-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok!
Más topikban is feltettem már a kérdést, de látom ez pörög a legjobban:
Mazda 6 2004, a bal kerékíven még csak egy hólyag van és meg se mozdult mióta megvettem, de 3 ajtó alja is belül rozsdás köszönhetően, hogy a nap által kiszárított vízlehúzók a gépi mosóban letöredeztek és befolyik a víz. Most veszek majd új gumit az ablakokhoz, de nem tudom mit kezdjek az ajtókkal. Meg lehet szépen csinálni? Kívül még oké, csak a belső lemezt kéne lakatolni, üreg-védőzni, festeni. A háromból 1 vagy 2 ajtót TALÁN még lakatolni nem kéne csak csiszolni, passziválni, fényezni. Csinálnak ilyet? Vagy mindig olcsóbb a bontott ajtó?
Vagy ilyenkor kell megszabadulni az autótól?
Adjatok tanácsot légyszíves, hova vigyem, mit csináljak vele.
Mennyibe kerülhet ez a "móka"?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Melack #28598 üzenetére
Állítólag egy hulladék az a VM Motori dízel motor, hengerfejrepedés, pár évente többszázezer forint biztosan elmegy rá. Sokkal olcsóbb ha veszel egy V6 benzinest és gázosítod. A főnökömnek is ilyen, bár megeszik 16-20 litert gázból, még mindig olcsóbb mint a dízelt fönntartani, és mivel csak 5-6000-ret mennek évente nem gond.
DE! Van magyar Voyager club, ott érdeklődj.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Tudnátok ajánlani tolatókamerát?
- Vezetékest vagy vezeték nélkülit érdemesebb?
- Van tényleges különbség az 5 ezer forintos és a drágább között?
- Fúrkálósat vagy rendszámkeretest?
- Infraledes jobb?
Milyen kijelzőre szokták rákötni?
- Kinyíló kijelzős 1DIN-es fejegység
- Nagy kijelzős 2DIN-es fejegység
- Tükörbe épített kijelző
- Külön kijelző
- Telefon/tablet kijelzőjén valahogy
Nem egy drága autóba menne, úgyhogy sokat nem szánnék rá. Jelenleg egy igen gagyi fejegység van az autóban amit a vásárlástól számított 14 napon belül vissza szándékozok küldeni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok! Használtan vásárolt autóban van egy tuningbox. Rajta egy egyszerű poti. Jól gondolom, hogy óra járásának megfelelően tekerve nő a "tuning" mértéke, azzal ellentétesen pedig csökken?
Sima railcsőre dugós, feltételezem alacsonyabb nyomásjelet küld hogy növelje a valós railnyomást.
Picit visszavennék belőle, mert elég kormos.
Illetve állítani járó motornál is lehet/szabad, vagy szigorúan csak levett gyujtással?
Akkusarut le kell venni a ki/beszereléshez?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz focvis #186470 üzenetére
Tudom, annyi a lényege, hogy a rail nyomást alacsonyabbnak mutatja, így a kocsi magasabbra állítja és erősebb lesz. Kérdés, hogy a potit mennyire szabad állítgatni? Most kivettük, de vissza akarom tenni csak gyengébbre venni, fekete füst szerintem már túlzás.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
veterán
Az állítás nem a szavak jelentésére, hanem az elterjedt szóhasználatra és azok által takart procedúrára vonatkozott.
Míg itthon a rádugott külső dobozt tuningboxnak hívják és az ecu átprogramozását chipelésnek, addig ha angolul keresel ilyet a külső doboz (amiben van valamilyen chip) az a chipelés, míg az ecu átprogramozása (a különböző input-output paramétereket tartalmazó lookuptable-ök módosítássa) amit inkább remap-nak neveznek.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz #89309696 #186538 üzenetére
Írsz egy kamu adásvételit A4-es fecnire egy fiktív névvel. Jobbat nem tudok, nekem már a kötéshez is kellett (ismerőstől vettük, 2 évig használtuk papirok nélkül falun belül, de mikor már kimerészkedtünk a faluból inkább kötöttem rá egy
KGSTKGFB-t, és ehhez hasonló képpen jártam el. Bár lehet tényleg annak a nevét írtam rá akitől vettük.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz bandus #186545 üzenetére
Nehezen mondanám trükkös csávózásnak.
Huszon pár évesen meg mertem venni egy robogót adásvételi nélkül, nem is tudtam hogy kéne, ahogy arról sem hogy kéne biztosítás rá.
Mikor évekkel később felmerült az igény a normális, biztosított használatra már nem voltunk olyan kapcsolatban az ismerőssel akitől vettük, hogy utólag megírjuk.
A másik lehetőség az lett volna hogy betolom a sufniba és nem használom soha többé, de dolgozni kellett vele járni. Vagy van jobb lehetőség?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok!
Jelenleg Németországan élek még kb 9 hónapig. Otthoni lakcímem is megvan (mint ahogy a legtöbb embernek) és itt is bejelentkeztem.
Szeretnék vásárolni egy autót egy japán állampolgártól, a hátralévő 9 hónapan német rendszámmal használni, majd hazavinni és magyar rendszámot tetetni rá.
Felmerül bennem, hogy:
- Mindkettőnknek van hazai és német lakcíme, melyiket kéne az adásvételire íni.
- Mindkettőnknek saját nemzeti papírjai vannak.
- Hogyan írjuk a neveket? Nekem is van ékezetes karakter a nevemben, hogy neki a személyiében kanji vagy latin betűk vannak-e azt nem tudom.
- Átvehetem-e a biztosítását? Ő elköltözik az országból tehát nem kell neki átvinni másik autóra.
- Ha csak ilyen rövid időre kell, nem tarthatom-e meg a rendszámát? Az a baj hogy nem ugyan abban a körzetben, hanem szomszédos körzetekben lakunk.
- Tudtok-e infót hogy most vírusidőszakban hogy lehet autót áiratni? Személyesen, emailben?
- Ha minden megvan és majd a nevemre került az autó, hogyan tudom azt otthon honosítani?
- Nem problémáznak, hogy az eladó EU-n kívüli állampolgár?
- Ugyan az az adásvételi kell még 9 hónappal korábbról?
- Hogy tudom hazavinni? Megtehetem, hogy már egy nyári látogatás alkalmával honosíttatom az autót, 2 hónapig fizetem ide is-oda is a biztosítást, de megtartom még a kinti rendszámot is, majd mielőtt végleg eljövök Németországból leadom az ottani rendszámot?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Magnum_ #188213 üzenetére
Ezért írtam, hogy mikor nyáron hazajövünk családhoz kicsit akkor már elintézném a honosítást úgy, hogy még megvan a német rendszám, aztán visszamennék még 2 hónapra úgy, hogy már nálam a magyar rendszám, és az utolsó napokban kicserélném és leadnám a németet.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz #89309696 #188411 üzenetére
Az i3 lényege az elektromosság, kis gördülési ellenállás. Egyszer vezettem, közel nem érződik 170 lónak, szerintem kis sebességen nyomatékot határol pont a kerekek miatt, én max 90 lóra tippeltem.
Egyik (német) munkatársamnak van, pedig itt olyan drága az áram hogy ugyan annyiba kerül vele járni, akkor meg mi értelme.
Van belőle rex (range extender) változat, abban van eldugva egy kis köbcentis aggregátor egy 9 literes tankkal, azzal 150 kilométert el lehet menni, tehát ha óránként megállsz a pályán tankolni akkor élhető. Ja és 150 a végsebessége.
Ja a hülyéje vett még egy gyári felniszettet és otthon cseréli kézzel. Centrirozni nem kéne?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Kérdés:
Németország autóvásárlás, regisztrálom is német rendszámra, és októberben honosíttatom majd otthon.
Az eladó utána elköltözik Németországból, és a kontinensről is.
A biztonság kedvéért nem lenne érdemes írni egy magyar nyelvű adűsvételit is? Vagy honosításnál ha az én nevemen van nem kérhetik?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
És ha megírnánk a rendes ADAC-ost a Zulassungstellenek, valamint megírnánk ezt is ha majd kell itthon? Adatok hiányában továbbra sem tudom mit kezdjek olyan mezőkkel melyek a németben nem szerepelnek:
- eladó anyja neve, születés helye/ideje
- motorszám
- tanúkhttps://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Kétnyelvű (német/magyar) adásvételire amit azért írunk, hogy amikor később honosíttatom az autót Magyarországon, szükség esetén be tudjam mutatni, arra a német, vagy a magyar címemet tüntessem fel? Esetleg mindkettőt?
A németországi regisztrációhoz írunk egy ADAC-ról letöltött, itteni formakövetelményeknek megfelelőt. külön.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Richard! #188546 üzenetére
A németbe a németet írom. De a biztonság kedvéért gondoltam írjunk egy kétnyelvű magyar formátumút is. Még jól jöhet ha valami szívóznak a hatóságok. Viszont ebbe lehet a magyart kéne mert mikor külföldön lakcímet létesítettem szerintem itthon meg kellett volna szüntetnem (de szerintem senki nem szünteti meg akinek marad itthon ingatlan vagy szülő, csak aki albiból költözik ki és nincs címe a szüleinél sem)
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Érdeklődnék, lehetőleg alvázszám szerint hol lehet egy adott autóra vonatkozó visszahívásokat megkeresni?
Régen volt egy iyen funkció az ADAC oldalán, de annyira máshogy néz ki, mint amikor utoljára néztem, hogy nem találom.
Szerk.: Megtaláltam, Rückruf néven van.
Érdekes módon nekem ennyit dobott csak, pedg ezekben a csaló dízel van.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MasterMark #188665 üzenetére
Ez igaz lehet, ha elég olcsó minden szar eladható majjóleszvalamire alapon, csak ahogy megyünk le az árral egy idő után már a ráfordított időt és az elhozás költségét sehogy nem lehet jusztifikálni. Ha valami nem kell 1000 forintért mert 25 kilométerre van 500ért sem fog kelleni.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
A Zulassungstelle nem vezeti át a nagyobb méreteket a CoC-ról, csak ami a forgalmiban van, hozzak papirt a TÜV-től :s
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz barnam_ #188918 üzenetére
Én is most magasra állítottam az ülést a Passataban, de nehezen szállok be. Alacsonyan van az A oszlop-tetőél is, és az ülésnek is pereme van mert sportülés. Párszor már bebasztam a fülem. Nem tudm vegyem-e lejjebb, azért is vettem Alltracket mert magasabb, akkor már üljek magasan, de azért nem minden áron vagy mértékben.
Másrészt a régi Mazda6-osom SOKKAL tágasabb. Ezt furcsállom, mert ez azért szerintem egy nagyobb autó.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MasterMark #189046 üzenetére
Azért van átmenet, projektoros lámpatest halogénnel.
Hiatalosan nem, de nem vakítasz senkit.
Nekem a Mazda6 projektor bevakult/bemattult, szétszedtem hőlégfúvóval, elvihettem volna foncsoroztatni de azt írták az se tart sokáig mert nem jó konstrukció, rendeltem kínából projektort. Mikor kiderült hogy a kínaiba nem szabad halogént tenni mert hamar megég, csak ledet és xenont akkor visszaraktam a xenon szettet, vettem bele xenon izzót (H1)
Szabályos? Nem (hozzáteszem főleg mivel nincs szintezésem meg mosóm)
Vakítottam? Nem
Láttam? Még a távolságit sem kellett sose felkapcsolni olyan jól.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MasterMark #189052 üzenetére
Egyébként elgondolkoztam, hogy veszek még egy párral és berakom a reflektoros távolságiba, mivel szolenoidos tompított/távolsági, így lehetett volna (szintén nem szabályosan) 4 tompított és 4 távolsági, de már van másik kocsi, nem érdekel.
Most lepondrózál?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz stickermajom #189053 üzenetére
Ha éles vágási vonlala van a vetítési képnek, alatta nappali világosság felette meg vaksötét akkor nem vakítasz.
Ehhez jó projektor, jó fényforrás és kívül-belől tiszta, nem bemattult-besárgult búra kell.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz molnarpeter #189193 üzenetére
Jó ez a MOL XXL? Otthoni melóhelytől nem nagy kerülő. A 2-4% fogyasztáscsökkenés nem izgat de ha nincs benne (annyi) bio az jót tesz a motornak. Vagy a sima prémiumban sincs?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
Bónuszátvitelnél milyen határidő van, előbb meg kell lennie az új autónak, megkötni az A0-t és ha elment a régi ujrakötni, vagy eladás után van valamennyi türelmi időszak, ameddig megmarad a bónusz mielőtt kötnék újat?
A régi autómon van még egy év műszaki, és hogy soha többé nem lesz rajta az egész biztos. Addig kéne eladni míg ez, az egyetlen értéke, minél tovább érvényes még.
Amit most vettem külföldön azt ősszel akarom majd honosítani.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
"De, remélem nem nyomultam nagyon, nem akartam paraszt lenni."
Ha tippelnem kéne mire gondol valaki egy X6-osban az első tízezer tippben ez nem lenne benne
Én egy bizonyos embert szoktam ikszhatosban látni, az családi meg segélyosztás után körbemegy a földutas utcákon beszedni ami megilleti, amolyan vajda féle. Ez persze lehet kirívó eset.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Integrale #189353 üzenetére
Én erdők közt járok dolgozni Dány-Isaszeg közt, láttam már szép nagy jószágokat, egyszer megállt előttem egy akkroa szarvas hogy még lóból sem láttam akkorát és volt hogy láttam 3 őzikét a mezőn az út fele teperni ahol épp nincsenek fák és ha nem látom őket akkor cpukk. Szerintem út mentén bár esztétikus, 20 méterre nem kéne fáknak lenni elsősorban a vadak miatt, másodsorban az autók miatt.
Még az őt széli árkot kéne máshogy megoldani, akkor ha leszaladna valaki az útról és még az erdő is csak 20 méterrel odébb kezdődne nem lenne totálkáros a kocsi hanem megúszná pár karcolással.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán