- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- ASUS routerek
- Linux - haladóknak
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Illustrator kérdések
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
karib
addikt
válasz #00809728 #3991 üzenetére
Sokféleképp lehet osztályozni a chipeket, ennél azért árnyaltabb a helyzet - talán a nálam szakavatottabbak tudnak pontosítani. Saccra kb.:
Az egyik az általad említett, ami a megvalósítást veszi alapul. Ez lehet:
- gyári memória átírása
- gyári memória cseréje
- gyári memória áthidalása/megtévesztése
- komplett új motorvezérlés bépítése
Nézhetjük a tartalmát is:
- kapsz egy fix programot, ami az adott motortípushoz lett kikísérletezve (ésszerű, kipróbált értékekkel hatásos és gazdaságos)
- egyedi programot írnak az adott vashoz (komolyabb tuning esetén elengedhetetlen)
- jól rátekernek néhány látványos értékre aztán mennyél, ki tudja meddig...
Az igazi lényeg azonban a programok tartalma, ami nagyban eltérhet, és ezt laikusként tényleg nem tudod összehasonlítani. Miket állítanak? Csak nagyobb töltőnyomást kapsz, aztán majd az ECU hozzáokosodik? Bonyolultabb elektronikáknál nagyon sokmindent lehet piszkálni, a beállításuk a gyárnak nem kis erőfeszítésébe tellett - nem biztos, hogy egy lelkes garázslakó egy EPROM égetővel tartós csodát tud tenni...
Tehát persze, chip-chip, darab-darab, de a hatás számít igazán, és azt tudod legkevésbé megítélni (főleg a megbízhatóságot).
Egy példa: a Rover MEMS motorvezérlése teljesen zárt, eddig senki sem tudta megfejteni. Megtrükközni kétféleképp lehet: egy ellenállással ki lehet iktatni a töltőnyomás szabályozást, lesz kakaó, de hamar szétesik a motor (a dugattyúk nem bírják + a MEMS-ben egy határ fölött nincs program, nem lesz elég benzin, jön a hobizoli által említett szegénykeverékes égés, és elolvad a dugattyúd). Filléres trükk, egyesek fillérekért, mások kemény pénzért árulják. Másik lehetőség egy ''piggyback'' ECU, ami átveri a MEMS-t, de ez sem tud segíteni a MEMS korlátain. Efölött csak egy aftermarket ECU segít. Aki mást állít, vagy azt, hogy ''átprogramozza'', az át akar verni
Ez konkrétan egy típus - másoknál más a helyzet. A Hondák állítólag nagyon jól programozhatók, csak nagyon durva átalakításokhoz muszáj új ECU.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz #00809728 #4026 üzenetére
A motorral semmi gond - sőt, egy egész érdekes konstrukció: a ma népszerű, de bonyolult, drága változó geometriájú turbó helyett két hagyományos feltöltőt használnak. Költségben valszeg kb. ugyanott vannak, ellenben állítólag a hagyományos turbók üzembiztosabbak. Majd elválik.
Csak szegény 407 ne lenne annyira randa. Pedig a 405, 406 milyen szép autók voltak - pláne a 406 kupé.Department of Redundancy Department
-
Soak
veterán
válasz #00809728 #4070 üzenetére
ÉRterm, sparco, igy már tudom . Most ahogy faterommal beszélgettem leesett ,hogy van egy jó ismerősünk akinek autobontoja van és ő a Láng cuccokat nagykeráron kapja ,szóval ő megkérdezi a brembot is
U.i.: Bemegyek lehet oda is, hivatkozok rád, mondom ,hogy irja a számládhoz a féket -
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fallout 4
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Hobby elektronika
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- XMLTV EPG letöltő progi
- További aktív témák...