- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Veron
őstag
Sziasztok!
Ilyen RFID-s riasztók mennyire megbízhatók és látják el funkciójukat? [link] Ebben egypontos indításgátlás van, érdemes inkább immobilisert venni, ami 3 ponton szakítja meg áramkört? [link]
Esetleg hasonló árban van jobb lopásgátló megoldás? Az autó az utcán, sajnos nincs garázsunk.Kösz!
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
-
8th
addikt
Ez már rég nem erről szól hanem a nettó szarrágásról és a kapzsiságról. Ha megcsapja az autójavítással foglalkozókat a pénz szaga tízből kilenc nem tud ellenállni és fejest ugrik a szürke-fekete gazdaságba. Aztán ha tökön ragadja őket a nav megy az ajvékolás meg a magyarázom a bizonyítványom, hogydetecciktudni muszáj volt mert csak így vagyok versenyképes a többi feketézővel szemben.
-
EQMontoya
veterán
Ok, és otthon miért nem csinálhatok meg egy diagnosztikát egy can kapcsolaton?
Azon felül, hogy a márkaszervíz utána nem feltétlenül tudná átb@szni a tulajt, hogy belevert a kartergáz az indexbe, kicseréltük a rotációs csappantyú pneumatikáját a hármas és a négyes hengerben.Nem kell, hogy ingyen legyen, de sok 100 ropi magáért a szoftverért szerintem itt túlzás. Főleg, hogy esélyesen egy hét alatt meg lehet ínri, mert igazából az egész nem több, mint egy nagy adatbázis, hibakódokat és azoknak valamilyen kombinációját mappeli hibaüzenetekre.
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
Újra kifogott a Mercedesen a jávorszarvasteszt: [link]
Erre azért figyelhetnének az A classe bukása után...
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
Ostoba dolog fekete fehérnek látni a dolgokat, pláne itthon nem azok.
mert csak így vagyok versenyképes a többi feketézővel szemben
Miért talán nem megy a vernyákolás itthon, hogy milyen drága a szerviz? Jaj a márkaszerviz 10k/s óradíjjal dolgozik? Kicsit számolgassunk már, ha valahol minden alkalmazott 100%-ra tisztán be van jelentve (biztos van ilyen ugye? ), értelmes normális bérre, meg van véve a gyári szoftver a gyári technológia stb. stb. akkor egy szerviznek milyen árakkal kell dolgoznia hogy ott bevétel is legyen miután rezsit minden szart kifizettek... persze, meg lehet élni ha tisztességesen csinálod úgy is, de akkor meg meg is kell kérni az árát, nézd meg pl. mennyi egy diószórós szívó oldali tisztítás novoth tibinél .. megy rá a szájhúzás? Megy.
Persze kapzsiság meg szarrágás, ok ha a szerelő az, a vásárlók és ügyfelek akikből él talán nem? Kibaszott árérzékeny piac a magyar, ha neki "okosba" megcsinálják máshol egy ezressel olcsóbban oda megy.
Én meg azt mondom a másik oldalról ugyanúgy nem kell magyarázni a bizonyítványt (sőt igazából egyáltalán nem kell magyarázni mert szűklátókörűségre vall ha valaki így kinyilatkoztatja a "tutit")[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
Ejha
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
rbalint88
addikt
nagyon off:
ezért mondom mindig azt, hogy nyomni kellene felfele a béreket, mert az árakban nem lenne már akkora hatása, mint az életszínvonal-emelkedésben. lassan ott tartunk, hogy minden annyiba kerül vagy drágább, mint nyugaton, csak a bérek nincsenek a közelében sem a kintinek. vicc az, hogy egy osztrák minimálbér 1000eur, amiből simán ki lehet jönni úgy, hogy normális kaját eszel, viszonylag normális helyen laksz és talán még egy olcsó kocsira is kifutja a pénzedből, amit olcsóbban tudsz tankolni, mint a kőgazdag magyarok. vicc, elég rossz vicc az, hogy itthon egy átlag diplomás nem kap annyit, mint kint egy utolsó segédmunkás, aki egész nap 3 gépies mozdulatot kell elvégezzen. ennek ellenére mindenre a költségcsökkentés az ultimáté megoldás itthon mindenre, ahelyett, hogy bevonnának tőkét és az elszegényítő spirál helyett ráállnánk a nyugati modellre. -
8th
addikt
válasz EQMontoya #20057 üzenetére
"Ok, és otthon miért nem csinálhatok meg egy diagnosztikát egy can kapcsolaton?"
Mindenki azt csinál otthon a garázsában amit csak akar a kutya nem foglakozik vele a hivatalos szervek részéről. Egészen addig nincs ebből para amíg kifejezett bejelentés nem érkezik hozzájuk, hogy xykispista milliós warez szoftvereket használ otthon autószereléshez.
-
Typhoon47
őstag
Felesleges védeni a pékeket. Ha normális szaktudás, hozzáértés, diagnosztikai képesség, hw, sw lenne a szervizekben nyugodtan el lehetne érte kérni 2x ennyi pénzt, mint ahogy N. Tibi is teszi (az ő óradíja most lett pl. nettó 6400). A diószórós tisztítás pedig jelenleg monopolszolg. persze, hogy annyit kér el amennyit nem szégyel, ez itt nem releváns.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
-
8th
addikt
persze, meg lehet élni ha tisztességesen csinálod úgy is, de akkor meg meg is kell kérni az árát, nézd meg pl. mennyi egy diószórós szívó oldali tisztítás novoth tibinél .. megy rá a szájhúzás? Megy.
Mégis annyi munkája van, hogy nem tudja magát utolérni. Aki minőségi szolgáltatást nyújt az vastagon megkérheti az árát akkor is vissza fognak térni hozzá az ügyfelek.
-
-v-
addikt
Igen, többféle üzleti modellel lehet nyomulni, az a kérdés mekkora a potenciális ügyfélkör, meg a célozható piac. Azt értsd meg, ez még mindig jórészt egy árérzékeny piac, igen van ez a réteg is, meg van aki ebből így megél, mindenki nem tudna. Nem mindenkinek ugyanaz az ügyfélköre. Ez olyan mint a becsületesnepper, látod sokaknak van igénye jó minőségű használt autóra, hajlandóak is megfizetni. Mégis a nepperek többsége még mindig olyan amilyen, gondolom mert ők meg abból tudnak remekül megélni, meg sokan még mindig csodát vennének kis pénzért. Nem kell itt megoldani a tyúk vagy tojás volt-e előbb kérdést, a piac úgyis szabályozza magát, ha majd lesz kereslet valamire úgyis előbb vagy utóbb alkalmazkodni fog hozzá a kínálat is (meg fordítva). Akkor majd kikopnak a mutyizók stb.
Az engedjél már belőle főnök meg hozok bontottat azt szereld be fillérbaszókra akik 20forintért szíves örömest meghágnák a saját anyjukat azokra nem.
Ezekre azért lehet, mert ez kurva sok ember Ez nagyon nagy réteg.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz EQMontoya #20057 üzenetére
Nem tudom MO/EU-ban ,hogy van, de itt torveny kotelezi a gyartot, hogy a gyari muszert elerheto aron elerhetove kell tennie barki szamara.
Amikor a 2007-es Outlanderemben elfosta magat az ABS computer es filoztam,hogy mi legyen aztan szoltak a forumon, hogy ki lehet berelni a gyari muszert a gyartotol 150 dollarert 2 hetre.
Persze ok sem hulyek, 5000 dollar security depositot akartak a muszerre ami persze visszajar amikor visszakaptak a muszert toled
Nem lett volna gond az sem, de gondoltam minek berelnem, ha 900 dollarert-ert lehet venni ebayrol kinait ami szogre ugyan az. Szoval vettem eggyet, rakotottem es persze nem ment...
Gondoltam, hogy itt akkor vege is lesz a tortenetnek,de azert irtam az eladonak, hogy gond van.
Azt mondta tegyek internetet a laptop ala amire a muszer csatlakozik, kossem ra a kocsit es hivjam oket, ha megvagyok 24/7-be rendelkezesre allnak.
Megvolt, felhivtam oket, bakker team viewer sesson, nyomtak egy firmware frissitest az eszkozon, telepitettek egy ujabb verziot a laptopra es ment gond nelkul. Szoval itt tartunk a "kinai szarokkal"Ment a muszer ahogy kellett, de egyszeruen nem jutottam vele semmire, mert maga a diagnoszitikai resze, hiaba irja le pontrol pontra, hogy mit csinalj egyszeruen nem amatoroknek valo.
Szakadasvizsgalo, ohm mero, okes,de aztan jott az ellenorizze oszcilloszkoppal, meg a D114-es csatlakozoba hidaljon ossze ket pontot, kerek egy nap volt, mire megtalatam meg szet tudtam szedni azt a csatlakozot, mert a teljes muszerfal takarta azt a szart.Meguntam, irtam a .justanswer.com-ra egy markaszerelo sracnak aki fo allasban csak ezzel foglalkozik, o meg 20 perc alatt megmondta a tutit muszer nelkul, mert 3 ilyet csinalt csak abban az evben.
Elbucsuztam a muszertol, es vettem egy eredeti Autel-t Amazonrol persze akkor meg valami 500-600 dollar koruli ara volt: [link]
Ezt ki tudom hasznalni, szinte minden kocsin atsegitett eddig. ha meg annyira komolyabb gondja van, akkor megy a marka vagy szakszervizbe.
[ Szerkesztve ]
-
-
trassher
addikt
Sajnos ez így igaz. Ha valaki mindent legálisan csinál akkor nem lesz olcsó, a magyarnak meg az kell. Legyen olcsó de a szerelőt felhívja vasárnap reggel 7-kor mert úgy gondolja hogy neki ez jár.
Ismerek ilyen szerelő családot ahol minden tényleg legális de ők már 2001-ben 60K-s munkadíjat mondtak egy e36 első-hátsó rugó + szilent cserére. Meg is mondták nekem legutóbb hogy "Mi hétvégén nem dolgozunk. Akkor mikor lennénk a családdal?"Redmi Note 7
-
Melack
veterán
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
gaborbol
őstag
válasz bitpork #20076 üzenetére
European-t jol irta most, hogy French helyett France-t irt nagy kaland, itt nem sok francia kocsit diagnosztizalnak amugy sem A lenyeget erted, Europai kocsik es a franciak is
Maga a termek szerintem szuper meg a support is hozza. Volvo, Mitsubishi, Mazda, Honda, Dodge, Chevrolet, Pontiac gond nelkul ment.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tomcsi23 #20063 üzenetére
Mostani árak mellett kb. 16 k-ból tolom fullra a gépet úgy, hogy én szeretem szinte koppra kijárni a benyát.
Erről jut eszembe; tegnap a Józsefvárosban tankoltam OMV-nél (MaxxMotion95 @ 336,9) - előttem egy félvér csávó kemény 4 ezer Ft-ért tankolt dízelt egy külsőleg szép állapotú, néhány éves 7-es BMW-be
-
Skillet
addikt
matiz nemrég megint megállt mint a szög. tankcsere, mert rohad belül. meg újra pumpa csere
mindegy, más: ezeknek a kis fosoknak mi van a vezérlésével, ha szakad a szíj? csak mert a tulaj nem tud róla, hogy volt-e cserélve vagy sem. 23e van benne, ugye, de azért van erre idő is megadva. nálam pl valami 60e km/5év. szóval ha a szíj is 13 éves benne, ahogy a 4 gumi is alatta, akkor...Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
kaszaking
tag
Sziasztok!
Láttam a pennyben indítókábeleket (bikakábel) 120A, 200A és 300A de mindegyik csomagolásán az van hogy max 1000 cm3 motorral rendelkező autó részére. Ezt az 1000 cm3-at mennyire kell komolyan venni? Ha komolyan kell venni akkor milyen autóban van 300A-es akksi ami 1000cm3 alatti ?
-
-
válasz roberto211 #20089 üzenetére
Tényleg ne vedd magadra, de láttál már 1000ccm suzit tuningolva? És nem az itthoni viszonyokat kell alapul venni, hanem pl hogy tőlünk északra sokkal keményebb telek is vannak ahol pl az állófűtés gyakori.
Ugyanakkor a 300A nem 300Ah! Itt van egy kis vevőmegvezetés. Már 45 Ah-s akksi is tud 300A-t tudomásom szerint, indításkor.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
tomcsi23
veterán
válasz kaszaking #20087 üzenetére
Nem az akku a "300 Amperes" kapacitás (ami amúgy Ah), hanem az indításhoz szükséges áramerősség (lehet) ennyi. Nyilván azért max ekkora a motor, mert egy nagyobb motorhoz jóval több kakaó szükséges és esetleg elfüstölne a vékony kábel.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
roberto211
őstag
válasz bitpork #20090 üzenetére
Láttam igen. De régi swifteknek azért akárki akármit is mond van egy "tábora" aki tisztességesen kezeli,építgeti őket.. Most az otthon épített filléres boyracer szarokat ne soroljuk ide.. Tehát ilyen szempontból nem sorolnám ide őket... Míg egy 800as tico vagy matiznak semmi tábor nincs szerintem..
Azt elhiszem h északra keményebb telek vannak de gondolom nem ezres swift, vagy 800as ticoba nyomják az állófűtést.. Újabb ezresekbe (1.0 ecoboost, 0.8 tce,stb,stb) már oké mondjuk de ezek nem a 2000-es évek..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
válasz roberto211 #20092 üzenetére
-26 foknál nem számít hogy matiz suzi v bármi. Az konkrétan krva hideg
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
roberto211
őstag
válasz bitpork #20095 üzenetére
Én suzukim tavaly decemberbe mikor megvettem, hóesés második napján már nem indult be.
Megyek , éreztem én,hogy nehezebben indul mint kellene.. Na nagy nehezen beindult mentem kb 1km-t, leállít,indítottam volna és csak kattogott. De még a visszajelző lámpák se égtek..
Szóltam taxis ismerősnek azzal betoltuk, aztán elküldtem egy ömbert ide a lestiakkuba új akksiért.. Azóta mindig indul. Remélem a mostani telet is rendesen bírja majd... Hisz még 1 éves sincs..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
há én csak azt tom h Varsóban mindennapos, Dánoknál előfordul, a Svédeknél és Norvégoknál meg felveszik a kabátot ha ki kell menni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest