- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #21050 üzenetére
A teljesítmény növekedése már nem ennyire egyértelmű kérdés. A belsőégésű motort úgy kell szemlélnünk, mint egy rendszert, amire a láncelmélet jellemző. Egy lánc csak annyira lehet erős, mint a leggyengébb szeme. Ha a leggyengébb szemet kicseréljük egy erősebbre, akkor a lánc is erősebb lesz. A motor töltéscseréjét befolyásolja a levegőszűrő fojtása, a szelepvezérlés ideje (vezérműtengely geometriája), az égéstér és szelepek szerkezeti kialakítása, a kipufogórendszer fojtása, hogy csak a leglényegesebbeket említsük. Ha ebben a láncban a legnagyobb fojtást, a legnagyobb korlátozó tényezőt a levegőszűrő jelenti, akkor annak cseréjével akár 2-5%-os teljesítménynövekedést nyerhetünk. Ha a legnagyobb fojtása a kipufogónak van, akkor hiába teszünk sportszűrőt, sajnos szinte semmit nem érünk el, kipufogócsere is szükséges, de akkor meg lehet, hogy a szívószelep mérete vagy vezérlési ideje lesz a szűk keresztmetszet.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz K Norbi #21052 üzenetére
Egyszerűbb azt írni hogy a sportszűrőt ahogy a neve is mutatja sport autókra fejlesztik ki nem a mezei 1.3 as swiftre vagy a 3lityos v6 benyára.. hangja lesz ha felteszed egy széria autóra, pöcsölni fogsz vele állandóan takaríthatod de jobban nem fog menni sőt még több esélyt adsz a motornak hogy még több sz@rt szívjon magára.. Gyártass egy egyedi elömlőt + kipufogó rendszert na az majd hozz némi pluszt persze annak is utána kell menni sw-vel. Jah hogy a sport szűrő 10k max (gagyi) , a kipufogós móka meg 300k de hát valamit valamiért szokták mondani..
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Sportszűrőről azért egy kicsit élesen nyilatkoznak, ritka amikor valami fekete meg fehér.
Abban egyetértünk hogy csak magában egy sportbetétszűrő nem ér kb semmit se.Ha hátul is nyitunk, és a vezérlő is ki tudja már ezt használni,(esetleg a magasabb oktánszámú naftát is, amit akár magas sűrítés ellenére sem tudott valamiért a gyári ECU sw) akkor a csak chiptuning illetve a töltéscsere könnyítés+chiptuning között érezhető, mérhető különbség van.
Persze, nem ég és föld a különbség, legalább annyi különbség van a gázreakcióban, hangban, nyomatékban alul; amik van akinek számítanak, van akinek nem.Van aki pont letojja hogy ahol korábban 60nál is vissza kellett váltani emelkedő négyesbe, ott most nem kell semmihez nyúlkálnia, tempomat kényelmesen, erőlködés nélkül felviszi ötben. Nekem korábban ugyanilyen típusban 1.8as motor volt, a mostaniban 1.6os, azonos a váltójuk, és hiányzott a korábbi dinamika/nyomaték (az eredetileg 1.8ashoz méretezett váltóval nem csoda). Most virgoncabb mint az 1.8as volt (stopper szerint is, és másik Picasso tulaj szerint is). Most úgy vezethető, mint a 2.0HDI céges Partnerünk.
Gyári bmw szűrőt,(jellemzően a kipufogó rendszereik is jók) vagy sok motorkerékpár szűrőjét fogtátok kezetekben? Maga a kisebb ellenállású szűrő nem fass'ág, esetleg 10.000Ft elköltése után csodát várni magában, az a faszság. Aki minimum 80-100 ropit rá tud áldozni, belevághat (normális műhelyben). A full kipufogó rendszer cseréjétől egyszer konkrét típus ismerete nélkül nyilatkozni minimum badarság, plusz akinek van némi rálátása, tudja hogy más-más tartományra más átmérő/leömlő típus való, és utcai autókkal jellemzően nem a magas fordulaton leadott max teljesítmény növekedés érdekes; és általában legtöbb fojtás a hátsó dobban van. Van amelyik típusnak elhanyagolható, van amelyiknek értelmetlenül sok van (több kipufogóssal is értekeztem, és jelezték hogy a TU5JP4-eshez a PSA például elég nagy fojtású dobot szokott használni, ezért egy sima sportdobbal sokkal hangosabb lenne; ezért lett forgatott dob).
Hogy pár deci/pár másodperc/kevesebb váltogatás megér-e valakinek egy százast, mindenki maga döntse el. Van akinek a nagy felni, fasza fejegység/láda, bőrülés, ülésfűtés vagy bármi egyéb számít/nem számít, ilyenen sztem fölösleges vitatkozni.
szerk: A papírszűrőre is évente kétszer ránéztem, és évente cseréltem, most is ugyanezt a gyakorlatot folytatom. Mindenki tudja hogy a sima szűrője milyen gyorsan koszolódik, és nagyjából tud következtetni, hogy milyen sűrűn kell takarítani. Hugom pözsójában sokkal jobban koszolódik a (papír) szűrő mint az enyémben (akár a papír szűrő koszolódott hasonló 10-15K alatt) tehát lehet bőven szórás autó és autó között is, hogy milyen sűrűn kell tisztítani.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
SzlobiG
félisten
Nálam vége a nyári szettnek, hétvégén már jöhet hó is úgyhogy felpattintottam a téli szettet.
Mivel 1 évet se bírt ki a drága bosch ablaktörlő lapátok, most bepróbáltam valeot rendeltem. Kíváncsi leszek meddig bírja..
-
Skillet
addikt
már 335e ft.
(#21048) MC Pite
2.5 V6 iker turbo.
de szerintem kihagyom. rengeteget olvastam, kérdeztem... akár párezer km-enként is kellhet tisztítani/olajozni. körülmény függő. figyelni kell, ha száraz, akkor megcsinálni. nem akarok vele ennyire bohóckodni.
meg ha mégis szárazon használja az ember, sok dzsuvát átengedhet :S
marad a papír
félévente cserélem az olajat, szűrőket. az nálam 5e km. még egy olcsóbb papír szűrő is kacagva kibír ennyit.
azt akár hagyhatnám is bent egy évet... de nem ezen múlik.
a javulást értem, de az lehet inkább a programnak meg a kipufnak köszönhető, nem? bár biztos a szűrőnek is, de a kockázata is megvan. nem tudom... mindegy. úgy sem versenyre van használva a vas
kipuf az van nekem is, 76mm-es fujitsubo rendszer. KATT
bmc-t eddig nem ismertem, most rálestem, olasz márka. jónak tűnik.
nekem majd egy program kellene. de másik benya pumpa is szerintem.
a terv igazából 6 injektor, benya pumpa, program. nagyon mást egyelőre nem szeretnék. 2 másik turbo is kellene amúgy, mert ezek a kis t03-asok... de még lehetne azért mókolni nyilván ezeket is, nincsen kihegyezve azzal a 0,5 bar nyomással (attól még a levegő mennyiségének a szállítását jobban lekezelné két t04) vagy kompresszor kereket cserélni bennük. na majd meglátjuk. remélhetőleg jövőre végre összeáll.
de ha komolyabbat akarok, akkor jobban bele kell nyúlni (értsd, nem lesz elég a program, a turbokat ki kell cserélni)[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
MC Pite
veterán
válasz Skillet #21058 üzenetére
Összetettebb a kérdés.
Mit akarsz elérni? Nem, nem annyira egyértelmű.
Injektorokkal, üzemanyaghűtéssel, másik turbóval tuti akarsz tornázni?
A szűrő+kipuff valamennyit javít a turbó/gázreakción,(plusz hangot valószínű nem lesz) ami lehet hogy többet ad élményben,(mondjuk egy keményebb billenést csillapító motortartóval) mint +20% teljesítménymaximum (bár gondolom hogy a gázlengések kicsik oldalanként;(120os elékelésű gondolom) és lehet relatív gyors reakciójú a turbó, nem ismerem).A chiptuningon felül a többi annyi pénz, szopóka, magával hozhat egy csomó egyéb dolgot, hogy ahhoz aztán türelem kell (nem tudom intercooler, olajhűtés mekkora/van-e, egyenetlen hűtés a blokknál) - plusz utána a fékhez meg a futóműhöz nyúl az ember. A helyedben én már csak chippelném.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
tresh
addikt
válasz MC Pite #21056 üzenetére
Pont ez volt le írva előtted Senki se mondta hogy rossz csak azt hogy attól mert a user szerint a sportszűrő egy filléres tétel még magába semmit se ér.. erre írtam én is ha egy rendszer eleméhez nyúlsz hozzá akkor minden mással utána kell menni annak meg ára van.. de "mezei" gépre felesleges motortér dísz marad mindig.
Nálam kb 3-4 havonta új szűrőt kap (minden második olajcserénél )
[ Szerkesztve ]
-
Skillet
addikt
válasz MC Pite #21059 üzenetére
erőteljesen kérdéses.
a mostani két turbó pinduri. igaz, így turbó-lyuk nem igen van.
intercooler már nem a gyári. olajhűtés még nincsen. széles sávú szonda van. kipuf van. motortérben kemény csövezés van.
KATT most így fest a motortér.
nyomás már volt emelve, olyan kipuf hangot hozott, hogy majdnem elmentem
de jött egy fuel cut, így inkább vissza lett rakva gyárira. a benzin nyomás nem lett hozzáállítva, csak mechanikus nyomás állítás volt, program akkor még nem lett nyektetve. de valószínű programmal tudná még a pumpa, ahogy az injektorok is. nem tudom, mit lehetne így kihozni belőle. + 50 lóra saccolnám, nagyjából 330 ló. nyilván nem kevés, de az igazi cél talán nem ez. mondjuk egy 400 lovat elviselnék. oda pedig a turbok cseréje elengedhetetlen.
volt szó E85-ről is, de letettem róla. nyűg.
bakokat nem cserélnék. iszonyat rezonancia jön a kasztnira. az esetek 99%-ában hétköznapi autónak van használva a gép. párszor elrúgom neki, kijárok találkozókra, de ennyi.
szóval képlékeny a dolog.
ha a turbók megmaradnak, de a kompresszorkerék le lenne cserélve, az hozhat valamit? úgy tudom valamivel nagyobb kerék belefér még ebbe a csöpp házba is.
vagy valami turbo swap? kompresszor házat ráfaragni a mostani kipuf házra?
nem igazán értek hozzá. programozva biztosan lesz a vas amúgy... de talán én azért ettől picit többet akarnék. több van benne. amúgy így, hogy már gyárilag turbós a vas, én azért annyira nagy dolognak nem érzem a kiadás részét. persze félreértés ne essék, nem filléres dolog a tuning, de fél millióból azért már lehetne rajta alkotni, szerintem. nem lenne ablakon kidobott pénz. igaz, 1 millió is eltűnne benne(#20911) Qru
nem vették át az olajat a mol-nál. azt mondta a forma, hogy csak a használt sütőolajat veszik át.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
EQMontoya
veterán
válasz Skillet #21061 üzenetére
(#20911) Qru
nem vették át az olajat a mol-nál. azt mondta a forma, hogy csak a használt sütőolajat veszik át.
Ez hülyeség, át kell venniük a motorolajat. Annyi van, hogy aláíratnak Veled egy papírt, hogy leadták X mennyiséget, mert egy éven belül ingyen csak Y mennyiséget lehet, és ezt elvben nézik.
Same rules apply!
-
Skillet
addikt
KATT
Itt azt írják, átveszik, csak nem mindegyik kúton. Akkor én pont rossz helyen voltam (budafoki út). Mindegy. Szerintem nem bohóckodok tovább vele, odaadom havernak, beviszi a pappas-hoz, aztán le van tudva.
Ahogy nézem, a közelemben nincs is olyan mol, ahol átvennék.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Milyen kuplungot vegyek, Sachs, Valeo? A Sachs keszlet van a legjobb aron, 58. Ebben benne kell lennie kinyomonak, munkahengernek, tárcsának is ugye?
[ Szerkesztve ]
-
gerii
addikt
Ma ment előttem egy fehér Tesla, német rendszámmal, lehet hogy autopilot-tal ment, olyan szaggatottan kormányozott, illetve fékezett, aszittem megütöm a bénáját
Amit érdekesnek találtam, hogy nem nagy autó, kb mint egy szedán, viszont tud gyorsulni. -
hroberto
veterán
Ez jó minőségű olaj?
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
AMD Power
titán
Most mentem el.....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz Mágus2 #21079 üzenetére
Ez az Audi nagy kedvencem nekem is, itt láttam először.
szerk.: Érdemes megnézni a többi hasonló Car Throttle videót is.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Weiss Manfréd útnál a Kvassay hídon az OBI felé nem tudja valaki mi történt? Kilopták a fémet a dilatációs hézagból, vagy maga a híd roppant meg? Két sávon át keresztbe jó 10 centi mély gödör.
Már hajnalban ott állt egy rendőr villogva hálisten', így lassítottam, de így is összezúzta a vesekövem a lyuk..WAZE-n is jelentettem, de persze valaki törölte. Ahogy most nézem már baleset is történt ott..
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz stickermajom #21084 üzenetére
Meg nem ertemel odaig de megnezem neked.
Giga dugo van az biztos... -
McSzaby
őstag
Egyébként ezt a "recsegő" hangot mi adja? Akár a Lambo akár az Audi 200 esetében..
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
Arcképgyáros
Szép gépezet, nem is tudtam, hogy ez még van manuális váltósban.
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #21072 üzenetére
Klassz! Jol szol? nem keves energiat pakoltal bele
(#21094) -secret- meg igen jo velemenyeket is hallottam rola. Allitolag ez az A6 nagyon el van talalva, ellenben az 5 ös bmw röl vannak negativ velemenyek, a nyekergö ülestöl, a gyenge minösegü anyagokig .
Ehhez mar valoban az automata dukal....bar nem kellene kombiban...semmit nem tudnek kezdeni azzal a 6 millio köbmeternyi csomagterrel
-
Arcképgyáros
-
tresh
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen