- Windows Insider Program
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- Mikrotik routerek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Fekvőrendőrökkel oldják meg. Édes istnm.
"kevesebb dugóval jár" na ja, mert nem fog kb mindenki álló tempóra fékezni.
Gondolom a száguldozó bicikliseket is kiszedik majd a rendőrök a sorból.
Eszükbe nem jutna a gyalogosokat edukálni, hogy ne a parkoló autók közötti takarásból rohangáljanak át, hanem mondjuk az útkereszteződés közelében csorogjanak át.
Ez is jó lesz: "a kisebb sebesség lehetővé teszi az utak szűkítését, több felület juthat a gyalogosoknak és közösségi funkcióknak."
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Szada85
aktív tag
válasz fant0mi #238997 üzenetére
"Ausztriában felüdülés volt sztrádázni."
Én nem tudom ezeket Ausztria melyik pályáján tapasztaljátok, lehet, hogy van ilyen is ami a béke szigete, de amit mi szoktunk használni (A8-A1-A4) ott valahogy mást tapasztalok. Lehet rossz idöszak(ok)ban járunk arra..- Én német-osztrák határtól kezdve tempomat 137km/h-val megyek (az GPS szerint valós 132-133), az osztrák rendszámos autók olyan 145-150km/h-val zúznak el mellettünk, a többi "külföldi" (RO, H, SRB...) ezen felbátorodva szintén felmerészkedik erre a tempóra, a fix trafik elött természetesen cuzámmen koptatják a fékbetétet, mert annyira azért mégsem nagy az ego.
- A szélsö sáv ugyanúgy derogál, egyre többen alszanak a középsöben, miután elmegyek mellettük jobbról azért 5-6 észreveszi, és kihúzódik, de csökken a tendencia.
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
Áh ez is csak arra lesz jó, hogy megutálják a kerületet. Bár gondolom most sem jó kedvükből mennek arra az autók, hanem ott van dolguk.
Facen írta valaki kommentben hogy ki kellene tiltani a nem ott lakókat a kerületből. Na az lenne tuti megoldás. Hívsz egy gázszerelőt, aztán sajnálattal közli, hogy ő oda nem megy be gyalog.⭐ Stella
-
-
veterán
a korszallonal levo omv minden toltoallomasa le volt zarva ha jol lattam, nincs semmilyen uzemanyaguk :/ btw a pasaret bisztro egeszen remek volt most. eddig csak reggelizni voltunk ott, de a rendes menujuk is igen finom.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
sagesz93
addikt
válasz kisza25 #239064 üzenetére
Marad párom megszerette, ha lejár a lízing kivesszük a cégből valószínű. Már előre félek mennyi lesz a “piaci ár”, brutál megugrottak az árai a típusnak(én új ár körülre számoltam, erre kb +1M kell még dobni jelenleg, eléggé sajnálom kiadni rá, lehet át kéne ülni ennyiért egy 10eves Lexus ct200hba… )
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #239054 üzenetére
Fekvőrendőr jut eszembe egy utcán jár/járt be a fél városrész, emiatt állandóan hiszti volt, a sok jobbkéz nem került megadásra, meg a sokszor nagy sebesség miatt is.
Felújították az utcát - retek szar volt havonta kellett
foltozni - és egy rakás fekvőrendőr került le, 9-10 db összesen szerintem.
Azóta a párhuzamos útra költözött at az összes forgalom. Van aki úgy megy, hogy párhuzamos úton kimegy a főútra majd visszajön erre a fekvőrendőrösnek az elejére, mert ott van a Spar.
Mutatom: I3-al még nem untam meg, de Z-vel tuti kerülök én is
-
-
konci79
őstag
válasz focvis #239072 üzenetére
Kár hogy sok vállalkozás fog csődbe menni, mert folyamatosan őket sz.patja a kormány.
Biztos sok cég van, ahol kibírják a drágább tankolást, vagy nem létszükség az autó, de nagy része vagy becsődöl, vagy árat emel, amit vagy fizetnek a vevők, vagy nem ...
Magánszemélyeknél nem létszükség az autó(sok esetben), de sok vállalkozásnál igen, ezért is nettó f.szság ez a döntés (is). -
Vismajor01
addikt
Amúgy nem azért de céges autóra elég sok a kedvezmény nem? Áfa visszaigenylestol kezdve a költség leírásig, most ne abba szakadjunk be h 480 helyett 640 a benya
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #239080 üzenetére
Költségként csak a szolgáltatásokat írhatod le, pl szervizköltség (de alkatrész nem), vagy mondjuk fóliázás munkadíj.
A többi számla csak társasági adót csökkentő tétel.És idén duplájára emelkedett a cégautóadó havi díja. Szóval 2022 nem a cégautók éve lesz.
⭐ Stella
-
veterán
Valaki tudna olyan helyet ajánlani az alábbi útvonalak bármelyikének mentén és környékén, ahol minőségben, megfizethető áron újítanak fel G Astra 1.4benzin generátort?
Az lenne a legeslegjobb, ha ez úgy történne, hogy otthagyom a felújítandót, és polcról levesz egy felújítottat (mint a Sodastream CO2 palack), nem kell visszamenni. Kb mi a reális ár most erre?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz molnarpeter #239087 üzenetére
Nem sürgős, inkább legyen mostmár megint 10 évig rendben. Csak reggel 6kor megyünk, akkor még nem lehet leadni, ha a Gyönrői környékén lenne egy akkor ki tudnék szaladni melóból leadni, ezért gondoltam hogy ne kelljen már napokig rohangálni oda is meg vissza is.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Pfiucska
aktív tag
válasz molnarpeter #239084 üzenetére
Anyagkoltsegrol volt szo, szolgaltatasnak termeszetesen levonhato az afaja (egy adott aranyban).
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
opr
veterán
Megvan a hosszú út első autós problémája...
Őszintén szólva tudtuk, hogy amikor elindulunk egy bő 6000km-es túrára egy majdnem 18 éves kocsival, vállalunk némi kockázatot, mindegy, hogy japán vagy nem japán, valami lesz. Hát, ehhez képest maga a kocsi amúgy tökéletesen vizsgázott, úgymond magától nem lett semmi baja, kellett némi külső segítség.
Olasz autópályán előttem menő fiat úgy döntött, hogy ledobja a textilt. Fingom nincs, micsodája, de konkrétan egyszercsak darabokra hullott, ment minden mindenfele. A nagyját sikerült kikerülni, de 140 körül azért annyira csak nem jó ötlet mindenfele rángatni a kormányt, úgyhogy a kisebb rosszat választottam, pár kisebbnek tűnő darab felett áthajtottam. Egy dübbenés, aztán jobb hátulról zörgő hang, belőlem meg egy lemondó jellegű nabazmeg jött ki. Első adandó alkalommal (hála égnek ez kb 40mp-el később már jött is) lementünk. A leszakadó-becsapódó valami letörte a jobb hátsó dobot. Mindegy, már úgyis csereérett volt, még a gyári van a kocsi alatt.
Nagy baj nem lett, szerszám nem volt nálam, de találtam az út mellett egy kötelet (hatalmas mázli), amivel felkötöttem, annyira jó volt, hogy a célig elmenjen, aztán egy olasz szerelő 50 euroért leszerelte. Szerintem körülményekhez képest, meg hogy turista vagyok ahhoz képest ez korrekt ár volt.
A kocsi működik tovább faszán, csak kicsit streetraceres hülyegyerekes hangja van neki most, de ennyi végülis belefér. Otthon majd kap új kipufogót oszt kész. Olcsón megúszom, 250 font a kipufogó (teljes "hátsó" rész a két dobbal mindennel), plusz kb 100 pénz hogy feldobja a szerelőm. Aztán ezzel se lesz pár évig baj.
Szeptemberben műszaki, úgyhogy remélem időben megjön az alkatrész, meg lesz időpont a szerelőnél, ebből még lehet szívás, de összességében... Lehetne roszabb is.Majd megpróbálom megtalálni a dashcamen az ominózus darabokra hullást, de nem ígérek semmit, ez volt a legkisebb bajom, hulla fáradt voltam, sok sok órányi unalmas olasz pályás video között van eltemetve a cucc, úgyhogy... Vagy meg lesz, vagy nem. De ebből a kettőből valamelyik biztosan.
Szerk: eredetileg 2500km-es túrát írtam, aztán kevésnek tűnt, megnéztem, inkább 6000 az a 2500, javítottam.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Gergőke88
addikt
válasz molnarpeter #239084 üzenetére
Azaz a fele a legtöbb esetben ahol magánhasználat is van.