- Aliexpress tapasztalatok
- MinDig TV
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Synology NAS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Crypto Trade
- A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz kalmanchris #21646 üzenetére
GM valtot hasznal a renault is? Ezt nem tudtam. Viszont en kifejezetten rosszakat nem hallottam roluk, se a manualrol, se az automatarol
-
tresh
addikt
válasz kalmanchris #21655 üzenetére
Felesleges a köztudat erősebb meg a fikázó szerelők halmaza
-
hroberto
veterán
Nem tudom a pontos adatokat. Egy FIAT szervizből származó műszert hozott, amit rátett az akkura, beírta az akku adatait. És azt írta ki, hogy cserélendő. Ennek ellenére normálisan indít. Nem akarok felesleges kidobni 20 ezret ha nem muszáj.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Skillet
addikt
válasz hroberto #21658 üzenetére
Van okos műszer. Terhel, cellazárlatot is látja.
De én tuti nem cserélném még le. Ha működik, akkor jó lesz az még. Voltak már hidegek, észlelted volna, ha gond van. De ha tutira akarsz menni, gurulj be egy aksi kereskedésbe, ingyen megnézik neked.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Declare
őstag
válasz kalmanchris #21655 üzenetére
Ö, jah ertem.Szoval egy adott kodszamu valto (GM amugy) elsö generaciojarol beszelünk itt "az opel valto" cimszo alatt, ami valoban problemas ott 2008 környeken (ez volt az elsö 6 sebesseges a H astraban ha jol tudom). Ilyen sajna van, nem csak itt... pl a bmw 320si is rettegett vagy az SMG valto...ettöl meg nem feltetlen jelentenem ki, hogy mindenki kerülje "a benzines" es "az automata" bmw ket
Amugy ugyan ez a valto van aztan a J astrakban es most a K ban is tudtommal es meg jopar mas gyartoeban. Nyilvan korrigaltak a hibat.
Azert ennel "a francia autok" elektronikai remtörteneteiböl picit atfogobb a kep, amit talalni lehet , de ettöl függetlenül is, nekem csak olyan ismerösöm van, aki küzdött valami franciaval (peugeot 308cc,citroen C5 ezek erösen megmaradtak pl ), aztan feladta es eladta...igazabol nekem ennyi is eleg, az internet nelkül is....illetve a szemelyes tapasztalat a megelözö es az azt megelözö meganrol.
ettöl meg szeretheted a francia kocsikat, nincs harag , de nekem meg csak gondolat csirajaban sem jelenik meg egy renaul vagy peugeot vagy hasonlo
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz kalmanchris #21663 üzenetére
Nyilvan tegy belatasod szerint , en is igy teszek
-
válasz Declare #21643 üzenetére
Hát akkor a H astra igen jó lehet.
J 1.7cdti, igazából mindenben rosszabb az 1.5dci 2-es megane-omtól, pedig van köztük pár év/km/millió.
Fogyasztás, futómű, fék, ülés, váltó, menetdinamika, kormánykapcsolók, motor...nagyjából ennyi.
A megane pedáljai viszont tényleg sz@r helyen vannak, kissé eltolva jobbra, ez megszokást igényel.
A kormánya jobb, vagyis inkább könnyebb volt az astrának, bár ettől picit mű hatása volt.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Declare #21667 üzenetére
Hátő, ezen nincs mit máshogy látni.
Az astra libeg, a megane nem.
Az astra jó liter - másfél literrel többet evett.
A megane sokkal dinamikusabb. (Astra 110, Megane 106 lovas)
A fék az astrán jónak tűnik, amíg nem ülsz előtte egy másik autóban.
Az ülés a közelébe nincs a sajátoménak, bár nem volt az astraban deréktámasz.
A váltó meg egy vicc, ott nem volt olyan sebesség amit egy mozdulattal tudtam volna kapcsolni.
Jahh meg az a "szép" kerregő motorhang.És nem nem ez a példány volt sz@r, mert újkorától volt páromnál, illetve a cégnél lévő többi (7-8) autó is ugyan ez volt.
Én elhiszem neked, hogy a H astra jó, viszont a J meg ilyen.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz parandroid #21669 üzenetére
Még szerencse, hogy nem érted a lényeget, de azért irogatsz.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FuRiONight
őstag
Hali
Segitséget szeretnék kérni. Olajat akarok venni az autónkhoz.
Tipus: BMW e46 330D M57N 306D2 2004
Jelenleg Castrol Edge van benne, de most megint az olajcserénél tartunk.
Ezen az oldalon leirják, h melyik autóhoz pontosan melyik való.
A lényeg:
M57: LL-04; LL-01; LL-98; speciális olaj (BMW High Power Special SAE 10W-40 ACEA: A3/B3 ill. API SJ/CD); ACEA specifikáció (BMW High Power Oil SAE 15W-40 ACEA: A2/B2 ill. API SG/CD)
Ezek alapján milyen olaj kell? 5W40 vagy 10W40?
Jelenleg 5W40 -el van használva.
Ezt az olajat néztem, ha 5w40 a jó: Castrol-EDGE-Turbo-Diesel-Titanium-FST-5W-40
Mit gondoltok?
-
FuRiONight
őstag
válasz FuRiONight #21671 üzenetére
Még egy fontos dolog: km állás 255e km!
-
szőröscica
addikt
válasz FuRiONight #21674 üzenetére
5w40 vagy 5w30 mehet bele, de ha van zseton, akkor a 0w olajat meghálálja a motor.
-
FuRiONight
őstag
válasz szőröscica #21675 üzenetére
5w40 és 5w30 között mi a különbség? Én úgy tudom, h Minnél kopottabb a motor annál nagyobb az első szám (több a kenőanyag benne). A 0 pedig csak új autókhoz javalott. Főleg, h van benne 255e km
Mit ajánlanám ami a legjobb lenne?
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz FuRiONight #21676 üzenetére
Ha kopott a motor akkor nem vastagabb olajat kell bele önteni hanem meg kell javítani.
Amúgy az első az olaj szabvány, utána lehet "válogatni" az olaj viszkozitások között.
Give them hell Ukraine!
-
Kornel
veterán
válasz FuRiONight #21676 üzenetére
szerintem ez alapból téves gondolkozás.
nemrég volt szó itt az olajokról, olvass vissza.
0w-s olaj a hidegoldali viszkozitást takarja, minél kisebb, annál jobb, legjobb a 0w
a melegoldali viszkozitást meg leírja a gépkönyv.
Lehet, hogy 0w40-et pl. nem ír a könyv (mert még nem is létezett akkor esetleg), de 5w40-et megenged, akkor ha jót akarsz, akkor rajta bele 0w40-et. De az 5w40 is simán jó.
Persze a minősítéseket tudnia kell, amit leír a könyv.[ Szerkesztve ]
-
FuRiONight
őstag
A castrol olajkeresője ezt irja:
GYÁRTÓ: BMW MODELL: 3-as család, E46 (1998 - 2006) TÍPUS: 330d (2003 - 2004)
AZ ÖN ÁLTAL ELSŐDLEGESEN HASZNÁLANDÓ MOTOROLAJEDGE 0W-40
Használat: Normál igénybevétel (Csereciklus 24 hónap)
Olajkapacitás: 7 literEzeket néztem:
Castrol Edge Titanium FST 0W-40 / 4 literes
Castrol Edge Titanium FST Turbo Diesel 5W-40 4 literes
Castrol Edge Turbo Diesel 0W-30 4LNem tudom ezek a kifejezések mit jelölnek és h van e valami érdekük a nevükön kivül:
Turbo Diesel és a A3/B4Melyiket ajánlanátok vagy mit javasoltok?
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Nekünk is van ilyen műszer
eladó, ettől függetlenül amíg indít, én bent hagynám (de azért gyűjtenék).
A névleges indítóáram megfelelő hányadával megvan hány másodpercig kell bírnia az akkunak, és az eredményt egy diagram és egy szöveges ítélet formájában kapja az ember, idén már kellett vele párszor mérnem, a villánál hasznosabb cucc.FuRiONight: Ez a kopásos, sűrű szar olajos városi legenda sajnos kipusztíthatalan a köztudatból
Röviden: Nem, egyáltalán nem így van. A sűrű olajjal csak kitol az ember a motorral, első szám a hideg oldal, második a meleg oldali viszkozitás, de a többi 'betűnek' is fontos szerepe van.Ha érdekel az olajakról egy normálisabb írás: [link]
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz FuRiONight #21679 üzenetére
Én a német castrolt szoktam nézni, mert minket a magyar rejtélyes okból kifolyólag forró égövi(dél balkáni ? ) országnak állít be.
Ott pedig ez áll: MOTORENÖLE FÜR SIE (MARKE: BMW MODELL: 3-er, E46 (1998 - 2006) TYP: 330d (2003 - 2004))
CASTROL EDGE 0W-30Pl haverom passatjába egészen apró különbséggel ír olajat
Magyar: 10W60 és Német: 0W30.Ugyanettől a legendától tartva még sűrűbbet akart 270E után beletölteni, most egy alacsony hamu tartalmú 5W30as van benne (0W30at nem merte), szebb a hangja, indítás után sokkal kulturáltabb.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
FuRiONight
őstag
Huh, köszönöm a tájékoztatást mindenkitől!
Akkor ezek közül kellene választani: (ha jól láttam mindkettő BMW LL-04 ami nekem kell)CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W30 4 literCastrol Edge Turbo Diesel 0W-30 4LLátom már a német oldalon már ajánlás is van: CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W30
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Leirom, akkor valahogy zanzasitva, miert is vagyok francia auto ellenes:
Szemelyes tapasztalat vezettem, utaztam bennük:
Megane2: pedalkiosztas, pedal erzekenyseg (kuplung, fek...szamomra ertelmezhetetlen...ennel csak a punto volt roszabb), ut visszajelzes 0, a kormany, meg mintha valami dozzsem kormanyat forgatnam.
Megane3 ugyan ez, annyi töblettel, hogy billeg, imbolyog, kb jobban, mint egy vw polo (ahol ez elnezhetö, hisz egy varosi kisauto). Kapcsolok, gombok elhelyezese...semmi nem alt kezre.
citroen c5: haverome, fullos, hasznalt vetel. Na ezt mondjuk tulszarnyalni nem lehet...vicc nelkül folyamatosan nem ment valami...xenon kanyarkövetö motor, pdc, digiklima...elektromos ablak ...tenyleg...folyamatosan volt valami ilyesmi. Megcsinaltatta, 1-2 het es megint meghalt valami. Amugy 2 literes dizel, jol ment, jol fogyasztott, de olyan volt, mint egy hajo...imbolygo, puha...biztos lehet ezt is szeretni.
nem vezettem, nem utaztam benne:
peugeot 307cc (lehet tegnap 306 ot irtam, most megneztem a neten, mert pont ennyire vagyok uptodate a franci autok pontos tipusaiban ). Ujonan vette egy masik haverom kb 7-8 eve talan. Eleg fullos volt elektronikak teren ez is, amikkel szintén többször volt gond ....valami vilagitott, vagy nem müködött. Aztan egy szer csak az autopalyan olyat csinalt a kocsi, mintha hirtelen kitepnek az akkut, minden lekapcsolt...130 nal...utanna eladta ez az egesz max 3 ev alatt jatszodott.
Motorikusan egyiknek sem volt baja.
Ezek nekem abszolut alatamsztjak azokat a sztereotipiakat, amik keringenek a francia autok körül. Nekem ennyi eleg. ahhoz, hogy ez legyen a velemenyem a francia autokrol ami
Ezek a puffogo beszolasok meg feleslegesek, hogy de a H astra az aztan biztos nagyon jo, meg "opel valto", meg "nemet minöseg".... Eddig is leirtam, mi a sz@r a H astraban, meg mi a jo. Hogy egy szoval jo e? Mihez kepest....hosszu listam lenne rola, hogy mihez kepest sz@r es cserelnem azonnal....de egy meganert nem adnam oda az 100%....es ez nem bantas, csak szigoru szvsz es mivel a forum eröl szol, hogy mindenki leirja a velemenyet, en ezt irom....Te meg azt...igy van ez jol
-
Declare
őstag
válasz stickermajom #21683 üzenetére
Jajaja, pedig az elejen cinikus voltam ebben a kerdesben mondjuk tovabbra is azt mondom, hogy ez max vezetestechnikai finomsag, mert ezeket a kocsikat nem ugy tervezik, hogy gazfröccsökkel kelljen visszavaltani....de valoban jo
-
kalmanchris
tag
válasz Declare #21684 üzenetére
Megane: barátom ufo civic-jén mindig gondolkodnom kell, hogy is állítok a fűtesen, melyik tekerő mire való. Nem róvom fel japán hülyeségnek, mert szerintem 2 nap alatt megszoknám.
C5: bár nem írtad melyik gen. az emberek hajlamosak megvenni 500-ért egy 2002-es hdi-t. Elkönyvelhető mennyire lesz ennyiért problémamentes. Valamint ismert az első széria betegségei, úgy mint gm-nél az az első szérias valtó.
307: szintèn gyenge elektronika jellemzi az első évjáratokat.
Amit viszont nem tudsz, meg èn se az említett opelekről, hogy milyen alkatrèszekkel javította ismerősöd ezeket a hibákat. Bontott, gyenge utángyártott, vagy minőségi, gyári. Nem mindegy. Volt-e megfelelő hibafeltárás, miegymás.
Persze a francia sztereotípia. Mikor elkezdtek bejönni a nyugati autók az országba. Ugye jöttek a kadettok, astrák, golf 1-2, escortok. Tök egyszerű szerkezetek, a wareszon és ládákon felnőtt szerelőknek sem volt nagy újdonság. Aztán begurult egy ax vagy zx, 205, 306. Ranézett a torziós hátsó hídra, akkor látott olyat először, nem tudta javítani, híjjan volt az ismereteknek, ergo ez egy francia sz.r. A bx, xm, xantia hidropneumatikus felfüggesztésről ne is beszeljünk! Pedig a felsoroltak mind remek autók voltak. Ez kihatott a szemellenzős magyar tulajra is, ez tényleg egy francia f.s.
Szóval vannak gyenge típusok franciában, a két problémás a listádon is volt, de ugyanígy vannak németből is, japánból is. Sorolni lehetne a gyenge konstrukciókat. Max nem elektronika, hanem motor, futómű vagy kaszni problémák. Mindenki ismeri ezeket, akit itt olvasgat.
Nem vitatkozni és meggyőzni akarlak, csak hogy aki ezeket olvassa, lássa hogy szerintem (!) nem szabad mendemondák alapján élnünk az életünk.
Ja és nem is puffogok. Ha értelmezed az írasom vegén a német minőség részt, rájössz 👍[ Szerkesztve ]
-
_ATi_1
senior tag
Sziasztok!
Szeretném eladni az autómat.
Az lenne a kérdésem, hogy célszerűbb saját magam meghirdetni és eladni, vagy inkább vigyem be egy kereskedésbe, hogy intézzék el ők? -
_ATi_1
senior tag
-
Declare
őstag
válasz kalmanchris #21686 üzenetére
Alapjaiban egyetertek azokkal, amiket leirtal.
Viszont nekem francia autokkal, 0 azaz 0 jo tapasztalatom volt eddig, pedig több gyarto, több tipus, több ember a merites....nyilvan nem reprezentativ, de ezek a szemelyes tapasztalatok egybevagnak a "mendemondakkal". Ehhez jön hozza, hogy volt szerencsem vezetni mar jopar autot, de a renault es fiaton kivül, nagyon semmit nem kellett "szoknom". Ez igy nekem eleg alap ahoz, hogy szarkasztikus legyek, ha franciakrol van szo es ne vagyjak rajuk.....persze lehet, banalis veletlenek sorozata az egesz...ettöl meg nekem ez a velemnyem... (amugy 2005 ös evjarat az a C5 talan )
Viszont eddig sok konkretumot nem irtal, pedig ez a celja a forumnak Tenyleg erdekel, mert pl mycso leirta, hogy miert is szereti a meganjat. En is leirtam az en velemenyem, miert nem. Neked milyen francia autokrol van jo tapasztalatod?
De jöhet az opel kadett-H astra kalvaria sorozat is, amiböl a "nemet minöseget" iteled meg. Ugyis most keszül az opel forumon az összefoglalo, hatha tudunk atvenni hasznos infokat
-
-v-
addikt
-
Declare
őstag
válasz tomcsi23 #21697 üzenetére
hat a panamera turbo S adagolja a gazfröccsöt az nagyon allat....de M bmw-k, meg szerintem S audik is tutira....es akkor gondolom van meg jopar modell
Hogy aztan ez csak geg vagy sem, azt nem tudom, de azert amikor 3-4-500 loeröket a hozzajuk tartozo nyomatekokkal kell kezelnie a valtonak, ott azert el tudom kepzelni, hogy nem mind1
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vezetékes FEJhallgatók
- alza vélemények - tapasztalatok
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- MinDig TV
- További aktív témák...