül már kifut a szuszból. Érthető módon igyekeztek úgy konfigurálni ezeket, hogy lejjebbről is húzzon már, plusz ne kerüljön egy vagyonba. Egyik se épp mai konstrukció
A tartósságot pedig úgy értettem, hogy természetesen meg lehet korrektül építeni egy motort. Sajnos szerintem a legtöbb ''csiptuningos'' helyen csak felnyomják a töltőnyomást meg adnak hozzá még üzemanyagot, aztán szasz. Ha egy tényleges teszteken alapuló egyenprogramot kapsz, akkor ez is akár hibátlan lehet (pedig semmi extra, tényleg csak pár bitet írnak át, de ésszerű határértékeken belül). Ha viszont csak ökölszabályként ráhúznak az értékekre, akkor teljesen lutri a dolog. És laikusként nehezen fogod tudni megkülönböztetni a profi tunert a kókány EPROM-cowboytól.Department of Redundancy Department
-
#00809728
törölt tag
válasz Scream007 #3982 üzenetére
2 féle chip van.
van az egyszerü amit ugy 15.000-40.000ft-ig árulnak simán egyszerüen rádugod majd az eredeti adatokat ő átkeveri és egy kis teljesitménynővelést fogsz vele elérni.
Sok esetben ugy hírdetik 20 de akár 40% LE tőbblet.Lool
2 a teljes szoftver átírás amiről bővebb felvilágosítást itt tudnak neked adni
[link] de azt hiszem anno már ezt írtam.
A kettő nem ugyanaz tehát nem keverendő.
Bocsi nem csak neked szol....
Hogy egy profi optimalizálást végezzünk, az eredeti szoftvert kiolvassuk, majd ezt dolgozzuk fel. A gyártó által meghagyott tûréseket kihasználva optimalizáljuk a szoftvert a teljesítmény, nyomaték, élettartam, fogyasztás és szennyezõanyagkibocsájtás maximális szem elõtt tartásával. A szoftver módosítása tapasztalaton, teljesítmény- és füstgázmérésen alapul
[Szerkesztve] -
karib
addikt
válasz hobizoli #3989 üzenetére
Asszem itt a kommunikációs problémánk forrása
Te a profi tunerekből indulsz ki, akik autókat építenek. Mi pedig többnyire a hétköznapi ember szemszögéből nézzük a dolgokat, akik még hisznek a csodákban, és hajlamosak bedőlni, ha valaki aszondja nekik, hogy pár perc alatt +15% teljesítményt kap az autójából mondjuk 200 ezerért. Aztán meg pláne okosnak érzi magát, amikor talál valakit, aki +18%-ot ajánl 60 ezerért...
Szerintem az a legfontosabb, hogy beláttassuk a laikusokkal, hogy csodák nincsenek - sokmindent meg lehet csinálni, de igazából mindennek ára van. Ezt a tunerek eléggé jól tudják, nem fél óra alatt és nem 60 ezer forintból készülnek az akár csöppet is ütőképes autók. Tehát csak ésszel közelítsünk a teljesítménynöveléshez - úgy viszont nagyon jó dolgokat lehet elérniDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz #00809728 #3991 üzenetére
Sokféleképp lehet osztályozni a chipeket, ennél azért árnyaltabb a helyzet - talán a nálam szakavatottabbak tudnak pontosítani. Saccra kb.:
Az egyik az általad említett, ami a megvalósítást veszi alapul. Ez lehet:
- gyári memória átírása
- gyári memória cseréje
- gyári memória áthidalása/megtévesztése
- komplett új motorvezérlés bépítése
Nézhetjük a tartalmát is:
- kapsz egy fix programot, ami az adott motortípushoz lett kikísérletezve (ésszerű, kipróbált értékekkel hatásos és gazdaságos)
- egyedi programot írnak az adott vashoz (komolyabb tuning esetén elengedhetetlen)
- jól rátekernek néhány látványos értékre aztán mennyél, ki tudja meddig...
Az igazi lényeg azonban a programok tartalma, ami nagyban eltérhet, és ezt laikusként tényleg nem tudod összehasonlítani. Miket állítanak? Csak nagyobb töltőnyomást kapsz, aztán majd az ECU hozzáokosodik? Bonyolultabb elektronikáknál nagyon sokmindent lehet piszkálni, a beállításuk a gyárnak nem kis erőfeszítésébe tellett - nem biztos, hogy egy lelkes garázslakó egy EPROM égetővel tartós csodát tud tenni...
Tehát persze, chip-chip, darab-darab, de a hatás számít igazán, és azt tudod legkevésbé megítélni (főleg a megbízhatóságot).
Egy példa: a Rover MEMS motorvezérlése teljesen zárt, eddig senki sem tudta megfejteni. Megtrükközni kétféleképp lehet: egy ellenállással ki lehet iktatni a töltőnyomás szabályozást, lesz kakaó, de hamar szétesik a motor (a dugattyúk nem bírják + a MEMS-ben egy határ fölött nincs program, nem lesz elég benzin, jön a hobizoli által említett szegénykeverékes égés, és elolvad a dugattyúd). Filléres trükk, egyesek fillérekért, mások kemény pénzért árulják. Másik lehetőség egy ''piggyback'' ECU, ami átveri a MEMS-t, de ez sem tud segíteni a MEMS korlátain. Efölött csak egy aftermarket ECU segít. Aki mást állít, vagy azt, hogy ''átprogramozza'', az át akar verni
Ez konkrétan egy típus - másoknál más a helyzet. A Hondák állítólag nagyon jól programozhatók, csak nagyon durva átalakításokhoz muszáj új ECU.Department of Redundancy Department
-
#00809728
törölt tag
Szasz!
Nem nagyon szeretnék belemerülni mert 200.000km és állandó gyorsuláson nem vettem vele részt.
Tehát adott egy pug 206 2.0hdi szoftver átírás és minden gyári érték hozzá igazitása.
90Le-121Le azt hittük ez miatt lesz fogyasztástőbblet vagy esetleg olaj vagy akármi.
De nem!!
33000km körül ment bele és ugy 88.000km körül adtam el HIBÁTLANUL.Én csak erre az időszakra tudok érvelni.
Seat leon cupra 19pdti 151Le alapból most jelen pillantban gyengébbre van állítva minden mert itt 2 lehetőség van a srác szerint van egy 25% és egy 36% teljesítmény ami az ő állítása szerint még a visszajelzések alapján nem okozhat problémát a motorban.Gyártokkal is egyeztetnek néha tehát nem csak hasszerüen nyomtanak mindent mindenhova.
Gyártok mármint mi megnéztem pld az üzemanyagpumpát ill a külőnféle nyomásszabályzó szelepeket.Kb 20 ill 30% tőbbet tudnak a gyári értékeknél akár tartos teszteken is.Ismétlem itt nem Turboról van szó tehát nem ősszekeverni.
De egyetértek veletek ha valaki komolyabb tuningot szeretne az mindenképpen keressen fel egy komoly tuningcéget!!!
[Szerkesztve] -
#00809728
törölt tag
Ez sajna igy igaz.
Multkor egy foszer a szervizben megállított és rákérdezett
-nem érdekel chip tuning.Rajta a seat,Audi logo.
Na ja kb annyira volt eredeti .
-Mire ő akár 30% tőbblet és csak 25.000ft.
Illedelmesen mondtam köszönöm szépen de nem érdekel.Ha már szakszervizben is ilent árul a szerelő a zsebéből és hisz is benne.
[Szerkesztve] -
gege71.hu
addikt
Tegnap valami paraszt kulccsal benyomta a motorháztetőmet elől kb középen kicsit a középvonaltól jobbra. Kva ronda oldalról ha ráesik a fény, hogy dögölne meg az a gyökér.
Enyhén horpadt is. Kb 1cmen sérült a fényezés és a lemezen kb 3cm átmérőjű a kicsi horpadás ''tölcsérének'' pereme.
Mi a legolcsóbb megoldás az eltűntetésre?
Nissan Almera tino 1,8L.
Szervízt hívtam. Kb 93k lenne mert ugye teljes újrafényezés kisimítás stb..ja és új Nissan logo embléma. Ha új gépháztető azt meg még gázabb. csak a csupasz fényezetlen teő 67K+tréfa. Amire megintcsak jön a logo, meg max a zsanért felhasználják az előzőről. Ez még halkan is 110-120k-ra tippelem.
Cascomon min. 74k vagy 20% az önrész..szal az sem igazán jó terv
Na szal kéne vmi eljárás ami nem ilyen gatyalehúzós anyagilag. Minden megoldás érdekel akár priviben is.
Hál istennek ilyen gondom még nem volt szal azért lámerkedek ilyen kérdéssel itt.
üdv
gege -
karib
addikt
válasz gege71.hu #3998 üzenetére
Hát, ha a fényezés is sérült, akkor minimum az egész elem fényezésével nézel szembe szerintem.
Ha csak pontszerű a fényezés sérülése, akkor esetleg bevethető valami lemezkihúzó trükk + pötty festék. Valszeg nem lesz tökélyes, de olcsó. Vannak ilyen horpadásegyengető mágusok, valaki talán linket is tud mondani.
A horpadásoknál az is probléma lehet, hogy megrepedezik a fényezés (akár szabad szemmel nem láthatóan), és szép lassan elkezd majd rohadni.
Motorháztető nem olyan vészes, ha szépen eltalálják a színt, akkor nem lesz gond. Sőt, le is tudják venni, ha használnod kell az autót - mondjuk nemtom, hogy motorháztető nélkül szabályos-e közlekedni De lökhárítóval simán megoldják, hogy otthagyod a fényezőnél.Department of Redundancy Department